[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Frecventa scazuta actuala se datoreaza faptului ca nu au suficiente trenuri, nu datorita faptului ca sunt doua ramuri vestice pe M5. Poti lejer sa ai o frecventa de 6min (daca nu mai putin, atat se reusea pe ramurile M1/M3) dupa ce cumpara suficiente trenuri.

strainu

Quote from: Valentin on October 11, 2020, 10:27:07 AM
14 minute ți se pare multicel? Cu ce mijloc de transport mai faci 14 minute ?

@Valentin nu contează cât faci până la Eroilor decât dacă ai treabă acolo, adică pentru putini oameni. Contează cât faci până la Unirii, până în Pipera, etc. Dacă vrei să ajungi la orice altă stație, mai adaugi din start minim 1 minut pentru schimbat, încă 2 așteptat metroul, total 17. Compara asta cu Preciziei, de unde faci 11 minute până la Eroilor și nu trebuie să schimbi dacă vrei să ajungi la Unirii. Diferența dintre 11 și 17 minute e semnificativă, mai ales că ia mai puțin cu mașina de la Raul Doamnei la Piața Unirii decât de la Preciziei. Situația se va schimba când vei putea ajunge la Universitate; la fel a fost și pentru M3 când au unit racordurile.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

@AndreiB
Ca sa ai o frecventa de 6 min, adica 3 min de la Romancierilor catre Eroilor, inseamna ca M5 sa aiba calatori la fel de multi ca M2 ca sa se justifice. Ceea ce nu este si nu va fi cazul in viitorul foarte apropiat, indiferent cate trenuri am avea.
Prostia este ca au vrut neaparat BM pe M5. Si au luat cat s-a putut lua de pe M1/3 astfel incat acestea sa nu fie prea mult date peste cap. Norocul lor este ca traficul pe M1/3 nu este acum la capacitate maxima acum, din cauza pandemiei. Altfel, daca traficul era la maxim, parerea mea este ca situatia actuala ar fi dus la un colaps in retea.

subway

#2493
Cererea actuala de transport nu justifica un numar mai mare de sase rame pe M5, la nevoie se poate spori la opt sau chiar zece Daca bagi si IVA. Tineti cont ca pe ansamblul retelei sunt doar 50% din numarul uzual de calatori in conditiile de covid.
Daca nu ar fi fost pandemie necesarul maxim de trenuri pe Drumul Taberei ar fi fost de 13, 12 in circulatie plus o rezerva.
La 50% cerere sase rame e absolut rezonabil si decent.

frunzaverde

@sab - M2 ar trebui sa aiba trafic la 30-50 de secunde la ora de varf intr-o zi normala ca sa faca fata... Aglomeratii ca pe M2 la ora de varf nu am vazut nicaieri in Europa, conditiile de calatorie sunt absolut jalnice.

Pe M5 nu tebuie sa ai un tren la 3 minute pe segmentul central - poti avea un tren la 4-5 minute, ceea ce e rezonabil ca interval de succedare. Fiecare al treilea poate merge la Valea Ialomitei, din nou, rezultand o frecventa rezonabila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

strainu

@frunzaverde nu e cazul să ne victimizam prea mult. În Paris am prins acum un deceniu aglomerații a la M2 și pe linia spre Defense și pe RER A. La metrou au mai lucrat, dar înțeleg de la colegii rămași acolo că RER e cam la fel.

În rest, de acord cu tot ce spuneți.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

Nu cred ca se poate circula la 30-50 secunde... 90 secunde este mai rezonabil.

subway

#2497
Pe M2 poti doar cu chinuri mari sa asiguri interval de 90secunde, sistemul existent de siguranta circulatiei nici nu ar putea permite o frecventa mai mare.
30secunde nu ai nici macar la Tokyo.

sab

#2498
Quote from: strainu on October 11, 2020, 08:22:30 PM
Compara asta cu Preciziei, de unde faci 11 minute până la Eroilor și nu trebuie să schimbi dacă vrei să ajungi la Unirii. Diferența dintre 11 și 17 minute e semnificativă
Pe M3 sunt 5 statii pana la Eroilor, pe M5 ai 7 sau 8, depinde de capat. De aici diferenta, numarul mare de statii scade viteza si creste timpul de parcurs. Am vrut statii la fel ca la STB, acesta este dezavantajul.

subway

#2499
Si pe M3 se circula pe pilot automat in regim de viteza optimizat nu manual <ad labam si ad libitum> mechanicos!
:)
A propos, cate ore face STB pe aceeasi distanta?

rizzuh

#2500
Quote from: sab on October 11, 2020, 08:08:57 PM
As vrea si eu un exemplu similar din lume, cu o derivatie de o singura statie.

Londra? Pe Metropolitan avem la capat ramura Chesam, care este o ramura din ramura Amersham, care la randul ei este ramura din principala catre Uxbridge.

Sau pe Northern, este ramura Mill Hill East, care este ramura din ramura High Barnet, ramura la randul ei din principala Edgware (asta din urma nu e complet adevarat - Northern este mai ciudata, avem 2 ramuri "centrale" intre Kennington si Camden Town, care se unesc acolo precum M4 si M1, iar acolo se pot intersecta trenurile de la si catre toate directiile).

Sau Picadilly cu Heathrow Terminal 5. Sau de ce nu, DLR, cu Tower Gateway, chiar daca e metrou usor, e mai "greu" decat 41-le nostru :)

Ramurile astea sunt in coclauri fata de Valea Ialomiei, insa ele folosesc diverse racorduri din fostele cai ferate, nu-s constructii noi (exceptia fiind DLR).

subway

#2501
In legatura cu distanta optima intre statii, studii extrem de serioase si de relevante reliefeaza o hiba structurala a retelei vechi de metrou provenita din distanta exagerata intre statii. Eficienta unei retele se concretizeaza prin doi indicatori de baza, calatori/km si personal/km. Reteaua noastra comparativ cu restul retelelor comparabile din Europa (nu vorbim aici de aberatiile asiatice) sta rau spre foarte rau din acest punct de vedere, atractivitate redusa versus costuri exagerate, asa ca sa mai lasam bancurile si comparatiile cu STB ca aia stau si mai prost.

Claudiu T.

Mie personal,care stau in Drumul Taberei din 1997 si care a prins si inceputul si sfarsitul santierului de M5 (nu mai iau la socoteala santierul de la piata Moghioros si Academie),ma declar multumit de cele 17-18 minute pana la Unirii. Poate ca cei cu masina personala fac mai putin pana acolo cand e trafic lejer acum in pandemie dar eu compar cu STB (ca asta foloseam inainte de pandemie) sau cu traficul de ore de varf tot inainte de pandemie. E o imbunatatire semnificativa pentru mine. Restul e can can si politica.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

strainu

Quote from: subway on October 11, 2020, 09:41:17 PM
Si pe M3 se circula pe pilot automat in regim de viteza optimizat nu manual <ad labam si ad libitum> mechanicos!
:)

Când se preconizează că o să se schimbe asta? Cu trenurile noi sau mai devreme? Bănuiesc că acolo s-a mai putea câștiga vreo 2 minute.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

sab

#2504
Nu prea cred. Problema la M5 sunt statiile dese, ceea ce face ca viteza de exploatare sa fie mai mica decat pe M3. In plus multe sunt in curba, de aceea mecanicul ajutor se deplaseaza o distanta de la cabina sa se asigure ca s-au inchis usile in siguranta.