Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Ar fi cam aiurea să fie nevoiți să dea o OUG (pentru limită de viteză) chiar înainte de inaugurare. Ar trebui ridicată mai des problema, poate citește vreun jurnalist pe aici.

alin2pas

Ar fi cam aiurea să trebuiască să dea OUG la mai mult timp după inaugurare și tot acel timp să se circule cu 100 km/h. Ar fi locul perfect pentru amplasarea radarelor.

alwn

Drumul de legatura intre A3 (Rasnov- Cristian) si DN73 (3.5km) este DX? Arata a DX dar are un giratoriu la intersectia cu DN 73B, se poate considera ca sunt ca 2 DXuri de o parte si de alta a giratoriului (3km+ 0.5Km)?

RaduG

#378
Cerere făcută la MAI pe 9 Iulie, referitoare la reglementarea vitezei maxime pe drumurile expres:



Răspunsul primit pe 19 Iulie




Powered by API/PUM imgur uploader

Se cuvine să mulțumesc, pe această cale, responsabilului cu legea 544 din MAI, pentru răspunsul prompt în termenul legal de 30 de zile. Chiar dacă nu-mi convine ce spune acolo.

ultrasbz

Nu e foarte important, dar am o curiozitate: pe drumurile expres vom avea indicatoare verzi (tip autostrada) sau albastre (tip drum national). Indicativul va fi DX (cum folosim majoritatea pe aici) sau DE (cum am vazut ca se mai folosea inclusiv prin unele documente oficiale)?
Chestiile astea sunt/ar trebui sa fie reglementate oficial in anumite acte normative, gen codul rutier? Va fi nevoie sa fie modificate si daca da, se poate face in timp util, avand in vedere ca in curand se va da in trafic Bals-Slatina?

In plus, pe viitoarele drumuri care se transforma brusc din A in DX, gen A11 Oradea - Arad sau A7 ultimii 15 km pana la Siret, se va schimba "din mers" culoarea indicatoarelor? Dar indicativul? E posibil sa merg pe A7 si dintr-o data "sa ma trezesc" pe, sa zicem, DX4 (sau alt numar decat 7)? Probabil ca in cazurile astea ar fi nevoie de o continuitate cel putin in numerotare. Pare de bun simt, dar avem in practica cadrul normativ pentru asa ceva, sau trebuie adoptat, si stim ca asta poate dura?

alecu26

Pai ar trebuii sa avem acele semne albastre cu un autoturism pe ele.

Cat despre viteza maxima legala, sau viteza semnalizata va putea fi de 120km/h dar daca elementele geometrice in plan si in lung permit acest lucru. Altfel vor fi restrictii peste tot.

Si in fond idea de drum expres este tocmai ca e mai flexibil cu privire la curbe si pante (nu doar la profilul transversal) ca sa poata scadea pretul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ultrasbz

Presupun ca te referi la semnul asta:


Mai este si problema stemei/"logo-ului" tipului de drum cu numarul asociat, asa cum avem pentru autostrada, drum national, judetean si comunal, presupun ca ar trebui sa avem ceva similar si pentru drum expres. Eventual fix ca cel de autostrada, dar pe albastru si cu "DX (DE) Nr." in mijloc.


In Polonia mi se pare ca si DX-urile sunt pe verde, cred ca le-ar semnaliza mai bine "rangul" (aproape autostrada), dar doar cele veritabile, nu cele "in regim" care mai au si-un sens giratoriu pe alocuri.

cristi5

#382
Eu as propune semne verzi ca la A. Ambele sunt drumuri de inalta siguranta. N-o sa va mirati cand zic ca asa e in Suedia (si restul albastre)

Da si mal bine la imagine cred...

pasa_andrei

Daca lasi verde, lumea o sa confunde cu o autostrada. Nu a aparut nici un indicator pe DX12 pe nicaieri? DX12 nu e ceva oficial nu? Adica o folosim noi pe aici si cam atat, dar in final el o sa se numeasca total altfel.

ultrasbz

Si eu as merge tot pe verde. Am verificat acum si intr-adevar si Polonia si Ungaria au  A si DX pe aceeasi culoare, diferita de DN.

Dar, din nou, cu mentiunea doar pentru cele noi care sunt expres veritabile, nu pe struto-camile.

Feri

#385
Cred ca or sa dea OUG pt actualizarea HG 1391/2006: http://www.legex.ro/Hotararea-1391-2006-74423.aspx




Personal as alege aceleasi indicatore ca pentru autostrazi doar ca pe fundal albastru. Adica asa:


vancouver

Care-i scopul ca alegi acelasi indicator, doar pe alta culoare? Sa bagi lumea in ceata? Sa le testezi vigilenta si capacitatea de a tine minte? Sa ai de ce sa te iei de soferi, ca nu inteleg diferenta dintre cele doua tipuri de drum si ca nu stiu care e limita de viteza?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Pai sigur UMB are proiectul de semnalizare gata. Nu se indura nimeni sa puna o poza de pe planse aici?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Quote from: pasa_andrei on July 30, 2021, 01:16:18 PM
Daca lasi verde, lumea o sa confunde cu o autostrada.

Pai dpdv siguranta este ca autostrada. Ca 2+1 alternativ in varianta cu intersectii denivelate.

Argumentul cel mai simplu este ca si A si DX sunt "drum cu acces controlat" (controlled access higway). Foarte diferite de DN, DJ si alte drumuri unde iti poate intra oricine oriunde in fata din dreapta si din stanga (!),  si unde poti da peste biciclete si eventual carute.

https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway

Si e vremea ca siguranta sa fie prima grija, nu viteza. Obsesia cu depasirea si viteza... Gen "du-te de-aici, e max numai 100 (sau cat e), nu putem pune verde".

ultrasbz

Am incercat sa simulez cum ar putea arata un indicator catre drum expres, atat pe albastru cat si pe verde.