News:

.

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

serbanlupu

Lucrările de tip Quick Wins pentru ridicarea restricţiilor de viteză au început între staţiile Crasna şi Zorleni, pe firul II, valoarea lor fiind de 163,6 milioane de lei, fără TVA, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru viteza maximă de circulaţie de 120 km/h, a anunţat, marţi, CFR S.A., relatează Agerpres.

https://www.economica.net/cfr-a-inceput-efectuarea-de-lucrari-de-tip-quick-wins-intre-statiile-crasna-si-zorleni-pentru-cresterea-vitezei-de-deplasare-a-trenurilor_740628.html

Konter

Continuăm lucrările de refacție totală în lungime de 𝟏𝟎,𝟗𝟎 𝐤𝐦 pe linia 𝐂𝐅 𝐁𝐚̆𝐧𝐢𝐭̦𝐚 – 𝐌𝐞𝐫𝐢𝐬̦𝐨𝐫 – 𝐂𝐫𝐢𝐯𝐚𝐝𝐢𝐚, 𝐟𝐢𝐫 𝐈 𝐬̦𝐢 𝟔,𝟓𝟎 𝐤𝐦 𝐩𝐞 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚 𝐈𝐥𝐢𝐚 – 𝐋𝐮𝐠𝐨𝐣 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐬𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐢𝐥𝐞 𝐇𝐨𝐥𝐝𝐞𝐚 – 𝐌𝐚𝐫𝐠𝐢𝐧𝐞𝐚.

Se execută lucrări de demontare a liniilor, inclusiv în tunele, excavație în ampriza căii, așternere geotextile și geogrile, realizarea substratului căii, aprovizionare materiale de cale șină, traverse.
În perioada 𝟏𝟏.𝟎𝟒-𝟏𝟔.𝟎𝟒.𝟐𝟎𝟐𝟒 au fost livrate în șantier 𝟕𝟗𝟎 𝐭𝐨𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐬̦𝐢𝐧𝐚̆ 𝐧𝐨𝐮𝐚̆ 𝐭𝐢𝐩 𝟔𝟎 𝐄𝟏 care va fi montată pe intervalul 𝐇𝐨𝐥𝐝𝐞𝐚 – 𝐌𝐚𝐫𝐠𝐢𝐧𝐞𝐚.

















Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

"Colegii noștri, care execută lucrări de modernizare pe loturile de cale ferată aparținând Regionalei Brașov, au folosit traverse sintetice, cunoscute și sub numele de traverse compozite feroviare, fiind o premieră în țara noastră.
O echipă de specialiști venită tocmai din Germania, de la producătorul acestor traverse – Kraiburg Strail, a fost prezentă pe șantier pentru a le oferi acestora asistență și expertiză tehnică.
Acest tip de traverse au o rezistență mai mare și, în plus, sunt ușoare, termoizolante și rezistente la îmbătrânire, având o durată de viață de 50 de ani, adică de cel puțin 5 ori mai mare decât cele din beton sau de 10 ori mai mare decât cele din lemn.
Spre deosebire de traversa convențională din lemn, traversa compozită nu este doar mai ecologică, ci și rezistentă în cele mai dificile regiuni climatice.
Noile tipuri de traverse au fost montate pe podurile aflate în aliniament și pe cele curbate cu supraînălțare mai mică de 50 mm."


Konter

"Se execută lucrări la trecerile la nivel cu cale ferată de la km 307+692, 309+680, 312+180, 318+380, 319+710. Lucrările sunt diverse și implică operațiuni de așternere geotextil și geogril, strat de PSS nivelat și compactat, montare suprastructură CF, balastare linie, buraje tehnologice, montare dale beton în pasaj etc. În același timp continuă aprovizionarea cu piatră spartă și balast PSS în stația Crasna și aprovizionarea cu traverse de beton în stația Zorleni, haltele Banca și Crasna.

Mobilizarea pe șantier implică 21 de utilaje și mijloace de transport (trei excavatoare șenilate, un buldoexcavator, două buldozere, două Manitou, cinci ATB, doi cilindri compactori, o Wolla, un trailer, două trenuri cu 32 de vagoane, o mașină de burat, un ciur mobil pe șenile) și 71 de efective de resurse umane (trei ingineri, patru maiștri, un șef de echipă, 38 de muncitori, nouă servanți de utilaje, șase șoferi, patru mecanici de utilaje CF, doi mecanici de locomotivă și patru manevranți).

SRCF Iași și SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești au semnat în luna februarie 2023 contractul pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe 41 de km din linia CF Tecuci-Iași, între stațiile Tutova-Munteni (Fir II), de la km 286+163 la km 328+000. Valoarea contractului este de 163,605 milioane de lei, fără TVA, iar finalizarea lucrărilor este estimată pentru luna decembrie 2024."
Sursa: cfr infrastructura, fb.














Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

"Lucrările feroviare din stația Costești, incluse în programul de reparații de tip Quick Wins (Lotul 20), desfășurat pe raza SRCF Craiova, s-au executat de către Intens Prest SRL în perioada 26 februarie – 15 mai 2024.
Lucrările au constat în demontarea și refacerea suprastructurii căii cu materiale de cale noi – șină, traverse de beton, material mărunt de cale, pe o lungime de 2.000 m, montarea a patru schimbătoare noi de cale, reabilitarea trecerii la nivel cu calea ferată, situată între stațiile Pârvu și Costești, la km CF 129+010, prin montarea de cadru-șină, traverse și dale noi, refacerea zonei de racordare drum-cale ferată în zona pasajului, lucrări urmate de burajul mecanizat și profilat piatra spartă pe zona feroviară reparată."
Sursa: https://clubferoviar.ro/lucrari-cfr-finalizate-la-costesti/



MarianD

Buna.
Situatia lucrarilor feroviare de tip Quick Wins pe M300, relatia Apahida - Teiuș, urmărită timp de aprox. 2 luni aproape zilnic:
- între stațiile Cojocna - Tunel, se lucra la firul 2, se aproprie momentul circulației pe firul nou.
- În stația Tunel, au schimbat și toate macazele care dau acces din directa aferentă firului 2 către abătute, iar în capul Y, s-a pregătit chiar și schimbătorul ce va da acces în directa aferentă firului 1, însă în capul X nu.
- între stațiile Tunel - Boju, se lucra la firul 2, se aproprie momentul circulației pe firul nou.
- între stațiile Boju - Valea Florilor, se lucra la firul 2, se aproprie momentul circulației pe firul nou. Am vazut trenurile de lucru și automotoarele TFC circulând la un moment dat pe acest fir, însă tracțiune electrică nu.
- stația Războieni e pe spate, doar ceva lucrări în capul X, se pregătește macazul pentru directa aferentă firului 1.
- Între Războieni - Unirea, firul 1 e aproape gata, dar din cauza lipsei schimbătorului din cap X Războieni, nu va putea fi dat în circulație repede. Ar trebui urgentate lucrările pentru utilizarea cât mai rapidă a acestui fir reabilitat.
- Stația Unirea, lucrurile sunt OK în capul Y (toate schimbătoarele sunt noi), însă în capul X, lipsește cel puțin macazul pentru accesul către fir 1, care va fi curând reabilitat. Ar trebui urgentate lucrările pentru utilizarea cât mai rapidă a acestui fir reabilitat.
- între stațiile Unirea - Aiud se lucra cu tren de lucru Swietelesky și Zue, și ceva basculante și excavatoare. Aproape gata fir 1 peste cam 2 luni, sunt și ceva secțiuni de cale scoasă, BLA nefuncțional, unele treceri nivel încă neexecutate, etc. Lucrările se opresc la semnalele de intrare Y ale stației Aiud
- stația Aiud, pe spate, nici un schimbător modernizat, însă trenurile de lucru au acces către firul 1 spre Teiuș, care este în lucru.
- între stațiile Aiud - Teiuș se lucra relativ slăbuț, dar se lucra. Din păcate, chiar dacă firul 1 ar fi gata, din cauza lipsei schimbătoarelor relevante din cap Y al stației Teiuș, nu se va putea da în trafic. BLA scos din funcție pe fir 1, tren de lucru Swietelesky l-am reperat și pe acestă distanță, funcție de cum trenul de piatră spartă Zue împrăștie.
- stația Teiuș, praf frate; lucrări incipiente în cap Y, și cam atât, restul e năpădit de buruieni. La cât de importantă e acestă stație, ar fi trebuit să fie modernizată din centralizare clasica pe relee pe centralizare electronica cu, parerea mea, macaze cu viteza sporita in capul X, pentru ca de aici putem merge cu trenuri (multe) catre Blaj ori catre Alba Iulia. Practic, cer TMV. Ar trebui poate pusa cumva presiune pe CFR Infra sa lanseze o licitatie pentru modernizarea acestei statii. O statie similara este Apahida, pe vremuri erau acele semnale ciudate cu 60 in abatere catre Dej. La fel, macaze bune in cap X si TMV + CE, ar fi de vis, trenurile catre Cojocna 70 pe directe, catre Dej 30 in abatere din cauza schimbătoarelor.

Ar mai fi în pregătire Valea Florilor - Câmpia Turzii  fir 1 (se circulă cu 50km/h pe fir 2, sina este praf), iar Războieni - Călărași Turda fir 1 este închis.  Câmpia Turzii - Călărași Turda fir 1 50km/h, fir 2 70 km/h pana la Ramificatia Turda, nu intelegem de ce nu se ridica vitezele, totul este gata, iar statia Calarasi Turda este brici.

În principiu, pe relația Apahida-Teius sunt cam 2 trenuri de lucru Swietelesky și 2 trenuri pentru împrăștiat piatră spartă ale Zue, cel puțin câteva drezine, cel putin un utilaj de sudat sina al CFR Infra Hiarom, deci se lucra bine, inclusiv la ore târzii (în special în zona Cojocna - Boju).

Speram anul asta sa putem circula pe firele noi, daca se mobilieaza mai bine.

Konter

" Bucureşti, 7 iunie 2024
📢 PNRR - 134 de km de cale ferată în reparații Quick Wins pentru ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei maxime până la 120 km/h

‼‼‼ Din cei 421 de km de cale ferată incluși în programul de reparații de tip Quick Wins, pe 43,13 km lucrările au fost finalizate și liniile redeschise circulației, iar alți 134 de km de cale ferată sunt în execuție la ora actuală, pe raza regionalelor București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași și Galați, stadiul de execuție al lucrărilor fiind de 11% - 98%.

🚧 Pe cele 52 de șantiere deschise la ora actuală pe rețeaua feroviară se desfășoară lucrări de reparații prin înlocuirea integrală a suprastructurii căii ferate, inclusiv în zona trecerilor la nivel, cu materiale noi, achiziționate de constructori - piatră spartă, șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ -uri.

👷 Lucrări de tip Quick Wins în execuție - 134 km CF
→ Chiajna - Grădinari (firul II) și Vadu Lat - Zăvestreni (firul I) - 16 km
→ Olteni - Caracal și Balș – Pielești - 25,329 km
→ Bănița – Livezeni - 12,64 km
→ Războieni - Apahida - Someș Odorhei și Coldău - Beclean pe Someș - 29,260 km
→ Teiuș - Războieni (firul I) și Tălmaciu - Sibiu (firul II) - 24 de km
→ Crasna - Zorleni (firul II) - 15,25 de km
→ Mărășești - Tecuci și Adjud Borzești - Bacău - 11,42 km

✔️ Lucrări de tip Quick Wins finalizate - 43,134 km
→ Chiajna - Grădinari (firul I) - 10 km
→ Pitești - Craiova - 13,042 km
→ Stațiile Jucu, Iclod (firul II), Ileanda - Cuciulat, Călărași Turda - Câmpia Turzii - 19,45 km
→ Stația Cosmești - 0,642 km

🚧 Șantiere în pregătire - etapa achiziție materiale/organizare șantiere – cca 244 km CF

ℹ️ Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări de reparații punctuale, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate între anumite poziții kilometrice, scopul final fiind eliminarea restricţiilor de viteză și creșterea vitezei maxime de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația tehnică a liniei).

🖋� Avem în derulare 123 CONTRACTE, în valoare totală de 1,93 MLD lei, cu finanțare asigurată prin PNRR, pentru lucrări de reparații de tip QUICK WINS, pentru ridicarea restricțiilor pe 420,6 km de cale ferată, în perioada 2024 - 2026."
Sursa

Konter

850 de milioane de euro și 5 ani pentru 557 de km cf refacționată, 60 de tuneluri si 50 de poduri reparate.
Rezulta 1,5 milioane euro/km.
La noi, quick wins costa, in medie, 950.000 de euro per km. Fara poduri si tuneluri, dar cu ceva fundatii refacute ce-i drept. Ar fi interesant de comparat cu cat a crescut viteza la ei si cat a crescut la noi dupa terminarea lucrarilor.

"Deutsche Bahn (DB) a finalizat modernizarea liniei de mare viteză Hanovra-Würzburg pentru 850 de milioane de euro. Trenurile pot circula din nou pe șine cu mare viteză, iar pasagerii pot călători între Saxonia Inferioară și Bavaria în aproximativ două ore.
DB a modernizat linia în mai multe etape începând cu 2019. Echipele de la DB și companiile de construcții comandate au reînnoit complet un total de 557 km de șine, 700.000 de traverse și 235 de aparate de cale.
De asemenea, specialiștii au reparat suprastructura pe 49 de poduri și în 63 de tuneluri. În acest an, a fost necesară și o stabilizare suplimentară a subsolului în tunelul Rauheberg. Șinele dintre Kassel și Fulda au primit ultimele retușuri între 26 mai și 7 iunie.,,
Sursa

AlexxC

Putem sa punem si noi sine,traverse si macaze de mare viteza la acelasi pret...dar trebuie sa ai pe ce le aseza: un terasament perfect, aliniament, catenara in parametri,semnalizare, etc
Si linia de Constanta ar duce cu semnalizare si catenara tensionata corespunzator 200kmph; doar ca nu a fost proiectata pentru asa ceva;
Hanovra-Würzburg e cu 250kmph si sectoare de 280kmph.

Sorinus

Chiajna - Grădinari (fir I si II) implica si statia si macazurile din Gradinari? Ca statia in sine era punct major de gatuire a traficului, fiind varza. Mai este si un minitriaj pt Bucuresti pe M100, totdeauna sunt trenuri de marfa garate acolo, cate 3-4.

bgd23

Cred că da. Sunt loturi de la km 9+100 pănă la 42+000 cap coadă. Grădinari ar fi pe la km 26, deci în lotul 8 sau 9 e inclus.
Lot 8 – Chiajna - Grădinari, km 23+500 – km 25+500 (fir I și II)
Lot 9 – Grădinari - Vadu Lat, km 25+500 – km 27+300 (fir I și II)

Konter

𝐒𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐓𝐄𝐂𝐔𝐂𝐈 – 𝟏𝟕.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟒
𝐋𝐨𝐭 𝟑
- continuăm lucrările de înlocuire a suprastructurii CF pe linia 𝐓𝐞𝐜𝐮𝐜𝐢 𝐍𝐨𝐫𝐝 – 𝐂𝐨𝐬𝐦𝐞𝐬̦𝐭𝐢;
- executăm lucrări de secționare a căii fără joante și de detensionare în vederea începerii lucrărilor de ciuruire mecanizată cu utilajul 𝐑𝐌 𝟗𝟎 – 𝐏𝐥𝐚𝐬𝐬𝐞𝐫 & 𝐓𝐡𝐞𝐮𝐫𝐞𝐫, intrat de curând în proprietatea 𝐁𝐀𝐖𝐈;
Sursa



















Powered by API/PUM imgur uploader


reed

#117

Konter

"𝐋𝐨𝐭 𝟑 𝐬̦𝐢 𝐋𝐨𝐭 𝟔
La data de 𝟎𝟑 𝐢𝐮𝐥𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟒 am început lucrările de ciuruire mecanizată pe Loturile 3 Tecuci Nord – Frunzeasca și Lot 6 Adjud – Urechești, cu mașina de ciuruit balast 𝐑𝐌 𝟗𝟎 intrată de curând în proprietatea BAWI. Pe aceste loturi continuăm înlocuirea cadrului șină-traverse CF, descărcări de piatră spartă, buraje tehnologice, stabilizarea și profilarea căii."
















Powered by API/PUM imgur uploader

Konter