News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

#2295
In principiu la semnal optic <imbunatatit>
Ia caietul de sarcini la citit si te vei lamuri.
P.S.
Omul cat traieste invata, daca m-ar interesa si mi-ar folosi m-as documenta si cum,e cu culbutorul desi mecanica auto nu m-a pasionat niciodata.
Nu luati in seama intzepaturile prietenesti pentru ca cine se simpatizeaza se tachineaza!
Si nu v-am provocat niciodata sa ghiciti, v-am incitat sa analizati si sa ganditi.
:)

frunzaverde

Pai eu din cate inteleg, situatia este in felul urmator:

1. Nu exista trenuri noi. Asta inseamna pe cale de consecinta ca:
2. Nu se pot instala componentele imbarcate in tren ale echipamentelor de semnalizare si automatizare a circulatiei. Rezulta ca:
3. Sistemul de semnalizare si automatizari nu poate fi folosit la capacitatea completa, pentru ca se circula manual (bloc optic)
4. In conditiile astea nu se poate folosi linia la capacitatea completa, pentru ca nu se poate opera cu aceiasi frecventa fara toate echipamentele de automatizare.
5. Deci "13 trenuri" ar fi putut intra in trafic daca si numai daca erau trenuri noi, dedicate pentru M5. Chiar daca existau IVA stocate in depou, "gata de drum", nu incapeau.

Fara a fi specialist in metrouri, inteleg bine situatia? In acest caz, toata discutia cu circulatia la 90" si cu 13 trenuri nu e utila, pentru ca pana nu vin trenurile comandate special pentru M5, nu se va putea circula la 90". Si la fel, toata partea de automatizare si semnalizare care necesita trenuri cu echipament imbarcat dedicat nu se poate testa fara aceste trenuri, deci sa ne plangem ca nu s-au facut e degeaba. Corect?

PIF in cazul asta nu e improvizatie - e doar situatia in care circula alte trenuri decat cele dedicate, ca nu au venit (din motive de documentatie, legale, etc...) trenurile necesare. Alternativa ar fi fost asteptarea dupa ele, cu linia inchisa, ceea ce e stupid. Intrebarea pe care o pun eu este alta : in conditiile in care se va opera "cu ce avem", cu semnalizare optica, circulatie manuala etc., cat e frecventa maxima pentru operare sigura si cu regularitate? Am cautat caietul de sarcini, nu l-am gasit.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GDPR

Cel mai probabil se va circula o perioada cu viteza redusa pentru a se evita eventualele necazuri, iar filmarea presupusa a fi din 09 septembrie zic eu ca e reprezentativa in privinta asta.

Mai e chestiune: pe firul RD-Eroilor testele cu rame au inceput mult mai tarziu decat la celalat fir, intrucat s-a lucrat la CV Patinoar. Si de aici intrebarea: pe acest fir s-a facut rodajul conform cerintelor legale in vigoare, a existat timpul fizic necesar pentru acesta? Ganditi-va ca saptamana trecuta ISU a semnat receptia in conditiile in care sambata mai erau de montat luminoblocuri de exit (deci parte a sistemului de siguranta in caz de incendiu) la unele accesuri. Eu sunt foarte sceptic cu privire la respectarea tuturor conditiilor de PIF, de cand tot Metrorexul cu Buse in frunte vroiau sa dea drumul la M4, desi sistemele de siguranta la incendiu nu erau finalizate. 

vancouver

Mie mi se pare absolut suficienta si decenta frecventa de 6 minute. Ca o comparatie, la mine in Frankfurt trenurile de S-Bahn trec prin centru toate pe acelasi tunel (8 linii). Adica au traseu comun, ca sa compar cu Bucuresti ceva gen Gara de Nord - Victoriei - Romana - Universitate - Unirii. Ca atare freceventa e f. mare, cam 2 trenuri la 5 minute. Pe masura ce se departeaza de centru se rasfira si-si vad fiecare linie de drumul sau. Ca atare in periferii precventa este de 10 minute la orele de varf (unde inca se suprapun 2 sau 3 linii), in localitatile vecine 15 - 30 de minute la orele de varf. Concret din cartierul unde locuiesc trebuie sa iau autobuzul cateva statii si apoi schimb cu S-Bahn care vine la ca. 10 minute. E adevarat trenurile de S-Bahn sunt cu 50% mai lungi decat cele de metrou din Bucuresti, corespunzator si capacitatea cu 50% mai mare (max. 9 vagoane, fata de max. 6 vagoane la Bucuresti).

Mai mult, pentru ca M5 deocamdata este doar 1/3 gata, e clar ca nu trebuie de la bun inceput aceeasi frecventa ca la final. Atractivitatea liniei va veni abia dupa ce va fi gata macar si urmatoarea etapa, pana la Iancului.

Personal nu cred ca vom vedea trenuri pline pe M5 in etapa actuala, cu circulatie doar pana la Eroilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

Exista vreo intentie pentru STB sa reorganizeze transportul de suprafata post deschiderea M5?

voicul

^Cred ca ai uitat de densistatea pe m2 din B, mai ales din zona respectiva.

Desigur fata de lipsa trenurilor, 6 minute e un inceput bun, dar la orele de varf nu ajunge.


dr4qul4

Eu nu pot sa fiu decat consecvent, si tinand cont ca pe aici strigam sa deschida orice ciot de infrastructura (chiar si dealul ala de la Aciliu care se prabuseste de 4? ani).. Nu conteaza cum, trebuie dat drumul cat mai repede.
Maxim sare un IVA de pe sine, dar nu va pati nimeni nimic grav ca oricum vor merge incet.
6 minute? ce bine ar fi. Mai degraba vreo 10.

Problema e alta? Aviz ISU au? parca era o problema cu o interstatie de ventilatie. E gata?  Ca aia de la ISU nu semneaza nici pentru alegeri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

oc7avian

Da, ar trebui să urmeze reorganizare a traseelor STB. Mai ales că sunt stații dese, deci nu trebuie dublare. Subiectiv, nu văd ăsta întâmplându-se înainte de alegeri

Să sară de pe șine un vagon de metrou? Ar fi tragedie, chiar dacă nu avem victime. Imperativ să nu se întâmple. Singura mea speranță e că aici chiar s-au făcut probele pe bune. Clar a fost presiune, dar ținând cont că nu s-a deschis în weekend tind să cred că nu s-a riscat așa tare.

Interstația de ventilație e ok. Acolo era ultimul punct critic care a fost rezolvat, din ce am citit pe MU.

Frecvența la 6 minute mi se pare decentă, mai ales acum cât e pandemie. Cam toate magistralele par mai rarefiate ca număr de pasageri. Însă peste un an speculez că vom reveni spre traficul anterior, unde toate magistralele vor fi lovite. Avem frecvențe mai mici peste tot, IVA pe M3...

AndreiB

As sugera ca e o nevoie de crestere a frecventei STB pe ruta Eroilor-Universitate si o scadere a frecventei pe ramura nordica a DT dublata de M5. Eventual lasata o linie Drumul Taberei - Magheru pentru pensionari.

subway

As veni si eu cu o precizare suplimentara.
Pana ce nu se acumuleaza tonajul de rodaj al liniei se va circula oricum cu o viteza ceva mai redusa fata de viteza proiectata a liniei.
Lipsa sistemului CBTC inseamna un interval de urmarire intre trenuri mai mare (densitate maxima de trenuri mai mica) deci nu se se pot inghesui prea multe trenuri pe cei 7km de linie.
Coroborati cele doua si trageti singuri concluziile...

voicul

In cat timp/dupa cati km se rezolva problema tonajului de rodaj?


Intre timp azi e ziua cea mare (dupa 5 ani de intarziere).

Noi imagini din statii: https://www.facebook.com/watch/?v=2703569409918131&extid=BRxEX3kHQxvzlhY7



voicul

#2308
^Live cu comentarii despre infrastructura pe DIGI:

https://www.facebook.com/watch/?v=801830737228416&extid=c8bi8Tf56DymZA6j

jonny

#2309
parerea mea e ca cel mai important e sa ajunga la Universitate, nu cred ca partea Universitate-Iancului e atat de importanta pentru acest tronson