[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am uitat sa va zic. Acum la 10 am avut live la Neața cu Răzvan și Dani. :) Despre M5 și M6 două vorbe. La M5 e vizită pe teren cu toata presa, acum la 10 s-au băgat în subteran la Raul Doamnei. Metrorex a chemat toata presa să se plângă de instanță ca nu dau termen pentru procesul contestației la licitația de automatizare.

Ionut

Am vorbit si la Kanal D. :)
Probabil toata presa da stiri după vizita de azi.

Metrorex zice octombrie 2019 pentru deschidere. Da da. :lol: Poate lucrările vor fi gata. Poate. Dar sistemul de automatizare?

survola

Adevărul e că toată epopeea asta cu contestațiile din justiție începe să miroasă urât.
Adică ar trebui cumva să se lase cu niște costuri pentru contestatari, dacă abuzează, sau pentru autorități, dacă trântesc licitațiile cu rea intenție. Acum e doar un tango fără sfârșit.

v.ghiorghica

Ar trebui ca Siemens sa plateasca pentru FIECARE ZI de intarziere cu instanta   :)

Ionut

Lucrările de structură și finisaje de pe Magistrala 5 de metrou sunt aproape de finalizare. Directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu și directorul tehnic și investiții, Constantin Mustățea, au explicat astăzi reprezentanților presei că aceasta poate fi dată în exploatare după ce va fi implementat sistemul de siguranță și automatizare a traficului. Achiziția acestui sistem este încă blocată de contestații în instanță. Sistemul de automatizare și siguranța traficul poate fi implementat în cca. 9 luni de la semnarea contractului.

Metrorex

voicul

A facut si DIGI un reportaj:
100% finalizat anul asta (dar doar o parte) si intreaga lucrare in 20-20.

Directorul Metrorex vrea să angajeze aproape o mie de oameni - VIDEO

Promitea să fie cea mai mare realizare a Metrorex după Revoluţie, iar mii de bucureştenii aşteptau, plini de speranţă, să scape de aglomeraţia sufocantă din trafic. Lucrările pentru Magistrala 5 au fost licitate în 2008, au început în 2012 şi costă 700 de milioane de euro. Cu un termen final stabilit pentru 2016, magistrala nu este însă gata nici acum, după 3 ani de la acest termen. Reprezentanţii Metrorex susţin că tronsonul Drumul Taberei - Eroilor va fi gata până la sfârşitul acestui an. Directorul general al companiei de transport a vizitat luni santierul şi a spus că va fi nevoie să facă sute de angajări. (pentru?)

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/directorul-metrorex-vorbeste-de-sute-de-noi-angajari-1084253

subway

#1371
Cum adica <au vizitat>??? Sunt turisti??? Si daca da, au platit <taxa de statiune> inainte de a semna condica de prezenta la job???
:(

Harry


Ionut

Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi gata până în octombrie, dar linia din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu din cauza unui proces pe rol: ,,Cerem să se judece în regim de urgență!"

"Scopul acestei vizite a fost pentru a transmite un mesaj foarte clar, şi anume că lucrările vor fi finalizate până în septembrie-octombrie în totalitate. Avem finanţarea asigurată pentru absolut toate lucrările, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare care, după cum ştiţi, face obiectul unei contestaţii aflată în instanţă. De fapt, au fost două contestaţii. Prima a fost finalizată în 15 noiembrie (2018 - n. r.), iar al doilea dosar, cu a doua contestaţie, a fost suspendat. Noi am făcut demersuri încă de anul trecut la tribunal pentru a repune pe rol al doilea dosar - două intervenţii anul trecut, încă una anul acesta, soldată fără rezultat, apoi am făcut săptămâna trecută încă o intervenţie. Am trimis şi la tribunal, am trimis şi la CSM, am trimis şi domnului ministru (al Justiţiei - n. r.) Tudorel Toader şi s-au văzut unele rezultate, în sensul că am primit motivarea pentru decizia din 15 noiembrie. Acum sunt create premisele pentru ca acel de-al doilea dosar să fie repus pe rol. Noi sperăm că se va judeca în regim de urgenţă, aşa cum am solicitat, Magistrala 5 fiind un obiectiv de importanţă naţională aflat în programul de guvernare. Încă nutrim speranţa că vom putea da în exploatare Magistrala 5, dacă instanţa va soluţiona acest dosar în regim de urgenţă aşa cum am cerut noi", a explicat Şodolescu.

"Instalarea sistemului de automatizare ar dura 9 luni - termenul de la licitaţie, dar din analizele noastre există premisele să fie finalizat în 6 luni, categoric luând în calcul să se lucreze în trei schimburi şi sâmbăta şi duminica. Asta înseamnă că încă sunt speranţe ca, dacă în două luni de zile se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârşitul anului şi să dăm în exploatare", a menţionat el.

"Eu nu pot să fiu rupt de realitate. Dacă termenul se duce până în iulie - august, categoric nimeni nu va putea să finalizeze sistemul de automatizare în 4-5 luni. În septembrie, cel târziu octombrie, mai puţin sistemul de automatizare, metroul din Drumul Taberei, Magistrala 5 Eroilor - Drumul Taberei va fi finalizat. Sistemul de automatizare depinde de decizia instanţei de judecată. Noi nu putem să ne punem în locul instanţei de judecată şi, dacă nu e luată o decizie, contractul, dacă îl semnăm, e lovit de nulitate", a avertizat acesta.

"Acest lucru creează premisele ca, începând cu luna mai, să începem probele tehnologice. Finisajele sunt undeva la 67% spre 70%, dar, aşa cum am spus, am făcut o analiză foarte detaliată cu Asocierea Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament că pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie. Sunt nouă devieri de făcut şi este puţin mai complicat, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului. La finisaje, staţia Râul Doamnei este mai în urmă, iar staţiile care sunt finalizate în proporţie de 100% sunt Romancierilor, Favorit, Orizont. La Râul Doamnei este un acces care nu este finalizat. A fost perioada rece şi nu am putut să îl finalizăm. După ce finalizăm acest acces vom putea să reluăm circulaţia la suprafaţă. La Academia Militară, unde nu este redată circulaţia, va mai dura - acolo avem o constrângere - să fie circulaţia pe minim 3 benzi pe fiecare sens. Vrem să avansăm foarte mult cu lucrările pe care le avem de finisaje structură şi după aceea să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate eşalonat începând cu luna iunie, iulie", a precizat Şodolescu.

"Altfel, nu are rost să angajezi şi să îi plăteşti fără să obţii venituri din exploatare. Orice investiţie nouă înseamnă angajare de personal. Noi nu avem personal pe care să îl luăm de la celelalte magistrale şi să îl aducem aici. Va fi personal dedicat pentru Magistrala 5, respectiv 947 de noi angajaţi. Vom face un mix, adică vom lua din cei care sunt cu experienţă să îi aducem pe M5, până îi formăm, dar dimensionarea este aceea pe care v-am spus-o. În ceea ce priveşte deficitul de personal care există la Metrorex, acesta este de 354 de angajaţi, iar după ce se aprobă bugetul vom începe angajarea", a adăugat el.

Întrebat ce fel de constrângeri mai există legat de M5, Dumitru Şodolescu a răspuns: "În afară de acest sistem de automatizare şi siguranţă a lucrărilor nu mai avem niciun fel de constrângere. Noi suntem la zi cu plăţile, mai puţin acele despăgubiri stabilite".

"Avem în pregătire licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi. Săptămâna acesta va fi în SEAP. Vom achiziţiona 13 trenuri noi pentru M5 cu fonduri de la BEI'', a mai spus Şodolescu.

Hotnews

Ionut

Astazi de la 13:20 la Radio Romania Actualitati vorbim in direct despre M5. Am inteles ca vine Sodolescu si va fi prezent si un avocat care sa isi exprime parerea despre procedurile in instanta. Eu voi fi pe telefon. Sa vedem ce iese. (Cred ca vom discuta si despre M6 sau alte proiecte, vedem.) Emisiunea tine vreo 30 de minute, deci e ceva timp pentru discutii.

v.ghiorghica

Dar in legatura cu ramele electrice care vor circula pe M5, ce se aude?
Nici licitatia nu cred ca e pornita  ???

Ionut

Nu este pornita. Vezi ca e cu rosu in articolul cu doua mesaje mai sus - promisiunea lui Sodolescu facuta ieri.

subway

#1377
Incurajator.
Explicatiile de la Hotnews sunt corecte si la obiect.
Pentru a putea incepe ceva probe tehnologice pe subsisteme trebuie sa accelereze punerea sub tensiune a cel putin una din cele doua statii de 110kV (probabil cea de la Academia Militara).
Discutabila e cifra de personal pentru ca nu se prea justifica atatia angajati doar pentru M5.

Ionut

Am intrat foarte putin eu. Printre alte chestii spuse, am retinut o chestiune si as vrea sa intreb. Sodolescu a zis ca se poate executa in 6 luni contractul de automatizare care prevede 9 luni. Este fezabil, la modul serios asa ceva? Mie nu mi se pare fezabil, avand in vedere ca trebuie sa lucrezi in schimburi, practic nonstop. De ce ar lucra furnizorul (cel mai probabil Alstom) la foc continuu, la costuri crescute? Sa fim seriosi. Dar poate nu inteleg eu sau imi scapa ceva. Lamuriti-ma.

TibiV

Este la fel de fezabil ca ST2 finalizat anul asta...

Dar, na, este o parere personala.
Poate ne contrazice subway - desi nu cred....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)