News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pelicanul

Piață agroalimentară ( țărănească )  a fost până s-a construit blocul cu Mega Image ! Oricum până în 1989 era chiar aglomerată, fiind singura piață din zonă.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Pelicanul

Nu mă opun denumirilor, repet, unde e acum blocul cu Mega Image era piață  țărănească agroalimentară. Până în 1989 era chiar aglomerată.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

Trebuie ca chestia cu "piata latina" sa fie o chestie de generatii. 4 ani, la mijlocul anilor 2000, inainte sa plec, am stat fix in zona respectiva, nu am auzit denumirea niciodata.

@Pelicanul : sunt cam 600 metri de unde va fi statia de metrou pana in cea mai apropiata intrare in stadion. La M5 asta e considerata o interstatie medie (cel putin pe T1). Mie unuia mi s-ar parea absolut grozav sa ies din metrou fix in fata stadionului, eventual sa am guri de acces la diversele intrari. Si cand e zi de meci, sa fie tren la 5 minute, care sa goleasca cu miile de oameni direct la stadion. Chair nu mi se pare o investitie inutila - si s-ar putea finanta si indirect, printr-o "taxa de facilitare acces" in biletele la spectacol/meci
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Pelicanul

Să vedem ce spune și colegul subway, tunelele ar trebui să treacă pe sub blocuri.
Pe de altă parte la 10 meciuri / an cu stadionul plin mi se pare cam multă risipă. Stația de la Mega Mall (de)servește perfect stadionul.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

oc7avian

Stadionul nu are doar meciuri, ci și evenimente/concerte. Personal am fost la două anul trecut. Și e mai plin decât locurile în tribune, că pe gazon se stă în picioare.

Accesul la venit e neplăcut. Dar la plecare e dezastru. Trec peste minciuna cu programul STB prelungit de până acum. Am mers pe jos până la Universitate să pot găsi și chema un Uber.. Și eram doar un om dintr-o coloană de oameni spre miezul nopții.

subway

Metroul e pentru slujbasi nu pentru ultrasi.

Pelicanul

Quote from: oc7avian on October 04, 2020, 10:51:33 PM
Stadionul nu are doar meciuri, ci și evenimente/concerte.
Așa, și vă e lene să vă deplasați de la Mc Donald's-ul de acolo ( că aproximativ pe acolo va fi unul din accesuri ) până la stadion ? Ok, or fi și cetățeni cu mobilitate redusă, dar nu faci stație de metrou pentru 1000 ( am exagerat ) de oameni care au probleme și vin la concerte.
O dăm în absurd !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

#2453
Eu stiam ca metroul e pentru clienti platitori cu comportare civilizata. Ultrasii sa stea la ei acasa, nu pe stadion si nu in metrou...
Experienta mea e similara cu a lui @oc7avian, si am fost doar la Maoliu vechi, care era mai mic...

Inteleg ca e nevoie de trasee pentru fluxurile principale, dar cu stadionul exploatat cum trebuie, 2x30.000 de platitori de bilete + eventual o taxa indirecta, o zi pe saptamana + cateva mii intr-o zi normala (care se duc la bazin, la alergari, la karate, la catarari, la baschet, tenis, la spital sau locuiesc in zona) nu mi se pare inutil... Poate gresesc eu calculele...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Pelicanul

Stimate coleg, și în configurația actuală - cu stația la Mega Mall și accesul la Mc Donald's vă garantez eu  dacă vă e de folos metroul o să vă coborâți la Mega Mall / Mc Donald's. Deci foarte mulți cetățeni  plătitori de bilete vor plăti și călătoria cu metroul !
Quotecateva mii intr-o zi normala (care se duc la bazin, la alergari, la karate, la catarari, la baschet, tenis, la spital sau locuiesc in zona)
Mi se pare foarte exagerat numărul.  Și nu toți vor veni  cu metroul !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

vancouver

Prin alte tari intr-adevar s-au facut investitii speciale in linii de tramvai sau de metrou spre stadionul cel mai mare al unui oras. La noi cand erau meciuri la Ghencea sau pe Giulesti se suspenda circulatia tramvaiului 41, din motive de huliganism / distrugeri provocate anterior in mijloacele de transport. Ca atare nu stiu ce sa zic... parca n-as vrea sa avem metrouri vandalizate dupa vreun meci pierdut. Nu m-am gandit la asta initial cand am propus statia fix langa stadion.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

Dacă se va face un light rail Romprim-Titan-Ghica-Pipera, cred că staţia asta echipată cu a treia linie ar fi bine să fie la Delfinului.

La Manoliu exista înainte de '89 a treia linie de tramvai, pe care erau garate tramvaie ca să preia publicul de pe stadion. Au scos-o la o reabilitare. În general acum oamenii vin pe jos de la Muncii, 15-20 minute de plimbare, sau îşi parchează maşina unde apucă în zonă şi apoi pe jos, cam la fel.
Şi la Stuttgart am văzut public ieşind de la o sărbătoare şi au mers pe jos până la metrou, vreo 2-3 staţii. Eram în autobuz, care mergea fix cu viteza lor, fiind aglomeraţie.

Nu cred că merită o staţie dedicată stadionului, călători ar exista exclusiv la evenimentele de pe stadion. În rest sunt autobuze, tramvaie şi trolee care deservesc bine zona.

@frunzaverde
A rămas denumirea de piaţa Latină, chiar dacă piaţa nu mai este.

Sunt ok cu schimbările multiple, problema e timpul de aşteptare, dar metroul vine des iar 780 respectă orarul afişat.

Problema reală este că s-a reabilitat linia pe Iancului şi tramvaiul circulă extrem de lent. Poate ar trebui să schimbe şi tramvaiele? Am văzut V3A-uri care prindeau 40kmph, mai făceau vatmanii "liniuţe" cu autobuzele.
Cont (aproape) inactiv.

Pelicanul

La Delfinului stația e normală. La Mega Mall stația are 3 linii, este copy / paste după stația "Favorit".
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

horatiu.cosma

Apropo de asta, i-au săltat ieri jandarmii pe câțiva huligani steliști direct din metrou la Ștefan cel Mare  :lol:. Oricum, în general la meciuri galeriile pleacă de pe stadion/vin la stadion pe trasee prestabilite, cu zeci de șandarmi care îi conduc, deci nu cred că poate apărea o situație în care zeci de suporteri să apară de nicăieri, nesupravegheați la metrou și să provoace dezastru între sute de alte persoane pașnice.

Legat de această bifurcație, eu aș duce-o chiar mai la sud cu încă o stație până după Bulevardul Basarabia. Avem acolo un dreptunghi foarte dens de vreo 3X2 km înconjurat de metrou în toate direcțiile (după ce e gata M5) la care i-am duce prin centrul lui această linie de care nu ar beneficia doar cei din baza sportivă Lia Manoliu (Universitatea Titu Maiorescu, Spitalul de Urgență Ilfov, Spitalul Monza). Ar merge și o conexiune intermodală cu tramvaiul de pe Basarabia care, btw ar merita separat fizic de trafic.

strainu

Mamă ce s-a încins discuția :D

Răspund aici la câteva mesaje ale lui @Vancouver din ultimele 4 pagini fără să mai citez, sper că e evident la ce mă refer, dacă nu spuneți


  • Am spus că e prematur să avem discuția nu raportat la data de finalizare a tronsonului de la Eroilor (până oriunde) ci la data de început. Mai exact, eu nu cred că vom vedea vreo lovitură de târnăcop în cadrul financiar curent. Dacă se păstrează regula n+2 de cheltuire, asta înseamnă 2029. De acum până atunci sunt 3 ture de alegeri, degeaba faci presiune acum că n-o să mai ai cu cine discuta.
  • Nu e așa ușor cum zici tu cu liniile astea în Y, mai ales dacă au același nume. Sunt mulți oameni care nu se descurcă, cred că n-a fost săptămână în care să circul pe la Eroilor și să nu mă întrebe cineva ce tren să ia. De acord că sunt și avantaje, dar trebuie gândit bine sistemul de informare, care la noi e greoi și că cum, după zeci de ani de "rafinări".
  • Frankfurt nu e în niciun caz București. Diferența poate nu se face la soluții tehnice, dar e vizibilă la portofel.
  • Dacă citești literatura despre metroul din București (care nu e în niciun caz tehnică) vei pierde mult timp cu polițele plătite de autori, dar vei putea identifica și câteva idei care apar peste tot (și pe care eu le iau de bune tocmai că apar peste tot). Una din ele e că s-au făcut eforturi semnificative să nu se  construiasca pe sub construcții existente. Evident, asta era acum 50 de ani, între timp au mai apărut blocuri, de exemplu acolo la Păcii linia de metrou pare să treacă pe sub Complexul Ten Blocks (mai la vest de autobaza) - vei găsi pe internet unele plângeri de la locatari. A progresat și tehnica între timp, dar au îmbătrânit și clădirile, de aceea cred că se va evita în continuare trecerea pe sub construcții. Ăsta e un aspect de care trebuie să ții seama.
  • Nu lua prea in serios propunerea lui Nicușor în forma actuală. Are un buget care de-abia ajunge pentru materialul rulant și nu ține cont de realitatea din teren (câteva chestii din vest, că acolo știu: lipsă linie, treceri la nivel care sunt sufocate și fără trafic la 20 de minute, construcții până în buza șinei etc.) sau de covid. Eu aș vrea să văd în schimb acea stație multimodala de care spuneam mai sus, eventual cu un tram-tren dacă chiar ține la proiect. Ideea stației apare vag prin propunerile lui Ciucu, noul primar de la S6. Pe lângă traficul spre Pipera (estimez că mie zilnic mi-ar tăia 5 minute din drumul cu metroul și mi-ar da probabil o oră din viață că n-ar mai trebui să trec prin pasajul de la Unirii) stația aia ar permite și trenuri pe trasee mai lungi cu plecare din Militari.

În concluzie, eu nu aș plasa în niciun caz metroul (pe traseul ăsta sau oriunde altundeva) ca alternativă la trenurile astea de centură. Trenurile sunt în plan pentru a avea rezultate rapide, nu neapărat pe termen lung.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.