[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

Goo job Ionut, ce bn arata statia Orizont !
You're in Steelers Country

Xenos

Foarte spectaculoasă mi se pare Eroilor 2, în rest Orizont e cam gata de acum 2 ani şi e clar staţia de ridicat moralul :) dar e bine că se avansează serios la Râul Doamnei.

Păcat că se lălăie la suprafaţă - la Parc, la Favorit/Sibiu, la Eroii Sanitari şi în multe alte locuri, inclusiv Râul Doamnei...au zis ceva concret despre lucrările de la suprafaţă?

Ionut

#1307
Mai sunt si alte statii foarte aproape de 100%. De exemplu Favorit care e acum cea mai inaintata (are inclusiv turnicheti). O sa le mai vizitez, cate una-doua macar, pe langa cele 4 care sunt mai in urma (Eroilor, Academiei, Raul Doamnei si Parc Drumul Taberei).

La suprafata se mai inainteaza, dar slab. E si vremea... La Raul Doamnei trebuie mutata catenara, de exemplu. Sunt puncte foarte aproape de deschidere (de exemplu Eroii Sanitari la Eroilor).

ghrt

Mi se pare îngrijorător de cât timp au avut nevoie ca să refacă la suprafaţă. Pe Eroilor - Iancului se traversează artere esenţiale şi dacă deranjul la suprafaţă durează tot atât, fie va deveni aproape imposibil să mai circuli în Bucureşti fie vor construi staţie cu staţie şi va dura o generaţie până e gata.
Cont (aproape) inactiv.

vasile.silion

#1309
Întrebare: Va exista posibilitatea ca o garnitură de pe M5 să continue pe M3 sau M1, astfel încât o garnitură să pornească, de ex., de la capătul M5 și să ajungă în capătul M1? Adică există continuitate între magistrale, sau M5 e izolată de celelalte magistrale?

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Pelicanul

#1310
Deja cele două stații Eroilor sunt legate între ele de ceva timp ! Deci se poate ajunge de pe M 1(3 ) pe M 5.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

subway

#1311
@vasile.silion
Nu cu calatori (daca la asta te gandeai). E identica situatiei de la Victoriei1/2.

Ionut

Mai ales ca trenurile de pe M5 vor continua pe magistrala... spre Iancului/Pantelimon. In vreo 12 ani. :lol:

subway

Toate noile magistrale e obligatoriu sa aiba o linie tehnologica de legatura care sa le permita accesul in doua puncte strategice cheie, la uzina de reparatii din Militari si la linia de probe cu acces la cf de la IMGB.
;)

horatiu.cosma

Mă uit la niște imagini din stații deschise în ultimii ani în Sofia, Budapesta, Skt. Petersburg, Varșovia și salivez. Am impresia că și la metrou avem un singur proiectant cu 1-2 idei fixe ca la drumuri, unde e Iptana. Există într-adevăr o stație care arată total diferit (cum de a scăpat săraca?) pe M5 (V.Ialomiței oare?), în rest pare că e copy paste design-ul, alucobond pătrățos for the rescue.

catalyn83

Quote from: Ionut on December 08, 2018, 06:53:14 PM

La suprafata se mai inainteaza, dar slab. E si vremea...

Asa este...acum este si vremea,dar pana acum?
La Favorit la peticul ala de langa statia de troleu nu au facut nimic de aprox 1 an , timp in care am avut cateva luni calde ! Intre Romancierilor si blocul materna toata vara doar au nivelat terenul...o zi da, 5 zile ba.
Trotuarul dintre Valea Ialomitei si Romancierilor are denivelari , au venit prin octombrie intr-o zi au spart intr-o zona, in alta zi peste 2 sapt au venit si au mai spart putin, in alta zi dupa cateva saptamani au venit si au pus niste pietris. Intre timp nu au mai venit.

Xenos

#1316
^^
Design-ul stațiilor este destul de asemănător, crem/alb-verde e în multe locuri, dar sunt și exemple reușite (Eroilor 2, Brâncuși/Valea Argeșului).
Ce mi se pare mie e că s-au supradimensionat niște chestii (stațiile în primul rând, e cel puțin una în plus), spațiile tehnice etc., cineva a zis că dacă tot prindem bani europeni să facem totul ca la carte și nu minimalist ca în anii 80, desigur chestia asta s-a reflectat în costuri și în durata de execuție. La design s-a revenit din nou la minimalism.
Totuși, stațiile sunt moderne, aerisite, luminoase, colorate, asta în sine pt. București e ceva. Vom vedea mai departe, dacă se va continua cu proiectele cunoscute (M4 sud, M5 central, M6).

vasile.silion

#1317
@subway

Da, eu asta întreb. O garnitură plecată din Râul Doamnei nu va putea, cu tot cu călătorii din Drumul Taberei, să intre la Eroilor pe celelalte magistrale și să ajungă la Gara de Nord, de ex., sau la Anghel Saligny? Călătorii trebuie să se dea jos din tren la Eroilor 2 și să meargă la Eroilor 1 va să ia trenuri pe celelalte magistrale?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Ionut

API pe Facebook

Ieri, 08.12.2018, am vizitat din nou magistrala de metrou M5 Drumul Taberei-Eroilor. Am mers la Eroilor, Academia Militară și Râul Doamnei, punctele care sunt cele mai întârziate. Nu am ajuns și la Parc Drumul Taberei, cealaltă stație unde avansul este mai mic față de restul liniei, dar ne-am oprit și la Orizont, acolo unde lucrările sunt aproape de 100%.

Pe forum găsiți tot fotoreportajul (peste 200 de poze), explicații și multe detalii, unele în premieră: http://bit.ly/2UuwVyc. De asemenea, vă invităm să faceți o comparație cu vizitele anterioare din 2018: 8 septembrie (http://bit.ly/2Enhi6W), 28 martie (http://bit.ly/2wYqkSo) și 5 martie (https://bit.ly/2uCLwP3).

Toată lumea întreabă când se va inaugura. Tristul adevăr este că nimeni nu poate spune cu exactitate. Licitația sistemului de siguranță și automatizare a circulației încă nu are un deznodământ. Deși judecătorii au mai dat unele verdicte, bătălia în instanță nu s-a terminat, așa cum eronat au declarat în presă unii "experți" și oficiali!

După ce lupta contestațiilor se încheie, este nevoie de MINIM 9 luni pentru instalarea, integrarea și testarea echipamentelor și soft-ului de management al traficului.

Așadar, în acest moment, estimarea noastră realistă-optimistă este că deschiderea poate fi în luna decembrie 2019, DACĂ se va semna în următoarele 30-60 de zile contractul încă disputat în instanță și DACĂ italienii de la Astaldi vor reuși să se mobilizeze suficient în continuare.

Constructorul este într-un fel de pre-insolvență și șantierele sale majore din România deja suferă semnificativ (scădere de 20-30% a mobilizării) din cauza problemelor financiare ale firmei-mamă.

sab

#1319
Quote from: vasile.silion on December 09, 2018, 09:24:12 PMO garnitură plecată din Râul Doamnei nu va putea, cu tot cu călătorii din Drumul Taberei, să intre la Eroilor pe celelalte magistrale și să ajungă la Gara de Nord, de ex., sau la Anghel Saligny?
Pur teoretic, o garnitura plecata din Raul Doamnei ar putea ajunge la Anghel Saligny fara mari eforturi. La intoarcere (daca si asta te intereseaza), ar fi mai dificil, pentru ca intre magistrale exista o linie simpla de legatura (nu dubla). Nici macazurile necesare nu prea exista. Ar trebui sa se faca multe manevre la Eroilor sau se mearga pe "contrasens" de la Unirii la Eroilor.
La Gara de Nord ar fi si mai dificil de ajuns de la Raul Doamnei. Metroul ar trebui sa se opreasca in tunel intre Eroilor si Izvor si sa o ia in sens invers catre Gara de Nord.
Repet, asta este pur teoretic, in viata reala calatorii vor trebui sa schimbe metroul la Eroilor ca sa continue calatoria.