[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Tot asa ceva lejer. Relocare utilitati in zona statiei Eroilor.









Apa este foarte aproape de nivelul solului.




Poezie. :lol:






Detaliu tevi.

Ionut

Gata joaca. Incepem lucrurile serioase. Statia Eroilor! Va fi prima statie de metrou iluminata natural! Statia are 3 "luminatoare", 3 "gauri in tavan" pe romaneste. Unul este mai lung, de forma ovoida, inspre Academia Militara, iar celelalte doua sunt rotunde si sunt plasate unul langa celalalt.

Noi intram in statie chiar pe la cele doua luminatoare rotunde!

Statiile au 3 niveluri - unul superior, imediat sub nivelul solului, unul mijlociu si unul inferior, la nivelul peronului/liniilor.

Accesul in subteran. Vedere la suprafata. In fata, directia Academia Militara.


Intram... nivelul superior.






Se vad clar aici - sus nivelul superior, sub sol, si jos nivelul median.

Ionut

Coboram...

Nivel median.


Nivel median si nivel inferior, la adancimea peronului/liniilor.





Ionut

Suntem jos.

Se vad tuburile/tunelurile.


Si aici, imaginea mai putin clara.







Ionut

Din statia propriu-zisa am mers mai intai inspre Academia Militara pentru a vedea tunelul care face legatura dintre M5 si M1.

Schema.


Sensul care vine de la Academia Militara si intra in zona Eroilor. Vedere spre Academia Militara.


Acelasi sens, dar vedere spre Eroilor. Capatul tunelului, se intra in zona de acces Eroilor.






Privire inapoi, spre Academia Militara.




Privire inainte, spre Eroilor. Exact zona de bifurcatie - stanga, statia Eroilor. Dreapta, tunel acces spre M1.


Acelasi lucru ca in poza precedenta, mult mai clar. :)


Si mai in fata.


Acelasi loc, dar poza facuta inapoi, spre Academia Militara.


Intrarea in tunelul de legatura M5->M1.


Intrarea in tunelul de legatura M5->M1.

subway

#680
Cred ca te-ai dezorientat un pic in subteran ;)
Ati mers spre Splai nu spre AM
Felicitari pentru reportaje!!!
Excelent job!
P.S.
Sper sa nu te superi daca la final am sa revin cu niscaiva precizari clarificatoare...

Ionut

^ Nicio suparare, este foarte posibil sa gresesc unele explicatii... e pentru prima data pe santier si in subteran este foarte greu sa iti iei repere.

Inapoi in Statia Eroilor. Poze de pe linii si de pe peron. :) Va fi o statie spectaculoasa.


















Ionut

Urcam la nivelul median. Tot Eroilor. De aici incepem sa inspectam finisajele!

Nivelul median.


Aici se vede foarte bine distanta dintre peretele mulat (stanga) si peretele statiei. Distanta asta se lasa in primul rand pentru ventilatie. Daca am inteles bine poti sa folosesti si ca acces alternativ. Sau sa te ascunzi. :lol:


"Gaura"/gura de ventilatie IN PODEA (vedeti picioarele stil rocklee :lol:).


Acces spre zone tehnice...

Ionut

Pe acest coridor de acces intalnim un muncitor care injecteaza, sub presiune, o rasina lichida care apoi devine spuma si sigileaza infiltratiile de apa. Sunt niste "tinte", un fel de "dibluri" care sunt infipte in zid, in peretele mulat, sub presiune mare, desigur. Muncitorul conecteaza de aceste "tinte" (sunt de fapt mini-tevi) aparatul care injecteaza "rasina", substanta lichida care izoleaza/sigileaza infiltratiile.

Muncitorul care injecteaza substanta.


Detaliu la conexiune.


Subtanta "iese" din peretele mulat. Dupa ce se usuca/intareste, excesul evident se curata.


Mai departe pe coridor.


Asa arata o sectiune finisata a coridorului!

Ionut

Prin cotloanele statiei Eroilor. Detalii finisare, spatii tehnice, o mie si una de camarute. Un adevarat labirint. TOATE statiile sunt asa, pline de camere, camarute, zone tehnice. Te poti rataci daca nu stii pe unde sa o iei.












Ionut

Important.

Desi stiam ca statiile au zone tehnice destul de mari, NU ma asteptam sa fie ATAT de mari, atat de complicate, cu atat de multe camere. Ceea ce vede calatorul cand intra in subteran cred ca este, nu exagerez, 20-25% din ce este de fapt construit la nivelul statiei. Expertii sa ma contrazica daca am o impresie gresita. Senzatia a fost ciudata... intri, ai accesul/coridorul de acces, peronul, statia propriu-zisa... dar apoi cand am inceput sa luam la pas coridoarele si camerele..... WOW!

Munca adevarata aici este, in spate. Mii si mii de cabluri, tevi, coridoare de zeci, sute de metri. Unele statii au sute de metri si sunt pline ochi de astfel de zone. Pe mai multe niveluri!

Ionut

A doua statie vizitata: Academia Militara.
Mai intai la suprafata.

Se vede o foreza. Piloti forati acces Panduri.




Aici, la baza macaralei, intram in subteran chiar pe un acces!

subway

Ma bucur nespus ca ai vazut cu ochii tai 'complexitatea'!...si ca o impartasesti cu sinceritate si impartialitate tuturor!
Keep on with the good work!

Ionut

Acces (cel dinspre Razoare)/Sos. Progresului.


Aici se vede cum taie (asa cum tai mamaliga cu sfoara/ata :lol:) peretele pentru a face un acces. Pe aici vor intra calatorii. S-a turnat peretele direct si acum taie o bucata. Efectiv se taie cu sfoara.


Iata utilajul care pune in functiune "sfoara".


Pe partea cealalta. Se vad bucatile de beton taiate, exact ca niste bucati de mamaliga. :lol:


Scuzati comparatia cu mamaliga, este pentru nespecialisti. :lol:

Ionut

Acest acces ^ ne duce IMEDIAT fix in locul in care s-a bagat in subteran TBM-ul. Se vede macaraua folosita pentru a lasa in subteran diverse piese/segmente. Am inteles ca macaraua este custom made. :)

Spre macara.


Spre fundatie.


Spre macara.


Spre fundatie.