News:

.

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#135
@Konter din cate inteleg fundatie ranforsata se face si la reconstructie. Diferenta e ca se reface numai calea, nu semnalizarea sau electrificarea

Alta diferenta e ca QW fiind proiectul vechi, nu necesita AC dar ramane viteza din proiectul vechi, desi fizic lucrarile sunt cam aceleasi.

Pe Teius-Razboieni se spera sa ridice viteza la 140 conform unui articol din normativ care permite asta dar care nu a fost aplicat niciodata... Vedem.

Conform CFR, lucrarile ramase in AMC-ul de QW care nu au prins finantare prin PNRR sunt majoritatea "cu fundatie". Deci e de urmarit acest proiect.

Konter

in quote-ul initial ranforsarea de suprafata e prezentata ca o alternativa la reconstructia terasamentului. Probabil la QW se ranforseaza numai straturile superioare dupa cum e si mentionat, la reconstructie se merge pana la stratul de baza. Ar fi util sa aiba Cfr vreo instructie sau ceva cu privire la tipurile de lucrari si ce presupun ele. Public.

ri3

Hello! De ceva timp am vrut sa centralizez progresul lucrarilor Quick Wins, intr-un tabel asemanator cu cel postat in fiecare luna de Club Feroviar. Am zis sa il postez si aici, nu cred ca poate face rau :) Nu stiu cate concluzii pertinente se pot extrage, mai ales ca stadiul este raportat de CFR pe loturi extrem de mici iar lucrarile nu se fac neaparat simultan pe toate, dar totusi ne facem o idee de capacitatea de executie a constructorilor. Doua observatii : 1) loturile finalizate (Stadiu 100%) vor suferi de o scadere lunara a mediei progresului, deoarece stadiul se imparte la numarul de luni epuizate de la data inceperii; 2) Estimarea oficiala pentru finalizare pe Teius-Razboieni este cel mai probabil transmisa eronat prin rapoartele lunare, iar de luna viitoare voi schimba estimarea la toamna lui 2025 (termen pe care l-am vazut intr-o postare anterioara pe topic, care pare destul de realist). Am evidentiat cu portocaliu loturile ce stau destul de prost. Astept sugestii pentru alte coloane utile (poate progresul stadiului financiar?)

https://mega.nz/file/CqBRlCrJ#dikGU_ae0xnJecKIUd8-WHWEbUP2Wzamze9Ym9GM5FI

cristi5

#138
Good job @ri3 !

1) dupa ce un lot a ajuns la 100% nu mai are sens sa actualizezi media lunara. Las-o pe aia care era cand a ajuns la 100%

2) nu as pune prea mare pret pe data estimata a finalizarii raportata de CFR. Ea e amanata regulat, pana cand intr-un final se ajunge la 100%. Asa se explica diferenta intre ce raporteaza CFR oficial si ce mai aflam din teren (cum e pe Teius-Razboieni)

Deci as sugera doua coloane separate, una cu estimarea care reiese din mediile lunare pe care le calculezi si cealalta cu estimarea oficiala a CFR.

Coloana cu "cat ar trebui sa faca pe luna ca sa ajunga la termenul CFR" mi se pare mai putin utila devreme ce termenul CFR este adesea indoielnic. Ceed ca arata mai degraba promisiunile antreprenorului decat un termen realist.

E interesant de urmarit amanarile termenului CFR. Cel putin la loturile "mari" sunt uneori spectaculoase. Dar fiind mai multe amanari per lot, iese un tabel 3D :). Poate poti pune o lista de amanari in ultima coloana. Loturile cu multe amanari sunt cele cu probleme.

Gen in iunie 2024 era dat termen dec 2024. In mai 2024 era dat termen aprilie 2025. Sunt deci seturi de 4 cifre: 05/24:12/24, 07/24:04/25

PS: nu stiu daca au consultanta (inginer) pe loturile QW, deci nu stiu cum certifica progresul.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mulțumim, foarte apreciat efortul tău! :cheers:

cristi5

#141
Quote from: Konter on August 09, 2024, 11:42:16 AMin quote-ul initial ranforsarea de suprafata e prezentata ca o alternativa la reconstructia terasamentului

Se ranforseza fundatia si la modernizari si la QW (numai) Teius-Razboieni. De-asta CF modernizata este asteptat sa reziste mai mult, chiar la viteze mari.

Terasamentul este sub fundatie. Ce spune citatul (am verificat cu un inginer CFDP) este ca in cazul asta nu era de ajuns refacerea fundatiei ci a trebuit intervenit si la terasament, altfel toata lucrarea era degeaba.

La un proiect de modernizare s-ar fi procedat la fel: o expertiza a stricaciunilor terasamentului si ales una din solutii de consolidare.

Vedem pe toate santierele de modernizare ca se expertizeaza toate structurile existente si inlocuirea/reconstructia sau alternativ reabilitarea se fac in functie de acea expertiza. Am vazut inclusiv podet reconstruit pe un fir si pastrat pe celalalt.

In concluzie nu cred ca exista un standard, ci importanti sunt acei indicatori (gen "moduli de deformare dinamici") care trebuie atinsi. Metoda prin care sunt atinsi variaza functie de situatia din teren.


Konter


ri3

Hello! Astazi s-a publicat raportul oficial pentru luna iulie, deci revin cu progresul efectuat pe QW. Am considerat sugestiile primite, deci de luna aceasta avem :
1) Oprirea actualizarii mediei pentru loturile terminate (am cautat in rapoartele anterioare exact cand au fost finalizate, nu am avut mult de munca ce-i drept :) )
2) Coloana cu estimarile oficiale, si respectivele intarzieri (din nou, am cautat in toate rapoartele oficiale anterioare, dar nu am gasit vreo schimbare a termenului pe vreun lot ; totusi ma astept la schimbarea estimarii pentru Teius-Razboieni)
3) Finalizarea estimata in functie de media lunara.
Se misca destul de slabut, avand in vedere cate utilaje de inlocuire automata a suprastructurii s-au dezvoltat in ultimii ani (e.g. Plasser & Theurer cu ritm maxim de 500 m/hr. - top of the line ce-i drept, dar sunt sigur ca exista si altele mai rentabile), vedem ca de obicei lipsa unui antreprenor competent in sectorul feroviar. QW sunt lucrari de facut in cateva luni, nu in 2 ani. Nevertheless, atasez raportul. O zi faina !

https://mega.nz/file/ynhBCYbJ#PssgjkZj3LinnjLM-0BwrkTSQ8_nmGf2cHRfThA_QkM


pasadia

Asa, la prima vedere, vad o multime de proiecte la care e raportat un progres lunar de 0%, dar in paralele cateva proiecte la care sunt raportate progresele lunare imense (20, 25, chiar 35%). Ceea ce ma face sa zic ca datele sunt inutile pentru o analiza a evolutiei lucrarilor - foarte probabil ele reprezinta doar lucrarile certificate si (probabil) platite dar care, FOARTE PROBABIL, nu sunt lucrarile efectuate in ultima luna.

Practic este vorba despre progresul hartiilor, nu despre progresul lucrarilor. Nu zic, e util sa stim ca se misca (greu) si hartiile, dar....

ri3

#145
In mod normal, pentru astfel de lucrari nici nu ar mai trebui sa avem rapoarte, cum am zis, ele ar trebui efectuate in cateva luni. Totusi, cum acestea sunt intinse pe mai multi ani, atat media lunara cat si progresul pe care il observam luna de luna pe cateva loturi active ne ajuta sa evaluam capacitatea de lucru a constructorului. In momentul in care dupa 1 an pe 5 din 15 micro-loturi de 3-5 km (ipotetic vorbind) avem 80-99% stadiu de executie iar pe restul null, este safe to say ca lucrarile nu se vor termina in anul ramas. Despre stadiul birocratic, sincer chiar nu am ce face :) Again, as vrea sa stiu si eu cine a permis termene de ani de zile pe lucrari de intretinere "mascata", la niste preturi nu tocmai mici.

Konter

@ri3 pai cam atat dureaza cand le faci manual. Mai fanteziste sunt termenele de 3 ani pentru reconstructii.

cristi5

#147
Am auzit din mai multe parti ca nu se poate tine orarul pe Bucuresti-Craiova si ca sunt intarzieri mari "din cauza lucrarilor". Este corect, stie cineva cum se merge pe linie? Banui ca e vorba de lucrari Quick Wins?

Sigur, intrebarea se pune de ce nu au schimbat mersul, stiind ca vor fi lucrari si se va circula pe un singur fir, deci asteptat la cruci etc.

——-

@ri3 daca la o pozitie kilometrica data ai ceva progres pe firul 1, automat vei avea zero pe firul 2, pt ca pe ala se circula. Deasemenea circulatia pe firul 2 incetineste lucrul pe firul 1, exact ca la modernizari

Poti sa grupezi micro-loturile "vecine" in loturi mai lungi cu un singur constructor, pe un fir? Media ponderata sum(lungime * procent)/lungime_totala cred ca ar da o situatie mai ilustrativa despre zona constructorului respectiv

Sau se poate grupa intre 2 statii, unde banui ca exista totdeauna un singur constructor.

Konter

OIL in Iunie 2023, 50% progres si mai au 3 luni pana la termen. Cel mai probabil o sa ajunga in iunie 2025.

" Iași, 11 septembrie 2024
📢 QUICK WINS - Lucrările pe linia CF TECUCI - IAȘI avansează mai accelerat și au atins un procent de 50% execuție!
 
Conform imaginilor recente, se execută diverse lucrări, de la compactarea terenului de fundare și așternerea geotextilului și geogrilei, până la așternerea stratului de piatră în zona trecerilor la nivel cu calea ferată, montarea de traverse de beton, șină nouă, dar și traverse din lemn și șină nouă pe pod. În același timp, se montează aparate de cale, respectiv schimbătorul 2 și TDJ în stația Crasna, iar în stația Zorleni se confecționează joante izolante lipite. Mobilizarea pe șantier la finele lunii august implica un număr de 28 de utilaje și mijloace de transport, și circa 81 de muncitori.

📌 Reamintim faptul că SRCF Iași și S.C. NESS PROIECT EUROPE S.R.L. Ploiești au semnat în luna februarie 2023 contractul pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS pe 41 de km din linia CF TECUCI - IAȘI, între stațiile TUTOVA - MUNTENI (Fir II), de la km 286+163 la km 328+000.
ℹ️ Valoarea contractului: 163,605 MILIOANE lei, fără TVA
ℹ️ Ordin de începere a lucrărilor: Iunie 2023
ℹ️ Durata contractului: 18 luni
ℹ️ Data estimată a finalizării lucrărilor: Decembrie 2024
ℹ️ Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR
📸 Imagini de pe teren - Lucrări de tip QUICK WINS între ZORLENI - CRASNA"






















Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa

dan tm

Se observa in santiere ca predomina oamenii trecuti bine de 50 de ani.
Am remarcat asta si pe santierul CF Lugoj-Arad. In afara de soferii de pe basculante si betoniere majoritatea erau trecuti de 50 de ani.

acum cu finalizarea centurii de sud (VTM) am mai sta in trafic si chiar am salutat muncitorii lui Umbrarescu. Nici unul nu era sub 50-55.