News:

.

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

District EA

Quote from: cristi5 on September 08, 2024, 11:37:25 PMAm auzit din mai multe parti ca nu se poate tine orarul pe Bucuresti-Craiova si ca sunt intarzieri mari "din cauza lucrarilor". Este corect, stie cineva cum se merge pe linie? Banui ca e vorba de lucrari Quick Wins?

Sigur, intrebarea se pune de ce nu au schimbat mersul, stiind ca vor fi lucrari si se va circula pe un singur fir, deci asteptat la cruci.
Dacă aveți răbdare...
Craiova  - București Basarab - august 2024




bgd23

Fir 1 Roșiori de Vede - Măldăeni(doar acest fir e în PNRR,firul 2 nu)
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

ri3

Hello! Raportul aferent lunii august pt progresul QW este atasat. Nu sunt multe de spus, avans extrem de slab, asa cum suntem obisnuiti. Luna aceasta CFR a decis sa updateze estimarile pt finalizare, fiind introdus termenul Decembrie 2026 pe toate loturile, mai putin cele terminate ( din lene, sau din pura baiate de joc, nu stiu...). Nu inteleg cat tupeu trebuie sa ai pentru a publica oficial o astfel de estimare, avand in vedere ca lucrarile aveau, din ce stiu, o durata contractuala de 18 luni, majoritatea fiind atribuite pe la inceputul lui 2023. O intrebare pentru cei informati : exista penalizari impuse prin contract daca aceasta estimare devine realitate ?

PQW Iulie - August 2024

cristi5

#153
Multumim @ri3!

Poate ar fi o idee sa grupezi loturile vecine (unul incepe la km la care se termina precedentul) care au
- acelasi constructor
- pe acelasi fir
- cam acelasi stadiu (sau poti calcula un stadiu mediu cu media stadiilor ponderata de lungime)

Chiar si daca nu sunt exact unul dupa altul, eu zic ca tot merita grupat. Scrii km de inceput, de sfarsit, lungimea totala, lungimea care se repara, pe care mini-loturi.

Poate asa tabelul se reduce la 2-3 pagini pe care le poti pune aici ca imagine... Ne-ar da o imagine de ansamblu mai clara.

Ideea e ca un antreprenor mobilizat intr-o zona va lucra la mai multe astfel de mini-loturi deodata, si ma astept ca progresul lor pe un anumit fir sa fie similar

cristi5

km 71 între Bănița și Petroșani Triaj


Foarte bun CFR infrastructura Timisoara pe Fb 

Powered by API/PUM imgur uploader

MarianD

#155
Update QW din zona Clujului:

A. In intervalul Cluj - Beclean

1. in statia Coldau, s-a demontat directa aferenta firului 1, s-au montat schimbatoare noi in capul X, spre avanseaza spre capul Y, deja sunt la jumatate statiei cu montajul traverselor si sinei noi; de mentionat, era o R.V. 50km/h de vreo 15 ani de la intrare X Coldau pana la Y Reteag. linia este foarte proasta intre Reteag si Coldau, cel putin pe fir 1. Intre Beclean si Reteag se circula doar pe fir 2, ceea ce complica incrucisarile de trenuri, destul de multe. Muncitorii sunt doar in Coldau. Vreo 3 linii inchise in statie, prinse in buruieni;
2. Intre Gherla si Dej, se lucreaza destul de bine pe firul 2, dar mai este mult pana la deschidere. Cred ca sunt abia la refractia 1 din cele 3 care trebuie executate. Desi am observat tren de lucru (in zona Bunesti) si vreo 30 de muncitori, acestia sunt imprastiati pe o distanta mare, deci nu se lucreaza in particular foarte bine. Se lucreaza efectiv in zona Mintiu, la podul metalic peste Somes din zona Bunesti, si in zona ramificatiei catre salina.

3. S-au depozitat munti de traverse in zona haltei Livada, deocamdata nu s-au demontat firele de circulatie intre Gherla si Iclod, dar au aparut doua RV de 30km/h la doua podete intre halta Livada si Iclod. Fir 1 se circula cu 70km/h, fir 2 50km/h. Ca melcul, fir 2 e praf!!!

B. In intervalul Cluj - Teius

1. Intervalul Cojocna - Tunel, se lucreaza la firul 2. Se doreste deschidere. Santuri, semnalizare, detalii.
2. In statia Tunel, liniile din statie nu sunt reparate, dar toate macazele aferente firului 2, schimbate.
3. Intre Tunel si Boju, se vrea spre deschidere firul 2. Se curatau santurile, se lucra la semnalizare.
4. In statia Boju, se lucra pe directa aferenta firului 2. S-a terminat instalarea macazelor aferente.
5. Intre Boju si Valea Florilor, se lucra la firul 2, santuri, semnalizare, se vrea darea in trafic. Am observat saptamana trecute tren TFC, diesel, in circulatie.
6. In Valea Florilor se incarca piatra sparta si materiale pentru lucrari. Alte lucrari nu sunt. De regula aici stationeaza si trenurile de lucru, dar si vagoanele de piatra sparta (Zue) si locomotiva aferenta (Via Terra).
7. Intre Valea Florilor si Cimpia Turzii, foarte multe traverse stocate, in mai multe locuri, in special in zona Cinepisti. S-au inceput si amenajarea drumurilor de acces spre zona Ploscos. Se vor incepe lucrari pe firul 2, care e limitat pe 90% din distanta la 50km/h. S-au adus si sinele. Firul 1 este de 80km/h, dar a fost cateva zile limitat la 50km/h. Probabil asa va ramane odata inceput santierul.
8. Intre Razboieni si Calarasi Turda, firul 1 inchis, firul 2,  pe 90% distanta limitat la 50km/h, o parte din R.V. cu "protectie muncitori". Inafara de demontarea sinei si traversei din Razboieni pana la aproape halta Grindeni, alte lucrari nu am observat, santier parasit. Nu inteleg restrictia de viteza care este si in weekeend, daraminte cand santierul este practic abandonat.
9. Statia Razboieni. Directa aferenta firului 1, cred ca linia 3, demontata din cap X, pana nu se rezolva, nu se poate da in folosinta intervalul Unirea - Razboieni, care pare a fi gata. Lipsesc schimbatoarele in cap X (vreo 3 la numar), si linia din statie, pana spre schimbatoarele din cap Y. Totusi, s-a instalat geotextil, compactat, s-a adaugat sistem de drenare (cred ca nu era), si s-a sapat aprox. 1m sub linie, cred ca lucrarile pot fi asimilate unui RK greu la linie.
10. Razboieni - Unirea, firul 1 e gata, dar din cauza lucrarilor in statia Razboieni, nu va putea fi dat in exploatare. Firul 2, limitat la 50km/h, este praf!!! Tangaj, ruliu, probleme de ecartament, devieri, tot ce vrei. Probleme la incrucisari trenuri, se fac in st. Unirea, care are 3 linii pentru asta, din care una e mai tot timpul ocupata cu un tren de marfa.
11. Pe intevalul Unirea - Aiud, am observat tren de sudura, se vrea a fi dat in exploatare firul 1. Lucrarile se opresc la 300m de capul X, nu stim de ce. Firul 2, praf si pulbere.
12. In statia Aiud, nimic. Ceva defrisari in liniile de evitare din cap X si Y. Cred se pregatesc ceva lucrari la schimbatoare, probabil se curata locul pentru depozitate materiale. O mare surpriza, a fost sa il surprind pe dl. fost Director CFR SA, Ioan Pintea, coordonand ceva lucrari intr-o zi. L-am observat si in statia Razboieni la un moment dat. Bravo lui. A dat birou pe munca de teren, un general intre soldati. Mai rar. Din aceasta statie se incarca traversele, munti!!! intregi am observat in S.C. Prebet. Am observat incarcari de traverse si la ore foarte tarzii in seara.
13. Intre Aiud - Teius, am observat un tren de 27!!! platforme R pline cu traverse, pentru descarcare intre Teius si Aiud. Este deja descarcat acum cateva zile. Este si tren de lucru, cred ca sunt la burarea 3, dar mai au multe locuri unde sunt la burarea 2.Este si un profilator, si o masina de sudura mobila. Se lucra si la santuri, si la semnalizare. Se doreste deschiderea la mersul de tren nou. Sper sa poata.
14. In statia Teius, s-au miscat binisor in capul Y, au instalat vreo 3 schimbatoare noi intr-o luna, toate pe directa aferenta firului 1 spre Aiud.

In concluzie, pe intervalul Cojocna - Teius cred ca sunt imprastiate 1 mansina de sudura mobila, 3 trenuri de lucru pentru burare, vreo 2 profilatoare, si vreo 3 trenuri de imprastiat piatra sparta. Muncitori nu sunt mai mult de 200, foarte putin la ce au de lucru. Aceleasi firme sunt imprastiate intre Dej si Jibou, polonezii si-au adus utilajele. Partenerul roman, Drum-Asfalt, slab de tot cu prezenta muncitorilor. Da, se lucreaza, dar sunt foarte multe loturi care le-au luat, putine care le-au deschis circulatiei.

As mai spune ceva, rubrica de vise personale:
a. daca nu se implementeaza si un QW pentru poduri, totul este degeaba, dau niste exemple personale: podul de 10km/h intre Dej Calatori si Dej Triaj, podul de la Lapus (30km/h) pe Baia Mare, podul de la halta Ciocmani (care nu suporta masa a doua locomotive, Dej-Jibou), podul dintre Coldau si Beclean (abia suporta masa a doua locomotive restrictionat, R.V. 50km/h pt trenuri cu o loc.), etc. etc.
b. alta chestiune, un program de modernizare a haltelor. Ca exemplu, exista halta Decea (comuna destul de mare), care sunt niste tile de beton intre niste boscheti, si alea 20m.l. Is curios cum vor opri minunile de rame electrice la aceste halte.
c. sistematizarea statiilor care dau iesiri spre alte directii. Am cam exemplu statia Apahida (care in cap X da iesiri spre Dej si Teius) si statia Teius (in cap X da iesiri spre coridor, odata inspre Sighisoara si spre Alba Iulia). La fel, Dej X, Beclean X, Saratel X, Sieu-Magherus Y, Jibou Y, Baia-Mare Y, etc. Aceste statii au in comun ca nu sunt modernizate, instalatii de control probabil vechi de vreo 50 de ani (sigur CED cu logica pe relee). Se pot implementa niste programe de modernizare la nivel de CE (centralizare electronica), prin care in capetele care dau multiple directii sa fie montate schimbatoare cu viteza sporita in abatere, odata cu modernizarea peroanelor si cladirilor. Ar fi o oportunitate.
d. oare ce se mai aude de electrificarea Dej-Baia-Mare-SatuMare-Oradea? Eu spun ca daca aceasta legatura nu se electrifica, este sortita mortii, vezi ce se intampla cu Sighetul.

Poze nu, mi-a fost interzis  :lol:

Konter

Nu e nimic quick la poduri si structuri ca majoritatea trebuie consolidate sau daramate. Deci de la un an in sus punctual, iar daca e sa fie mai multe in acelasi timp, cine stie cat o dura?

cristi5

#157
@MarianD multumim mult de vestile Quick Wins!

Cateva raspunsuri
a) QW la poduri mai greu. Multe poduri nu mai corespund noilor normative cu privire la debitele la inundatii. Exista proiecte separate de reparat/reconstruit poduri cu bani EU (se vad in stadiul proiectelor pe fonduri externe). Dar eu cred ca vor astepta pana la modernizare (vezi b, c)

b) halta Decea va face parte din proiectul de modernizare Cluj-Coslariu. SF e in derulare... Dar tocmai de asta se face QW, ca nu pare ca executia modernizarii poate avea loc prea curand

c) statiile vor fi sistematizate in proiectele de modernizare Cluj-Coslariu si Apahida-Ilva Mica  (mai exista si SF in derulare Ilva Mica-Suceava). Quick Wins este strict pe amplasamentul actual (de asta nu trebuie nici AC), nu se poate sistematiza nimic. Pt sistematizat statii (inclusiv peroane inalte, adica mai late) cam singura solutie e modernizarea

d) electrificarile: exista o harta cu starea proiectelor finantate de la bugetul de stat. Cred ca SFurile pt electrificari se fac sau s-au facut de la buget, si cred ca si electrificarile tot de la buget vor fi. Nu mai stiu pe ce topic se discuta, poate stie @tom_sawyer . Daca bine retin, a scris si Club Feroviar ca multe electrificari au esuat pt ca CFR cere si un RK pe langa electrificare (ceea ce e oarecum logic daca vor sa vina cu EA pe linia proaspat electrificata, daca cumva o tin podurile) si nu prea sunt firme care sa fie aferizate si pt RK la sina si pt electrificare


Konter

Quick Wins – Lucrările pe linia CF Tecuci-Iași avansează și au atins un procent de 62% execuție!", se anunță triumfalist într-o postare de miercuri de pe pagina de Facebook CFR Infrastructură Iași, unde au fost atașate și imaginile alăturate.
SRCF Iași și SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești au semnat în luna februarie 2023 contractul pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe 41 de km din linia de cale ferată Tecuci-Iași, între stațiile Tutova și Munteni (Fir II), de la km 286+163 la km 328+000.

Valoarea contractului este de 163,605 milioane de lei, fără TVA, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna iunie a anului trecut. Durata contractului este de 18 luni, iar lucrările ar trebui să se finalizeze în luna decembrie a acestui an, cum se menționează în aceeași postare a SRCF Iași.
Greu de crezut că ele vor fi gata la termen. În perioada de un an și patru luni de când a fost dat ordinul de începere a lucrărilor (iunie 2023), stadiul fizic a ajuns la 62%. Un avans considerabil, de 12 puncte procentuale, față de luna precedentă, când era de 50%, așa cum am scris la vremea respectivă.
Chiar și menținând acest ritm alert – ceea ce este greu de realizat, având în vedere că a venit sezonul ploios, iar în curând ar putea veni și niscaiva ninsoare – calculele matematice arată că lucrarea nu va fi gata nici măcar de revelion. Mai exact, în nici trei luni ar trebui să se execute restul de 38% rămas din lucrările la linia ferată Tecuci-Iași.










Powered by API/PUM imgur uploader
sursa

Konter

Parca pe loturile astea licitase si Porr. Tot ei au ajuns sa le lucreze, dar ca subcontractanti.  :D

"Finalizarea lucrărilor Quick Wins la Regionala București pe firul I Vadu Lat – Zăvestreni duce la creșterea vitezei de circulație la 100 km/h, informează Regionala București a CFR SA. Definitivarea tuturor lucrărilor va face posibilă atingerea vitezei de 120 km/h
Antreprenor – SC Yapi Merkezi Inșaat ve Sanayi A.Ș"







Powered by API/PUM imgur uploader

ri3

In sfarsit se vede miscare! Acum cateva zile si cei de la CFR Infrastructura Galati au postat despre finalizarea lucrarilor pe cele 6 loturi aferente (v. pagina de Facebook CFR Infrastructura Galati). Totusi stau sa ma intreb : cat mai are de gand Drum-Asfalt (Selina) sa o lalaie pe QW in Transilvania? Odata cu inaugurarea Centurii Beius (destul de bombastica) poate reusesc sa mute resursa umana unde trebuie...

bgd23

#161
@Konter

Creșterea vitezei de la 100 la 100 că înainte de lucrări tot cu 100 se circula. Deși eu am circulat cu Softransul cu 115 acum ceva timp pe acolo.

nirolf

"Definitivarea tuturor lucrărilor va face posibilă atingerea vitezei de 120 km/h"

ri3

#163
A durat putin mai mult luna asta, dar am definitivat raportul pt QW. Sau mai bine zis, rapoartele. Evident, l-am pastrat pe cel detaliat, iar pe marginea lui am construit 2 sinteze, cea mai scurta fiind atasata ca poza. In lunile ce urmeaza voi adauga coloane pentru stadiul actual in sinteze.
Progres Detaliat + Sinteza 1 August - Septembrie




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#164
@ri3 foarte bun, mult mai simplu de urmarit!

Poti sa adaugi o coloana cu progresul total (medie ponderata) in procente? Pentru cine nu urmareste de la o luna la alta e greu de inteles cat s-a facut si cat mai e de lucru
LE: acum am vazut ca vei adauga mai tarziu

Si pe una din coloane daca poti sa adaugi cate loturi QW sunt la fiecare constructor, si lungimea medie, minima, maxima pt loturile fiecarui constructor

Nr crt nu cred ca ne ajuta la nimic, mai mult ocupa spatiu pe latime :)

Multumim!