[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

@Cosmyin2004

Sunt trenuri de Valea Ialomitei si de Raul Doamnei. La Romancierilor se bifurca - un tren merge la Valea Ialomitei, celalalt la Raul Doamnei. Este ca la Eroilor - unul merge la Preciziei/Industriilor, altul merge la Gara de Nord. Vei lua trenurile de pe acelasi peron.

Ionut

Tocmai ce am vorbit vreo 10 minute (inregistare) la Europa FM (despre metrou M5). Probabil o sa intre in cateva ore/imediat pe jurnale. Multumim! La Europa FM aparem destul de des. :cheers:

Ionut

Alte ecouri... Hotnews, Digi24, chiar si Profit.ro (rareori pun comunicatele noastre).

perfidus

Pentru ca pe Metrou este un interes mult mai mare decat pe autostrazi... asa-i bucuresteanul, e preocupat in general mai mult de ce-i este sub lungul nasului.
Daca pleaca in concediu atunci isi aduce aminte de autostrazi si drumuri.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Valentin

Mi se pare normal, pana la urma isi petrece aproximativ 300 de zile in oras (65 de zile sa zicem in concediu asa mai mult) .. Crezi ca nu-l intereseaza sa ajunga la serviciu/liceu/facultate mai rapid si mai usor? Crezi ca pe cei din Iasi nu-i intereseaza de ratb-ul lor? (ca metrou nu exista acolo, pentru ca daca ar fi existat probabil i-ar fi interesat si pe ei)..
Sa fim seriosi acum.. tu daca ai locui undeva la un apartament te-ar interesa  mai intai sa renovezi un alt apartament decat cel in care stai mult mai mult timp ?
Autostrazile sunt o prioritate a statului(MT), metroul, in mod normal, ar fi trebuit sa tina de local (PMB), dar avand in vedere ca nu e capabil (PMB) si mai ales ca nu mai avem metrou altundeva in tara, mi se pare normal sa ramana la MT .

GDPR

Pe site-ul MT s-a publicat un proiect de HG pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 482/1999 privind înființarea Societății de Transport cu Metroul București "Metrorex" - S.A.

Mai exact, este vorba de crearea posibilitatii legale ca Metrorex sa plateasca claimurile catre Astaldi de la bugetul de stat:

QuoteArt. 7 se modifică și se completează după cum urmează:

(1)   Investițiile pentru realizarea proiectelor de modernizare și dezvoltare a infrastructurii și materialului rulant se finanțează de la bugetul de stat și/sau din fonduri externe nerambursabile (FEN) și/sau din credite garantate de stat și rambursate de la bugetul de stat. Aceleași prevederi se aplică și pentru obiectivele de protecție civilă, sumele alocate fiind nominalizate distinct în bugetul de venituri și cheltuieli al Metrorex.
(2)   Metrorex beneficiază de sume de la bugetul de stat pentru:
a)   Rambursări de credite, inclusiv dobânzile și comisioanele aferente, contractate de Metrorex cu destinația realizării investițiilor prevăzute la alin. (1) și garantate de stat;
b)   Stingerea obligațiilor Metrorex stabilite prin hotărâri judecătorești și arbitrale, care constituie titluri executorii, aferente investițiilor prevăzute la alin. (1), fără existența culpei companiei.
(3)   De la bugetul de stat se reconstituie plățile efectuate din veniturile proprii ale societății prevăzute la art. 5 alin. (2) care au determinat cheltuieli suplimentare stabilite prin hotărâri judecătorești și arbitrale în cadrul proiectelor de investiții finanțate de la bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile.

Interesant e ca in NF se mentioneaza urmatoarele:

QuoteAstfel, la acest moment Metrorex are în derulare o serie de obiective de investiții după cum urmează:
- Magistrala V de metrou Drumul Taberei – Pantelimon, Secțiunea Râul Doamnei – Hașdeu (Operă) inclusiv Stația, Depoul şi Galeria de Legătură Valea Ialomiței, în lungime de 7,1 km, 10 stații și un depou, la care stadiul fizic de realizare este avansat, punerea în funcțiune cu călători fiind estimată în semestrul II 2019;

Si uite asa ajungem usor-usor in 20-20  8)

Ionut

#1191
Pai este corect S2 2019, asa estimam si noi. :D

Adi, ne poti face un rezumat cu povestea claim-ului de 188 milioane euro? As vrea sa scriu o pozitie API pe acest subiect. :)

Later edit: 188 milioane lei, nu euro, m-am grabit eu sa scriu euro desi stiam ca sunt lei. :lol:

GDPR

#1192
Actiunea e din 2014 (nr. dosar 32721/3/2014), iar decizia instantei a devenit definitiva in mai 2018:

QuoteObligă pârâta la stabilirea unei noi scadenţe a obligaţiei de finalizare a lucrărilor aferente contractului de proiectare şi execuţie lucrări nr. 10/14.03.2011 la data de 15.02.2016. Obligă pârâta la plata către reclamanţi a sumelor suplimentare şi daunelor interese în cuantum de 106.080.840,14 lei evaluată până la momentul promovării acţiunii, respectiv suma de 82.258.839,89 lei calculată până la 15.02.2016.

Deci 106+82=188 milioane lei, nu euro, suma pe care o stim deja. Mai multe detalii nu stiu, in afara de ce s-a vehiculat prin presa la momentul respectiv:

QuoteAstaldi reclamă o sumă suplimentară de 45 de milioane de lei faţă de ce este  prevăzut în contract motivând că au efectuat lucrări suplimentare, esenţiale, care trebuie remunerate corespunzător de beneficiarul Metrorex. ,,Dânsii au făcut o serie de studii geo şi au facut pereţii mulaţi mai grosi. Am analizat ce au facut, am făcut şi noi o expertiză şi în urma negocierilor am acceptat să le dăm în plus circa 54 milioane lei(circa 12 milioane de euro – n.r.). Rămân pretenţii de alte 45 de milioane de lei, cărora nu le vom da curs. Cel mai probabil, italienii ne vor chema în instanţă, ne vom judeca, dar proiectul trebuie să-l termine la timp"
Sursa: economica.net

Oricum, sunt si alte dosare pe rol, iar intr-unul din ele (nr. 46468/3/2017) se specifica unele cauze pentru claimurile aparute dupa data de 15.02.2016:

QuotePentru expertiza specialitatea contabilitate:

Obiectiv propus de reclamante:
- verificarea modului de determinare a sumelor suplimentare solicitate prin acţiune raportat la documentele contractuale, compendiumul de revendicări al Antreprenorului şi raportul de expertiză contabilă extrajudiciară, obiectivul solicitat constând în verificarea şi stabilirea sumelor suplimentare generate şi suportate de către reclamante în perioada cuprinsă între 16.02.2016 – 01.04.2018, ca urmare a evenimentelor de întârziere aflate în responsabilitatea Metrorex, evenimente care s-ar fi produs în perioada cuprinsă între 01.07.2013 – 31.08.2016;

Obiective propuse de pârâtă:
- determinarea cheltuielilor suplimentare solicitate de reclamantă raportat la cheltuielile declarate prin oferta făcută, la prevederile contractului 10/2011, la revendicările antreprenorului pentru perioadele 1 iulie 2013 – 31 august 2016 şi la răspunsurile pe care le-a dat consultantul achizitorului cu privire la aceste revendicări;
- compararea valorii cheltuielilor suplimentare indirecte din oferta antreprenorului cu cele solicitate de reclamante prin cererea de chemare în judecată.

Pentru expertiza specialitatea construcţii:

Obiective propus de reclamante:
- identificarea şi confirmarea intervenirii fiecăruia dintre evenimentele generatoare de întârziere descrise în cererea de chemare în judecată;
- verificarea şi confirmarea impactului produs de către fiecare dintre aceste evenimente asupra coordonatelor tehnice, temporare şi financiare iniţiale ale proiectului;
- stabilirea şi identificarea cauzelor producerii fiecăruia dintre evenimentele generatoare de întârziere descrise în cuprinsul cererii de chemare în judecată;

Obiective propuse de pârâtă:
- să se stabilească dacă întârzierile în efectuarea Proiectului Tehnic faţă de prevederile contractuale şi graficul din Ofertă, la care s-a obligat Antreprenorul, au condus la situaţia revendicată de către reclamante în prezenta cauză;
- stabilirea responsabilităţii antreprenorului şi proiectantului Asocierea Astaldi Spa în raport de ofertă şi contract cu privire la propunerile de optimizare a proiectelor tehnice asupra lucrărilor de devieri şi utilităţi;
- stabilirea cauzei şi a responsabilităţii pentru întârzierea cauzată lucrărilor privind incidentul produs în Staţia Eroilor 2 la data de 11.12.2015, la intrarea primului TBM în staţie.


In alt dosar (47299/3/2017) Metrorex a fost obligata la plata a 29.022.146,07 lei reprezentând debit restant şi a sumei de 1.082.316,19 lei reprezentând penalităţi de întârziere calculate până la data de 01.12.2017, iar in dosarul 29174/3/2015 la plata sumei de 15.117.523,95 lei fără TVA reprezentând ajustări de preţ aferente perioadei 01.04.2012-31.10.2013.

Contractul de executie nr. 10/2011 include la art. 30 clauza de ajustare a preturilor, un motiv excelent pentru revendicari.

To be continued, claimurile Astaldi sunt mult mai mari decat 188 mil si au sanse foarte mari de le a castiga in instanta. Ma gandesc doar la decizia de a trece cu TBM-urile prin statia Parc Drumul Taberei si a demola tunelurile dupa aceea pentru a construi incinta statiei. Cat sa fi costat treaba asta, care clar nu a fost inclusa in contractul de executie?

TibiV

Magistrala 5: exproprierile pentru construirea metroului de la Eroilor la Pantelimon vor costa 100 mil. lei. Linia va fi gata în 2032

Despăgubirile pentru exproprierea imobilelor de pe traseul Magistralei 5, tronsonul de la Eroilor până la Pantelimon sunt evaluate la 100 de milioane de lei, conform unui document publicat de Ministerul Transporturilor, unde se estimează că linia de metrou va costa în total 9,16 miliarde de lei şi va fi finalizată în întregime în 2032.

Dacă pentru metroul de Drumul Taberei, adică Secţiunea 1 Râul Doamnei – Eroilor a Magistralei 5, terenurile au fost obţinute şi lucrările de execuţie se apropie de finalizare, pentru celelalte două secţiuni din M5, exproprierile abia urmează să fie demarate.

Pentru Secţiunea 2 Eroilor – Universitate - Piața Iancului şi Secţiunea 3 Piața Iancului – Pantelimon, suprafaţa totală afectată de exproprieri va fi de 369.357 mp, potrivit Studiului de Fezabilitate revizuit în 2017.

"În urma revizuirii Studiului de Fezabilitate a fost identificat un număr de 29 de imobile proprietate privată, însumând o suprafaţă de 58.338 mp, respectiv un număr de 178 imobile aparţinând domeniului public, în suprafaţă de 311.019 mp", se arată în documentul publicat pe site-ul MT.

Sumele aferente despăgubirilor au fost estimate la aproximativ 100.081.880 lei şi au fost incluse în devizul general.

Valoarea totală a investiţiei în Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon este estimată la 9,16 miliarde de lei.

Până acum, din această sumă s-au cheltuit  circa 1,83 miliarde de lei cu Secţiunea 1, cea din Drumul Taberei, urmând ca pentru întreaga magistrală să se mai investească încă 7,33 miliarde de lei.

În documentul MT se mai estimează că  Metroul de Drumul Taberei ar putea fi gata anul viitor, după şapte ani de lucrări. Secţiunea 2 Eroilor - Universitate - Piaţa Iancului ar putea fi realizată în cinci ani, respectiv până în 2025, iar Secţiunea 3 Piaţa Iancului - Pantelimon va fi realizată în alţi şapte ani şi va fi dată în folosinţă în 2032.

Planurile pentru construirea acestei magistrale de metrou s-au tot modificat de-a lungul timpului. Iniţial, M5 era formată din două tronsoane: Drumul Taberei - Universitate şi  Universitate - Pantelimon. Ulterior a fost împărţită în trei secţiuni, iar dupa Secţiunea 1 Eroilor - Râul Doamnei, Metrorex intenţiona să construiască secţiunea din capătul celălalt, respectiv Secţiunea 3 Piaţa Iancului - Pantelimon.

Strategia a fost schimbată însă în urma consultărilor cu Primăria Capitalei şi odată cu realizarea Planului de Mobilitate Urbana Durabilă București – Ilfov. Astfel, Metrorex va construi în continuare Secţiunea 2 Eroilor - Piaţa Iancului, după care va demara construcţia ultimei secţiuni, Piaţa Iancului - Pantelimon.

http://www.economica.net/magistrala-5-exproprierile-pentru-construirea-metroului-de-la-eroilor-la-pantelimon-vor-costa-100-de-milioane-de-lei_158477.html#n

Documentul amintit in articol (Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.114/2003 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei – Universitate", a Hotărârii Guvernului nr. 525/2008 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul Universitate – Pantelimon şi unificarea celor două obiective de investiţii în cadrul unuia singur, titlul de investiţie purtând denumirea de ,,Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon") este aici: http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2109-hg13092018dtf
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Ministrul Transporturilor îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei: În martie 2019 se va putea circula pe Magistrala 5

În martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor şi Drumul Taberei, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova, care subliniază că îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a proiectului. Investiţia a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare amânat patru ani.

"Eu menţin încă termenul de martie 2019. Există o serie de condiţionalităţi, dar pe de altă parte există şi o consistentă determinare din partea mea şi managementului de la Metrorex de a gestiona dificultăţile pe care le traversează, inclusiv cu sindicatele, pentru negocierea contractului colectiv de muncă. Încă menţin termenul de martie 2019 ca un termen ambiţios. Facem eforturi în acest sens. Dacă nu îmi fixez termene ambiţioase înseamnă că mă complac în situaţia aceasta", a spus Şova pentru News.ro.

Acesta subliniază că sunt două probleme pe care le gestionează.

"Pe de o parte, disfuncţionalităţile care au apărut în modul în are avansează această lucrare, generate de situaţia financiară pe care o traversează metroul în raport cu antreprenorul, urmare a sentinţei definitive dată de o instanţă românească privind plata unei importante sume (188 milioane lei, n.r.) ca despăgubire şi faptul că antreprenorul invocă faptul că neplata acestei despăgubiri aduce influenţe negative în derularea contractului. Pe de altă parte, nu e scris în contract cu privire la acest aspect. Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă", a afirmat Lucian Şova.

Ministrul spune că totuşi antreprenorul colaborează cu administratorul metroului bucureştean.

"Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire", a afirmat ministrul Transporturilor.

Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu două bănci comerciale în acest sens.

"Estimăm că în prima decadă a lui octombrie vom ajunge la o înţelegere, astfel încât să plătească Metrorex suma hotărâtă de instanţă. Pe de altă parte, Corpurile de control al ministerului şi al Guvernului fac investigaţii pentru a identifica responsabilităţile legale administrative şi persoanele care se fac responsabile de generarea acestei revendicări. Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanţe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forţă majoră. Şi voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta şi public şi vom lua şi măsuri în consecinţă, transmiţând concluziile şi către alte organe ale statului care trebuie să îşi exercite activităţile în această problemă", a punctat ministrul.

Deschiderea circulaţiei depinde şi de semnarea contractului de siguranţă şi automatizare a traficului, lucrări care durează minimum nouă luni. Pentru acest contract au concurat doi mari rivali, Alstom şi Siemens. Descalificată în faza de evaluare tehnică, Siemens a depus contestaţie în decembrie 2017, pentru a reintra în cursa împotriva Alstom. Pe 5 aprilie, Metrorex a declarat oferta Alstom ca fiind câştigătoare.

Ulterior, pe 30 aprilie, înainte ca Tribunalul Bucureşti să se pronunţe asupra primei contestaţii, Siemens a mai depus încă o plângere în care contestă câştigarea licitaţiei de către Alstom.

Pe 4 mai, Tribunalul Bucureşti a respins prima plângere a Siemens. Compania a formulat însă recurs împotriva acestei decizii. Până la soluţionarea recursului în dosarul primei plângeri, a fost suspendată judecata şi în dosarul celei de-a doua plângeri.

Conducerea Metrorex spune însă că nu va semna niciun contract până nu se soluţionează şi cea de-a doua plângere.

Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Peste 64.000 de bucureşteni ar urma să beneficieze de noua secţiune. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

https://www.news.ro/economic/ministrul-transporturilor-isi-mentine-termenul-privind-darea-in-folosinta-a-metroului-din-drumul-taberei-in-martie-2019-se-va-putea-circula-pe-magistrala-5-1922401519002018091018430937

Cred ca Sova s-a apucat de fumat.
Chestii foarte tari....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Quote...Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanţe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forţă majoră. Şi voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta şi public şi vom lua şi măsuri în consecinţă, transmiţând concluziile şi către alte organe ale statului care trebuie să îşi exercite activităţile în această problemă", a punctat ministrul.

Nu va faceti sperante, se vor face doar eforturi. Nu se va descoperi nimic. De fapt cele mai multe probleme au aparut la relocarile de utilitati, neidentificate sau identificate gresit. Lipsa unui cadastru special al retelelor utilitare este principala cauza. Vinovatii? Vreo cateva zeci de guverne si administratii perindate pe la conducere.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Am dat sincron video pentru Kanal D și Digi24 și am demontat din promisiunile și inepțiile lui Sova.

GDPR

#1197
Cred ca ar trebui sa retinem esentialul din declaratia lui Sova:

Quote from: TibiV on September 19, 2018, 01:21:06 PM
"Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire", a afirmat ministrul Transporturilor.

Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu două bănci comerciale în acest sens.


Asta inseamna ca atat proiectul de OUG privind acordarea unui împrumut Societății METROREX S.A. din venituri rezultate din privatizare, cat si cel de HG privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 482/1999 privind înființarea Societății de Transport cu Metroul București "METROREX" - S.A. au fost respinse pe circuitul de avizare interministerial.

Si cum rezultatul negocierilor cu bancile nu este sigur ca va fi pozitiv (in momentul asta BVC Metrorex e pe minus cu 95 milioane lei), este posibil ca acest proiect sa aiba o noua sincopa spre sfarsitul anului. Deja primele semne au aparut: "Cert este că mobilizarea a scăzut, că proiectul merge cu viteză mai mică decât ar fi trebuit să meargă", a afirmat Lucian Şova.

perfidus

^ Si eu cred ca acea sintagma referitoare la despagubiri stabilite prin hotarari ramase definitive "care nu sunt din culpa Metrorex" le-a cam incurcat planurile.

Cine stabileste daca intarzierile au fost sau nu au fost din culpa angajatilor Metrorex? Corpul de control sau o alta instanta?
Lista este lunga:

QuoteMotivele acestei acţiuni sunt efectele intervenirii unor evenimente imprevizibile în derularea contractului, precum obţinerea cu întârziere a acordului de Mediu; operaţiunile de mutare a staţiei de lansare Parc Drumul Taberei la staţia de lansare Academia Militară; modificarea proiectului tehnic; lipsa autorizaţiilor de demolare a unor clădiri aflate pe amplasamentele staţiilor Academia Militară şi Orizont; solicitări suplimentare din partea Autorităţilor Locale pentru devieri trafic; modificarea amplasamentului iniţial al staţiei de lansare Academia Militară; descoperiri arheologice; condiţii climaterice nefavorabile; impedimente privind exproprierile; insuficienţa fondurilor de plată a lucrărilor la începutul anului 2013; impedimente privind alimentarea cu energie electrică a TBM-urilor (utilajele care sapă tunelurile).

Citeste mai mult: adev.ro/pen7sl
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

O postare de la "electrici", sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=234&p=283669#p283669

Quote from: Montania

pozele sunt din 18 Sept, se sparge la betoanele platformei pe unde s-a scos cartitza, dar in ritmul pe care l-am vazut, mai dureaza 2 luni...

IMG_20180918_161513 by Montania ro, on Flickr

IMG_20180918_161508 by Montania ro, on Flickr
Mama proștilor este mereu gravidă... :)