Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Pana cand ai un accident sau o pana.
DX si Autostrada duc foarte mult traffic in sectiune transversala. Mult mai mult decat va putea genera Romania vreo 10..15 ani de acu incolo.

Zonele de ambuteiaje se produc in zona nodurilor si a descarcarilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Quote from: b1 on September 25, 2021, 08:21:52 PM
@vancouver, cam la asta te referi prin drum expres? (harta îmi aparține)


(extras din harta lui @b1)

Exact. Foarte bine desenat. Mai ales acele scurtaturi la DN67, cum ar fi centura Horezu sud sau scurtatura Stoenesti - Barzesti -> super utile.

De ex. acum intre Maldaresti (prima localitate la vest de Horezu) si Dedeman Rm. Valcea (intrarea dinspre Tg. Jiu) se fac ca. 40-45 de minute. Cu DX desenat de tine s-ar face 15-16 minute ! ! ! Adica in zone din astea de dealuri inalte un drum express poate sa faca minuni. Sigur, costurile sunt ca atare.

Intre Tigveni si Rm. Valcea nu as taia insa dealurile asa de adanc. Daca te uiti aici: https://www.google.ro/maps/@45.0864977,24.4593308,15.58z vezi traseul caii ferate abandonate Pitesti - Rm. Valcea. Acesta evolueaza usor urcat pe deal fata de DN7 de la Blidari din punctul de trecere peste DN73C pana la Goranu. Se vede aici: https://www.google.ro/maps/@45.0796572,24.4072003,5741m/data=!3m1!1e3. Adica linia alba de deasupra DN7. Acel traseu este deci deja studiat pentru CF, nu necesita nici un tunel, este deja gandit pentru 80km/h pe CF, deci sigur merge 100 pe drum, DX se poate face paralel.

In general nu trebuie sa fugim de tuneluri, dar nici sa le cautam. Orice tunel reprezinta un risc major in caz de accident (mai ales incendiu - nu prea exista scapare), iar intretinerea nu e usoara si costa. Deci costuri permanente. Iar la intretinere noi (inca) suntem varza. Ceea ce este ok sunt tuneluri scurte de 200-300-400m (construite partial deschis), ca sa fie eliminate riscurile de alunecare teren la trecerea prin marginea versantilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

#437
Și sugerezi ca DX-ul să înceapă din jurul localității Vâlcele, sau te referi la varianta albastră pe care tocmai am desenat-o?
LE: Acesta este al 100-lea mesaj al meu.  :cheers:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

Da, varianta albastra, dar mai degraba de la Tigveni. Adica varianta portocalie + albastra:



Doar un singur tunel de 700-800m intre A1 si Rm. Valcea, eventual inca unul mic de 50-100 m la virajul la stanga prin acel deal la sud de Giurgiuveni (cu rol de ecoduct). Nu am studiat in ce masura traseul afecteaza localitati / case. Dar in general in zona casele sunt extrem de modeste si de rare si chiar daca ar trece in plin printr-o localitate,orice traseu intalneste de regula doar 3-4 case, in rest nimereste doar prin curti. Traseul urmeaza in foarte mare masura curba de nivel +400, iar de la Blidari spre sud incepe coborarea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

Mâine sau când voi avea timp voi calibra pe hartă traseul tău (cu mici modificări ca să nu afecteze prea mult localitățile din jur; pe secțiunea Râmnicu Vâlcea - Horezu sunt case si localități lipite una de alta, nu a fost ușor sa trasez drumul astfel încât să nu afectez prea multe clădiri...  :o) Alte păreri?  :)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

Vedeti ca treceti exact prin trovanti .
Si parca daramati si jumatate din Maldaresti. Sper ca nu si vreo cula :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Traseul e trasat doar ca principiu / la nivel de schita. Este o schita care uneste punctele A si B cu o linie, normal ca in cadrul unui studiu adevarat nu se va face asa ceva. De ex. la Maldaresti se poate vedea si din avion  ;) ca e suficient sa muti traseul 200-500m mai la nord si nu mai dai de nici o gospodarie. Ceea ce oricum e de dorit, ca sa ajungi mai aproape de Horezu si sa faci un nod Horezu sud cat mai aproape de localitate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#442
Intrebare: exista softuri gratis sau ieftine la care sa le dai punctul A si B si o panta maxima (eventual si adancime maxima debleu, inaltime maxima rambleu, lungime maxima tunel care la CNAIR e mica pt un DX), si sa propuna niste trasee functie de topografia terenului? Trasee pe care apoi sa le poti ajusta manual si sa indice unde ai depasit panta sau alti parametri?



Date topografice (mai mult sau mai putin corecte) exista gratuit, de exemplu Guru Maps le are, au 50 Mb pt Romania, curbe de nivel la fiecare 10m.

Presupun ca cei care fac SFuri au astfel de softuri (scumpe), si date topografice mai precise (curbe de nivel la fiecare metru, tot scumpe). Dar pt un calcul initial pt o discutie pe forum, cred ca un soft simplu cu date simple ar fi de ajuns.

Ar fi interesant de aflat cum se cheama familia asta de softuri in engleza, poate stiu @nenea_hartia, @alecu26 sau @vancouver sau altii.

Fara un astfel de calcul @b1 nu prea vad utilitatea sa "calibrezi" un astfel de traseu. Poate arata frumos pe harta dar cand il pui pe curbele de nivel reiese rambleu de 50m, sau debleu de 80m sau tunel de 10 km sau panta de 10%, sau tunel elicoidal care coboara 100m "pe loc" etc.

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#443
@b1 am primit deja cateva raspunsuri, poate te ajuta
- softul francez Piste

https://geniecivilpdf.com/wp-content/uploads/Cours-m%C3%A9thode-d_utilisation-Piste-EHTP.pdf

- module Autocad cum ar fi "Mx Road"
- modulul Arcgis "Cut and Fill"

b1

#444
@dr4qul4, Am modificat.

@vancouver, Am terminat de pus pe hartă.

@cristi5, Așa cum spune și @vancouver, este doar o simplă schiță, nu viitorul SF. Eu le-am făcut doar pentru a dezbate pe forum mai în detaliu subiectul și pentru cazul în care cineva de ,,sus'' ne ascultă ;). Merci pentru softuri, când voi avea mai mult timp o să încerc să-mi dau seama cum merg dar și cum să postez pe forum, dar nu garantez că le voi folosi din prima (abia am trecut de la Paint 3D + screenshot la Google MyMaps  :lol:, deci momentan nu voi renunța la el :))
LE: Merci pentru pdf. Cu Google Translate (nu știu franceză) și puțină răbdare voi reuși să-mi fac mai detaliate schițele.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

@cristi5, toate, dar absolut toate schitele pe care le fac eu le "calibrez" de asa natura pe harta, incat sa nu existe nici un rambleu de 50m. Totul este facut la modul "se poate executa real", cu poduri, viaducte, tunele in limite normale de pret. Si intotdeauna caut cea mai buna varianta posibila intre 2 puncte. Toate pantele si rampele le fac pentru maxim 4-5% declivitate.

Concret la Rm. Valcea - Tigveni am urmarit sa reduc la minim structurile, am urmarit cam peste tot curba de nivel de 400m.

Despre un anumit program care sa faca asta automat nu am auzit si nici nu vreau sa-mi imaginez ce enormitati poate sa scoata un astfel de program. Poate ca unii pe la SF chiar lucreaza cu asa ceva, dar numai ochiul uman poate sa vada toate oportunitatile si piedicile de pe traseu si sa optimizeze concomitent dupa 20-30 de criterii. Un om inteligent nu are ce sa faca mai mult de 3-4 ore sa traseze o ruta realista si optima pe 100-200 km, daca are toate planurile si curbele de nivel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#446
@vancouver fireste ca nu-i dai A=Pitesti si B=Sibiu ci puncte la 2-3 km unul de altul. Sau chiar un traseu complet. Tot ai nevoie de un calcul de debleu / rambleu si mai ales la munte cred ca ajuta mult.

Eu inteleg pasiunea asta cu traseele, voiam doar sa trecem la un nivel mai specializat, ca in ziua de azi se pare ca avem toate datele necesare.

Poate are vreun coleg timp sa incerce. Nu poate decat sa ajute.

EugenRo

#447


^ @Vancouver
De multe ori m-am gandit (realist) daca o varianta precum ca asta n-ar fi mai "facubila" si mai fiabila, tinand cont de problemele cu alunecarile, tunelurile (lispa) si proiectarea, in general pe sectoare instabile.
Or, in propunerea atasata:
-desi mai lung, traseul de legatura intre Valea Oltului se face exclusiv pe Valea Topologului, vale lata ca in palma, de la varsare pana la nodul Tigveni
-la urcarea de pe valea Luncavatului, am putea avea cel mult un tunel, in zona Otesani-Maldaresti (cu sanse mari sa nu fie..  ;) :lol:)
-legatura cu centura Ramnicul as face-o printr-un drum national nou, cu separator de sens, desfasurat pe malul stang geografic al Oltului (care se va intersecta cu centura actuala la giratoriul Racovita, urmand sa se continue prin transformarea lui DJ703 pana in centura Calimanestiului (cum s-a tot scris si discutat)
-suplimentar, am conturat si modernizarea actualului 73C (care e obligatorie, indiferent)
-DJ 703G intre Jiblea Veche si Suici poate reprezenta si el o conexiune cu A1, dar la traseul si configuratia actuala, doar pentru gabarit redus...

Cu siguranta, trasee mai scurte cu tunele si tot tacamul arata mai bine, dar oare vor (putea) fi facute in secolul asta?!

vancouver

@EugenRo, s-a mai discutat propunerea asta. Isi rateaza scopul. Aglomeratia mare e la intrarea / iesirea din Rm. Valcea atat spre Pitesti, cat si spre Horezu. Acolo e cel mai necesar un DX.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

varianta asta ar fi buna de asfaltat decent acum (la nivel de DJ). Eu am folosit-o de cateva ori, dar in ultimul timp asfaltul s-a deteriorat destul de rau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist