News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Astazi am vizitat din nou M5. Am fost pe 4 statii (in ordinea asta): Academia Militara, Eroilor, Raul Doamnei si Orizont. Am vrut sa mergem si la Parc Drumul Taberei dar nu am mai apucat. Data viitoare. O sa scriu la seturile de poze mini-explicatii. In plus, ar mai fi de zis:

1. Se asteapta dupa finalizarea licitatiei de automatizare trafic. Inca este de asteptat dupa instanta, dupa cum stiti. Inca o data, e vorba de 9 luni de executie contract din momentul semnarii. Si e foarte greu, daca nu imposibil, sa se faca mai repede.

2. Estimarea mea este ca nu se deschide mai devreme de 11-12 luni. 9 luni doar automatizarea, si nu e semnat contractul, mai dureaza. Plus un buffer. Deci daca vom circula pe M5 in decembrie 2019 eu sunt mega fericit. Mai devreme mi se pare aproape imposibil.

3. S-a deblocat povestea cu centrala de ventilatie de interstatie (aia din zona Tudor Vladimirescu). Am inteles ca se lucreaza la relocari si ca nu ar fi probleme pentru deschidere din punctul asta de vedere. Adica nu e pe drumul critic. Problema e la contractul de automatizare. Comentati voi, nu ma pricep.

4. La Parc Drumul Taberei incearca sa gandeasca/gaseasca o varianta sa nu mai devieze linia 41. Nu se stie daca vor gasi (ca e vorba de sprijiniri mai smechere, bani mai multi etc etc). Mai vedem, mai studiem. Oricum se poate deschide fara accesul de-acolo.

5. Am ramas impresionat cat de mult s-a avansat la Raul Doamnei. Au recuperat foarte, foarte mult, veti vedea din poze. Era statia cea mai in urma si acum sta, pe alocuri, mai bine ca Eroilor 2.

6. Se pregatesc sa relanseze si licitatia de trenuri. Am tras omul de limba dar nu a dat multe informatii. :) Se tot pregatesc de ceva vreme... dar nu stiu ce sa zic. Le-o fi si frica dupa isprava de la licitatia precedenta. Probabil va trebui sa ajung mai sus (Director General) ca sa primesc informatii mai multe.

BONUS: Vor sa lanseze proiectarea pentru M5 Eroilor-Iancului in urmatoarele (cateva) luni, poate chiar ianuarie-februarie.

Sunt vreo 200 de poze, ca de obicei. Deci dureaza. Aveti rabdare. Sunt si cateva noutati, chiar o premiera! Deci merita asteptarea de cateva ore.

Ionut

Incepem cu Academia Militara, prima statie vizitata.

Mergem direct la centrala electrica. In reportajul trecut v-am prezentat cele doua transformatoare-mamut care nu au nevoie de mentenanta. Sunt produse de Mitsubishi. Va functiona doar unul, celalalt este pentru redundanta.

Asta e unul din ele:






Si asta este celalalt. Acesta de mai jos era in curs de instalare. A se observa expertul japonez (japonez, japonez, de la mama lui de la Mitsubishi). Am inteles ca doar japonezii se ating de transformatoarele astea.








Cilindri cu hexaflorura. Sunt pentru racirea transformatoarelor, nu sunt pe ulei.



Ionut

Statia Academia Militara. Este pe 3 niveluri (de fapt 4, unul din niveluri este tehnic). Aici avem poze din nivelul superior, cel de acces in statie.












Ionut


Ionut

^ Tot de pe nivelul intermediar.









O panorama. Click pentru marire.

Ionut

Coboram pe nivelul inferior, adica pe peron.








Ionut

Am uitat sa va zic de sina. Avem cam 95% din sina instalata pe toata magistrala. In multe locuri avem instalata inclusiv sina a treia.


Ionut


Ionut

Aici este o zona unde vor fi doua seturi de escalatoare (scari rulante) luuuuungi. Accesul calatorilor se face pe sus de tot, unde sunt doua luminite verzi (click pe imagine). Oamenii intra pe sus (nivelul superior) si ajung direct pe peron (nivel inferior). Eu am facut cele doua poze cu cele doua locuri unde se vor instala escalatoarele - pozele sunt de pe peron fix de la baza viitoarelor scari cu vedere spre accesul calatorilor in statie.




Ionut


Ionut

Aici la Academia Militara panourile care "imbraca" peretii vor fi altfel ca in alte statii, vor fi prinse pe niste cadre ca acestea din imagine. O sa arate un pic altfel decat prin alte locuri. Din ce-am inteles va fi un design diferit. Vedeti mai jos cateva detalii cu aceste cadre metalice pe care vor fi montate panourile.








Ionut


Ionut

Dam o tura si prin spatiile tehnice. Ajungem in centrala de ventilatie a statiei.















Cam asta a fost prima oprire, statia Academia Militara. Urmeaza Eroilor cu peronul pe partea stanga.

Ionut

Eroilor.

Mai intai un cadru rapid cu Str. Eroii Sanitari. E doar asfaltul lipsa, e betonat.



Aici la Eroilor stiti ca avem galeria de legatura intre Eroilor 2 (noua statie) si Eroilor 1 (vechea). Vedeti mai jos schema. Dupa schema asta urmeaza imediat pozele culoarelor de legatura facute la suprafata.


Ionut

Accesele si zona culoarelor de legatura. Poze in diverse unghiuri.











Si doua panorame.