[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

subway

#750
Deocamdata e doar la stadiul structura, nu e nimic spectaculos, echipamentele asteapta montajul nedespachetate in depozit la TIAB

Ionut

Quote from: Neufunk on December 08, 2017, 10:08:05 PM
Daca mai ai poze cu statia de 110 te rog sa le pui. Mersi!

Nu mai am. Întuneric. Greu de văzut. Si da, părea că e doar structura. Dar voi reveni... :)

vancouver

#752
Legat de injectarile cu rasini din primele seturi de poze, care au ca scop impermeabilizarea betonului. Acestea nu se realizeaza asa pur si simplu undeva in structurile de beton, ci exact in punctele de intrerupere a turnarii. De exemplu in zona in care se termina peretele, iar mai tarziu s-a turnat placa de beton. Acolo apare asadar o intrerupere (rost de lucru), prin care evident apa poate sa patrunda. Prin interiorul unui perete mai gros de 30cm apa nu are prea mari sanse, dar la intreruperi (rosturi) gaseste o fisura continua de la un cap la celalalt prin care numai bine isi face loc.

Inainte de turnarea celui de-al doilea element, pe mijlocul rostului (intreruperii) se monteaza acele furtune, care au multe (mii) de gauri micute. Furtunele ies afara din beton la intervale regulate (2-3-4 m), adica de fapt fiecare incepe si apoi peste cativa metri se termina si acolo incepe altul si tot asa, astfel ca intreg rostul sa fie "acoperit". Apoi se preseaza rasina respectiva prin furtun, iese prin miile de gauri si umple toate spatiile goale minuscule din perete. Cand nu mai are unde sa mearga in fisurile din perete incepe sa iasa la celalalt capat al furtunului. Asta inseamna ca injectarea se poate opri, se trece la urmatorul furtun.

Daca apar fisuri si in zona de camp a unui perete se pot face si acolo injectari, se dau gauri in perete cam pana la jumatatea grosimii si la ca. 40cm unele de altele, si pe acolo se injecteaza. Daca insa prima operatie este una gandita, inclusa in preturi, deci platita, a doua situatie este una care apare nedorit si de obicei plateste cel care a turnat betonul insuficient de bine (nu a vibrat cum trebuie) sau proiectantul, daca a prevazut prea putina armatura. Este deci o solutie de remediere in caz de deficienta si costa o gramada de bani. Cel mai rau este, daca infiltratiile de apa neprevazute sunt in spatele unui utilaj deja montat - care atunci trebuie demontat, mutat, pus la loc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

reed

Ionut,ne-ai dat gata cu reportajul asta...Ultima statie e foarte ...nowadays.Multam de reportaj.Se poate si fara finisaje comuniste si ieftine.Sper sa se realizeze si linia catre OTP chiar daca va dura alti 10 ani.Multumiri Metrorex,ma.gandeam ca prima reactie a fost pentru ca lucrarile erau foarte proaste(sa fiu sincer ma gandeam ca toate statiile si tunelele sunt pline de apa).
Bravo API ,Bravo FCC,Bravo tuturor celor implicati.

SkyPilot

Fotoreportajul este exceptional!
Iar lucrurile stau mult mai bine decat as fi crezut. Ma asteptam sa vad betoane chioare. Nu ma asteptam sa vad atatea instalatii montate si nici cine stie ce finisaje. Felicitari tuturor celor care au contribuit!
Pe de alta parte nu cred ca se va putea finaliza in 2018. Mai este inca foarte mult de lucru, iar imaginile surprind foarte putine "personaje".
A fost un gest intelept din partea Metrorex sa permita vizita lui Ionut. Nu au decat de castigat ca imagine din acest reportaj facut de cineva independent.


Ionut

@vancouver: multumesc de precizari!

Am uitat sa va spun ca in fiecare statie sunt toalete. Nu am nimerit nicio usa deschisa ca sa va arat, insa am vazut intr-un loc unde era o usa putin intredeschisa si am reusit sa vad o mica parte. Pot sa zic ca arata foarte bine grupurile sanitare. E senzatia de mall, gresie si faianta moderna, finisaje mai mult decat decente. Evident, ramane de vazut cat de bine vor fi intretinute si care este gradul de civilizatie bucurestean, insa asa noi arata super OK. O sa revin si o sa nimeresc la un moment dat si o usa deschisa. :)

Foarte multe usi inchise/sigilate. Semn ca persoanele neautorizate (fara cheie :lol:) nu au ce sa caute pe-acolo.

FOARTE multe incaperi. Zeci, poate chiar peste suta intr-o singura statie. De la dormitoare pentru personalul tehnic in depou (da, dormitoare), pana la tot felul de spatii tehnice, adaposturi pentru populatie in caz de calamitate/razboi/whatever, ghisee, spatii de depozitare, birouri, si s-ar putea sa fie multe care inca nu au gasit intrebuintare. :lol: Fiecare cotlon este folosit. Am gasit, de exemplu, o incapere trapezoidala la un acces la o statie. Se gaseste de folosit cumva acest spatiu.

Si pentru fiecare astfel de spatiu trebuie zidarie, curent electric, internet/telefon prin birouri, nu mai zic de spatiile tehnice (electrice, apa) pe care le-am si pozat.

Pentru mine asta a fost socul cel mai mare de ieri. Fiecare statie are 3 niveluri si FIECARE nivel are spatii de genul asta. Pot sa zic ca ieri am inteles, cat de cat, ce inseamna finisaje la metrou. :lol: Sper ca am reusit sa explic prin reportaj... e un lucru important de inteles. Calatorul vede o mica, foarte foarte mica parte din ce inseamna statia de metrou.

Goldmund

De cand astept un astfel de reportaj...Superb Ionut!
Exista deja doua statii deosebite, cea de la Valea Ialomitei si cea de la Eroilor 2, adevarate High­lights. Daca toate statiile de pe M5 vor fi finisate precum Laminorului si Lac Straulesti, atunci orasul ar avea cateva statii de metrou f. reusite, doua dintre ele pt. catalog.
:cheers:

dr4qul4

#757
Multumim celor de la Metrorex pentru transparenta. O astfel de "zi a portilor deschise" ar trebui organizata cel putin trimestrial pe toate santierele importante.
Beneficiarul ar trebui sa invite toate organizatiile care doresc sa participe. Metrorex are numai de castigat dupa acest reportaj.

Eu sunt de parere ca se poate termina in 2018. Cel putin la nivelul finisajelor din statii.
Finisajele se pot termina intr-un an, deoarece acum au tot (sau aproape tot) santierul la dispozitie. La noi dureaza mai mult aprobarile si relocarile utilitatilor decat finisajele. Un mall se finiseaza in 2 luni de zile. Bine, vorbim de sute, poate chiar mii de oameni care lucreaza in acelasi timp acolo. Dar si acolo vorbim de o gramada de instalatii si de finisaje care cer mai multa atentie.

La M5, in afara de licitatia pentru trenuri, mai au si alte blocaje birocratice? Gen vreo licitatie pentru semnalizare sau mai stiu eu ce?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Definește "se poate termina". Chiar am întrebat ieri dacă nu cumva acel regulament de recepție care e invocat de CNAIR in refuzarea recepției pe ST3 ii încurcă și pe cei din Metrorex. Ca, de exemplu, accesele din stația 41 la stația Parc Drumul Taberei nu vor fi gata prea curând. Metrorex insistă că se poate da in circulatie fără aceste accese.

Tehnic, poate. Nu ma pricep.
Dar birocratic? Metrorex gândește altfel decât CNAIR?

Nu stiu, intreb.

subway

Acel regulament e o mare-mare problema si va bloca enorm...

Ionut

Stim ca e o mare mare problema. E o problemă la autostrăzi. Nu vad de ce n-ar fi și la metrou.

subway


dr4qul4

#762
Eu m-am referit la finisaje. Pare mult de munca, dar sapa se toarna in cateva zile, rigipsul/alcubondul se monteaza imediat. Si la mall-uri avem foarte multe incaperi care nu se observa de catre vizitatori.
Vorbim de camere tehnice, scari de incendiu, culoare si lifturi pentru marfa, bucatarii si spatii de depozitare si toate asta se fac si in 2 luni . Dar ei deschid si daca mai au probleme. La Nepi Valcea se infiltra apa in ziua deschiderii.

Nu exista finalizare 100%. Sa nu-mi spuneti ca toti cei care v-ati cumparat un apartament nou, v-ati mutat doar dupa ce v-ati mobilat si utilat complet toata casa. Eu aveam doar baia si patul dintr-o camera.

Asa e si la metrou, daca ai 3 accese gata, si 2 nu, dar in caz de evacuare cele 3 accese asigura fluxul atunci nu e motiv sa tii inchisa toata linia. Daca nu asigura fluxul, inchizi doar statia respectiva.

Acest regulament de care ne impiedicam acum a fost adoptat ca urmare a presiunii exercitate de unii impotriva deschiderii OS3. Cei care au spus ca OS3 nu trebuia deschisa, se fac vinovati de situatia actuala. Orice om chemat sa dea declaratii la Parchet pentru un rahat, va sufla apoi in iaurt si va cauta sa se protejeze.
Inainte sa cereti ceva, ganditi-va la consecinte si oferiti alternativa.

Daca nu reusesc sa rezolve blocajele birocratice nici in 2018, atunci nu mai avem nici o speranta.
Dati exemple pentru investitiile in infrastructura tari ca Polonia, Ungaria sau Bulgaria, dar uitati ca acolo statul de drept "este incalcat", pentru ca procurorii nu sunt lasati sa-si faca de cap.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Ionut, cred ca ai facut poate chiar fara sa vrei cel mai mare serviciu posibil si anume sa materializezi acele procente in imagini...pe intelesul tuturor, ca romanul pana nu vede nu crede!
Inca o data felicitari!
P.S.
Nu-i asa ca a fost abordarea optima sa soliciti vizualizarea 'in intregime' a stadiilor de executie?...magistrala cap-cap nu pe bucatele...
Asa ar trebui abordate si celelalte investitii majore in transporturi...parerea mea.

subway

dr4qul4, in regulamentul ala stupid s-a pierdut din vedere cerinta de baza pentru punerile in circulatie/exploatare comerciala...FUNCTIONALITATEA...
Asa cum e regulamentul acum poti sa ai totul gata si sa nu poti pune in functiune pentru ca nu ai replantat panselutele...pentru ca anotimpul nu permite!...absurdul absurdului