[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Asta cred ca este aproape la fel de tare ca nodul de la Holdea...  :lol:
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR


GDPR

Se pare ca demersurile Metrorex au avut succes, dosarul 14310/3/2018 fiind repus pe rol. Urmatoarea infatisare este in 04 martie.

Ionut

Debriefing de la intalnirea cu Metrorex de azi. Vedeti mai intai aici.

Automatizarea:
- ei spera ca in martie sa fie rezolvata treaba in instanta
- se invoca la primul termen acum (dupa repunerea pe rol) exceptia lipsei de interes


Lipsa de interes = contestatia legata de descalificarea ofertei a fost respinsa, deci procesul acesta pentru castigator nu isi mai are rostul, contestatarul nu are oferta valida, este descalificat, deci nu are ce sa mai comenteze legat de castigator. Daca CAB accepta exceptia lipsei de interes, atunci se da repede decizia si se poate semna cat de repede, apoi ordin de incepere. Daca exceptia lipsei de interes nu este acceptata, atunci au un plan B.

Vedem. E la limita cu sistemul, chiar daca se semneaza in aprilie, sa zicem. Vedem.

Ionut

Ah si inca o chestie de azi.

Trenurile pentru M5:
- licitatia pentru trenuri este iminenta
- au aprobarea ANAP - ANAP a dat OK-ul pentru ca avem...
... avem fonduri BEI, nu fonduri europene!
- 13 trenuri pentru DT-Eroilor, cu optiune 17 trenuri pentru continuarea M5 spre Iancului/Pantelimon


Deci teoretic o sa apara foarte, foarte curand, poate chiar saptamana care vine.

subway

Felicitari, macar pe acest subiect interventia API a fost eficienta si cu efect. Ideal ar fi sa se dezlege si contestatia ATP/ATO ca sa stie fabricantul de trenuri ce trebuie sa puna pe ele!  :)

v.ghiorghica

Au inceput discutiile cu Alstom.
Ei au deja inputuri pentru FAZA I si o parte pentru FAZA II.
Se va folosi URBALIS/ U-400 (CBTC) cf. solutiei tehnice publicate in 25.08.2014. 2061 pagini.
Caracterul acestuia e strict confidential insa.

Ionut

Bun, hit the ground running cum zice francezu'. Din ce-am inteles eu, termenul de 9 luni pentru implementarea contractului este cam "ambitios". Metrorex insista ca e suficient, dar deh. Statul zice una, privatul alta. Nu e prima data si nici ultima. Ar fi extraordinar sa circulam anul asta pe M5.

v.ghiorghica

#1403
Normal ca 9 luni nu e realist.
Poti fi realist doar la partea de montare, cun un delta acolo, +/- x luni.
Dar nimeni nu poate estima cat vor tine probele, mai ales ca aici vorbim de sisteme si concepte total noi.

ATO = Transmisie radio
ATP = Numarator de osii
+ATS, Automatic Train Supervision.

punmeister

Deci M5 va fi pe GoA 3 de vor pune si ATS?

v.ghiorghica

#1405
Prin GoA 3 inteleg ca te referi la DTO? Driverless Train Operation?
In cazul asta, explicatia e urmatoarea:
"Piramida" controlului automat e in felul urmator
      UTO
      DTO
      ATO
      ATP
Cel mai de jos e ATPul.
In modul acesta, mecanicul pune rama in miscare (demaraj), o conduce, o infraneaza, inchide/ deschide usile si opereaza rama in caz de avarie. Totul este manual.

Apoi vine ATO.
In modul acesta, conducerea si oprirea trenului se face automat, iar la demaraj, mecanicul are responsabilitatea de a apasa butoanele de demarare.
Restul se face manual, exact ca la ATP.

DTP-ul vine de la Driverless Train Operation.
In modul acesta, demararea impreuna cu conducerea si oprirea ramei se face automat.
Inchiderea/ deschiderea usilor se face asistat de la distanta, iar operarea in caz de avarie mi se pare ca necesita de asemenea asistenta. E totusi o diferenta fata de operarea usilor, dar nu mai retin care...

Iar UTO, cel mai de top nivel, vine de la Unattended Train Operation.
In acest mod, totul este automatizat, gradul de automatizare fiind 4, sau GoA4.

Sistemul URBALIS U400 are toate aceste grade de automatizare, de la ATP la UTO.
La Mrex se va folosi in continuare ATC-ul (ATO+ATP+AVI+ATS).
AVI exista deja, inseamna Automatic Vehicle Identification (prin RF).
ATSul este singura noutate in ecuatia de mai sus, ATS = (Automatic Train Supervision) – supervizarea automată a deplasării trenurilor, sistem ce realizează supravegherea și comanda centralizata, de către operatorii centrali de trafic a întregului ansamblu cale/tren. Nu este componenta a gradelor GoA superioare, in cazul de fata.

De la ATC la DTO costurile de automatizare cresc enorm si nu s-a optat pt solutia aceasta.

Horațiu 87

Si luna trecuta au muncit de s-au rupt  :( :( (deja sunt 3 luni de stagnare)

Procentul de realizarea a proiectului Magistrala 5 de metrou, Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomiței in luna FEBRUARIE 2019

Statia Raul Doamnei
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 98% (ianuarie 98%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 40% (ianuarie 40%)
Finisaje 54% (ianuarie 54%)

Statia Brancusi
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 99% (ianuarie 99%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 81% (ianuarie 81%)
Finisaje 99 % (ianuarie 99%)

Statia si depoul Valea Ialomitei
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 99% (ianuarie 99%)
Finisaje 98% (ianuarie 98%)

Statia Romancierilor
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 81% (ianuarie 81%)
Finisaje 99% (ianuarie 99%)

Statia Parc Drumul Taberei
Deviere retele 77% (ianuarie 77%)
Structura statie 94% (ianuarie 94%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 20% (ianuarie 20%)
Finisaje 92% (ianuarie 92%)

Statia Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34)
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 98% (ianuarie 98%)
Finisaje 99% (ianuarie 99%)

Statia Favorit
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 96% (ianuarie 96%)
Finisaje 98% (ianuarie 98%)

Statia Orizont
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 99% (ianuarie 99%)
Finisaje 95% (ianuarie 95%)

Statia Academia Militara
Deviere retele 89% (ianuarie 89%)
Structura statie 95% (ianuarie 95%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 0% (ianuarie 0%)
Finisaje 72% (ianuarie 72%)

Statia Eroilor 2
Deviere retele 100% (ianuarie 100%)
Structura statie 100% (ianuarie 100%)
Sapatura în statie 100% (ianuarie 100%)
Refacere suprafete 90% (ianuarie 90%)
Finisaje 80% (ianuarie 80%)

Stadiu lucrări:

La data de 26 februarie 2019, stadiul fizic al lucrărilor era următorul:
- Structura de rezistenta 99,67% (noiembrie 99,67%)
- Fundație cale de rulare 99,50% (noiembrie 99,50%)
- Finisaje 66,94% (noiembrie 66,94%)

Sursa

subway

#1407
Ar fi fost culmea sa raporteze procente de 112%
;)

TS30

Astazi 03 Martie 2019 - Statia Raul Doamnei

Acces A












Acces D











Acces C


Acces B








TS30