[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Un detaliu interesant. Intr-o zona tehnica de legatura intre cele doua capete de statie, exista un coridor pe care avem aceasta macara. Este pusa exact deasupra caii de rulare/sinei, astfel incat sa se poata ridica si lasa jos, de pe/e peron/sina/tren ce este nevoie. Foarte misto si simplu gandit. Unde este acel decupaj in podea va veni o "usa" (imi scapa termenul) si pe acolo se va ridica/lasa ce este nevoie.









TOATE statiile au chestia asta. Nu stiu daca exista si in alte statii, pe alte magistrale.

Ionut

Bun, trecem si la statia rapidista. De ce rapidista? Pentru ca este visinie. :lol: Este vorba despre statia Romancierilor. Aici incepem la fel lejer cu niste cadre diverse.












Ionut

O panorama din care se vad mai bine dimensiunile statiei.


Ionut

Dam o tura prin statie pe nivelul de acces in statie.












Ionut

Coboram pe peron si apoi pe calea de rulare. :) Si o sa vedem ceva interesant... urmeaza.












Ionut

Aici la Romancierilor am coborat pe calea de rulare si am mers spre bifurcatie (unde se despart cele doua tuneluri care duc la Brancusi/Raul Doamnei, respectiv galeria de legatura cu Valea Ialomitei si depoul VI).

Mai intai vedem, in capatul liniei SPRE Brancusi/Valea Ialomitei, cum se monolitizeaza sina. Este foarte interesant. O sa vedeti detalii si mai bune imediat, mai precis cum lucrarile la monolitizarea sinei care vine de la Valea Ialomitei.

Aici avem capatul peronului statiei Romancierilor spre Brancusi/Valea Ialomitei. Sina este betonata in dreapta si in stanga nu. Este fix linia de "demarcatie", unde au ramas.


Sina spre Brancusi/Valea Ialomitei.


Sina spre Brancusi/Valea Ialomitei.


Sina spre Brancusi/Valea Ialomitei.

Ionut

^ Observati ca spre capat sina este PE SOL, iar in plan apropiat este RIDICATA de la sol. Veti vedea mai bine in cele ce urmeaza. Se toarna 15-20-30-35 chiar 40 de cm (adancime) de beton pentru monolitizarea liniei. Mult beton... milioane si milioane de metri cubi probabil intra in magistrala...

Ionut

Aici vedem galeria de legatura dintre Romancierilor si Valea Ialomitei, sensul SPRE Valea Ialomitei (statie si depou). Pe aici trenurile circula spre noi, vin de la Valea Ialomitei. Observati procesul de monolitizare. Sina este RIDICATA de pe sol, pusa pe niste suporti, fixata exact (lasere, nebunii, cred), apoi dupa ce este fixata grosier si fin, vine un "tren", o placa (se vede in poza cea mai de jos) prin care se verifica atent ca linia sa fie in parametri de toleranta ceruti. Rog specialistii sa explice acest procedeu folosind termenii tehnici. :)

Se toarna mult beton. Aici in zona asta cred ca sunt 40 de cm de turnat... Observati ca aici, in curba, linia are si o panta orizontala! Teava din primele doua poze, in prim-plan, este teava prin care se pompeaza betonul (care se toarna de la suprafata si este pompat pana departe in subteran).








Ionut

Detalii ale procesului ^^
Specialistii pot explica pe ele diverse componente.









Aceste doua poze sunt facute INVERS, spre peronul statiei Romancierilor.



Ionut

Bun, ca sa fie clar pentru toata lumea cum se merge pe magistrala. :lol:

Imediat dupa Romancierilor linia se bifurca. Mai jos aveti doua poze fix de la aceasta bifurcatie. Sunt 2+2 cai/linii/galerii/tuneluri. Tehnic vorbind, sunt 2 tuneluri (forate cu TBM, rotunde asadar) care sunt PE LATERALE (extrem stanga si extrem dreapta) si care duc de la Romancierilor la Brancusi (si apoi, evident, Raul Doamnei). Intre aceste doua tuneluri sapate de TBM este galeria de legatura (NU este facuta cu TBM, este forata "clasic") care duce de la Romancierilor la Valea Ialomitei (statie si depou).

Deci, avem doua poze - de la stanga la dreapta avem:
1. (cel mai in stanga) - tunel prin care trenul VINE de la Brancusi/Raul Doamnei
2. galerie prin care trenul VINE de la Valea Ialomitei
3. galerie prin care trenul MERGE CATRE Valea Ialomitei
4. (cel mai in dreapta) - tunel prin care trenul MERGE CATRE Valea Ialomitei





Inca un detaliu. Tunelurile (spre Brancusi), sapate cu TBM, COBOARA SUB galeria care duce la Valea Ialomitei.

Ionut

Uitati-va atent la poza a doua. In DREAPTA DE TOT este tunelul care duce din Romancierilor in Brancusi. Si noi o sa mergem pe el. Sa fotografiem ceva interesant. (In stanga, in poza a doua, este, asa cum am explicat, galeria spre/dinspre Valea Ialomitei).

Deci noi mergem spre Brancusi, prin dreapta, prin tunelul rotund sapat de TBM.

Facem doua poze de pe drum...




Ionut

Dupa aproximativ 200 de metri de mers (din ce-mi pot da seama) ajungem in zona asta. Este o portiune de 75 de metri unde nu este turnata calea de rulare. Acum se lucreaza la ea, muncitorii pregateau armatura si teava prin care se va pompa beton pentru turnarea caii de rulare. Pacat ca pozele nu redau dimensiunea tunelului. Este o senzatie interesanta, iti dai seama ce masinarie imensa este TBM-ul care sapa asa ceva. Am prins un om ca sa vedeti un pic dimensiunea.








Ionut

Lasam oamenii sa lucreze si ne intoarcem de unde am plecat, adica din dreptul bifurcatiei (ne ducem spre statia Romancierilor).







Luminita de la capatul tunelului... adica statia Romancierilor.

Ionut

Ne intoarcem spre peronul statiei Romancierilor...









Asta a fost tot. Ne vedem din nou pe santier prin iunie. :) Sau mai devreme daca este ceva foarte interesant de vazut. Multumiri inca o data celor de la Metrorex pentru ghidare, disponibilitate si detaliile oferite in fiecare statie!

Dominik

Good job Ionut, asteptam vara sa vedem progresele !  :) +1
You're in Steelers Country