[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Din cate stiu eu, din 2014 pana la Corona Germania a fost pe plus. Din pacate wikipedia nu stie decat pana in 2015.

TibiV

https://www.dw.com/en/germany-posts-record-breaking-budget-surplus/a-51991140

Quote
Germany posts record-breaking budget surplus
13.01.2020

Germany ended 2019 with a budget surplus of €13.5 billion. The government wants to spend on infrastructure and other projects, but critics say the money isn't getting where it needs to go.

"We've had a bit of luck, and of course we've economized well," German Finance Minister Olaf Scholz said in Berlin on Monday, just a year after he claimed the "fat" years were over for Germany.

It is the third time in the last five years that Europe's largest economy closed the year with a budget surplus. The 2019 surplus overtook a 2015 budget surplus of €12.1 billion.

Or fi incredere cei de la Deutsche Welle?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Eu as zice sa fim putin mai realisti si sa nu comparam economia germana cu cea romaneasca...

vancouver

Iarasi e bull-shit. Pentru ca:

1) Atunci cand si-au construit reteaua de metrou orasele din Germania, PIB-ul Germaniei era muuuuuuuuuuuult mai mic decat acum. Si muuuuuul mai mic decat al Romaniei acum, raportat la cap de locuitor.

2) Chiar si acum daca imparti la cap de locuitor diferenta nu mai e asa de mare

3) Iar in PPP diferenta e doar de 1:2. Asta tine cont si de diferenta de salarii. Adica, da, in Germania exista mai multi bani, dar un munctior in constructii costa in jur de 6000-7000 € / luna (lucrez in domeniu, stiu despre ce vorbesc, ma refer la costul total al fortei de munca, incl. asigurari, cazare, transport la santier, scule de mana, echipament, etc..). In schimb in Romania costul este 2500-3000 eur / luna. Sub jumatate. Deci ca si munca, cu un PIB nominal per capita de 5 ori mai mare, Germania face doar de 2 ori mai multa treaba, asa ca sa nu exageram cu saracia.


Dar cel mai important argument ramane acela ca, atunci cand si-au facut retelele de metrou, acum 100-150 de ani, nici nemtii, nici englezii, nici francezii nu aveau PIB ca acum. Deci argumentul asta este doar argumentului LENESULUI.


TOCMAI ca au facut mult metrou, acum economia lor functioneaza eficient si au PIB mare. Relatia e inversa: nu au multi bani, deci fac mult metrou, ci invers: au mult metrou, deci sunt bogati!


Dar na, ce sa-i faci, lenea e cucoana mare si repede gasesti argumente sa stai sa nu faci nimic. RUSINE!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

@vancouver :

Germania a avut excedent bugetar in fiecare an din 2012 pana in 2019, de la 0.01 in 2019 pana la 1.8 in 2018. ("black net zero" e termenul folosit pentru strategia Germaniei, care e constitutionala, apropo - de a nu avea deficite bugetare. Link aici pentru edificare: https://www.imf.org/external/datamapper/GGXCNL_NGDP@WEO/DEU. Au avut deficite bugetare in anii '80 si '90.

Nu confuza cu datoria publica, care este efectul deficitelor VECHI rostogolite (la englezi vorbim inclusiv de bonduri vechi de 400 de ani!). Datoria publica a scazut in Germania masiv ca urmarea excedentelor bugetare (cand guvernul face profit, plateste datorii : de la un varf de 82% din PIB in 2010 la 59% din PIB azi).

Si da, datoria publica externa este mai mare scriptic ca in Romania, care e la 35%. Dar Germania e mai usor finantabile, pentru ca economia reala are un excedent imens comercial, adica intra mult mai multa valuta decat iese in tara pe fluxurile economiei reale. In Romania e fix pe dos; si economia reala si bugetul "sangereaza" valuta, echilibrarea fiind mult mai grea (si venind DOAR din cresterea economica!). Asa ca RO are mult mai multe probleme sa-si asigure serviciul (refinantarea si plata) datoriei externe!

PIB-ul Romaniei de azi vs. al Germaniei istorice e EXTREM de greu de comparat pentru ca deflatorii nu sunt comparabili. Cum compari consumul alimentar al Germaniei din 1905 cu cel al Romaniei din 2010? Cum socotesti consumul de servicii media? Cum socotesti valoarea otelului (care in 1905 insemna cu totul altceva in ponderea valorii produsului finit ca astazi). Cat era costul muncii in valoarea adaugata a produsului finit in Germania anului 1935? Dar 1955? Sunt intrebari imposibile! Aplicand cosul curent de consum, Romania e cam la PIB-ul pe capita din 1973 din Germania. Dar aplicand cosul de productie industriala Bretton Woods din anii '70 (ambele valide ca metoda de ajustat PIB in timp), iese ca Romania este undeva la nivelul Germaniei din sfarsitul anilor '30 (sau mijlocul anilor '50) (pentru ca valoarea productiei industriale a scazut si consumul a crescut din anii '70 pana azi). Cred ca mai realist, la "capacitate de a construi" e modelul pe valori productie industriala decat pe consum final...

Pe urma, da, Romania la PPP e 1:2.5 din Germania, si cam 1:4.5 la nominal. Dar asta se aplica la cosuri de consum finale. Care, la servicii (Balassa - Samuelson) si produse alimentare vor fi cele mai divergente, si la produse cu piata globala (petrol si materii prime) vor fi cele mai convergente. Stii prea bine ca la constructii, cele din urma conteaza, deci de 3-4 ori mai saraci este mai corect ca "de doua ori mai saraci".

Dar, pe urma, mai avem o problema - PIB-ul e o valoare abstracta. Concret este cat incaseaza statul din PIB-ul ala, ca statul construieste.
Germania incaseaza 41.7% din PIB-ul ei nominal.
Romania incaseaza 26.7% din PIB-ul ei nominal.

Deci, chiar si daca Romania ar fi la fel de bogata, IDENTIC, cu Germania, in realitate, Statul ar fi cu o treime (si un pic) mai sarac in bani totali!. Dar in realitate, e de vreo 8 ori mai sarac, pentru ca e mai sarac DPDV al ce produce, si din saracia aia, Romania incaseaza un procent mai mic decat Germania...

Aici, @subway are 100% dreptate.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#2675
De planul Marshall ai auzit?...sau de autostrazile hitleriste?...dar de sovromuri si de jefuirea sovietica ori de Ribbentrop Molotov?
Comparam mere cu pere ca sa ne demonstrezi ce?...superioritatea ariana???
Eu zic sa ne mai lesi in durerea noastra...dle sturmbannfuehrer.
:p

TibiV

vancouver,
cu tot respectul

Dar este bullshit si ce spui tu de cate ori se dovedeste ca nu este ca tine.
Mai intai acuzi de minciuna:
Quote from: vancouver on May 03, 2021, 01:05:15 PM
Nu este adevarat. Nu imprastiati mincini. Germania nu are excedente.

Cand vezi ca nu este asa, decretezi "bull-shit".

Nu contest cunostintele tale tehnice in constructii, dar la economie nu te pricepi.

Bugetul unei tari poate sa aiba fie excedent, fie deficit primar. (Fie echilibru perfect, dar in realitate este imposibil, intotdeauna exista abateri...)
Rezultatul primar reprezinta diferenta strict dintre veniturile si cheltuielile dintr-un an bugetar, fara a tine cont de plata ratelor pentru datoria publica.
Deficitul/excedentul total tine seama si de acele rate.
Asa ca poti sa ai excedent bugetar primar si deficit bugetar total.
Exemplu: cheltuieli 100, venituri 110 (excedent primar 10) rate pentru datoria publica 15 -> deficit total -5.

Asa este si la multe companii, care intr-un an prost pot inregistra pierdere (deficit) pe care o acopera din imprumuturi, iar in anii urmatori fac profit (excedent), dar care se duce pentru plata datoriillor acumulate in perioada dificila.

Statele sunt insa mult mai "elastice" decat companiile...
Daca o companie este obligata sa isi cheltuie profiturile pentru plata vechilor datorii, in cazul guvernelor nu se aplica aceeasi regula.

Statele pot sa isi mareasca in continuare gradul de indatorare, iar eventualele excedente primare sa fie cheltuitepe pomeni electorale, cresteri de salarii la bugetari si de pensii, biserici, festivaluri si orice alte paranghelii isi doresc cei de la putere. Iti suna cunoscut?... 

Ma opresc aici, discutia a devenit oricum off-topic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


danutzu_1069

Cand citeam noutatile, chiar ma gandeam sa scriu ca... postarile se vor "voalatiliza" in curand.... dar @Ionut deja a intervenit...

Si ca sa revenim on-topic, viitoarele statii care se "leaga" de... viitorul M5. 2 (Hasdeu si Mosilor) nu vor fi proiectate / construite monobloc cu cele de pe M5. 2 ci alipite. Sunt sigur ca proiectantii vor lasa "nise" pentru culoarele de traversare de la o statie la alta... Chiar spre sa..... lase scris pe planurile astea, ca nu se stie daca vor apuca ei sa proiecteze si celelalte statii ( M4 si M7, parca) , sau urmașii lor...

subway

#2679
Evident ca da!!!...poti fi sigur de asta!
:)
Proiectantii metroului sunt oameni cu dragoste de tara si bucuresteni.
E o lege nescrisa dar cu sfintenie respectata.
Daca nu te gandesti la perspectivele de viitor nu poti construi nimic durabil.
O:-)

danutzu_1069

Ok, dar am o întrebare test, la Iancului, statie deja construita, si Iancului 2, cum va fi amplasata Iancului 2 si cum va fi legatura pietonala intre ele? (scuze daca s-a mai discutat sau sunt ceva planu mai in urma)
Nu vreau sa ma "duc" pana la legatura pietonala dintre Obor si viitoarea Obor 2, pentru ca știu ca nu va fi posibila nicio legătură pietonala directa... :)

subway

Magistralele fiind perpendiculare una pe alta va fi o legatura pietonala cap-cap de statii...

dr4qul4

Stai sa vezi distractie ca la Iancului PMB are in bugetul pe anul asta un SF pt un pasaj subteran :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

#2683
Nu le ajunge ca au incurcat tronsonul Iancului-Pantelimon cu afacerile dubioase operesciene?
Si pana la urma cine e rege in orasul asta, pietonul ori automobilul?

subway

#2684
Accident teribil la Mexico City, pe o linie inaugurata in 2012...
Daca va intrebati care e adevarata cauza va spun eu, primaria nu a mai construit nimic la metrou timp de cateva decenii iar cand au decis sa reia au constatat ca nu mai era mai nimeni care sa se priceapa, au cautat in disperare in stanga si in dreapta dar nu au mai gasit nimic si atunci au trimis in strainatate o mana de incepatori la calificare pe cursuri scurte...
Rezultatul il vedem cu tristete in suflet...si nici macar nu pot da vina pe cine stie ce cutremur major.