Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#345
Precizez ca nu este ideea mea cu +10km/h pentru sistemul automat de franare, ci asa este legea in Germania. De ani buni. Ca sa incurajeze sa ai o flota de camioane noua, nu vechituri. La fel si autocare.

Faptul ca se depasesc camioanele este un argument gresit. Terenul nu este niciodata plat, iar la o usoara urcare un camion plin o sa mearga mai greu decat acelasi camion gol. Deci nu o sa eviti depasirile de camioane.

Ba mai mult, este chiar indicat sa fie permis camioanelor sa se depaseasca. Altfel camionagii ar sta permanent in spatele unui alt camion, practic in spatele unui zid. E crunt sa stai asa la infinit. Trebuie un pic de "actiune" si de modificare de peisaj. Se pot intampla accidente grave din cauza monotoniei.

Daca vrei sa interzici depasirea camioanelor pe anumit sectiuni, unde este mai aglomerat, atunci ai la dispozitie semne / indicatoare. Inclusiv poti pune interdictia numai la anumite ore, de ex. depasirea interzisa 7-9 sau 6-20.

De asemenea poti explica la televizor in mod repetat, de ce este important ca si camioanele sa se depaseasca si ca ele fac rafturile magazinelor sa fie pline si deci trebuie respectate si nu trebuie sa ne enervam ca nu putem sa mergem glont cu viteza dorita. Ca exista si camionagii care exagereaza cu depasirile si - desi merg doar cu 1-2 km/h mai repede si dureaza depasirea o vesnicie, da si asta e adevarat si nu este ok. Vor castiga maxim 1-2 minute pe 100km.

In alta ordine de idei, este bine sa se faca 3 benzi pe toate urcarile, chiar si daca nu sunt foarte pronuntate. Dar nu prin suprimarea benzii de urgenta, ci efectiv o banda in plus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Gabriel1

#346
Sper ca nu supar pe nimeni prin postarea asta, dar vazand faptul ca sunt critici la idea de a conduce cu 140 km/h, as vrea sa mentionez proiectul pilot din Austria de acum un/doi an(-i).

Concluziile apar in PDF-ul respectiv, dar pentru cei care nu stiu Germana am sa si traduc concluziile proiectului:

- Accidentele s-au redus cu 4 in total in perioada din august pana in octombrie din anul 2018. (In anii 2017 sau 2016 cand inca se conducea cu 130 km/h erau 17 accidente)
- In privinta calitatii aerului sunt anumite puncte asupra carora se trage atentia:
              * Concentratia de particule fine in aer n-au fost influentate de cresterea vitezii
              * Emisiile de CO2 si NOx (dioxid de carbon si oxid nitric) au cunoscut o crestere minima de 1/2 %
- Zgomotul (Lärm) creat a cunoscut si el doar o crestere minima, sub 0,6 decibel

Concluzia a acestui proiect a fost deci unul positiv, singura "problema", daca chiar poti spune ca e una, a fost ca odata ce au ajuns verzii la putere au oprit acest proiect si cele care erau in pregatire (la care se face referire in document).

PDF-ul poate fi gasit aici: https://www.asfinag.at/media/3634/pk_unterlage_tempo-140.pdf

dumbravaandrei

#347
Poti sa ridici orice limita de viteza, asta nu inseamna ca toti vor merge cu viteza maxima posibila dpdv tehnic.
Realitatea e ca omul merge cu viteza optima pentru cazul si situatia lui. Probabil ca de cresterea aia de 10km/h sa se fi "bucurat" nici 5% din soferi.


Si lucrul asta poate fi observat cu usurinta in Germania. Cei care merg "unlimitted" sau >140km/h sunt exceptii, nu regula.
O crestere a limitei de viteza eventual ii scapa pe cei mai "grabiti" de o eventuala sanctiune, nicidecum nu inseamna ca toti vor apasa pedala de acceleratie mai tare.

hefaistos

Cresterea limitei insemna ca vor fi mai putini cei ce vor incalca limita si atunci amendarea nu va mai parea actiune de colectare de taxe ci sanctionarea celor ce se cred stapanii drumurilor. Aici este vorba si de o schimbare a psihologiei politistilor de la rutiera, care adesea ies cu radarul doar ca sa faca planul de amenzi. Parere personala, de simplu participant la trafic.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Bachus01

Parerea proprie si personala + din experienta pe drumurile patriei.  Creșterea la 120km/h pe DX si pe 140km/h pe A, nu va schimba decat grupa de amenzi. Cine merge tare va merge în continuare , cine merge cu viteza legală cam tot pe acolo iar ultima categoria (mersul la consum)  nu va fi afectată cu nimic.  Suntem cu 30 ani in urma daca ne raportăm la comportamentul in trafic si educatie rutieră.  Încă avem pe A adormiți care circula pe banda 2 , inca avem conducători pe A care depășesc tirul cu 95km/h,  inca avem conducători pe A care nu stiu sa se angajeze in depasiri,  inca avem conducători pe A care merg cu 100 km/h pe banda 2 cand ar putea sa o schimbe de 10 ori pana la următorul camion . Încă avem militia care sta pe A cu radarul si opreste fix pe banda pe accelerare  , inca avem multi care merg cu ceață aprinsă cand nu este cazul si lista continua .

Sa numai povestesc de șoferii doar de linie dreaptă care franeaza in curbe la 30km/h si dupa cand vrei sa ii depășești descoperă accelerația până la 130 km/h
I

hvm

^
In Romania nu tine figura cu limita de viteza. singurul lucru care tine este limitatorul de viteza instalat pe masina. Aceea e limita maxima cu care se conduce un camion in 95% din cazuri. Stiu pe cineva care si-a resapat cauciucurile la o cunostinta ca sa adauge 10mm la diametrul rotii fapt ce i-a crescut limita de viteza data de limitator cu 5% de la~95km/h la 100km/h. Pentru el asta a insemnat ca ii ajungeau camioanele pana in port intr-o cursa de 8:30-8:55 comparativ cu faptul ca mai aveam nevoie de 10-20 de minute inainte. Daca nu va da calculul acolo pe unde erau localitati  (n-am vazut inca un sofer de tir care sa circule in limitele legale in localitati) dar am vazut multi soferi de tir care intre Motca si Spataresti merg cu 90-95km/h (in functie de cat le permite limitatorul - ce inseamna si reglajul fin acolo sau diametrul la cauciuc nou vs vechi la masurarea vitezei.  :D)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexandru_m

In nici o tara nu tine figura cu limita de viteza.

Pe langa povestile vanatoresti pe care ti le-a zis persoana respectiva (nu ai cum sa faci calibrare la tahograf peste 89 de km/h ca nu e legal), din cauciucuri mai sus de 94KMh reali nu ajungi.

Mai departe ai magneti pentru camioanele mai vechi cu impulsor ne-ceramic, butoane, telecomenzi si alte metode pentru restul. De mentionat ca tot ce am insirat aici este ILEGAL.

La 90KMh parcurgi 3 km in 2 minute.

Deci daca lui ii ajungea camionul in port in 9:20 inseamna ca avea de parcurs 90x9 + 90/3 = 850 de km (asta daca vorbim din carti)

850 / 100 = 8:30, DAR acestea sunt calcule de facut cu o bere in fata, la gura sobei. In viata reala sunt imposibile inclusiv daca se inchid autostrazile si ramane numai camionul respectiv pe drum. Tot are nevoie de opririle legale, plus dealuri si vant, plus ca macar o autostrada o are de schimbat, tre sa iasa din curtea de unde a incarcat pana pe autostrada si apoi sa coboare de pe A pana unde are de descarcat.

Nu mai continui telenovela ca nu are rost, doar atat am de spus: daca el si-a "modificat" camioanele cum cred eu si isi forteaza soferii sa mearga cum banuiesc iar...apai merita impuscati si el si soferii.

Pentru cazurile astea cu curse de 9h20 de minute exista cele 2 zile pe saptamana de 10 ore de condus (legale) si mai ales scaunul din dreapta, patul de sus si slotul 2 din tahograf.

hvm

Eu dadeam doar un exemplu de a pacali systemul ca merge cu 90km/h asa cum e calibrat. Indiferent de limita de viteza romanul e inventiv. Si intradevar, ai dreptate, nu am fost in masina sa masor eu timpul in care a facut 1 km cu viteza maxima ca sa pot extrapola, dar stiu sigur ca inainte de isprava asta se plangea tot timpul ca pentru cursele dus trebuie sa le planifice in ziua de 10 ore, ca altfel nu reuseste sa ajunga in port in 80% din cazuri la timp(incarcat fiind), si pe urma in port e cu probleme fiindca nu mai are mult timp chiar daca ajunge la timp... dupa isparava asta nu s-a mai plans o perioada.  Acu se plange iar ca si-a schimbat camionul nu mai scoate mai multe de 91KM/h reali /90km in system, si au reaparut problemele. :) cel mai probabil fiidnca o fi avant tahograf inteligent conectat la GPS.... si la asta probabil nu mai conteaza dimensiunea cauciucului. :) Nu stiu daca astea determina viteza tot mecanic(in functie de RPM) sau prin GPS.

Cat despre cei 850km nush cum i-ai calculat sau cand ai reusit tu sau auzit pe altcineva ca a facut 850km in romania (la orice ora si pe orice traseu si cu orice masina) in 9 ore (cred ca as putea sa adaug linistit ca indiferent de viteza cu care a mers). As vrea sa vad si eu traseul care nu trece prin nici o localitate pe asa o distanta, si e complet liber fara nimeni care sa impuna o frana asjtfel incat un tir sa poata merge constant cu 90KM/h. In EU pe autostrada un camion face in medie undeva pe la 725-750km in 9 ore. In Romania daca faci 450-500, te poti declara extrem de multumit. Nu sunt sofer pe camion, n-am camioane, dar din ce stiu eu cam asta e distanta. Cineva cu experienta ne poate spune totusi

Si pentru informarea ta in masina aparatul (care calculeaca pe baza de RPM) o sa vada ca se misca cu viteza calibrata de 90km/h, pe cand viteza reala este 90+/-eroarea de calibrare+/- diferenta de viteza data de diferenta de diametru a cauciucului fata de diametrul luat in calcul la calibrare. Nu cred ca are rost sa mai discutam pe tema asta daca nu intelegi nici acum ce vreau sa spun. Asta ca sa nu fim off-topic.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexandru_m

Ultimele doua paragrafe sunt exact ideea pe care voiam sa ti-o transmit si eu tie, deci vorbim impreuna si reusim cumva sa ne intelegem separat.

850 km sunt o utopie. Poate doar un camion frigo care sa poata circula cand sunt restrictii si sa porneasca soferul pe 31 decembrie la ora 22:00 din Suben si sa vina pana la Arad. Chiar si asa sa nu aiba greutate ca sa-l incetineasca dealurile. Prea multi de daca, doar vise. Distantele pe care le dai sunt cele reale, deci suntem de acord :)

Din cate stiu tahografele de ultima generatie functioneaza pe baza de GPS, astfel rezolvand o data pentru totdeauna problema "minutului" si a nedeclararii locului de inceput/sfarsit al zilei de lucru. PLUS posibilitatea de comunicare de la distanta pentru echipajele de control, practic control din mers (pe o raza scurta, daca am inteles bine tehnologie similara cu portile de plata de pe autostrazi).

Vreau sa revin putin la locul de unde a pornit discutia aceasta, limitele de 120 sau 140 km/h.

Castigul mare de timp nu vine atat din viteza maxima legala, ci din lipsa blocajelor de pe drum care rezulta intr-un mers constant. Media orara creste fiindca nu mai sunt zone in care tot incetinim / acceleram. Iar o data cu treaba asta mai apare ceva magic pt cei care fac drumuri lungi, mai ales in interes de serviciu: PREDICTIBILITATEA duratei calatoriei, sau macar aproximarea mai aproape de adevar.

mihai008

In interviul cu Catalin (la minutul 23.50) a mentionat "Regimul de viteză o să fie probabil de 120 de km pe oră; aici e nevoie si de o modificare a codului rutier" referindu-se la limita de viteza pe Drumuri Expres.

Asadar se pare ca vom avea o crestere de la 100km/h la 120km/h.

Interviul aici: https://economedia.ro/video-interviu-catalin-drula-autostrazile-a7-si-a8-vor-fi-finantate-prin-pnrr-cred-ca-ue-va-intelege-nevoile-noastre-ce-autostrazi-si-drumuri-expres-vor-inaugurate-in-acest-an.html#.YIAZ3h1KiUm

alecu26

astept si eu odata prima licitatie pentru acest drumuri Dx sau de mare viteza sau cum or fi. Am impresia ca e o inflatie de SF uri si de proiecte aruncate pe piata fara nici o finalitate.

In nici unul din planurile anuntate nu se prevede intrarea in executie sau licitatie a unui proiect de DX. Nu pe termen scurt cel putin.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ultrasbz

Am facut o solicitare de informatii la CNAIR pentru alternativele de traseu aflate in studiu pentru o serie de drumuri expres, dar se pare ca sunt in continuare la secret, in proprietatea intelectuala a prestatorului pana cand sunt predate si aprobate catre CNAIR.

Din pacate nu pare ca s-a imbunatatit nimic la CNAIR la nivel de transparenta. Chiar si cele cateva planuri despre care spun la final ca le-ar fi atasat, in realitate au uitat sa le ataseze. Nu mai zic ca raspunsul a venit dupa 38 de zile, ar fi fost ok si asa.
Daca nu se modifica ceva legislativ, va trebui sa ne bazam in continuare pe surse si poze prost facute prin intalniri publice, iar in rarele ocazii cand ceva se supune atentiei publice gen traseul A9 Timisoara - Moravita, se face complet arbitrar.

Nu mai insist.

Solicitarea:
QuoteBună ziua,

In baza legii 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public, va rog sa imi raspundeti la urmatoarele solicitari pentru fiecare din proiectele aflate in derulare mentionate mai jos:
a) Care este stadiul Analizei multicriteriale 1 (AMC1) si care este data estimata pentru avizarea finala a acesteia in CTE CNAIR?
b) Va rog sa imi transmiteti o harta in format electronic (la o rezolutie rezonabila) cu alternativele de traseu avute in vedere la acest moment in cadrul AMC1, chiar daca inca sunt in analiza, revizuire sau implementare observatii, sau o harta in format electronic cu traseul final ales, in cazul in care acesta a fost stabilit.
c) Va rog sa imi precizati daca in cadrul AMC2 este prevazuta posibilitatea ridicarii proiectului de drum expres la rangul de autostrada si care este data estimata avizarii finale pentru AMC2.

Solicit informatiile de mai sus pentru urmatoarele proiecte:
1) Drumul expres Buzau - Braila
2) Drumul expres Ploiesti - Gaesti
Suplimentar: Avand in vedere ca acest proiect a inceput inainte sa existe perspectiva unui drum expres Bucuresti - Targoviste (de curand lansat la licitatie pentru documentatie), proiectul Ploiesti - Gaesti se va putea adapta "din mers" astfel incat sa se coreleze cu DX Bucuresti - Targoviste si sa tina cont de efectul cumulat in regiune al celor doua drumuri atunci cand este ales traseul final?
3) Drumul expres Focsani - Braila
4) Drumul expres Pascani - Suceava
5) Drumul expres Suceava - Siret
6) Drumul expres Braila - Tulcea
7) Drumul expres Tulcea - Constanta
8 ) Drumul expres Tisita - Albita
9) Drumul expres Bacau - Piatra Neamt

Va multumesc

Raspunsul:
QuoteBună ziua,

Referitor la solicitarea dumneavoastră înregistrată la CNAIR SA cu nr. 92/27624/06.04.2021,  vă comunicăm următoarele:

Drum expres Buzău – Brăila:

a) În data de 13.04.2021 a fost transmisă documentația AMC 1 Consultantului JASPERS pentru analiză și punct de vedere. Ulterior aprobării raportului în cauză de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hărți în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunoștință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Buzău-Brăila" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că, ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasă tehnica I, respectiv Autostradă). Referitor la data estimată avizării finale pentru AMC2, reiterăm aspectele menționate la punctul a) (*Ulterior aprobării raportului AMC2 de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA).

Drum expres Gaești - Ploiești:

a) În data de 09.04.2021 a fost avizată în cadrul CTE CNAIR SA documentația Analiză Multicriterială de traseu etapa 1 – analiza unei game largi de opțiuni.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Gaești-Ploiești" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasa tehnica I, respectiv Autostrada).

Referitor la data estimată de avizare a documentației AMC2 în cadrul CTE-CNAIR SA vă comunicăm faptul că Prestatorul conform graficului de activități trebuie să finalizeze documentația AMC2 în aproximativ 3 luni.

Având în vedere că acest proiect a început înainte să existe perspectiva unui drum expres București - Târgoviște (de curând lansat la licitație pentru documentație), proiectul Ploiești - Gaești se va putea adapta "din mers" astfel încât să se coreleze cu DX București - Târgoviște și să țină cont de efectul cumulat în regiune al celor două drumuri atunci când este ales traseul final. Cele două obiective de investiții: Drum Expres București – Târgoviște și Drum Expres Găești – Ploiești vor fi corelate.

Vă aducem la cunoștință că, ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasa tehnica I, respectiv Autostrada). Referitor la data estimată avizării finale pentru AMC2, reiterăm aspectele mentionate la punctul a) (*Ulterior aprobării raportului AMC2 de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA).

Drum expres Focșani – Brăila

a) Documentatia Analiza Multicriteriala de traseu etapa 1 – analiza unei game largi de optiuni a fost avizata in cadrul CTE CNAIR S.A. in data de 11.02.2021;

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Focșani - Brăila" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) În cadrul AMC 1 a fost elaborat studiul de trafic preliminar, iar valorile de trafic atras la nivelul anului de perspectiva 2030 este cuprins între 6000-9000 vehicule medii zilnice anuale, astfel că nu se impune dezvoltarea dumului expres la nivel de autostradă.

În prezent documentația AMC 2 este în analiză la CNAIR S.A Data estimativă pentru avizarea în CTE – CNAIR S.A. este mai 2021.

Drum expres Pașcani - Suceava

a) Documentatia Analiza Multicriteriala de traseu etapa 1 – analiza unei game largi de opțiuni a fost avizată în cadrul CTE CNAIR S.A. în data de 14.04.2021.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Pașcani - Suceava" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasa tehnică I, respectiv Autostrada).

Referitor la data estimată de avizare a documentației AMC2 în cadrul CTE-CNAIR SA va comunicăm faptul că Prestatorul conform graficului de activități trebuie să finalizeze documentația AMC2 în aproximativ 2 luni.

Drumul expres Suceava - Siret

a) Documentația Analiză Multicriterială de traseu etapa 1 – analiza unei game largi de opțiuni a fost avizată în cadrul CTE CNAIR S.A. în data de 14.04.2021.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Suceava - Siret" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasa tehnica I, respectiv Autostrada).

Referitor la data estimată de avizare a documentației AMC2 în cadrul CTE-CNAIR SA vă comunicăm faptul că Prestatorul conform graficului de activități trebuie să finalizeze documentația AMC2 în aproximativ 2 luni.

Drum expres Brăila - Tulcea

a) În prezent documentația AMC 1 a fost revizuită de Prestator iar aceasta se află în analiză la Consultantul JASPERS. Ulterior aprobării raportului în cauză de către JASPERS, acesta se va supune avizării în cadrul CTE CNAIR SA.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Brăila - Tulcea" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că, ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasă tehnica I, respectiv Autostradă). Referitor la data estimată avizării finale pentru AMC2, reiterăm aspectele menționate la punctul a) (*Ulterior aprobării raportului AMC2 de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA).

Drumul expres Tulcea - Constanța

a) În prezent Prestatorul implementează observațiile formulate de Consultantul JASPERS asupra raportului AMC 1. Ulterior aprobării raportului în cauză de către JASPERS, acesta se va supune avizării în cadrul CTE CNAIR SA.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Tulcea - Constanța" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că, ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasă tehnica I, respectiv Autostradă). Referitor la data estimată avizării finale pentru AMC2, reiterăm aspectele menționate la punctul a) (*Ulterior aprobării raportului AMC2 de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA).

Drumul expres Tișița - Albița

a) În prezent Prestatorul implementează observațiile formulate de Beneficiar asupra raportului AMC 1. Ulterior revizuirii raportului în cauză de către Prestator, în conformitate cu observațiile Beneficiarului, acesta se va reanaliza și se va supune avizării în cadrul CTE CNAIR S.A.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Tișița - Albița" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasa tehnica I, respectiv Autostrada).

În ceea ce privește data estimată de avizare a documentației AMC2 în cadrul CTE-CNAIR SA vă comunicăm faptul că, ulterior avizării AMC 1 în cadrul CTE-CNAIR SA, Prestatorul conform graficului de activități trebuie să finalizeze documentația AMC2 în aproximativ 2 luni.

Drum expres Bacău - Piatra Neamț

a) În prezent documentația AMC 1 a fost revizuită de Prestator iar aceasta se află în analiză la Consultantul JASPERS. Ulterior aprobării raportului în cauză de către JASPERS, acesta se va supune avizării în cadrul CTE CNAIR SA.

b) Referitor la solicitarea de transmitere a unei hârti în format electronic cu alternativele de traseu avute în vedere la acest moment în cadrul AMC1, vă aducem la cunostință prevederile din cadrul contractului de prestări servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drum Expres Bacău – Piatra Neamț" art. 15 Drepturi de proprietate intelectuală 15.1 "Toate documentele realizate în timpul derulării prezentului contract, compilate ori elaborate de către Prestator sau de către personalul salariat ori contractat în executarea Contractului de Servicii, vor deveni proprietatea exclusivă a Autorității Contractante după predarea și aprobarea acestora[....]".

c) Menționăm că, ulterior finalizării documentației Analiza Multicriterială de Traseu (Etapa 1+Etapa 2), se va determina/ definitiva profilul transversal / tipul de drum ce se va proiecta (drum de clasa tehnica II, respectiv Drum Expres sau drum de clasă tehnica I, respectiv Autostradă). Referitor la data estimată avizării finale pentru AMC2, reiterăm aspectele menționate la punctul a) (*Ulterior aprobării raportului AMC2 de către JASPERS, acesta se va supune analizării / avizării în cadrul CTE CNAIR SA).

Atașat vă transmitem planurile variantelor de traseu AMC etapa 1 pentru următoarele drumuri expres: Focșani – Brăila, Găești – Ploiești, Pașcani – Suceava și Suceava – Siret.

Cu stimă,
CNAIR SA

tom_sawyer

#357
Mulțumim pentru efort. Poate cere altcineva/API acele variante de traseu, nu cred că a fost rea intenție, pur și simplu o scăpare.

Tot zicea Alecu mai sus de prima licitație, din răspuns reiese că cel mai avansat proiect e Focșani-Brăila.

paullie

Deci FoBr 6000-9000 presupus in 2030 fata de 7000 Acum pe Galati - Marasesti. Frumos n-am ce zice.

qionescu1

Deci cel mai avansat DX este Focsani-Braila prognozat in 2030 cu o MZA de 6-9 K auto. Probabil CNAIR n-a auzit de Cluj-Dej cu o MZA de 12-13k inca din 2015...