News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Păi da. Deci de ce este PLS la Iancului pe harta aia?

ionescu63

Pentru primul tronson M5 Eroilor - Raul Doamnei PLS a fost la Academia Militara si PSS a fost la Raul Doamnei apoi s-au adus din nou cartitele la Academia Militara si s-au scos la Opera unde a fost al doilea PSS.
Este clar ca la Opera nu se poate face PLS pentru ca ar fi fost mult mai simplu sa il faca acolo si pentru primul tronson

survola


sab

#2853
După mine se putea face PLS la Opera pentru M5.1, însă locația de la Academia Militara a fost mai buna (loc generos, mai izolat, cu acces la sos Progresu, pe unde puteau aduce ușor materiale/cara excavații, etc).
La Opera ar fi fost mai central și deranjul mai vizibil. Plus ca trebuiau sa fie gata cu Eroilor2 la început, care era cea mai complexa stație.
Asa, practic n-am avut un PLS propriu-zis la M5.1, s-a folosit stația Academia Militara pe post de PLS.
Ca sa transformi un PSS in PLS îmi închipui ca este nevoie de lucrări in plus, de ce sa nu le eviți, daca ai alternativă la Zefirul ( la fel, loc nu central, teren generos pentru organizarea de șantier, etc). Practic vom avea cu aceasta ocazie și o interstație întreaga de pe M5.3 săpată...

Mai exista niște zvonuri despre un adăpost la Opera, asta ar fi putut fi singurul motiv care sa împiedice un PLS acolo... Altfel, mai logica a fost alegerea de la Academie, din toate punctele de vedere.

Valentin

E mult mai logic sa ai PLS cat mai spre exterior + acolo unde ai teren.
Isi imagineaza cineva ce ar insemna transportul multor materiale prin centrul orasului, si asa sufocat de santier in sine? Evacuarea de pamant, aducerea de materiale, s.a.m.d. au acces mult mai facil de la Victor Manu. Teoretic V.Manu o sa fie chiar o statie executata partial, o sa aiba ceva echipamente pana la M5.3.

Telvanni

Ma scuzati, ce este PLS si PSS? Multumesc!

TVlad

#2856
Put Lansare Scut, respectiv Put Scoatere Scut.

oneLess


dr4qul4

Posibil ca zona Operei sa fie protejata si sa fie nevoie de mai multe avize de la mediu/cultura pentru un PLS.
Si nu vor sa se complice. Blocheaza Iancului, demoleaza linia de tramvai praospat reabilitata si aia e
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sab

Putea fi PLS la Opera doar dacă tronsonul 2 era Iancului Pantelimon și lăsau la final Eroilor-Iancului. Dacă nu ma insel, a fost o varianta luata în calcul când si-au dat seama de dificultatea tronsonului central. Insa PMB a pus stop acestei variante, deoarece abia modernizase tramvaiul. Asa s-au întors la tronsonul central și au venit cu soluția stațiilor cu peroane suprapuse.

TibiV

?!?!?!...

M-ai socat....

Quote from: sab on June 17, 2023, 04:58:53 PMPutea fi PLS la Opera doar dacă tronsonul 2 era Iancului Pantelimon și lăsau la final Eroilor-Iancului.

Really?...
De ce naiba sa faci PLS la Opera daca urmatorul tronson (cronologic) este Iancului-Pantelimon?!?!?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

#2861
Am fost cam expeditiv, dezvolt puțin. :)
Daca tronsonul 2 ar fi fost Iancului-Pantelimon, atunci pentru tronsonul 3 (central, cel care se face acum) obligatoriu PLS-ul trebuia sa fie la Opera. Nu aveai unde sa îl faci în alta parte. Prin centrul orașului era exclus, rămâneau doar variantele de capete (Opera, respectiv Iancului).
Acum sa le analizam pe rând :
- Iancului. In ipoteza când tronsonul 2 ar fi fost Iancului-Pantelimon, atunci stația Iancului 2 ar fi avut "apendice" un PSS după stație (către Pache Protopopescu). Ar fi fost construit inițial împreună cu stația Iancului 2 (deși poate nu avea vreun rol la început, cel mai probabil TBM-urile erau extrase chiar prin stație), ii puneau capac si se circula pe deasupra pana se construia tronsonul central, când îl reactivau si scoteau  pe acolo TBM-urile de pe tronsonul central.
Acest PSS era absolut necesar sa fie construit încă de la început ca sa nu oprești ulterior circulația pe tronsonul Iancului-Pantelimon. Daca știi stația GdN2 de pe M4 si ea are un "apendice" către sud, in vederea prelungirii ulterioare. Bine, este minuscul, pentru ca a fost gândit pentru scutul romanesc semi-manual (cu alte dimensiuni decât un TBM modern), dar principiul este același, sa nu se oprească circulația metroului daca se hotărau sa prelungească.
Revenind la M5, nu mergea faci PLS la Iancului , deoarece blocai totul acolo, fix in intersecție. Activai apendicele  doar pe perioada strict necesara, sa scoți TBM-urile care săpau tronsonul central si gata, îl astupai la loc, de data asta definitiv
- Opera. Era oarecum mai spre periferie si mai ferit decât intersecția aglomerata de la Iancului. Groapa de la Opera nu este in mijlocul vreunui bulevard. Nu este PLS-ul ideal, dar este clar o varianta mult mai buna decât Iancului, daca ne gândim ca stația Iancului 2 mai este si lipita de M1, deci rămâne puțin loc acolo in intersecție pentru un PLS unde sa aduci toate materialele (in primul rând inelele pentru tunel, care trebuie depozitate), le introduci pe acolo si tot pe acolo sa scoți tot pământul excavat.
Doar in aceasta ipoteza, când M5.2 era Iancului-Pantelimon, puteam avea un PLS la Opera pentru tronsonul central (M5.3). Acum sper ca este mai clar ce am vrut sa spun.

MrConnaisseur

Am trecut ieri pe la Universitate și au avansat cu montajul schelelor pe fațadele facultății de chimie. Tare mi-e teama ca fiind aceasta necorelare între viitorul șantier al stației și restaurarea UB va rezulta o degradare a proaspetelor fațade curățate.
Dacă se tin de promisiune cum ca în primele luni ale anului viitor vor scoate la licitație execuția magistralei, sunt curios cati ani le vor trebui sa finalizeze câteva stații amărâte și dacă vor fi mai aspri cu privire la gestionarea particulelor în suspensie generate de șantier, având în vedere tranzitarea inimii orașului.

Xed

Palatul Universitatii din Bucuresti este in proces de consolidare in primul rand iar apoi restaurare.
Ce corelare vrei sa ai intre 2 proiecte care nu au nicio treaba unul cu altul. In felul acesta nu mai renovam nimic pe tot traseul central pentru ca o sa se murdareasca fatadele desi daca se degradeaza/murdaresc de la ceva va fi de la trafic si aerul murdar.
Totusi in zona universitatii nu cred ca va fi santier deschis la suprafata. Sa ma corectati daca gresesc, dar din ce imi aduc aminte, santier deschis va fi mai mult pe sectorul dintre Facultatea de Drept si Cismigiu/Calea Victoriei.

danutzu_1069

Stația de la universitate, unde o sa fie?
Construcția ei începe de... sus în jos, adica de la suprafață...