Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Numai in Romania am vazut scris si inainte si pe iesire catre aceeasi localitate. Mie logica imi scapa. Credeam ca vrem sa ajutam soferii sa ajunga mai usor ...

Afara de asta este absolut aberant sa se pastreze drumul european pe drumul national. In Romania drumurile europene au fost initial suprapuse peste nationale DIN CAUZA LIPSEI AUTOSTRAZILOR! Deci daca se face DX12, acesta devine E574.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ultrasbz

Asta s-ar putea sa fie greseala mea, intr-adevar logic ar fi ca europeanul sa se mute pe DX, dar oare chiar asa va fi? Cat de simplu e si care e de fapt procedura administrativa sa muti indicativul de E pe alt drum.

Legat de aceleasi orase pe toate directiile, nici eu nu sunt de acord, dar le-am simulat cat mai realist, pentru ca sunt sigur ca asa vor arata.

vancouver

 :lol: am inteles, te-ai pliat pe logica dâmboviteana .  :gj:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


RazesIesean

Multumim fain @MirceaEliade.
Observ cu mare ingrijorare ca foarte multe dintre projectele aflate in SF+PT au termen de livrare end of 2022.
Oare o sa fie destula capacitate la CNAIR pentru a face licitatie pentru Executie pentru toate aceste DX si mai important fonduri?

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

voicul

Eu sunt sceptic si foarte sceptic.
Dupa mine vor fi lansate cateva proiecte in 2023 si jumatate din cate au fost lansate vor fi aproape gata sa fie semnate prin 2024.
Cam asa lucreaza CNAIR, cu o mica imbunatatire a progresului in ultimii ani.

A se vedea A7 care totusi merge binisor.

naivu

^^Mi-e clar că nu sunt fonduri pt toate, dar pt prima dată va fi de unde alege ce scoate la licitație; ceea ce este un lucru bun! Interesant dacă firmele de proiectare chiar vor reuși să termine în 2022 ceea ce au de predat în 2022!?
În 2021 au sensibil mai puține și nu se prefigurează a fi un an al predarilor SF la termen  :)

b1

Ce se mai stie despre drumul expres Sfântu Gheorghe - Ditrău, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc? S-au lansat licitatiile pentru SF/SPF?  ???
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

naivu

SfGheorghe-Ditrau va fi transregio, adică tot DN dar cu îmbunătățiri pe alocuri, nu știu dacă s-a început ceva; Sovata-MCiuc era din start o tichie de mărgăritar, din câte știu nu se pregătește nimic.

tom_sawyer

#399
Polonia: doar două autostrăzi est-vest și una nord-sud. Restul drumuri expres.

Rețeaua planificată:
Motorways -  2,086.9 km
Expressways -   6,057.7 km
Total -  8,144.5 km



Și sunt o țară mai populată și mai bogată decât noi, cu un relief mult mai ușor. Pe mine asta mă pune pe gânduri. Poate greșim ca avem o anumită aversiune față de drumurile expres și ținem cu tot dinadinsul să se facă autostradă?

Poate ca și la noi ar fi suficient A1, A3, A10 și A7, coloane vertebrale, restul conexiuni prin DX la acestea. Poate nu ne gândim suficient la costurile de întreținere ulterioare ieșirii din garanție?
Iar economia la construire (platformă de 22m vs. 26m) nu e de lepădat, mai ales în contextul exploziei prețurilor la materiale de construcție.

Nu avem densitatea de populație a Germaniei, nici măcar a Poloniei, iar orașele noastre sunt mult mai mici.

Deja cu A0, A1, A2, A3, A7, A10 complete am avea ~2000 km de autostradă.

dr4qul4

Nu doar ca au doar 3 autostrazi (si zeci de DX-uri), dar cele 3 autostrazi tranziteaza destul de drept tara. Singurele devieri sunt la centurile Varsoviei si Cracoviei. Dar vorbim de metropole din categoria Bucurestiului... nu de Focsani/Boita/Suceava
Ce o fi fost in capul lor sa nu apropie A1 de capitala? A stai, ar fi insemnat un ocol de 100 de km pentru traficul catre principalul lor port.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

Da, si nu-i opreste nimeni sa faca tronsoane de A unde e cazul: centura Warsoviei este A 50 la sud, S 50 la nord, avem tronsoane de A la granita de vest (A6 si A18), precum si in preajma marilor orase(A8).

MihaiD

^^^ harta asta îmi arată că polonezii nu au lăsat pe nimeni în urmă. Să ne amintim cum arată harta României. Până și relația cu statul totalitar Belarus e mult peste ce avem noi cu Rep. Moldova. Apoi, constat că la polonezi o autostradă sau un drum expres urmează un traseu cât de cât drept, care trebuie să facă cea mai rapidă legătură între A și B. La noi, A și B sunt unite după ce pe traseu se fac diverse cocoașe (da, știu, relieful) pentru a trece cât mai aproape de C, D, E, în condițiile în care C, D, E era mai bine să aibă acces prin drumuri de legătură.

hefaistos

La noi e relieful dificil, e plin de baroni locali, primari și șefi de consilii județene plini de orgolii și un CNAIR slab și neprofesionist.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alin2pas

Nu știu exact cum e în Polonia, dar am impresia că drumurile principale la ei evitau pe cât posibil localitățile și a fost mai ușor să le facă upgrade la DX decât să facă autostrăzi. Și noi avem drumuri 2+2 (Craiova - Filiași, Cluj-Napoca - Turda și altele) care puteau deveni DX dacă se făceau intersecții denivelate și niște amenajări suplimentare, dar la noi trec prin mijlocul localităților. În România din păcate mulți consideră că localitatea lor nu e importantă dacă drumul principal nu trece prin centrul localității. Autostrăzile nu pot face asta (din fericire), dar și așa vor să le transforme în centuri ocolitoare pentru localitățile lor. În zonele care impun asemenea cocoașe eu nu aș permite realizarea niciunui nod la A sau DX și a niciunui drum de legătură. Să le facă primăriile și consiliile județene pe banii lor, când le voi da acordul (adică la Sfântu' Așteaptă).