Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nedcatalin

Am si eu of-ul meu. Ce inseamna drum national rapid "semnalizat special"? Ca eu tot nu am vazut indicatoarele de drum expres pana acum. Poate ne spune Horatiu..

tom_sawyer

În legislația actuală, indicatorul se numește "Drum pentru autovehicule" (categoria indicatoare de informare):
https://legeaz.net/oug-195-2002/anexa-nr-2

horatiu.cosma

Li s-a atras atenția celor de la UMB, aia e cea mai simplă chestiune, să schimbe 10 indicatoare de "100" cu "120".

elphax


jaston

#619
De ce 120 si nu 130?


naivu

^Pt ca DX nu este totusi A si 120 era cam maximum ce se putea obtine (nici la altii mai rasariti nu este 130 pe DX).

archaeus

Pe la unii mai rasariti gen Austria e chiar 100 pe "S"uri

dumbravaandrei

DN1 Otopeni-Nistoreşti, intră la DX?
Sigur 120 km/h e tot ce lipsește acolo, mai ales pe Ploiești-Breaza

Ionut


dr4qul4

DN1 Otopeni-Nistoreşti ar trebui sa  fie doar DN, nici macar DN European si limita sa scada la 90 (in afara localitatilor).
Toate coridoarele europene ar trebui mutate pe A, DX sau centuri acolo unde acestea exista
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bogdymol

Quote from: archaeus on April 13, 2022, 05:43:22 PMPe la unii mai rasariti gen Austria e chiar 100 pe "S"uri

Sau 130 km/h. De exemplu pe S6, Semmering Schnellstraße, e 130 km/h (in afara de zonele cu tuneluri). La fel si pe S36 spre Zeltweg. Si nici una dintre S6 sau S36 nu au un design superior DX12 de la noi, tot banda de urgenta ingusta, curbele sunt destul de stranse etc.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alin2pas

Cred că 120 km/h era maximul care se putea obține. Unde e nevoie se pot pune restricții punctuale de viteză. În Grecia sunt porțiuni unde nu faci mai mult de câțiva km fără să se modifice limita de viteză. Dacă aceste limitări sunt bine stabilite, ele pot fi un real ajutor pentru șoferi și nu un stres suplimentar.

elphax

Din ce vad in online, Drula isi ia mult hate pentru ca multi considera ca este prea mare limita de 120. Toti vin cu argumentul ca sunt prea multe accidente, multe din cauza vitezei ( unii baga in ecuatia si lipsa benzii de urgenta ) .
 De fapt ei nu inteleg care sunt cauzele accidentelor, in special lipsa drumurilor modernizate gen DX si A. Inclusiv colegii lui de partid il ataca furibund ...
 ???

vancouver

Culmea este ca fix cei care ataca asa furibund si cer limite de viteza mai mici, in trafic o ard cu tupeu cu 20-30 la ora peste limita, chiar si mai mult. Conform motto-ului: "nu vezi bãããã cã e drumul drept si liber" (aluzie la discutia mea cu un prieten, cu care mergeam in tandem venind din Austria si care a zis ca el in Romania nu depaseste niciodata 10 km/h peste viteza legala, dar care apoi m-a depasit enervat cu 140-150 cand eu mergeam in fata cu 110. Si am mers apoi eu in spatele lui cu 140-150 pe DN6 Lugoj - Craiova. Oriunde era drum drept si liber, am depasit tot ce se putea depasi, iar in localitati sub 70-80 nu prea am coborat. Iar el a avut replica asta cand i-am atras atentia ca anterior avusesem discutia si el insusi spusese max 10 peste, dupa ce eu sugerasem maxim 20 peste: "pai nu vezi bãããã cã e drumul drept si liber".)

Deci in teorie toti sunt foarte precauti, ba chiar obraznici si insistenti in precautie, dar in realitate s-ar plictisi repede cu 100-110 pe o autostrada complet libera cum e DEX12 Craiova-Pitesti si ar arde-o sigur cu 130-140, daca nu si mai mult.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sealand01

Am venit din București, a1 plin de masini oprite pe banda de urgenta, nimeni nu își făcea pana sau ceva, efectiv opriți. Pe dn nu am văzut nicio masina oprita.

Cred ca ar trebui din 2-3 km construita câte o alveola

Daca se vrea reducerea vitezei, trebuie reduse fie toate, fie niciuna. Nu sa fie 100 pe dn înghesuit 1x1 fie el și european și pe dx 110 sau mai rău cum propuneau unii aici, nici macar sa nu se schimbe ca e ok 100