[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Am circulat si eu pe M6:
+ totul modern - foarte frumos si curat (ca e nou)

Neutur: abia pleca din statie si trebuia sa franeze - scurte statiile - nu e ca e o problmea neaparat, dar ceva nou fata de restul de staii.

Surprinzator: gol. deci absolut gol. atat metroul, undeva la 30 de oameni ... hai sa zicem 50, cat si statiile.
Adevarat ca era Sambata, dar la Eroilor deja era animatie + am vazut metroul care mergea in Militari - era lume.
Chiar sunt curios daca s-au dat cifre comparative cu alte linii.

danutzu_1069

@voicul , pe M6??  :shocking:  :shocking:
Ai fost in viitor??

Ionut

Back to the future! :lol:
Evident, vorbea de M5.

PS. Deja nu mai e chiar așa nou.

satanistu

Experienta pe M5 e negativa din pacate.

Astept o gramada pentru metrouri in special dupa Romancierilor pt ca unele continua la Valea Ialomitei, celalalte spre Raul Doamnei.
Nu exista sistem de automatizare, trenurile sunt conduse 100% de mecanici, orice frana, orice e manual. (pentru ca s-a furat la prima licitatie si inca circulam cu Bombardiere de pe alte magistrale care nu se pupa cu sistemul de automatizare de pe M5)

Cel mai important punct - nu continua nicaieri! Se opreste brusc la Eroilor. Daca esti la Piata Romania/Universitate de ce ai lua metroul si ai schimba de atatea ori in loc sa iei autobuzul??

Pana nu continua racordul si il transforma in magistrala cel putin pana la Universitate, abia o sa fie folosit.

sab

#2899
Pai cum sa nu aștepți, dacă mințile luminate au gândit ca se justifica o bifurcatie de o singura stație? Din păcate, cu prostia asta fenomenala vom rămâne pentru totdeauna. >:(
Fix de asta nu s-a justificat bifurcarea M2, adică M6 sa plece ca o ramura a M2. Oricum, a mai crescut traficul pe M5 fata de primul an, dar nu va fi niciodată la nivel M3, de ex. Mi se pare o aberație sa gândești o magistrala cu frecventa la 3 minute (căci asa a fost gândită M5) si sa nu ai trafic sa umpli un metrou nici la 5 min în cartierul pentru care l-ai construit și unde densitatea locativa este maxima de pe o intreg traseul M5.

danutzu_1069

Bifurcația aia de o stație duce tocmai la depoul Valea Ialomiței.
Ai fi preferat sa nu fie stație acolo, la Depou?

satanistu

Eh, bifurcatia aia era gandita mai interesant inainte, dupa Valea Ialomitei trebuia sa vina ANL Brancusi si dupa Raul Doamnei sa urmeze Prelungirea Ghencea, dar au taiat din ele (da'le dracu)...

sab

#2902
Se pare ca nu poți prelungi ramura Valea Ialomitei. A spus-o chiar o persoana implicata mult în M5 si care activa și aici. Daca se va prelungi M5 vreodata către Prelungirea Ghencea, va fi de la Raul Doamnei.
Nici nu ai unde sa faci stație la ANL Brâncuși...
Valea Ialomitei va rămâne mereu asa, o bifurcatie de câteva sute de metri și o singura statie.

@danutzu_1069 DA, as fi preferat sa fie doar depou acolo. Stii cum spun englezii..keep it simple. Este mai bine asa cum este acum și cum va fi mereu de acum incolo, sa aștepți dublu pentru ca am făcut aceasta statie?
Nu mai spun că au facut-o și de oaie acolo, nu au ținut cont de cota inundabila și statia se inunda la ploile torențiale. Si asta este o dovada ca acolo NU trebuia o stație..  :lol:
Ce, nu puteau sa pună statia Romancierilor chiar în dreptul strazii V Ialomitei? Murea cineva din zona daca mergea 2-300m pana la stație? Eu zic ca nu, era mai bine asa pentru cartier și M5, în ansamblul sau.
Asa am complicat inutil lucrurile, cu derivatia făcută, costuri mari de construcție și intervale mari de circulatie, cum spuneam.
Iar lucrurile acestea vor deveni vizibile când M5 va fi prelungita de la Raul Doamnei. Ramura aceea, care va deveni dominanta, va avea cel mai mult de suferit.

Konter

"Executarea silită a Metrorex la loc comanda. instanță de judecată, respectiv Judecătoria Sectorului 1 București, a decis miercuri suspendarea executării silite a Metrorex.
Solicitarea fusese făcută la finele lunii iunie de către asocierea WeBuild – FCC – Delta ACM.
[....] compania italiană WeBuild care a făcut lucrări de calitate îndoielnică la podul de la Brăila, a pus poprire pe finanțele Metrorex, în contul datoriei de 68 de milioane de lei stabilită de instanță. Societatea de transport subteran din subordinea Ministerului Transporturilor nu poate face niciun fel de plăți, cu excepția salariilor."
Sursa

GIV


Xenos

Am citit şi eu postările estivale despre M5.
Într-adevăr, pentru cei ca mine (care am stat spre Valea Argeşului) e nasol pt că intervalul dinspre capete e de 17 min. E o alergare spre metrou ca să-l prinzi pe cel care urmează să vină, altfel stai cât tot drumul. Dacă ai copii sau bagaje după tine nu iese neapărat bine.
Pentru cei care pleacă spre centru dinspre Romancierilor e boierie, ai metrou la 8-9 min la orele liniştite şi chiar la vreo 3-5 la orele de vârf. Nu e ideal, dar e ok.
Staţiile sunt foarte civilizate, luminoase, cu ieşiri comode în toate direcţiile; calea de rulare este excelentă şi se circulă lin, altă planetă faţă de restul reţelei cu tehnică de ani 80 şi zgomote la fel.
În zilele de lucru spre Eroilor 2 este arhiplin, metroul este folosit. La fel seara dinspre E 2 spre cartier arareori mai găseşti loc în metrou încă de la plecare. Este util metroul.
Evident e o scădere că nu a continuat spre Universitate, dar asta este lipsa de planificare şi de viziune specifică nouă.
Ideea e că e foarte facilă corespondenţa E 2 - E 1.

VladHDR

Am dat ieri o fuga la Depoul Berceni, unde s-a putut vizita rama Metropolis pentru M5.

Arată bine. Scaunele de inox par destul de confortabile si ușor de curățat, iar sistemul dinamic de informare a pasagerilor mi se pare un plus. Momentan e in teste statice, erau niște băieți de la Alstom cu laptopuri și cabluri întinse prin ramă. Se așteaptă omologarea, ca apoi să ruleze cei 10.000 km pentru a putea să intre in exploatare. Erau niște domni de la Alstom pe acolo care spuneau că planificarea lor e ca undeva în primăvara lui 2025 să finalizeze rulajul, însă depind de cei de la Metrorex.

Alte două informații interesante pe care le-am auzit sunt că 1. au fost nevoiți să le producă în Brazilia din cauza caietului de sarcini care cerea carcasa de oțel ca la BM-1, BM-2 și CAF, iar în Europa nu mai lucrează nimeni în oțel, doar aluminiu și 2. Alstom ar fi propus rame driverless, dar că Metrorex s-ar fi împotrivit (că rămâneau băieții fără joburi). Aș lua ultimele două informații cu un grăunte de sare.

Mai jos niște fotografii:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

^ daca punctele 1 si 2 sunt valide, conducerea Metrorex trebuie destituita maine!

medicul de garda

De ce sa fie destituita? Cerinta pentru carcasa de inox e una din putinele cerinte nenegociabile dintr-un caiet de sarcini din tara asta care a fost facuta cu un cap si chiar aduce beneficii economice inestimabile (la noi, cel putin). Inoxul e foarte usor de curatat de grafitii, a anti-vandalism prin definitie. Cred ca e destul de evident de ce e asta important la noi, cu o (sub)cultura a vandalismului la scara larga.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dargauda

Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex



Al treilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex, al patrulea tren, numit Sibiu, urmând să ajungă cât de curând.

Cele trei trenuri aflate în depul Berceni se numesc ,,Teleorman", ,,Giurgiu" și ,,Ilfov".
Trenul ,,Teleorman" s-a alăturat celorlalte două, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație.

Între timp, trenul ,,Giurgiu" își continuă programul obligatoriu de testare/validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri.

Cel de-al patrulea, ,,Sibiu", va ajunge și el în curând. Trenurile sunt destinate celei mai moderne linii de metrou din București, Magistrala 5, informează compania Alstom.

Contract atribuit în 2020
Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA, operatorul rețelei de metrou din București, pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane EUR. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane EUR.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din
calea de rulare.

Inovații oferite pasagerilor
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.

Printre cei 60 de clienți din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal, potrivit unui comunicat de presă disponibil aici.

https://clubferoviar.ro/al-treilea-tren-de-metrou-alstom-a-ajuns-in-depoul-metrorex/