News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

lucrari de tip quick wins nu s-ar putea face si in regim propriu? regionalele sa depuna proiecte pe fonduri europene? e vreo cerinta de la ue ca ele sa se scoata la licitatii publice?

Archi

Ceea ce descrii tu este practic mentenanța, deci nu e eligibila la finantare UE. UE nu finanteaza mentenanta.

Quick wins practic este mentenanta mascata sub forma de investitie ca sa mai ia ceva banuti din PNRR, de aceea a fost cu licitatii.

E evident ca Romania are nevoie de astfel de lucrari prin care aducem linia la parametri ei initiali pe mii de km, dar ar fi nevoie de o schimbare de paradigma. Trebuie multi bani de la buget si treaba sscartaie.

cristi5

#122
@GIV quick wins e un nume "european" pt lucrarile de intretinere normala pe care ar trebui sa le faca statul roman dar nu le face de 3 decenii pt ca salarii, pensii, pomeni, etc. Singura investitie sau memtenanta din discursul public e cea rutiera.

@GIV aici mai in detaliu despre tipurile de lucrari.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=307.msg454923#msg454923


@Archi Quick Wins a fost pregatit inainte de pandemie si PNRR. Discutia a inceput prin 2019 si chiar API a fost prezenta, unul din topicurile feroviare incepe in 2019 cu intalnirea respectiva. A rezultat o analiza multi-criteriala (AMC) care spune care sunt cele mai eficiente locuri de reparat (ca nu te poti duce la Comisie fara o lista unde ar fi fondurile EU mai utile).

Din pacate la putine din tronsoanele identificare (cele din PNRR) ajunge inlocuirea suprastructurii (piatra sparta, sina, traverse, prinderi). La celelalte e compromisa fundatia (de ex Teius-Razboieni care a intrat in PNRR, ceva inundatii in anii 1970). Deci restul QW ramase in AMC sunt scumpe pe km si nu sunt quick.

Am cerut CFR sa ne arate AMCul QW si au zis sa mergem la sediu sa-l consultam. Cum nu avem prea multe resurse umane in Bucuresti, probabil nu se va intampla. Sau ii dam in judecata sa ne dea format digital...

Xenos

Si cand o sa vedem si ceva licitatii pe maretele planuri tinute sub cheie la sediu?

cristi5

#124
@Xenos trebuie identificata o sursa de finantare europeana...

Exista la nivelul CFR, la departamentul de proiecte finantate european, o intelegere a faptului ca QW sunt "proiecte de succes". Asa s-au exprimat prin februarie.

La CM PT a avut loc o discutie sa intre restul QW din AMC pe PT si dupa intalnire era ceva entuziasm la @oc7avian si @Ionut  care au participat. Cumva ar exista un rol pt API sa ceara asta, nu mai tin minte exact. Nu stiu ce s-a intamplat intre timp.

cristi5

#125
^ Apropo de "Quick Wins proiecte de succes". Cand a aparut programul s-a stiut si un posibil risc, similar cu centuri rutiere: firme mici, incapabile financiar sa duca proiectul. Plus o groaza de micromanagement pentru multe loturi mici. Micromanagement combinat cu birocratie europeana si regionale CF fara experienta in astfel de finantari, o combinatie nefericita.

Cand loturile nu sunt continue (cum sunt la regionala Brasov si Cluj, dar NU la Craiova), apare si problema tehnica: sina noua pe 400m sudata in capete cu cea veche, probabilitate mare sa se strice in urmatorii ani aia veche si n-am facut nimic, ca trebuie iar restrictie de viteza.

Zona incidentului "tren contra tren" dintre Draganesti-Olt si Farcasele este destul de ilustrativa pt problemele de mai sus. Loturile pe 0% dupa un an si jumatate (Quick???) mai putin unul de 440m spre Draganesti-Olt



Ba mai mult, e posibil ca tocmai lucrarile astea (pe un pod) sa puna pe ocupat un bloc de pe firul circulat, deranjament care ar fi contribuit la incident.


TibiV

Parca Rotary Construct nu este o firma tocmai mica...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#127
^^
Pot să înțeleg până la un punct acest fanatism "quick wins e negru, coridoreala e alba", însă să ajungi să zici că lucrările de quick wins (care înlocuiesc șină veche, traverse, aparate de cale, piatră spartă, repară poduri, elimină restricții de viteză, cresc viteza pe linii cu mii de minute în toată țara) ar fi de vină pentru aproape accidentul nasol feroviar e de bezna minții.

carutasul

mie ideea mi se pare bună însă observ și eu că o fi win - ar trebui să fie ok, vitezele din anii '90 sunt o amintire frumoasă-  dar nu prea par "quick". (bine, în comparație cu coridoreala orice e quick :)). Adică mă ășteptam să dureze sub un an fiecare lucrare în parte, să fie gata deja multe din ele, însă nu prea se vede câștig în teren, sau poate că o fi și nu îl văd eu, că nu prea urmăresc decât anumite trasee... 

cristi5

#129
@horatiu.cosma eu am exemplificat doar niste riscuri, care din pacate se confirma, in rest imi pui vorbe-n gura.

Daca te uiti, eu am deschis acest topic, eu am incercat sa organizez ceva ca sa fie monitorizate QW, dar nu le monitorizeaza aproape nimeni din comunitate, desi stadiul lucrarilor e public de multe luni. Sigur, nu-i usor de monitorizat, fiind imprastiate prin teritoriu.

QW sunt considerate a priori ca fiind un mare succes, eu cred ca nu trebuie sa ne mintim si sa spunem acolo unde nu sunt (deocamdata) un succes. Ba dimpotriva as spune, in cazul asta.

Din pacate ma lamuresc odata in plus ca intre noi doi nu poate exista comunicare, ca de colaborare ce sa mai povestim. Asta e.

Mi se pare simplist (sa nu zic altfel) sa crezi ca, daca ma ocup de monitorizrea (si inteles cauzele intarzierii) modernizarilor, nu pot vedea meritele unui alt tip de lucrari. Eu nu vad lumea in alb si negru, daca asta vrei sa sugerezi. Asta cu "four legs good, two legs bad" e o reminescenta a educatiei comuniste, pe care o ironizeaza nea Orwell.

Konter

#130
@TibiV degeaba daca n-au experienta si utilaje pentru asa ceva. Nici strabag sau Porr nu-s grozave in feroviar si aia chiar au posibilități. Euro98 are, dar insolventa nu-i ajuta.

cristi5

#131
Sa punem aici pentru "istoria" QW comunicatul API din 2019 care mentioneaza (pentru prima data probabil) sintagma Quick Wins

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=307.msg232565#msg232565

Aici licitatia din 2019 pentru misteriousul SF de quick wins, care stim ca exista dar nu il putem vedea

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=448.msg395025#msg395025

Acolo sunt multe discutii despre QW dinainte de a deschide acest topic



cristi5

#132
Quote from: dargauda on August 06, 2024, 11:54:17 PM- Drum Asfalt (QW pe Teius-Razboieni) cu Alstom

Aici cand au termen de finalizare?se misca ca melci.

Termenul pe care l-am primit in martie cand am intrebat este Toamna 2025

Reamintesc ca e vorba de refacerea fundatiei. E o lucrare diferita de restul QW. Cateva amanunte tehnice

Quotelucrările se execută cu ranforsarea fundației caii la rand pe toată distanța întrucât pe toată secția de circulație inundațiile din anii 1970 și 1975 au distrus stratul de repartiție. Cu toate acestea la măsurarea capacității portante la nivelul fetei superioare a terasamentului aceasta era sub limitele minime impuse. În aceste condiții cele mai uzitate soluții sunt cele de extraexcavatie pana la terenul de bază "sănătos" sau stabilizare cu lianți hidraulici pe o adancime de 30 de cm. Din considerente de costuri am ales cea de-a doua soluție pentru a obține moduli de deformație dinamici minimi de  30 de MPa și 60 de MPa în regim static la nivelul platformei căii (nivelul superior al substratului).

dargauda

Multumesc de raspuns cristi5

Konter

#134
@cristi5 ai idee cu cat ar fi ranforsarea mai ieftina fata de reconstructie si care e durata de viata fata de cea din urma? Poate o s-o foloseasca si in alte parti in loc sa refaca "coridoare" 20 de ani.