Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

e din cauza podului care poate aduce mult trafic acolo in timp. mai ales ca si bulgarii mai modernizeaza drumurile spre Vidin

mirceaeliade

#181
In ultima vreme CNAIR a pornit mai multe proiecte si lucrurile par putin hectice, dar vad ca nu exista nici un sumar pe forum pt DX.  Asa c am mers prin harta interactiva care o au ei si am sumarizat proiectele DX si VO aferente intr-un tabel - cu date si statusuri care sunt postate pe harta inderactiva.  Sper ca nu am facut omisiuni:


Allex

VO Suceava la 65%?? Trebuie sa fie o greseala
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Kimi

Nu stiu daca s-a mai discutat dar la un moment dat trebuie luata in calcul constructia unui DX Tg Mures - Reghin (VO).
Cei care cunosc drumul stiu ca e aglomerat si la fiecare accident (destul de des) se blocheaza complet circulatia.

Intre cele doua orase e campie si vorbim de o lungime de aproximativ 25 km.
Singurele structuri semnificative ar fi un pod peste Mures si un nod in zona Ernei (pentru VO TgM).

Capatul din Reghin ar fi la viitoarea centura Reghin.
Capatul din Tg Mures ar fi in spatele Weekend/GoCart si cu un drum de legatura catre DN15. De aici se poate continua catre vestul orasului cu un alt pod peste Mures catre Unirii/Santana/Sancrai. Momentan exista doar doua poduri intre cele doua maluri. Trafic horror, evident.

Mi se pare un proiect extrem de important si realizabil, ma mir ca nu am gasit discutii pe acest subiect.

paullie

Aha, cam ce ziceam eu in alta parte
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg301861#msg301861

Iar o sa imi iau minusuri dar nu pot rabda sa nu zic, ii trebuia lui Mitrea si Nastase A3 de la Barsov la Bors. Cred ca niste DX fazate
- Reghin-Fagaras prin Acatari si Balauseri
- alt DX TgM (zona Acatari) - A10 (Dumbrava?)
- altul Sb-Bv-Bretcu (de acolo probabil direct Ax nu DX fazat pe viitor)
erau suficiente.

Daca intrebati de A8, prin Lapusna, Reghin, Apahida direct la Nadasel.

Kimi

Nu o sa intru in discutia despre ce a fost si ce n-a fost, pentru ca nu are niciun rost.

In schimb o sa continui cu o alta intrebare.
Daca CNAIR tot are o pasiune pentru SFuri, cum ar putea fi convinsi sa lanseze o licitatie pentru acest DX (TgM - Reghin)?
Sau trebuie sa fie din proprie initiativa / presiuni politice locale?  :)


Nu cunosc procesul prin care iau nastere proiecte noi in RO, recunosc. Dar as fi curios sa aflu de la cei cu experienta. Sa stiu daca imi fac sperante degeaba. :)

tom_sawyer

Daca nu e in Master Plan, parerea mea e ca nu prea sunt sanse sa se faca undeva un drum nou la profil de DX sau A.

Kimi

Pai VO Reghin nu apare pe harta in master plan (pe site la MT), si totusi s-a semnat SF.
Mi se pare greu de luat in serios un master plan care se schimba in fiecare an electoral.

Si totusi, alte posibilitati de "initiere" nu sunt? In cazul nodului de la Holdea cum a fost?

tom_sawyer

#188
In Master Plan apare un drum Trans-Regio Sărațel-Reghin-Târgu Mures.

Vezi aici, la pagina 55: https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-09-13-21287712-0-strategia-implementare-mpgt-fara-clauza-reforma-structurala.pdf

Anul ăsta se face un nou recensământ de trafic de catre CESTRIN. Poți să faci o petiție (mai pe la sfârșitul anului) și să-i întrebi ce MZA are acest sector de drum, ca să vezi daca se justifică un DX sau nu.

Kimi

Am vazut. Trans-regio inteleg ca e un nume mai pompos pentru DN.

Dar ce scrie acolo nu are niciun sens. Ce sa reabiliteze la 1x1?
Drumul Bistrita (Sărățel) - Reghin - Tg, Mureș a fost refacut si e foarte bun. Problema e aglomeratia.

Intre Sărățel - Reghin e trafic foarte mic.
Intre Reghin - Tg, Mureș e mai mereu aglomerat si cu multe accidente.

Am cautat niste valori de trafic pe drumul asta si nu am gasit. Care ar fi valoarea minima ca sa se justifice DX/A?

mirceaeliade

#190
destul de multe miscari in ultima luna:


qionescu1

Sunt si destule probleme, de ex. in politica actualizata de noul guvern DX Craiova-Targu Jiu (sectorul Filiasi-Tg Jiu) apare in reteaua secundara de drumuri si nu va mai fi DX. La fel si pentru altele.

AlexxC

Din cauza lipsei centurii Tg-Jiu si a podului de la Lainici ,ruta pe valea Jiului nu este o alternativa atractiva pentru transportatori. Dupa momentul finalizarii acestor doua obiective ,traficul greu va cunoaste o crestere semnificativa.
Apoi mai este viitorul sumbru al inchiderii exploatarilor de carbune din zona ce va trebui compensat cumva; o legatura rapida spre Craiova poate ajuta la redresarea economica a zonei atat prin conectivitate cat si prin insasi lucrarile  ce se vor executa.Ca prim argument as putea adauga siguranta rutiera,traseul drumului de la Tg- Jiul la Filiasi se desfasoara pe 90%din parcurs in interiorul localitatilor...sat dupa sat.
Intradevar,nu trebuie acum ci undeva dupa 2030...dar cu siguranta trebuie.

pasadia

Defileul Jiului nu va fi NICIODATA atragator pentru tiristi. La cate viraje sunt cred ca nu ar putea sa il strabata cu o viteza medie mai mare de 30km/h si oricum ar ajunge cu marfa imprastiata prin toate colturile. E un drum superb de vacanta, e un drum necesar pentur localnici, dar sa fim seriosi: nu cred ca il priveste nimeni ca un drum de tranzit potrivit. Iar un alt traseu prin zona imi pare imposibil - ar fi scump si cu niste costuri de mediu considerabile. As prefera oricand sa se investeasca in culoarul A6 si nu pe valea Jiului. 

alin2pas

Traficul Filiași - Tg. Jiu - Petroșani nu justifică un drum expres, dar pe porțiunea Filiași - Tg. Jiu (și mai ales pe cea din județul Gorj) ar trebui scos traficul din șirul interminabil de localități, chiar și pe un drum 1+1. Acest drum s-ar putea face astfel încât atunci când va fi nevoie (poate peste 20 - 30 de ani, nu știu) să fie dublat de încă un drum cu două benzi și să fie transformat în DX, după modelul după care își upgradează bulgarii drumurile în unele locuri.