[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

GDPR

Va pot da un exemplu: majoritatea celor care stau in Bucurestii Noi s-au orientat catre masina perosnala in dauna metroului din cauza frecventei absolut execrabile a garniturilor de pe M4. De curand s-a imbunatatit treaba, dar preferintele sunt deja formate. Pensionarimea are gratuitate pe STB, iar pe ei nu-i convingi sa schimbe mijlocul de transpot.

Asa ca de ce oare cred ca o se se intample la fel si pe M5?

tonică

in presa scrie asa:
"Pe Magistrala 5 Alstom a implementat un sistem digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) instalat în România. M5 a fost echipată cu sistemul din gama Urbalis 400 (...) care este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde."
Apai la ce pisici trebe asa sistem, ma gandesc, daca timpii sunt ok la 9-18 minute? Imi pare logic ca pt timpi mici sunt necesare mai multe trenuri. Daca iei de pe alte magistrale nu se rezolva nici o problema ci se creeaza altele in plus.
Macar e clar ca odata cu finalizarea acestui racord trebuie pusa presiune nu doar pe continuarea lui, atat de mult lalaita si uitata cat si pe rahatul ala de licitatie raslicitata cu cantec, pentru trenuri noi!

2,3 luni oamenii vor afla despre finalizarea metroului si isi vor lua "inima-n dinti" sa-si mai lase din masini acasa ori sa comute de pe stb pe metrorex insa rezultatele vor fi mult sub asteptari daca se va sta in statii mult, daca vagoanele vor fi iva, daca vitezele de parcurs vor fi mici ca na, "inca se lucreaza" si alte de genu'.

carutasul

oricum faptul că suntem cu licitația în același punct ca acum 5-6 ani e trist...

voicul

Pe M2 trenurile vin la 2 minute si sunt FULL.
Intradevar dureaza pana cand lumea isi schimba comportamentul (lasa masina si ia metroul), dar cand o sa vada cum vine vantul mai repede in statie decat metroul, probabil tot masina o sa o foloseasca.

Cu pasi mici inainte, dar Romania tot va castiga (in 3000 de ani)!

subway

Tibi, Adi, tronsonul central al M5 va spulbera toate carcotelile si pesimimele voastre...

tonică

tronsonul central al m5 fiind cel intre Romancierilor si Parc Drumul Taberei?  :lol:

GDPR

#2286
@subway, pesimistul e un realist pesimist ceva mai bine informat.  :) In cel mai bun caz, Tibi va fi atunci la pensie iar eu pe aproape, asa ca da-mi voie sa nu fiu asa incantat de perspectiva.

TibiV

@subway,
tronsonul central al M5 nu cred ca il voi prinde in viata. Desi nu ne cunoastem direct, cred ca nici tu nu il vei prinde. Si imi pare rau,ai investit atat de multa energie in acest proiect...

@tonică
suntem fix in situatia descrisa de tine....

Ne-am batut joc de parcul de "rusinoasele IVE". Si acum toata reteaua sta in bza "cate IVA resuscutam"...
Ne-am apucat de cumparat trenuri noi... Dar ce sa vezi, DNA s-a prins ca ne curge mierea de pe labele bagate in borcanul licitatiei...

DECENII am mers cu IVA..,.
Si dupa mai bine de 40 de ani, cred ca voi merge cu IVA si pe M5!

Nu am comentat niciodata "moralitatea" licitatiilor pentru noile trenuri de metrou. Ati facut-o voi mai bine decat mine...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Daca se respinge contestatia la CAB in perioada urmatoare - cred ca intr-o luna o sa avem o decizie- contractul se va semna cu ALSTOM. (Asta e scenariul optimist)
Ar fi interesant de aflat cat a ofertat ALSTOM , la urmatoarele criterii de evaluare
- Termen de recepţie la punerea în funcţiune cu călători pentru trenurile 2 – 13, de la recepţia la punere în funcţiune cu călători a trenului 1 6  puncte (3,00 %)
- Termen de recepţie la punerea în funcţiune cu călători pentru primul tren, de la data semnării contractului de achiziție.  6  puncte (3,00 %)

subway

#2289
Trebuie mereu sa gandesti in perspectiva, stiam ca pensionarea vine inevitabil daca o mai apuci, de aceea am militat pentru dotarea cu lifturi si escalatoare pentru persoanele cu mobilitate mai redusa, iinclusiv gasirea metodei de finantare!
:)
P.S.
Sistemul CBTC va fi instalat abia cand vom avea trenuri noi care sa poata sa se inteleaga cu el, ceea ce deocamdata inca nu e cazul.

panzer

Vad atatia membrii vechi si pe care ii apreciez, dar nu pricep miezul discutiei.

Insinuarea este ca nu au facut testele de siguranta si ca nu e sigur sa folosim M5? Sau ca trenurile adunate de pe alte magistrale/depouri au alte sisteme de siguranta a traficului? Sau ce?

Expresii de genul "mergeti voi" nu cred ca ajuta la nimic. Sincer. Daca stiti sigur, spuneti!

subway

Stai linistit, s-au pus in circulatie tronsoane in conditii mult mai precare si nu s-a intamplat nicio catastrofa, se iau totdeauna suficiente masuri de siguranta, nu e nimeni inconstient.

GDPR

#2292
Bun, dar asta nu scuza faptul ca totul este o mare carpeala. Nu va intrebati de ce testarea la proiecte gen Crossrail dureaza luni bune sau chiar ani dupa finalizarea lucrarilor fizice?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

@subway in ce mod se va circula pana vom avea trenuri noi? S-a montat acelasi sistem ca pe M1/M3? Sau doar Indusi? Sau cale libera?