[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Mecanic ajutor? Mi se pare incredibil de risipitor. Nu cred ca stiu vreun metrou din Vest care sa aiba doi mecanici, desi sunt statii mult mai curbe si mai aglomerate in Londra, de exemplu. E vreun motiv pentru care nu folosesc camere?

sab

#2506
Si pe M3 exista mecanic ajutor. Intr-adevar, este o risipa extrem de mare, avand in vedere salariile mari de la Metrorex.
Legat de camere, ele exista, insa probabil ca dupa incidentul de la Bazilescu sufla si in iaurt. Pe de alta parte as putea sa-i inteleg, sa te uiti la niste monitoare de max 21' de la o distanta de 1-2m si sa observi totul nu este chiar ok. Ceea ce nu inteleg este ca senzorii de la bord ar trebui sa le spuna daca nu s-a inchis o usa, nu mai este ca la IVA.

strainu

Sunt disponibile pe undeva SF pentru M5? 2017, 2014 și ce-a mai fost înainte...
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ravio

Bună seara,
O intrebare, ca un profan desăvârșit, ce inseamna, ca timp adițional, faptul că cnsc a admis parțial contestația italienilor pt proiectarea secțiunii 2 din m5?

Multumesc mult!

voicul

Așteptat să rezolve problema traficului din Drumul Taberei, metroul de pe Magistrala 5 transportă doar câteva mii de oameni pe zi

Metrorex nu înregistrează numărul de călători care tranzitează stațiile de metrou, ci numărul de validări a cartelelor magnetice. Cu această precizare, Metrorex a trasnmis pentru Digi24.ro că, în perioada 16 septembrie – 8 octombrie, pe Magistrala 5 au fost înregistrate 201.980 de validări de cartele magnetice.

Media zilnică a validărilor înregistrate pe Magistrala 5 este de 8.416, însă există direfențe între zilele lucrătoare  și zilele de weekend. Astfel, de luni până vineri, media zilnică depășește 10.000 de validări, precizează Metrorex. De asemenea, media săptămânală a validărilor înregistrate pe Magistrala 5 este de 50.495.

Cel mai aglomerat interval al zilei pe Magistrala 5 este dimineața, de la 8.00 la 9.00, când se fac aproximativ 2.600 de validări.

Cea mai aglomerată zi din săptămână miercurea, cu circa 11.300 de validări.

Timpii de așteptare variază și ei, în funcție de pierioada zilei (ore de vârf, ore normale). Intervalul de circulație este de 6 minute pe tronsonul Eroilor 2 - Romancierilor la orele de vârf de trafic și de 9-10 minute în restul zilei.

Comparat cu traficul de pe celelalte magistrale, Drumul Taberei nu contribuie deocamdată semnificativ la transportul subteran din București. Înainte de declanşarea crizei sanitare, la metroul bucureștean se făceau zilnic aproximativ 650.000 de validări.

Aceste valori au scăzut de zece ori pe perioada stării de urgență, însă de când ne aflăm în stare de alertă cifrele au început din nou să crească.

Potrivit ultimelor date comunicate de Metrorex, acum s-a ajuns la jumătate din traficul de dinaintea pandemiei, circa 320.000 de validări zilnic.

Alte detalii stiute pe:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/asteptat-sa-rezolve-problema-traficului-din-drumul-taberei-metroul-de-pe-magistrala-5-transporta-doar-cateva-mii-de-oameni-pe-zi-1384600

TibiV

Metroul de pe Magistrala 5 NU are cum să rezolve problema traficului din Drumul Taberei, in conditiile actuale.
Pandemie.

Eu din martie nu am mai folosit nici un fel de mijloc de transport in comun.
Si cred ca si in DT sunt multi care fac la fel ca mine, din cauza de coronavirus...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pest1969

Plus faptul ca lipsa cailor de acces facil din Drumul Taberei a cam schimbat structura populatiei din zona.
Cei care mergeau spre Pipera s-au cam mutat pe langa M2.
O sa fie nevoie de ceva timp pana se echilibreaza situatia, dat fiind ca acum a redevenit un cartier la care sa te uiti, cand vrei sa-ti iei o locuinta.

v.ghiorghica

DT e in mare parte cartier plin de bătrâni...ca ma plimb aproape zilnic pe acolo...de aia sunt si putini calatori. Am zis acum câteva zile ca e mai slab decât M4 :)
Chiar dacă e pandemie, tot ar fi trebuit sa fie mai mulți ca M4...ca și acolo tot pandemie e...

Xenos

Sustinerile astea sunt nitel inexacte, ca sa nu spun altfel. Metroul de pe M5 este mult mai plin ca pe M4 si sunt multi, multi tineri si oameni de varste medii, oameni care sigur ar fi luat inainte masina. Nu am urcat vreodata la Brancusi fara sa vina deja cam 1/3 din locurile de pe scaun ocupate de la Raul Doamnei (!), Brancusi e plinutz, la Romancierilor se urca, la Parc se urca. E drept ca cu cat te apropii de Eroilor situatia se schimba, ultima statie mai populata e Favorit, Orizont si Academia raman pentru dezvoltari de perspectiva - atat cladiri rezidentiale si de birouri, cat si extensia M5 spre Universitate.
Dar a spune ca metroul e gol sau sunt numai batrani e pur si simplu neadevarat, si seara la 20.30 era plinutz metroul spre cartier, oricum la fel de plin cum va fi un metrou pe M1/M3 la aceeasi ora.
Si nu uitati ca lumea mai ocoleste metroul si pt ca e pandemie. La anul ne vom dumiri mai bine.

pest1969

Nu era vorba ca sunt batrani in metrou. Era vorba ca populatia totala a cartierului e mai imbatranita decat prin alte parti.
Din motive de mobilitate redusa.
Altfel, e clar ca cei care merg cu metroul sunt oameni activi. Deci, mai tineri.
Probabil ca si STB-ul ar trebui sa-si reconfigureze niste linii. Ca e posibil ca multi calatori STB care intrau la metrou la Eroilor sa se fi mutat pe M5. Probabil ca majoritatea.

Pelicanul

Quote from: pest1969 on October 15, 2020, 01:54:11 PM
Era vorba ca populatia totala a cartierului e mai imbatranita decat prin alte parti.
? Afirmația provine din consultarea unor date statistice ?  Cât la sută  din apartamentele din  cartier sunt nelocuite ? Nelocuite, nu închiriate.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

vancouver

Acum ca exista metrou, treptat se vor muta acolo cei care au nevoie de acces la metrou ca sa ajunga unde au nevoie. Asa a fost aproape goala si A3 Bucuresti - Ploiesti la inceput. Apoi dupa ce a fost gata pana in Pipera s-a mai schimbat un pic treaba. Va fi iar altceva cand o sa se verse si A7 in A3. Si inca o data altceva cand o sa fie gata A3 Brasov-Bucuresti.

Asa si aici. Daca se va construi mai departe spre Iancului si - sa zicem - se va cere constructorului sa prioritizeze numai o singura statie, la Hasdeu. Si la fel pe M4 se vor prioritiza primele 2 statii dupa Gara de Nord, adica tot pana la Hasdeu. Ei bine in momentul ala o sa schimbe putin situatia. Dupa aceea pana la Universitate, si tot asa.

Mai e ceva: cam toate mijloacele de transport de suprafata din DT merg si ele fix pe aceeasi axa cu metroul si ajung toate tot la Eroilor, apoi merg insa mai departe. Dupa parerea mea aici trebuiau operate mici schimbari. Ca exemplu, 368 stanga dupa Orizont pe Vasile Milea, coborare pana la Grozavesti, urcare pe pasaj Basarab, pe Titulescu la Piata Victoriei, Piata Romana si inapoi. Asta doar ca exemplu. Si atunci deservesti cu autobuzele o zona mai vasta, iar cu metroul te concentrezi pe axul ppal, spre Eroilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Drumul Taberei e super-populat... Intersectia de la Razoare a fost de la inceputul anilor 2000 iadul pe pamant la ore de varf.

Metroul nu o sa atraga multi clienti acum, cu pandemia accelerand masiv. Faptul ca vine aproape de capat cu 1/3 din locurile ocupate la cateva saptamani este excelent - mai ales ca acum, metroul nu ar trebui sa circule niciodata cu mai mult de 1/3-1/2 din locurile pe scaun ocupate (aglomeratia e mortala - la propriu)!

Si comparatia cu M4 n-are prea mult sens: la M4 clientela deja se formase. La M5, clientela trebuie sa se formeze de la zero. O migratie "masina -> metrou", in cazul asta nu va avea loc, tocmai pentru ca conversia e impiedicata de situatia epidemica (nu treci de la siguranta la nesiguranta).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

paullie

Nu cred ca ne vom mai intoarce curând (probabil niciodata) la ce a fost prepandemie, când pe M2 era dezastru. Corporatiile au vazut ca merge foarte bine si cu niste work from home. Se va reaseza si transportul in comun si traficul. Si chiriile  :lol:

Acum on topic legat de M5, chiar si in pandemie Pipera atrage multi calatori, deci pâna nu se face Eroilor - Uni, M5 nu o sa fie foarte utilizat pe cât ar trebui.

panzer

Orice proiect atinge valoarea maxima cand este terminat. Un tronson de metrou, un lot de autostrada, un pasaj pe DNCB, un pasaj gen Ciurel isi ating utilitatea maxima cand tot sistemul este gata.

Nu judecati acum M5.1 - iar metroul a cam schimbat lucrurile pe unde a ajuns.

Am vazut un interview ieri si mi-a placut o expresie "Toti mergem acum cu faza scurta!". Nimeni nu poate vedea pe termen lung ce se va intampla mai ales in conditiile actuale.