News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#75
@TVlad ma refer la faptul ca Predeal-Constanta este apropiat de vitezele vechi (de unde si respectiva zicere), dar Sighisoara-Simeria e cu zeci de minute mai scurt. La fel va fi tot Brasov-frontiera, cand va fi.

Predeal-Bucuresti este cam standardul dinaintea reconstructiei. Bucuresti-Constanta a crescut 140->160 dar... Fetesti, Ciulnita, etc.

Dar si asa, reconstructia aduce alte avantaje.

Xenos

Quote from: TVlad on March 30, 2024, 07:34:37 PMIntre timp, retrospectiv si comparativ, consider ca Bucuresti - Ploiesti - Cimpina a fost chiar un succes. Doar 2 ani si numai 200 de milioane de euro. Tot ce a urmat a fost din rau in mai rau, tot mai scump si tot mai lent.

Total de acord. Apoi Campina - Predeal a fost cosmar si bataie de joc, 47 km in 4 ani. Apoi Sighisoara - Simeria mai prost, Brasov-Sighisoara mult mai prost, apogeul bataii de joc si al smenului. Km 614 - Simeria ceva intre, acolo pare sa mearga oarecum.

TVlad

Dupa aceste reconstructii interminabile timpul posibil redus va fi sigur irelevant pentru multi. Pe mine unul calea ferata m-a pierdut de client, nu mai am rabdare. Si, credeti-ma, am parcurs tot spectrul, venind din extrema cealalata, de pasionat feroviar.

cristi5

@Xenos

Statistic 614-Sim merge la fel de prost ca Sig-Sim: intarzieri 3-6 ani.

Pe Bv-Sighi daca stii de vreun smen du-te la DNA. Eu stiu doar atat: stat extrem de slab, aceleasi probleme ca pe Sig-614 plus preturi neactualizate cativa ani. Va fi mai prost ca Sig-614? Nu stim inca, vom sti mai multe cand se apropie de 2 ani intarziere.

Sigur Quick Wins, ca sa revenin la subiect, este un succes. Incontestabil. Asta zic si CFRistii. Si vor sa faca mai mult. Din pacate
- QW nu e de ajuns pe termen lung
- faptul ca statul roman poate administra Quick Wins, sau reconstructii in camp gen Buc-Campina, dar da rateuri majore la proiecte mai ambitioase, este o nota extrem de proasta pt stat.

cristi5

Dat fiind succesul QW, poate ar trebui inventat conceptul de "Quick Wins Total". Adica refacut tot exact dupa proiectul existent (nu numai suprastructura), viteza ramane max 120 si la revedere. Elimina complet birocratia si statul slab (nu e nevoie de AM, AC, forestier, ape, arheologie, exproprieri, relocari utilitati)

In teorie suna foarte bine, dar:
- la poduri nu merge, sunt depasite moral, plus ca nu mai asigura debitul la inundatii necesar conform normativelor actuale (adica e de dorit sa nu ne mai ia apa podul ca la Gradistea si Budila)
- probabil si consolidarile sunt depasite moral, banui ca exista solutii mai moderne de ancorare de exemplu
- electrificarea a evoluat ceva dar poate acolo poti usor schimba proiectul ca nu afecteaza terenul, apele, copacii, nu colaboreaza prea multe ministere, deci poate-poate se rezolva
- semnalizarea nu merge deloc, tinta nationala e BLAI si ERTMS si fara astea nu finanteaza EU. Deci trebuie proiect nou dar, ca la electrificare, e in curtea CFR si comunicatii.

Deci nu stiu cum ar merge acest QWT. Pretul pe km ar fi ca la reconstructie fara traseu nou (Oradea-Cluj gen, minus partea de cladiri,  reconfigurari statii, ecoducte, pasaje rutiere denivelate), adica de 5-7 ori fata de QW la suprastructura

oc7avian

Nimeni pe proiect de reconstrucție nu va angaja 1000 de oameni dacă nu-i va putea pune la lucru constant. Deci ritmul de melc în primul rând e consecință a proiectului prost. Abia apoi putem intra în dezbaterie Aktor, Porr, Arcada, Euroconstruct etc.

QW și reconstrucții trebuie să meargă în paralel, în funcție de caracteristicile rețelei. Partea bună e că o dată început QW, e ușor de justificat când se cer fonduri noi. Nu mai e o chestie ipotetică, ci ceva concret, ușor de justificat cu rezultate concrete. Iar cum deciziile sunt și politice, genul ăsta de presiune e esențială.

Legat de trenul m-a pierdut ca client e doar ceva temporar. Treptat ne vom reveni. Nu a fost plăcut nici când pe Predeal - Constanța se lucra și făceam ore bune. Acum e o poveste demult uitată și e o rută de succes.

Pe București - Ploiești ar fi absurd să fi văzut diferențe majore de timp :lol: Distanță scurtă + diferențe mici de viteză pre/post reconstrucție.

TVlad

Absurd dar marcar sa fi ajuns la 30 de minute in ambele sensuri. Diferenta de altitudine e neglijabila.

AndreiB

Unde vezi diferenta de timpi de calatorie pe Bucuresti - Ploiesti?

TVlad

Era vorba despre anii urmatori incheierii lucrarilor de modernizare, prin anul 2002. Circulam de regula cu perechea A1621/1622.

Acum perechea redenumita IR vad ca are o oprire suplimentara in Buftea si face 40 de minute dinspre Ploiesti si 45 catre Ploiesti.

Nici un alt tren nu mai parcurge distanta in 30 de minute ci minimum 37.

AndreiB

Nu a fost niciodata 30min. Cel mai rapid tren face 36min acum GdN - Ploiesti Vest si 36 min Ploiesti Sud - GdN.

In realitate timpul cam variaza intre 33-38min in ambele directii in functie de trafic, linia de garare in GdN etc

Nu e perechea 1621/1622 reprezentativa.

TVlad

#85
Ba a fost 30 de minute, am cronometrat de fiecare data. Trebuie sa aduc dovezi scrise? Nu m-am gindit atunci ca peste 20 de ani va trebui sa justific ceea ce am vazut cu ochii mei.

Ideea e ca in afara de confort (sina noua si strat de balast cu sectiune constanta - inainte fiind azvirlit la nimereala in exces, ducind la o modulatie a zgomotului), nu avem reducerile de timp asteptate odata cu mult trîmbițata crestere a vitezei.

AndreiB

Extras din mersul trenurilor in 2005 la scurta vreme dupa reconstructie Bucuresti - Campina.

http://arhiva.gov.ro/upload/articles/53442/051212-mtct-cfr.pdf

cristi5

#87
@TVlad ce sens are sa vorbim "pe cuvant", exista mersuri vechi, livrete vechi. Arhiva mersului trenurilor o gasesti aici:

https://mega.nz/#F!kNpF1aJQ!7rYSQik2ApPVad7Obf_mDw

Am pus la link-ul de mai jos mersul din cel mai bun an al CFR pre-reconstructie, anul 1995-1996, ca sa avem termen de comparatie in toate discutiile astea "CFR good old days" Vs reconstructie. Se faceau 41 min Bucuresti <-> Ploiesti.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/etc/

Am pus si mersul post-reconstructie 2005-2006, se faceau minim 39 minute, acum minimul e 36 min.

Nu zic, e posibil ca la un moment dat sa fi facut mai putin, e foarte posibil ca unii mecanici cu trenuri mai scurte sa fi facut mai putin decat scrie in mers etc.

Dar refrenul anti-reconstructie spune ca cu reconstructia nu se castiga nimic sau se castiga cateva minute. Adica reconstructia e degeaba, viata e pustiu, nostalgia anilor CFR 80-90 ne cuprinde, etc etc. Ceea ce:
-  e aproximativ adevarat pt Predeal-Constanta (pe 365 km se castiga 17 min azi fata de 1995, hai sa zicem 25 min cu Fetesti si Ciulnita)
- dar pe Sighisoara-Simeria, 169 km, vorbim (pe mers) de 130 min in anii de glorie, si 107 min acum (in practica se face mai putin), cu 150, fara ETCS/160, si cu centralizari provizorii pe intervalele din capete. Probabil va fi sub 100 min in curand, deci 30 min castigate.

Si evident, cum zice si @oc7avian chiar daca pe Bucuresti-Predeal s-ar circula mai rau decat in anii de glorie (nu e asa: azi se fac 110 min, in 1995 se faceau 119 min), calatorilor le-a trecut demult supararea pe reconstructie, e o linie de mare succes si va continua sa fie, in vreme ce autostrada e la decenii distanta, pe cand pe CF vine material rulant nou, vor creste frecvente, etc. Sigur, lucrurile nu se intampla asa repede cum ne dorim nici pe MR, dar se intampla.

dan tm


Konter

"Colegii noștri execută lucrări pe 17 loturu(Regionala Brașov), respectiv 47 de loturi (Regionala Cluj), în cadrul cărora înlocuiesc, pe secțiuni ample, componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau oricare alt element care va conduce la ridicarea restricțiilor de viteză.

Am fost și noi să îi vizităm pe șantier, pe lotul 42 Boju – Tunel, însoțiți de managerul de proiect, unde, după aproape o oră, atât pe asfalt, cât și pe drum pietruit, am ajuns la destinație. Aici se drena apa și se pregătea fundul excavației, se realiza stratul de umplutură, prisma de piatră spartă și ulterior, urmează montarea macazului. Tot aici au fost realizate lucrări de terasamente în zona schimbătoarelor de cale.
N-am bătut pasul pe loc și-am ajuns și între Aiud și Războieni, pe loturile 12, 14 și 15, unde, pe primul tronson, avea loc montarea (pozarea) traverselor procedeu făcut cu pricepere și grijă, cu ajutorul unui utilaj special."