[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

riciu

@vancouver: In teorie zici bine, cu planificarea, dar realitatea romaneasca este ca: planifici ceva, si se schimba de n ori pana te apuci sa faci. Ultimul exemplu: pasajul Ciurel, unde trebuia sa ajunga? La A1. Intre timp s-a modificat schimbarea, pentru ca... in dreptul viitoarei sosele s-au construit blocuri.
Degeaba planific (asta in varianta ca planificam cu cap), daca vin altii si o modifica de n ori, plus faptul ca pana se realizeaza ceva, dureaza de-ti vine acru.


thefrenzybudgeter

#2416
@riciu: adevarat ca se schimba lucrurile, dar hai sa le schimbam in bine. Discutam aici si mai apoi facem presiuni acolo unde trebuie. Altfel nici cei ce o sa i-a deciziile nu vor sti ce este mai bine. De unde treaba cu "degeaba discutam". Asa si cu pensiile. Degeaba discutam ca tot ca ei fac. Fii sigur ca daca facem destul de mult zgomot ...nu or sa faca precum ei ci cum vrem noi.

Acum inapoi a subiect. Metroul trece cam peste tot. Da este scump la 50 mil E/km sa spunem o medie fara materialul rulant. Da Bucurestiul ar avea nevoie de cam dublu kilometrilor ce ii are acum ca sa putem trimite in subteran o mare parte a fluxului actual de oameni cu masini. Ori daca nici nu planificam ca hai in 25 de ani sa ajungem unde trebuie ...nici ca o sa ajungem.

Cum era cu "in war plans are useless but planning in everything". Noi avem nevoie de planificare, si nu sa vedem lucruri concrete la fiecare 4 ani ca nu se poate. La 15-25 de ani da Bucurestiul se poate schimba.

In 30 de ani Bragadiru - Voluntari se face, are cam 22 km. Cu 1 km pe an si tot o faci. Si asta numai cu banii primariei ca sunt 50 mil E pe an si tot o faci. Mai ai Eroilor Pantelimon inca vreo 11 km cred . Daca vre facem. Noi cei pasionati putem discuta si impinge catre cei ce decid. Pas cu pas, ca da si eu as vrea sa mearga lucrurile repede ca in 10 ani sa facem 100 km da nu mai greu de crezut. 



sab

#2417
@vancouver
Traseul M3 nu este cel pe care l-ai indicat , nici la Păcii, nici intre Eroilor si Politehnica.
Între Eroilor și Politehnica M1 si M3 sunt oarecum paralele cu Splaiul pana la benzinăria Petrom. Acolo M3 o ia prin spatele benzinariei, pe sub str Ernest Djuvara. Deci aici nu se traversează nicio construcție. Traseul inițial trebuia sa treaca prin curtea Palatului Cotroceni,insa a fost cerință expresa a lui Ceausescu să se găsească altă soluție, asa ca s-a gasit traseul prin Grădină Botanică.
La Păcii se subtraverseaza doar  cantina Turbomecanica, actuala Turbotequilla. Se vede clar traseul daca se uiti pe o hartă, este lăsat spațiu în diagonală printre blocuri.
Revenind la M5a, dezavantajul major este ca iti trebuie o stație noua pe M1 intre Obor si Iancului la liceul Iulia Hașdeu. Dupa experienta Gorjului, as baga mana in foc ca nu se ca mai face vreodată o stație noua pe rețeaua existentă.

vancouver

@riciu, incerc sa inteleg cum gandesti si ce propui. Daca inteleg bine tu propui sa nu mai facem nimic. Corect? Sa stam in banca noastra sa nu mai planificam nimic, sa lasam orasul sa se dezvolte haotic si gata. Corect?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@sab: Inca o data si ultima: metroul poate sa treaca pe sub ORICE constructie.

Nu-ti trebuie nici o statie noua la Iulia Hasdeu pe M1. De unde ai scos asa o aberatie? Acolo se face doar statie noua pe M5a, fara legatura cu M1.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

sab

#2420
Bineinteles ca poate merge pe sub construcții. M5 chiar trece pe sub case si un cămin la Academia Militara. Doar ca M3 nu merge pe unde ai spus .
Iti trebuie stație acolo. Cum ajungi de la Fundeni pe M1? Doar mergând până la Eroilor sau schimbând de 2 ori, la Universitate si Unirii? Sau schimbând M5a cu M 5, adica o schimbare în plus aiurea? Aceeași aberatie se încearcă la M4, nefăcînd stație la Izvor.  Este ca si cum pe M5 n-ai face stația Iancului 2.

vancouver

Ca sa fie clar pentru toata lumea mai pun o poza, cu linia de S-Bahn de sub Frankfurt:


sursa: https://www.google.ro/maps/@50.1099165,8.6812367,2090m/data=!3m1!1e3!5m1!1e2

Sunt mai multe linii colorate pentru ca se suprapun 8 linii de S-Bahn. In subteran sunt 2 galerii, cate una pentru fiecare sens de mers.

In zonele inconjurate de mine cu negru, chiar nu ai cum sa mergi doar pe sub strazi. In zona din stanga sunt f. multe cladiri inalte si chiar zgarie-nori. De asemenea vedem in dreapta-jos cum are loc o bifurcatie undeva sub raul Main si sub un cartier de case / blocuri de max. 7-8 etaje.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Nu stiu cum este solul la Frankfurt, dar la Bucuresti nu este foarte prietenos cu metroul.

Si nu doar in lunca Dambovitei (incidentul de la Eroilor), ci cam peste tot.
Pe M1, intre Grigorescu si Titan, au inghetat solul ca sa poata sapa (eram copil, si vara ne minunam cat de rece este apa pompata din subteran...)
Iar intre Republica si Pantelimon (spre depou) au fost multe scandalui in '90 cu proprietarii de case care se plangeau ca le crapa peretii de vibratiile induse de metrou - intre timp au rezolvat, parca au schimbat sistemul de fixare a caii de rulare...

Vezi ca M5 Eroilor-Universitate s-a amanat in mare parte din cauza dificultatilor (combinate) legate de dol si de cladirile cu bulina de pe Elisabeta...

Nu vreau sa ma dau destept, doar spun ca exista mai multe lucruri care trebuie luate in considerare - iar solul este categoric unul dintre ele.

Dar cea mai buna expertiza in domeniu o are subway.
Hai sa il lasam si pe el sa ne spune ce si cum, ca "metroieste" de fo' 40 de ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#2423
Frankfurt este Frankfurt, București este București.

Guru tocmai a spus că nu se poate face stația M5 Mosilor înainte de intersecție cu M7  (adica intre Armeneasca si Mosilor) decât demoland clădirile din jur. Singurul loc unde este posibilă stația M5 este in acel rond. De aceea M5 are putine stații pe tronsonul central, ca nu ai loc să le faci...

De ce este "aberatie" o statie la Liceul Iulia Hasdeu?

vancouver

Quote from: sab on October 04, 2020, 02:41:31 PM
Iti trebuie stație acolo. Cum ajungi de la Fundeni pe M1? (...)

Da' acuma cum ajungi de la Fundeni pe M1? Adica nu pot sa fac un proiect pentru ca in loc sa fie 100% e doar 95% util? Si oricum nu e asa, ca ai toate legaturile rezolvate altfel, si anume:

- legatura cu statiile Stefan cel Mare - Obor - Iancului - Muncii - Dristor in loc sa schimb cu M1 schimb cu tramvai 1 / 10 / 34 / 46 sau cum s-o numi.
- pentru Victoriei am alternativa sa schimb cu M2 la Universitate
- pentru GDN am alternativa sa schimb cu M4 la Hasdeu sau cu M1 la Eroilor.
- pentru Crangasi-Basarab e cam acelasi lucru daca schimb la Eroilor sau la Iulia Hasdeu.
- pentru Semanatoarea, Grozavesti, Izvor, Unirii, etc. e deja mult mai bine sa schimb la Eroilor
- pentru Iancului am in plus varianta sa schimb la Piata Latina cu M5 (daca nu vreau sa merg cu tramvaiul 1 statie)
- pentru Obor am in plus varianta sa schimb la Piata Latina cu M7 (daca nu vreau sa merg cu tramvaiul 1 statie)

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: sab on October 04, 2020, 03:02:09 PM
Frankfurt este Frankfurt, București este București.
De ce este "aberatie" o statie la Liceul Iulia Hasdeu?

Frankfurt este un oras mai mic decat Bucurestiul si ce se poate la Frankfurt se poate si la Bucuresti. Sunt inginer constructor, crede-ma se poate. Daca avem un complex de inferioritate, atunci da, poate ca e imposibil. Dar tehnic se poate.

Este o aberatie, asa cum tocmai am arata nu e necesara. In afara de asta e un cost urias, o complicatie uriasa raportat la castig. Nu mai vorbim de afectarea traficului pe M1, care face ca avantajele ulterioare sa paleasca.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

sab

Pai si atunci de ce mai faci metrou, daca il faci din start neatractiv? Uita-te ce se intampla acum pe M5, lumea nu prea îl folosește pentru ca trebuie sa schimbe la Eroilor și la Unirii..

vancouver

@TibiV, cum spuneam, in calea unui proiect intotdeauna vor fi obstacole. Natura si oamenii acum mii de ani nu au prevazut ca se va face acel proiect, ca sa nu se dezvolte nimic pe acolo.

Sa iei obstacolele si in loc sa le vezi ca dificultati rezolvabile, sa le folosesti ca argumente contra e total gresit.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: sab on October 04, 2020, 03:07:28 PM
Pai si atunci de ce mai faci metrou, daca il faci din start neatractiv? Uita-te ce se intampla acum pe M5, lumea nu prea îl folosește pentru ca trebuie sa schimbe la Eroilor și la Unirii..

In primul rand ti-am explicat detaliat, ca la orice statie de pe M1 poti ajunge f. usor, ai alternative. De ce ignori acest argument? Daca nu e corect combate-l.
De asemenea ti-am explicat ca avantajul unei statii pe M1 la Iulia Hasdeu PALESTE in raport cu deranjul creat pentru a construi statia. Combate acest argument daca vrei.

E foarte enervat cand vin cu argumente si interlocutorul, in loc sa le comabata sau aprobe, o da inainte pe a lui, de parca nimic.

Oricum, ca sa fie clar, statie pe M5a la Iulia Hasdeu da, doar pe M1 nu e cazul sa se faca.

--------------------------

In Drumul Taberei se intampla acelasi lucru ca si pe autostrada Sibiu-Deva de exemplu. Trafic mic, pentru ca lungimea tronsonului e mica. Atunci cand vin si explic ce ambuteiaje o sa apara pe A1 la Sibiu sau Deva sau Arad sau Timisoara, toata lumea imi sare in cap, ca acum traficul e extrem de mic si NICIODATA nu o sa vedem in Romania ambuteiaje (decat la accidente sau lucrari). Iar eu explic ca e fals, ca lucrurile se vor schimba radical, cand A1 va fi gata pana la Bucuresti si cand va face parte dintr-o retea.

Asa si pe M5. Utilitatea este inca redusa, tocmai pentru ca nu e gata decat un tronson. Cand pe M5 vei ajunge la Universitate sau alte zone centrale se va schimba mult situatia. Multi de pe M3 din Militari vor schimba si ei la Eroilor, ca sa ajunga la Universitate, nu vor mai schimba la Unirii. Daca si M4 va ajunge macar pana la Hasdeu si M4 se va aglomera mai mult, multi vor schimba M4 cu M5 si se vor adauga celor descrisi mai sus.

E total gresit sa se traga concluzii din numarul mic de pasageri de pe M4 / M5 acum, cand magistralele nu ajung cu adevarat in zona centrala. Mai degraba se poate banui rezultatul dezastruos al unui metrou sau S-Bahn pe linia de centura, proiectul lui Nicusor Dan.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

@vancouver,
eu nu am folosit nimic ca "argument contra".

Am spus doar ca pot exista dificultati tehnice pe care poate nu le cunoastem.
In mod sigur pot fi depasite, dar intervine si problema costurilor - daca te duci la 2-3 sute mil. Euro pe km, devine prohibitiv.
(Daca nu ar conta costurile, atunci ai demola toate cladirile de pe Elisabeta & Carol si gata... Nici Ceasca n-a facut asta pe Unirii-Romana....)

Nu stiu daca este cazul la propunerea ta - nu ma pricep, doar ridic problema.
Mie personal imi place acel M5a, dar nu stiu cat va costa.

Si eu sunt inginer, asadar stiu ca orice este posibil dpdv tehnic (cat timp nu contravine legilor fizicii...).
Dar problema costurilor este cea care decide daca ceva este sau nu fezabil - adica daca merita....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)