News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

#2460
Repet inca o data, la Pacii linia de metrou NU trece pe sub niciun bloc. Singura constructie subtraversata (si asta de un singur tunel din doua- sensul Pacii-Preciziei) este Turbotequila, o constructie "amarata" P+1. Uitati-va pe Wikimapia , daca nu va este clar traseul in diagonala intre Pacii si Preciziei, este figurat destul de exact, urmeaza Aleea Valea Crisului. 
Subtraversarea cantinei Turbomecanica s-a facut cu mare grija, era prima astfel de experienta, iar tunelurile pe vremea lui Ceausescu s-au sapat manual, deci implica un risc destul de mare, chiar daca nu era o cladire inalta.
TenBlocks a fost construit langa tuneluri, nu pe tuneluri. Si, ca orice dezvoltator dornic de castig cat mai mare, a inghesuit blocurile la maxim, ducandu-le aproape de tuneluri, normal ca locatarii "simt" metroul.
Cea mai inalta constructie subtraversata de metrou in Bucuresti este Caminul Panduri, un P+2, la Academia Militara. In niciun caz nu se vor construi peste tuneluri si nu se vor subtravera vreodata blocuri P+10, datorita solului din Bucuresti.

dr4qul4

Nu statie de metrou ne trebuie la stadion, ci bere slab alcoolizata la pahar.  Am fost la un meci la VIP pe Arena nationala, si va spun ca este combinatia perfecta. Asta ar atrage fanii la stadion, nu metroul.
De cateva ori am fost pe jos din Vitan. De la Muncii e chiar aproape. Abia are timp multimea sa se disperseze. Statia de pe M5 e bine pusa acolo. Daca vreti neaparat racord, atunci bagati-l pe sub Chisinau. 2 statii: Diham si Potcoava. Eventual prelungit spre Titan si 1 Decembrie
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

sab

Nu se va construi vreodată stație la Stadionul Național. Ce să transporte când nu este niciun eveniment, aer? 
Repet intrebarea, avem nevoie de un interval de 90 secunde în Dr. Taberei ?
Luati ca exemplu Militari, cartier comparabil cu Dr. Taberei, dar mult mai "concentrat". Dupa aproape 40 de ani de la inaugurarea tronsonului de metrou ca derivatie din M1, nu se simte nevoia unui asemenea interval. Ce ne face sa credem ca in Dr. Taberei se va pune vreodată?
Dezvoltăm probleme care nu exista ...

AndreiB

In DT metroul are statii mult mai dese care il va face mult mai atractiv decat cel din Militari, atunci cand M5 va ajunge la Universitate.

sab

#2464
Chiar mai dese decât ar fi trebuit, după părerea .  :)
Oricum nu se va pune vreodata problema de interval 2 minute pe M5. Singură magistrală care are nevoie de asa ceva este M2, asta pentru ca are concentrarea de birouri la capăt. M5 nu are asa ceva si nici are spațiu de dezvoltare ulterioare nu are. Este un cartier gata-construit si cam asa va rămâne. Deci nu cred ca va creste foarte mult atractivitatea M5, chiar si dupa prelungire,pentru ca Dr. Taberei este un cartier "rasfirat". 

AndreiB

#2465
Eu sunt de alta parere. DT este un cartier incredibil de dens, iar statiile apropriate vor face metroul imbatabil pentru naveta, dupa ce se va deschide M5 pana la Universitate si apoi ulterior M4 pana la Hasdeu. Motivul fiind ca principalele centre de birouri din Bucuresti (Pipera, Piata Victoriei, ulterior Piata Presei Libere) vor fi accesibile cu un singur schimb la Hasdeu sau Universitate.

Sunt de acord ca M2 va fi mai aglomerat (mai ales ca pana la Universitate aduna toata zona de sud dimineata), insa M5 cred ca are sanse mari sa fie magistrala #2 dpdv al numarului de calatori.

Cresterea pe M5 va veni cred ex-STB dar si ex-masina, pe masura ce se extinde magistrala pana la Universitate. Pe termen lung exista posibilitatea de extindere in Vest, unde mai ai loc sa mai construiesti inca jumatate de DT pe campul spre Domnesti.

Daca centrul va deveni mai atractiv pentru segmentul Office (e.g. zona Matei Millo), sunt sanse sa existe suficienti calatori care sa coboare la Universitate, ceea ce dpdv urbanistic ar fi ideal.

sab

#2466
O sa dau exemplu din nou Militariul. Desi ai metrou în cartier, s-a făcut și stația Gorjului (eu zic ca este ok cum este acum, nu trebuie chiar sa coincidă stația STB cu cea de metrou...) si în cca 30 min esti in Pipera, există inca multi care mai folosesc masina personala, bulevardul este plin.
Deci întotdeauna va exista o categorie care nu va folosi metroul, indiferent cate stațiile faci. Prefera confortul mașinii personale.
A doua categorie sunt pensionarii, atata timp cat au gratuitate pe STB nu vor folosi metroul  contra cost.
Si inca un aspect, cata vreme metroul la Unirii se umple ochi si raman oameni pe peron, nu stiu cata capacitate de preluare rămâne la Universitate.

AndreiB

Intotdeauna va exista o categorie care va folosi masina in contextul in care parcarea este gratuita sau tolerata (pe trotuare, banda I etc). Cand Bucurestiul va migra spre un regim mai strict al controlului parcarii in zonele de destinatie, ma indoiesc ca naveta cu masina va fi la fel de atractiva.

voicul

Câți bucureșteni deservește metroul din Drumul Taberei (analiză)

Metroul din Drumul Taberei (tronsonul Râul Doamnei - Eroilor), inaugurat în luna septembrie, deservește 150.000 de locuitori ai Capitalei care au domiciliul în apropierea celor zece staţii nou create. 20.000 de angajaţi ai companiilor care au sedii în clădirile de birouri situate în zonele Eroilor - Progresului - Politehnica pot ajunge mai repede la birou, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanţă imobiliară.

,,În jurul fiecăreia dintre staţiile de metrou Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei şi Romancierilor, situate în capătul vestic al noii linii de metrou, locuiesc între 18.000 şi 22.000 de oameni care pot accesa metroul într-un interval de 10 minute de mers pe jos. La capătul opus, densitatea rezidenţială scade la 8.000 - 10.000 de locuitori în jurul staţiilor Orizont, Academia Militară şi Eroilor, dar în schimb aceste zone reprezintă poli de dezvoltare pe segmentul de birouri. În zona extinsă a acestor staţii de metrou, incluzând aici şi proiecte din zona Progresului (AFI Tech Park şi Green Gate) şi Politehnica (Campus 6, The Light) sunt localizate imobile cu o suprafaţă închiriabilă cumulată de 191.000 de metri pătraţi în cadrul cărora, în condiţii normale, lucrează între 18.000 şi 20.000 de angajaţi", susţin experţii companiei Cushman & Wakefield Echinox.

Conform datelor companiei, dezvoltatorii au în construcţie sau în planificare spaţii suplimentare de circa 200.000 de metri pătraţi, iar cele mai mari proiecte aflate în construcţie în această zonă sunt: One Cotroceni Park (75.000 mp ce vor fi livraţi în două faze în dreptul staţiei de metrou Academia Militară) şi Campus 6.2 şi 6.3 (41.000 mp ce pot fi accesaţi atât prin staţia de metrou Politehnica, cât şi prin noua staţie de metrou Orizont, aflată la o distanţă de circa un kilometru).

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/cati-bucuresteni-deserveste-metroul-din-drumul-taberei-analiza-1380416

panzer

QuoteCampus 6.2 şi 6.3 (41.000 mp ce pot fi accesaţi atât prin staţia de metrou Politehnica, cât şi prin noua staţie de metrou Orizont, aflată la o distanţă de circa un kilometru).
Am vazut articolul si am zambit: al naibii buget de marketing al lui Skanska.

Vor merge corporatitii pe jos 1km ca sa ajunga la Orizont doar daca locuiesc in Drumul Taberei!
Mergi 1km pe jos ca sa schimbi la Eroilor? Daca te urci la Poli ai  1/4 sanse sa nu tb sa schimbi la Eroilor, sau macar sa schimbi pe acelasi peron. Vii din Orizont, tb sa schimbi si statia Eroilor 2 cu Eroilor.

Valentin

A fost o linie adaugata in plus, fara sens. De la Politehnica ori iei metroul pana la Eroilor si schimbi cu M5 -  aici fiind eficient doar daca vrei sa ajungi undeva pe bucla nordica sau la capat, altfel daca vrei sa ajungi in zona Favorit, Orizont, bucla de sud ai toate sansele sa astepti un troleibuz.

Mai important ar fi proiectul One Cotroceni care e apropiat de Academia Militara si spatiu mai e in zona de viitoare dezvoltari imobiliare (aduc aminte si de blocurile de langa Politia de Frontiera din zona Razoare). De altfel, se poate mentiona si de "posibila" dezvoltare la Casa Radio, care clar ar creste traficul pe statia Eroilor... nu stiu cat de fericita ar fi ideea.
Pe langa asta, mi se pare superficiala exprimarea de 150.000 de locuitori ai Capitalei... de magistrala asta nu se folosesc doar cei care stau in apropierea statiilor... mai vin calatori si din alte zone ale orasului.


cezar-mario2012

Voi nu luați în calcul pe locuitorii acelei zone. Când faci un studiu iei în calcul mai multe categorii de oameni și ocupații.
1. Ce fel de oameni avem, câți pensionari, câți cu studii superioare...?
2. Unde lucrează acești oameni și în ce zone?

Ca fapt divers, cred că majoritari sunt pensionari, blocuri noi sunt pe axa lui 41 având conexiune cu metrou M5 la Parc Drumul Taberei, M1 la Lujerului și Crângași. Dacă lucrez la Pipera merg cu 41 până la Crângași, dacă lucrez la Preciziei, tramvai sau metru M1, dacă lucrez la AFI tramvai sau M1, doar dacă lucrezi la Grozăvești sau Semănătoarea poți avea și varianta M5 pe lângă M1, acum depinde unde stai și care variantă este mai bună.

AndreiB

Asta nu e o problema pe termen lung. Blocurile alea tot acolo raman chiar si dupa ce pensionarii actuali nu mai sunt.

cezar-mario2012

Ai idee câte apartamente goale sunt în unele blocuri vechi sau chiar și noi, luate doar ca investitiții?

AndreiB

Cate? Personal ma indoiesc ca sunt un numar semnificativ.