Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rocklee

Cum va.fi facut acest drum 2+2 sau 1+1 ...2+1...
Tot nu inteleg .... :o

rizzuh

Ce e asa greu de inteles? Va fi un drum expres de mare viteza in regim de autostrada.

tom_sawyer

O modificare proactivă a Codului Rutier pentru circulația cu 120 km/h pe DX? MT-ul, se aude?

Sau așteptăm să se dea în exploatare și ne trezim că n-avem cadrul legal?

AlexxC

Pe site-ul comisiei europene Romania apare atat la DX cat si la A cu 130kmph desi in codul rutier este 100kmph, celelalte tari au la DX 110-120kmph.
Ar trebui rezolvata aceasta problema inainte de montarea primelor indicatoare cu limita de viteza pe DX Craiova-Pitesti altfel vom avea o problema majora de siguranta in trafic!
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/romania/speed_limits_ro.htm

voicul

Nu inteleg unde este problema?

Cum a zis si @rizzuh "drum expres de mare viteza in regim de autostrada."

Nu ajunge punem si "strada cu specific de sosea spre DN dar cu tenta de drum expres de mare viteza in regim de autostrada."

Ai toate viteleze posibile acum, deci poti sa pui orice indicator posibil.

Skynick

Ar trebui sa ridicam autostrazile la 140 si DX-ul sa fie la 130. Sa fie o diferenta intre ele.

ovicor

Pai e diferenta, ca DX-urile sunt la 110km/h.

yetiman

De unde 110?

Quote5. Viteza si distanta dintre vehicule
Art.48.
Conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta.
Art.49.
(1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.
(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A si B, si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul politiei rutiere.
(3) Pe anumite sectoare de drum, tinand seama de imprejurari si de intensitatea circulatiei, administratorul drumului, cu avizul politiei rutiere, poate stabili si limite de viteza inferioare, dar nu mai putin de 10 km/h pentru tramvaie si de 30 km/h pentru toate autovehiculele.
(4) Limitele maxime de viteza, in afara localitatilor, sunt:
a) pe autostrazi - 130 km/h;
b) pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) - 100km/h;
c) pe celelalte categorii de drumuri - 90 km/h.

Art.50.
(1) Vitezele maxime admise in afara localitatilor pentru categoriile de autovehicule prevazute la art.15 alin.(2) sunt:
a) 130 km/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A si B;
b) 110 km/h pe autostrazi, 90 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, D si D1;
c) 90 km/h pe autostrazi, 80 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 si C1;
d) 45 km/h, pentru tractoare si mopede.
(2) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.
(3) Viteza maxima admisa pentru autovehicule cu mase si/sau gabarite depasite ori care transporta produse periculoase este de 40 km/h in localitati, iar in afara localitatilor de 70 km/h.
(4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mihai008

@yetiman
Banuiesc ca @ovicor se refera la faptul ca poti merge cu 110 chiar daca limita e 100 fara sa fii amendat  :lol: :lol:

ovicor

Nu, recunosc, stiam ca-i 110. Dar concluzia ramane: e diferenta intre viteza pe A si cea pe DX. Dar, da, sa mergi cu 100( usor peste), constant, fara obstacole, cu intersectii specifice A, e un castig enorm fata de DN in toate privintele: siguranta, confort, timp, combustibil, poluare. Poluare putem marca de doua ori: odata ca reducem traficul de pe DN din localitati, plus ca o masina care merge constant va polua mult mai putin.
Merci, @yetiman! 

yetiman

#325
Dupa parerea mea, aici e o "lipsa" legislativa. Cand s-a facut codul rutier nu prea exista notiunea clara de "drum expres". Cel putin, nu cu definitia de acum (intersectii denivelate, separator de sens, etc.)
Si atunci l-au bagat la gramada cu DN-ul.

@Ovicor - confuzia ta e absolut de inteles. In alte tari (de exemplu, Ungaria) viteza pe DX este definita clar si este de 110 km/h.

vs.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Skynick

Acum este 100, da. Ziceam doar ca trebuie modificate. Sa mergi pe DX cu doua benzi cu 100 e la misto. Astea sunt viteze de acum 50 de ani, cand franele erau pe saboti si arcurile foi.

voicul

Sa vedem cand se va deranja cineva sa introduca acest 110 pentru DX, ca vorba aia de la 100 la 110 ... nu e mare lucru (dar se aduna!)

elphax

stati sa avem intai niste DX reale, finalizate :) ca momentan nu prea avem

slartibartfast

În Polonia, autostrăzile au limita de 140 și drumurile expres de 120. Cred că spre așa ceva ar merita să mergem și noi; mai ales că și Bulgaria lângă noi are limita de 140 pe autostrăzi.