News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Tinand cont ca PMB nu a primit Metrorex, la cererea expresa, nu cred ca vorbim de "lipsa de cooperare intre institutii".
Nici nu poti sa zici ca special au facut asta.

Totusi la cate proiecte nu se fac in RO, probabil o sa poata sa le aprobe pe amandoua, ca bani nu sunt.

medicul de garda

Problema e ca daca se incepe reabilitarea lui Pache inainte sa se apuce de extensia M5, nici ca va mai avea loc aceasta, fiindca nu poti distruge ceva ce tocmai s-a reabilitat pe bani europeni. M5 va avea nevoie de devieri de trafic, pe alocuri demolari ale lucrarilor abia realizate pentru devieri de retele si lucrari la statii si centrale de ventilatie. Stim cu totii ca metroul in Pantelimon a fost amanat tot din cauza PMB care a reabilitat bulevardul fara sa intreba Metrorex daca avea alte planuri. Sa nu se intample si aici la fel.

Nu zic ca e posibil ca cele doua proiecte sa fie coordonate si aprobate impreuna, astfel incat reabilitarea bulevardului sa astepte lucrarile Metrorex unde e cazul. Oricum, ramane vesnic problema rentabilitatii unei linii de tramvai proaspat mdoernizate care dubleaza un metrou abia construit. Sa nu uitam ca linia 20 a fost desfiintata din aceeasi cauza. In plus, nu pricep neam de ce primaria a ales strategia investirii in 55, cand exista linia 14 care completeaza reteaua de metrou (merge pe bulevardul paralel Ferdinand, care oricum e mai populat si mai prost deservit de altceva) si a carei infrastructura e un dezastru. Daca tot folosim bani europeni pentru reabilitari de bulevarde, macar sa alegem pe cel mai scump si mai util pe termen lung, nu?  :o

Imi cer scuze daca tema pare sa nu mai aiba legatura cu M5 (desi proiectele se bat cap in cap). Daca Ionut considera, poate ceram un topic pentru strategia PMB de a reabilita infrastructura de tramvai pe bani europeni? Caci sunt mai multe tronsoane prevazute in documentul acela de la licitatia de tramvaie.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Xenos

Evident că trebuie corelate! Iar M 5 tronsonul central trebuie să aibă prioritate absolută faţă de orice lucrare pe Pache!
Cu o condiţie, totuşi: să se şi facă! Nu e nici normal să pui un oraş întreg să aştepte după cai verzi pe pereţi...iar dincolo, pe metrouusor, se discuta încă de acum vreo 5 - 6 ani despre pornirea IMINENTĂ, subliniez, iminentă a licitaţiei pentru proiectare şi execuţie...
Acum vreo 2 ani au dat-o cotită şi au spus că fac licitaţie separată pentru proiectare şi consultanţă, faţă de dificultatea tronsonului care presupune şi nişte consolidări....dar această licitaţie nu a pornit nici până azi! Deci licitaţia de execuţie este la cel puţin 4 ani distanţă, mă refer la primul anunţ! În aceste condiţii, de data asta, culmea, nu aş lua-o foarte în nume de rău primăriei că şi-a făcut un plan paralel de reabilitare a liniei de tramvai de pe Pache...

TibiV

Quote from: Xenos on January 11, 2019, 04:40:49 PM
În aceste condiţii, de data asta, culmea, nu aş lua-o foarte în nume de rău primăriei că şi-a făcut un plan paralel de reabilitare a liniei de tramvai de pe Pache...
Sa o reabiliteze, dar pe banii lor (ma rog, ai nostri, ca PMB ia banii de la mine si de la tine...)

Este insa absolut ciudata aceasta optiune pentru Pache, pe care circula doar amaratul ala de 55, iar linia se prezinta  inca acceptabil....
PMB nu cere insa bani pentru reabilitarea liniilor de pe Ferdinand, Basarabia, Chisinau si mai ales Barbu Vacarescu, linii de importanta mult mai mare si care sunt praf si pulbere.
Dar, deh, primaria este blonda....

Scuze, Ionut, stiu ca este 3/4 off...
Dar nu pot separa reabilitarea liniilor de tramvai de sub viitorul M5 (cum au facut deja pe Iancului-Pantelimon) de nereabilitarea liniilor de pe alte trasee, mult mai critice...
Logic era sa astepte M5 pe Pache, iar dupa aia pot sa scorneasca si monorail....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Se poate sării foarte ușor peste stația de metrou  de la Facultatea de Construcții, așa încât reabilitarea liniei 55 n-are a face decât cu CV - ul interstație Moșilor - Iancului...
Pe de altă parte și blonda are dreptate. Ce ar fi  fost ca primăria  să nu reabiliteze liniile 21 / 32 în așteptarea unui ipotetic M 7 ?
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

#1340
M7 n-a avut niciodata SF/PT, s-a oprit la nivel SPF, asa ca sa nu incurcam borcanele.
Hai sa-ti spun cum se petrec lucrurile in cruda lor realitate.
Primaria generala indreapta/obliga cetatenii/firmele sa ceara aviz Metrorex chiar si pentru cei care sunt doar aproximativ in vecinatatea M7 iar acestia, de buna credinta, o si fac, primesc aviz in care se mentioneaza ca e doar pe baza de SPF si culmea, concetatenii nostri le si respecta desi avizele au doar caracter de <recomandare>!!!
Culmea absurdului e la proiectele PMB si MT unde se incalca ori se ignora grosolan orice regula elementara
Nici primariile de sector nu sunt totdeauna ok, ca si astia mai <dribleaza> obligatia, probabil contra-cost, si de aici tot felul de situatii penibile

Ionut

Am dat azi sincron despre M5 la Digi24. Am vorbit si de alte subiecte de la metrou, cum ar fi aglomeratia de la orele de varf de pe magistrale si ce va fi dupa ce e gata M5.

raresvintea

Care mai este stadiul licitatiei pt automatizare? Ne va apuca 20-20 fara metrou?

v.ghiorghica

Din cate stiu, Metrorex sta dupa instanta sa finalizeze o procedura standard..

Ionut

Din prezentarea oficiala Metrorex de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.




horatiu.cosma

Știe cineva unde găsesc stadiul financiar pe M5?

Ionut

Declaratii oficiale Metrorex (Director Investitii - Constantin Mustatea). Ieri, SCS Transport.

Stadiu fizic pe M5 Drumul Taberei-Eroilor, la zi: 87%. In octombrie 2019 Astaldi finalizeaza lucrarile, dar daca li se plateste claim-ul. Mustatea a evitat cat a putut de mult sa spuna clar ce se intampla daca nu se plateste sau daca se tergiverseaza plata. Evident, nu trebuia sa zica: Astaldi o va lalai.

Desigur, nu asta e principala problema acum. Ci licitatia pentru sistemul de siguranta. Mustatea a evitat cat a putut de mult sa dea termen. Adevarul e ca nici nu poate. Apreciez ca nu s-a hazardat sa zica "e gata in 2019, clar, nicio problema". Dimpotriva, a fost OK aici si a zis ca instanta trebuie sa dea decizia finala si apoi se poate semna. A mai zis ca vor incerca sa implementeze contractul cat de repede, mai repede de 9 luni (eu ma indoiesc ca e posibil - dar deh, ce stiu eu).

Ionut

Declaratii oficiale Metrorex (Director Investitii - Constantin Mustatea). Ieri, SCS Transport.

M5 Eroilor-Iancului: este GATA documentatia de licitatie pentru PT. Deci, teoretic... ar trebui sa lanseze licitatia. Nu a dat termen.

punmeister

#1348
Si nimic nimic despre negocierile cu Bombardier? Intreb pentru ca aici Bombardier fiind furnizor unic poate sa faca aceleasi magarii ca Siemens la M4.

Ionut

Nu am intrat in detalii despre negocierile cu Bombardier. Putem incerca pe 544, sunt curios cum raspunde Metrorex. Daca vreti, faceti-mi niste intrebari super-punctuale si clare despre M5 si trimit eu la Metrorex.