[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

@vasile.silion,
in doua vorbe: ex-clus !

Legatura dintre M5 si M1/M3 este una strict tenologica.
Se pot misca trenuri de colo-colo pentru mutarea in uzina de reparatii, sau pentru aprovizionarea cu sine pe timp de noapte (cum s-a facut acum, in timpul constructiei M5).

Nici vorba de operarea de trenuri cu calatori.
1. Este o linie tenologica, adica simpla, nu dubla...
2. Nici una dintre magistrale nu mai permite incarcarea cu inca o struto-camila de genul V.Ialomitei-A.Saligny. Ar insemna sa paralizezi complet M1/M3.
Cei care vor sa mearga pe un astfel de traseu, schimba trenul la Eroilor...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tonică

#1321
Eu cred ca Ionut a confundat statiile  :lol:
Ia uite cum trebuie sa arate statia "eroilor2", poza de pe siteul metrorex.ro:



Cand colo, alucubond cu tona, pus si aiurea pe stalpi. Nu neg ca vor placea unora statiile, daca erau cu icoane erau si mai la moda  :p

Ionut

Cei de la Digi24 au dat deja stirea cu ultimul update. Am trimis mail la presa, probabil ca azi vor mai fi si altii care vor pune stiri.

subway

#1323
Mai nou s-ar parea ca UTI e cel care a tras frana de mana (de lucru)...


subway


Goldmund

Faine poze, mersi Ionut
Asa aflam si noi situatia acestui santier.

Ionut

Astazi am vorbit despre M5 intr-un sincron telefonic la Kanal D. Ma bucur sa vad televiziunile ca ne contacteaza si ca dau multe subiecte pe infrastructura. Kanal D chiar ma contacteaza in ultima perioada destul de des.

Ionut

#1328
Reminder si un detaliu tehnic dat de Sodolescu.




Metroul Drumul Taberei e inca blocat in instanta. Inaugurarea magistralei se amana pe termen nelimitat

In ciuda promisiunilor fostului ministru al Transporturilor, Lucian Sova, e putin probabil ca bucurestenii sa poata circula cu metroul pana in Drumul Taberei in acest an. Motivul: o problema in instanta impiedica finalizarea lucrarilor din subteran.

Directorul-executiv al Metrorex SA, Dumitru Sodolescu, a declarat pentru Ziare.com ca tot de instanta depinde cand se va deschide Magistrala 5 de metrou. "Existau, de fapt, doua dosare. Primul s-a rezolvat pe 15 noiembrie. Al doilea, insa, era suspendat pana la solutionarea primului. Iar fiind sfarsit de an, instanta n-a mai facut nimic in cazul acestui al doilea dosar. Cu alte cuvinte, nu l-a repus inca pe rol. Noi am solicitat repunerea pe rol, astfel incat aceasta chestiune sa se clarifice cat mai curand si sa nu ne mai intarzie la infinit. Termenul in care se va putea deschide Magistrala 5 depinde acum de ce va stabili instanta si de momentul in care o va stabili", ne-a explicat Dumitru Sodolescu.

Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, era sigur ca, in 2019, problema se va rezolva, iar bucurestenii vor putea circula cu metroul pana in Drumul Taberei. Din pacate, se pare ca Sova a fost din cale afara de optimist. Motivul: potrivit specialistilor de la Asociatia Pro Intrastructura (API), dupa solutionarea problemelor din instanta si semnarea unui contract pentru realizarea sistemului de automatizare, lucrarile vor dura cel putin 9 luni.

voicul

Macar asta e un termen realist: inaugurare intr-un termen nelimitat.

E bine sa nu mai fi mintit de cei pe care ii platesti!

Ionut

Sa stiti ca Metrorex sunt mai decenti in declaratii si promisiuni (fata de CNAIR). Si cu M5 au promis marea cu sarea, dar in ultima vreme, observand probabil cat de puternica a devenit vocea API (inclusiv in privat la intalnirile CM POIM, de exemplu), au devenit mult mai rezervati si atenti. Plus, dupa luni intregi de chin (stiti povestea), ne-au permis sa vizitam santierul M5 practic cand vrem. Ceea ce e bine, bravo lor.

GDPR

Dar Sodolescu ce zice referitor la faptul ca executia financiara la M5 este sub 50% din programul aprobat pentru 2018? Tot instanta e de vina? Eu zic ca nu.

Ionut

Scrie-mi niște întrebări despre M5 și trimit la Metrorex.

Ionut

In ce stadiu este proiectul metroului pana la Pantelimon si cand ar putea fi gata?

Documentatia de achizitie pentru serviciile de proiectare si asistenta tehnica, aferenta sectiunii Eroilor (PS Opera) – Universitate – Piata Iancului este elaborata si este in curs de verificare interna, iar sectiunea Piata Iancului-Pantelimon va fi implementata dupa finalizarea metroului pana la Piata Iancului, transmite Metrorex la solicitarea wall-street.ro. Caietul de sarcini pentru sectiunea Eroilor (PS Opera) – Universitate – Piata Iancului, parte a documentatiei de achizitie, a fost elaborat cu sprijinul consultantilor Bancii Europene de Investitii, in cadrul programului PASSA. Finantarea acestor servicii se va realiza din fonduri europene nerambursabile, cererea de finantare aferenta fiind in curs de elaborare, precizeaza Metrorex.

Sectiunea Eroilor – Universitate – Piata Iancului va avea o lungime de 5,4 kilometri, 6 statii si va fi gata in 2025, (:lol: :lol: :lol:) in timp ce sectiunea Piata Iancului - Pantelimon, cu o lungime de 3,8 kilometri, 6 statii si un depou, ar urma sa fie gata in 2032, potrivit unui proiect de hotarare de Guvern publicat in septembrie 2018 pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Pentru sectiunile Eroilor – Universitate – Piata Iancului si Piata Iancului – Pantelimon, suprafata totala care va fi expropriata va fi de aproape 370.000 mp, din care 311.000 mp (178 de imobile) din domeniul public al statului si circa 59.000 mp (29 imobile), proprietati private. Suma aferenta despagubirilor este putin peste 100 de milioane de lei, fiind inclusa in devizul general.

Wall-Street.ro

medicul de garda

Sper sa se miste mai repede cu cererea de finantare pentru M5-central Metrorex, altfel s-ar putea sa se trezeasca ca au primit iarasi sah-mat de la PMB, care se pregateste sa reabiliteze linia de tramvai de pe Pache Protopopescu, culmea, tot pe bani europeni. Intentia e scrisa negru pe alb pe documentul care sta la baza licitatiei pentru 100 de tramvaie noi, in care se specifica ca pentru linia 55, care va primi o parte din acestea, mai este nevoie de aceasta reabilitare care este eligibila pentru fonduri UE. Nu stiu in ce situatie se afla acest proiect sau cererea de finantare (PMB e complet opac, nici macar la solicitari de informatii nu raspunde), dar ne aflam in fata unui risc major de bloca iar proiectul M5 din prostie pura si lipsa de cooperare intre institutii. >:( O sa presupun ca UE va depista conflictul intre proiecte, dar cred ca va conta care din ele ajunge primul la semnat, nu?
Trust me, I'm an east-european doctor!