[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alecu26

De ce nu se poate accelera Eroilor Iancului? Parca a fost si ceva licitatie.
Linii suprapuse...ceva de genul asta. Imi amintesc vag. Ceva probleme si cu locurile de introducere si scoatere a TBM urilor...
La Iancului Pantelimon era problema cu linia de tramvai facuta pe fonduri UE. Nu a expirat termenul ala in care nu ne putem atinge de ea? Cand expira? Regulile sunt facute tot de oameni si nu sunt tablitele lui Moise.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

lucian

Quote from: vancouver on January 15, 2021, 05:38:54 PM
Excelent, bravo. M5 prioritar, M6 mai vedem, asa e bine.
Spre aeroport nu cred ca mai este grabă pentru ca avem trenul.

panzer

A fost o discutie cu tunelele unul sub altul. S-a renuntat la acea idee. O sa le faca normal, cu TMB. Dar subway nu vrea sau nu poate sa confirme solutia. Nimeni nu crede ca vor face cut&cover in zona centrala.

Povestea cu linia de tramvai e "motivatie" doar. Nici la UE nu sunt numai batuti in cap. Oricum nu se distruge linia de tramvai. Dupa ce faci sapaturile la statie pe cele cateva sute de metri pui linia la loc.

Probabil ca le e greu sa ii convinga ca e nevoie de metrou acolo dupa ce au facut tramvai deja. Cam tb sa ai business case (trafic adica) cand faci o propunere. Ori Pantelimon este cartier de case in marea lui parte. Similar cu ce s-a intamplat la M6 unde au aprobare doar pana la Baneasa. Dupa Baneasa nu iese business case-ul nici cu orasul Otopeni, nici cu Aeroportul. In concluzie si-au luat flit de la UE.

Asta se intampla cand e mai important metroul care duce la terenul unui sponsor de partid decat in cartiere intregi din Bucuresti.

subway

#2613
^^
La aeroport ai o rusine nationala...

dr4qul4

Cred ca esti signurul care crede asta....
Cunosc destui straini care ne viziteaza des si mai toti au fost mai mult decat multumiti de transportul de la aeroport catre centru. Bineinteles toti au folosti taxiul. De obicei la primul drum au platit 30-50 de euro pt o cursa pana la Mariott, dar chiar si asa nu i-a deranjat. Acum toti stiu ca orice cursa trebuie sa faca maxim 100 de lei, ceea ce lor li se pare nimic.
Si sistemul de rezervare cu infokioskuri chiar functioneaza.
Dar acum mai toti au trecut pe Uber unde au cardul de firma bagat.

Nici macar pentru romanii care folosesc low-costul nu e o problema. Imparti un taxi la 3-4 persoane si ajungi sa fie mai scump sandvisul din aeroport...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Primele linii de metrou construite in anii 1860 - 1910 (de exemplu Londra 1861-1863), pe cand noi inca ne luptam cu turcii la Vidin, s-au facut cut-and-cover.

In epoca moderna a metroului s-a renuntat la acest mod de lucru (cu mici exceptii), dupa ce au aparut tehnici de forare gen TBM, pentru ca sistemele stradale nu pot functiona normal imediat peste o linie de metrou, iar deranjul pe durata constructiei este fabulos. Plus ca se simt vibratii in cladiri, etc.

In general, mai ales prin zone istorice (gen Kogalniceanu-Universitate-Rosetti-Armeneasca) se prefera sisteme la adancime relativ mare (15-25m), tocmai ca sa nu interfereze cu canalizari, pasaje rutiere, buncare, beciuri, parcari subterane, etc. La nevoie si mult mai jos. Cele mai adanci statii de metrou din lume sunt la -105m! (la Kiev, Ucraina)

La Universitate tunelul actual de metrou M2 este la aprox. 18-22m adancime si este exclus ca linia M5 sa se faca mai sus. Avem si parcarea subterana de la Universitate, avem pasajul pietonal, deasupra liniei M2 este un alt tunel de vreo 3 metri, etc. Probabil M5 o sa evolueze la Universitate la 25-30m si va urca apoi usor spre Iancului (cu cat mai jos, cu atat cresc costurile statiilor)

Deci in mod normal nu o sa se faca nicaieri cut+cover.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

#2616
S-a folosit deja TBM in Bucuresti, tot la varianta asta se va apela. Nu vad ce mai e de discutat aici. Problema ramane la statii. Si la punctul/ele de intrare si scoatere a TBM-urilor. In special cel de intrare unde trebuie sa avem si santierul.
De scoatere, nu s-ar putea scoate tot in Parcul Operei?
Punctul de lansare nu-l vad decat in cvapat la Pantelimon. La Iancului nu e loc decat cel mult de scos TBM-urile, dar si asa ar da peste cap toata circualtia.
Ar mai fi o varianta sa porneasca de la Pierre de Coubertin (Pantelimon x Iancului)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Corectati-ma va rog: de ce stiu eu ca pe langa Dambovita s-a facut cut&cover. Si M2-ul in centru la fel. E posibil a ma insel, aveam 2-3 ani pe vremea aceea.  :lol:

Daca nu ar fi fost impartit in doua, puteau sa bage TMB-ul in Pantelimon si sa il scoata la Opera.

subway

#2618
Varianta actuala presupune lansare la Hasdeu si extragere la Iancului.
De la Pantelimon la Opera ar fi mult prea lung. Tine cont ca atata timp cat sapa cartitele nu poti finaliza statiile ori asta e principalul inconvenient, constructia statiilor nu a tunelelor.
Sa blochezi 2/3 din oras e de domeniul absurdului.

subway

#2619
@panzer
Nu te inseli.
Pe M2 centru cut&cover doar intre Universitate si Romana.

dr4qul4

Sa inteleg ca organizarea de santier (si puncutl de lansare) va fi in spatele Petrom-ului de la Hasdeu, iar la Iancului doar PSS. Si apoi probabil vor lansa de la capatul lui 14 si le vor scoate tot la Iancului.
Asa are sens.
Si mie mi se parea foarte mare distanta ca sa faca totul dintr-o bucata, pentru ca trebuie sa transporti prin subteran toate elementele tunelului. La Razoare erau munti de prefabricate
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Ai inteles bine. Faptul ca la M5 am avut un singur PLS a contribuit si el la taraganarea finalizarii lucrarilor si la rasolul de la E2.

TVlad

Daca PLS va fi la Hasdeu, micul tronson pina la Eroilor (PSS Opera) cum va fi executat?

dr4qul4

exact cum au facut si acum. De la Razoare au mers si spre Dr Taberei si spre Eroilor. Practic lanseaza TBM-urile de 2 ori.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

#2624
Quote from: vancouver on January 16, 2021, 11:07:10 PM

La Universitate tunelul actual de metrou M2 este la aprox. 18-22m adancime si este exclus ca linia M5 sa se faca mai sus. Avem si parcarea subterana de la Universitate, avem pasajul pietonal, deasupra liniei M2 este un alt tunel de vreo 3 metri, etc. Probabil M5 o sa evolueze la Universitate la 25-30m si va urca apoi usor spre Iancului (cu cat mai jos, cu atat cresc costurile statiilor)

Deci in mod normal nu o sa se faca nicaieri cut+cover.
Nimic nu este exclus.  Nu înțeleg ce ai vrut sa spui aici "deasupra liniei M2 este un alt tunel de vreo 3 metri". La construcția M2 s-a lăsat loc special pentru o alta construcție subterana intre pasajul pietonal si M2, dar nu este nimic acolo sub pasajul pietonal. Poate te referi la tronsonul Universitate-Romana, dar nu are legătura cu M5.
Pasajul pietonal va fi sigur afectat de lucrările la M5, măcar o parte din el va trebui demolat si refăcut, partea de pe coltul cu Universitatea.
Parcarea nu are treaba cu M5, este adiacenta.