News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Programul Transport și Comitetul de Monitorizare PT

Started by ionescu63, December 20, 2022, 07:26:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Excelente prezentarile!

Intalnirea e axata exclusiv pe proiecte PT? Ar fi interesant un update al proiectelor infra finantate din CEF 1&2, Fondul de Modernizare ( gestionat de min energiei) si chiar alte surse.

Ionut

Doar PT. Am intrat și prin PNRR dar na... este CM PT.
Din păcate la CM PNRR am primit reject. Noi și toată lumea.

Ionut

Prezentare oficială ARF în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


















Ionut

Astea au fost cele 4 prezentări de proiecte (CNAIR, CFR, Metrorex, ARF). Evident că au fost multe discuții. Dacă vă interesează ceva anume, întrebați.

O chestie importantă de adăugat: au promis că (la cererea expresă a noastră, API) vor operaționaliza Grupurile de Lucru în cadrul CM PT "cât mai curând" și, în plus, vor fi 3 (trei) reuniuni CM PT pe an (o întâlnire în ianuarie, online, o întâlnire primăvara în teren și o întâlnire toamna în București la sediul MT). E un semnal bun, recunosc și ei că e prea puțin să ne vedem o dată pe an. Poate poate va deveni dintr-un comitet de constatare, unul cu adevărat de monitorizare!

Xenos

Mi se par arzătoare două teme:
Prima, a materialului rulant - stadiu licitații în curs și mai ales viziunea pe termen lung - rame etajate, mai lungi? ce facem cu traseele neelectrificate? se urmărește achiziția de locomotive noi (altele decât acelea 16) și vagoane noi? Avem planuri concrete pentru modernizare de material rulant existent?
A doua, ce facem cu programele de tip quick wins, dacă urmează ceva nou de același tip.

Ionut

La MR îi las pe @oc7avian și @cristi5 să vă zică din discuțiile cu Roșeanu ce știu. Și dacă nu știu să întrebe. :-[

Legat de QW, poate poate se leagă o mică-mare victorie (și a API) și vedem o continuare a QW pe PT! Poate! :)

oc7avian

Nu e chiar topicul perfect, dar să răspund:
  • pe PT avem IR-urile Alstom și o viitoare licitație de regionale (aprox 60)
  • 62 regionale PESA sunt mutate pe Fondul de Modernizare. Tot pe fondurile astea mai discutăm de 9 rame IR și 23 de loco
  • nu mai reiau pe cele pe PNRR

Electrificări avem mutate din PNRR pe Fondul de Modernizare. La altele se chinuie CFR cu SF-uri

tom_sawyer

#97
Astăzi, 28 mai 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

Scurtă descriere

Prin proiectul de hotărâre se propune, în vederea asigurării continuității finantarii proiectelor de infrastructura de transport, până la rectificarea bugetară:
1 suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024 cu suma de 1.850.000 mii lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, la capitolul 84.01 ,,Transporturi", titlul 56 ,,Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN ) postaderare ", în vederea asigurării necesarului de finanțare de la bugetul de stat a Finantarii nationale si a Cheltuielilor neeligibile pentru proiectelor din domeniul transporturilor derulate de către beneficiarii Programului Transport.
2. suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024 cu suma de 850.000 mii lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, la capitolul 84.01 ,,Transporturi", titlul 61 ,,Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de imprumut a PNRR", în vederea asigurării necesarului de finanțare de la bugetul de stat a Finantarii publice nationale si a Sumelor aferente TVA pentru proiectele finantate in cadrul PNRR – Componenta 4 Transport sustenabil.

MT

https://clubferoviar.ro/ministerul-transporturilor-cere-peste-doua-miliarde-lei-de-la-buget-pentru-metrourile-bucuresti-si-cluj/

tom_sawyer

#98
Proiecte rutiere cu indicatori tehnico-economici aprobați și acord de mediu emis:
 
  •     A8 montan (restul nelicitat): 4,1 mld €
  •     Craiova-Tg Jiu: 2,4 mld €
  •     A7 Suceava Pașcani: 1,35 mld €
  •     VO Cluj: 0,7 mld €
  •     VO Gura Humorului: 0,4 mld €
  •     DEx Focșani-Brăila: 1,17 mld €
  •     DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,3 mld €

Total: 11,5 mld €

tom_sawyer

Grindeanu zice că pe PT s-au semnat contracte pe 100% [din fonduri; pe rutier cred că zice]

min. 39:50

tom_sawyer

#100
Proiecte fazate din exercițiul anterior:

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Tg Jiu, Arad Vest, Craiova Sud, Bârlad, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.

TOTAL= 1,3 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    PiSi 2&3: 2 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    DN71 & DN73: 0,3 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    VO Buftea: 0,07 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €

TOTAL= 4,3 mld €

Proiecte în licitație:

    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,7 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    VO Mediaș: 0,17 mld €
    VO Cluj: 0,8 mld €

TOTAL: 7,7 mld €


Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați:

    A8 montan (restul nelicitat): 4,1 mld €
    Craiova-Tg Jiu: 2,4 mld €
    A7 Suceava Pașcani: 1,35 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    DEx Focșani-Brăila: 1,17 mld €
    DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,3 mld €

TOTAL: 11 mld €


ALOCARE TOTALĂ prin PT 2021-2027(2030): 5,5 mld euro, cu supracontractare 16,5 mld euro.

cristi5

@tom sawyer foarte bun calculul. Practic se va face cam o treime din ce e promis, ca nu sunt bani. Tot zice @florin74

Poti face acelasi calcul pe CF? stiu ca nu avem ITE aprobati pt Predeal dar putem estima...

tom_sawyer

#102
Modul cum se derulează Programul Transport 2021-2027 a fost analizat în cadrul unei ședințe a Comitetului de Monitorizare care a avut loc la Timișoara pe 20 mai. Minuta reuniunii și documentele aferente le-au fost trimise participanților abia ieri după-amiază, prilej pentru noi de a analiza ce promisiuni făcute atunci s-au și respecat. Analiza relevă restanțe din partea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și a Metrorex.

La data desfășurării ședinței de la Timișoara, la nivelul Autorității de Monitorizare pentru Programul Transport 2021-2027 se aflau în proces de semnare cinci contracte de finanțare, în valoare de 10 miliarde de euro. De asemenea, erau în evaluare 50 de cereri de finanțare în valoare de 16,7 miliarde de euro (12,4 miliarde de euro pe rutier, 3,43 miliarde de euro la metrou, 348 de milioane de euro pe feroviar, 485 de milioane de euro pe naval și 21 de milioane de euro pentru asistență tehnică).

clubferoviar.ro/programul-transport-2021-2027-corigente/

https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2024/08/2024.08.08-Minuta-CM-PT-Timisoara.pdf

tom_sawyer

#103
@cristi5 : pe feroviar nu am urmărit așa constant situația;

Banii efectivi pe feroviar din PT 2021-2027 sunt vreo 3 mld € (9 mld € cu supracontractare) - excluzând achizițiile de trenuri.

Proiecte fazate din exercițiul anterior: 0,2 mld €

Modernizarea gărilor: 0,1 mld €

Doar Craiova-Caransebeș aflat acum în licitație e 3,5 mld €.


Ar trebui să urmeze: Ploiești-Suceava, București-Roșiori-Craiova, tunel Predeal.

shift2rail

Trebuie adaugate granturile CEF (CINEA va deveni principalul finantator al infrsstructurilor verzi, feroviar+naval) si Fondul de Modernizare(FM), alimentat din tranzactionarea centralizata a permiselor CO2 pe bursa de la Leipzig, fond gestionat in Ro de min Energiei si la care CFR s-a cuplat bine: Cta-Mangalia, Videle-Giurgiu, plus alte electrificari prin tara. O sansa uriasa de a electrifica masiv reteaua, sunt vreo 15-16 mld eur in FM.