Programul Transport și Comitetul de Monitorizare PT

Started by ionescu63, December 20, 2022, 07:26:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Quote from: Ionut on May 26, 2024, 08:53:11 PMPrezentare oficială CFR în cadrul CM PT mai 2024, Timișoara.


Fazările îmi dau ochiometric minim 0.5 miliarde de €
Iar de pe listă nu e de sărit implementarea ERMTS pe Predeal - Constanța, de 2 miliarde de lei.

Cel mai greu de luat la puricat sunt lucrurile "mărunte", per regională, dar care se adună: reabilitări punctuale de poduri, modernizări de gări etc.

tom_sawyer

Și eu cred că sunt mai mult fazările decât 0,2 mld €, valoare care apare aici:

Quote from: Ionut on May 13, 2024, 01:40:25 PMProiectele fazate (de pe POIM pe PT).



tom_sawyer

Actualizare pe rutier:

Legat de fondurile disponibile pe rutier din Programul Transport 2021-2027:
https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4766-pot16082023-2

Avem un buget limită de contractare de 16,4 mld euro (de 3 ori fondurile alocate efectiv), pe cele 3 priorități (P1, P2, P3 - vezi doc.)

Am încercat o împărțire pe proiecte. Las la o parte celelalte programe (PNRR, CEF militar, buget de stat/Anghel Saligny). Valori în mld € fără TVA, valori de construcție+montaj (C+M). Valori fără rezerve de implementare.

Proiecte fazate din exercițiul anterior:

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Tg Jiu, Arad Vest, Craiova Sud, Bârlad, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.

TOTAL= 1,3 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    PiSi 2&3: 2 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    DN71 (Buc-Targoviste-Sinaia) & DN73 (Câmpulung-Brașov): 0,53 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €
    VO Buftea: 0,07 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €

TOTAL= 4,56 mld €

Proiecte în licitație:

    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    A7 Pașcani-Suceava: 1,5 mld €
    Craiova-Tg Jiu (4 loturi): 1,71 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Cluj: 0,8 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,7 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Mediaș: 0,17 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    VO Pucioasa-Fieni: 0,1 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    Noduri rutiere A3 Gruiu, A2 Dragoș Vodă, A1 Ionești: 0,03 mld €

TOTAL: 11 mld €


Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați prin HG:

    A8 montan (4 loturi rămase): 4,1 mld €
    DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,3 mld €
    DEx Focșani-Brăila: 1,17 mld €
    Craiova-Tg Jiu (2 loturi rămase): 0,7 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    VO Vaslui: 0,1 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €

care urmează a fi aprobați prin HG:

    A8 Tg Neamț-Iași-Ungheni Prut: 4-5 mld €
    Legătură T2 Otopeni: 0,1 mld €
    VO Sighetu Marmației: 0,04 mld €


TOTAL: 12 mld €

+ contracte pentru documentatii de SF

tom_sawyer

#108
Quote from: Light on August 23, 2024, 10:27:38 AMMinistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la rândul său tot la Bruxelles, în ceea ce privește proiectul de metrou de la Cluj[...]
Nu se mai poate face prin PNRR. O să fie asigurată finantarea prin Program Operațional Transport.
Doar se schimba sursa de finanțare", a explicat Grindeanu.

Proiectul metroului din Cluj-Napoca trebuia să primească o finanțare prin PNRR de 310 milioane de euro.
Sursa: CLUJ24.ro

Adică de la ce se taie?

GIV

@tom_sawyer de ce sa se taie din alta parte cand poate sa nu se faca? unde e graba?

tom_sawyer

Minuta celei de a doua reuniuni a Comitetului de Monitorizare PT 2021-2027
Publicat: 26 August 2024

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a găzduit în perioada 20-21 mai 2024, la Timișoara, cea de a doua reuniune a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Transport (PT) 2021-2027.

Pe parcursul celor două zile, reprezentanți ai Direcției Generale de Politică Regională și Urbană (DG REGIO) și Guvernului României alături de membrii cu drept de vot, observatori, beneficiari, proiectanți, constructori și organizații neguvernamentale, au participat la lucrările comitetului și la cele trei ateliere dedicate sprijinirii pregătirii, implementării și monitorizării investițiilor în infrastructura de transport finanțate din PT 2021-2027. Din partea MTI au participat la această reuniune dl. Constantin-Gabriel Bunduc, secretar de stat și coordonator al Autorității de Management pentru Programul Transport, dl. secretar de stat Ionel Scrioșteanu și dl. Felix-Corneliu Ardelean, director general al Direcției Generale Programe Europene Transport.

Principalele teme abordate în cadrul reuniunii au vizat stadiul implementării programului, aprobarea minutei din mai 2023, modificarea componenței Grupurilor Tehnice de Lucru aferente CM PT 2021-2027, includerea de noi membrii și prezentarea principalelor proiecte din cadrul programului.

În cadrul reuniunii au fost aprobate:

    Minuta reuniunii CM PT 2021-2027 (3-6 mai 2023);

    Modificarea componenței Grupurilor Tehnice de Lucru aferente CM PT 2021-2027;

    Includerea Federației Zonelor Metropolitane și Aglomerărilor Urbane din România (FZMAUR) în lista observatorilor.

Documentele aferente reuniunii, inclusiv deciziile adoptate, le puteți consulta aici.

MT

tom_sawyer

Versiunea actualizată a Programului Transport (PT) 2021-2027 - august 2024
Publicat: 26 August 2024

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Autoritate de Management, publică versiunea actualizată a Programului Transport 2021-2027 împreună cu Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 12.8.2024.

Documentele pot fi consulte aici.

MT

shift2rail

Cate mld eur ar mai fi disponibile pentru supracontractare in PT, la moment?

Câciu vorbea recent de o re-negociere cu Comisia ptr a scoate A7 din partea de imprumuturi (deci deficit bugetar) si a o trece pe granturi, pe spatiul din PNRR eliberat prin respingerea fin. metroului Cluj dar si retragerea altor proiecte, fara sanse de finalizare in 2026.

tom_sawyer

#113
În momentul ăsta, pe rutier, cam 1,5 mld euro. Care vor fi acoperite cu Focșani-Brăila și ultimul lot din Filiași-Tg.Jiu.

Calculul e făcut presupunând că toate proiectele aflate acum în licitație se contractează la 80% din estimat.

Voi face calculul exact după ce apar pe SEAP și licitațiile de mai sus.

Observator19

Stie cineva ce s-a discutat mai exact despre trenurile metropolitane la sedinta comitetului de monitorizare?

tom_sawyer

#115
Actualizare pe rutier:

Legat de fondurile disponibile pe rutier din Programul Transport 2021-2027:
https://www.mt.ro/web14/strategia-in-transporturi/program-transport-2021-2027/4766-pot16082023-2

Avem un buget limită de contractare de 16,4 mld euro (de 3 ori fondurile alocate efectiv), pe cele 3 priorități (P1, P2, P3 - vezi doc.)

Am încercat o împărțire pe proiecte. Las la o parte celelalte programe (PNRR, CEF militar, buget de stat/Anghel Saligny). Valori în mld € fără TVA, valori de construcție+montaj (C+M). Valori fără rezerve de implementare.


Proiecte fazate din exercițiul anterior:

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Arad Vest, Craiova Sud, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.

TOTAL= 1,31 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    PiSi 2&3: 2 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    DN71 (Buc-Targoviste-Sinaia) & DN73 (Câmpulung-Brașov): 0,53 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €
    VO Buftea: 0,06 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €
    SF-uri: Brașov-Bacău, Suceava-Botoșani: 0,02 mld €

TOTAL= 4,58 mld €

Proiecte în licitație (anunț vizibil în SEAP):

    Craiova-Tg Jiu (5 loturi): 2,16 mld €
    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    A7 Pașcani-Suceava: 1,5 mld €
    A9 Timișoara-Moravița (lotul 1): 1,13 mld €
    DEx Focșani-Brăila: 1,08 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Cluj: 0,8 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,7 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Mediaș: 0,17 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    VO Pucioasa-Fieni: 0,1 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    Noduri rutiere A3 Gruiu, A2 Dragoș Vodă, A1 Ionești: 0,03 mld €
    SF-uri DEx Cluj-Dej & Caransebeș-Lugoj: 0,01 mld €

TOTAL: 13,7 mld €


Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați prin HG:

    A8 montan (4 loturi rămase): 4,1 mld €
    A9 Timișoara-Moravița (loturi 2 și 3): 1 mld €
    DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,3 mld €
    Craiova-Tg Jiu (1 loturi rămase): 0,25 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    VO Vaslui: 0,1 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €
    PiSi6 (DN73C) lot 1: 0,05 mld €
    Noduri rutiere A1 Cugir, A3 Spinuș, A1 Cruceni: 0,05 mld €
    VO Horezu: 0,03 mld €



Presupunând că toate licitațiile în curs se vor contracta la 80% din estimat:

13,7 * 0,8 + 4,58 + 1,31 = 16,85 mld €  (> 16,4 mld €)


În momentul acesta am depășit oficial limita de supracontractare. (Mai urmează să se publice în SEAP lotul 5 Filiași-Tg.Jiu și lotul 2 Timișoara-Moravița)

GIV

Proiecte cu contract semnat:

    PiSi 2&3: 2 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    DN71 (Buc-Targoviste-Sinaia) & DN73 (Câmpulung-Brașov): 0,53 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €
    VO Buftea: 0,06 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €
    SF-uri: Brașov-Bacău, Suceava-Botoșani: 0,02 mld €

TOTAL= 4,58 mld €

cam atat o sa vedem pe langa a7 in lucru... poate si un zimbor poarta pe a3

tom_sawyer

#117
Actualizare:

Proiecte fazate din exercițiul anterior:

    PiSi 4&5: 0,4 mld €
    A0: 0,4 mld €
    CraPi 1&2: 0,2 mld €
    +BrGl, centuri Sf Gheorghe, Arad Vest, Craiova Sud, Sighisoara, Zalău, DNCB etc.
TOTAL= 1,31 mld €

Proiecte cu contract semnat:

    PiSi 2&3: 2 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    DN71 (Buc-Targoviste-Sinaia) & DN73 (Câmpulung-Brașov): 0,53 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €
    SF-uri: Brașov-Bacău, Suceava-Botoșani: 0,02 mld €
TOTAL= 4,51 mld €

Proiecte în licitație (anunț vizibil în SEAP):

    Craiova-Tg Jiu: 2,68 mld €
    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A9 Timișoara-Moravița (loturi 1 și 2): 1,98 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    A7 Pașcani-Suceava: 1,5 mld €
    DEx Focșani-Brăila: 1,08 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    VO Cluj: 0,8 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,7 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Mediaș: 0,17 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    VO Pucioasa-Fieni: 0,1 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    VO Buftea: 0,06 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    Noduri rutiere A3 Gruiu, A2 Dragoș Vodă, A1 Ionești: 0,03 mld €
    Pod DN54 jud. Teleorman: 0,02 mld
    SF-uri DEx Cluj-Dej & Caransebeș-Lugoj: 0,01 mld €
TOTAL: 15,15 mld €


Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați prin HG:

    A8 montan (4 loturi rămase): 4,1 mld €
    DEx Bacău-Piatra Neamț: 1,3 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    VO Vaslui: 0,1 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €
    PiSi6 (DN73C) lot 1: 0,05 mld €
    Noduri rutiere A1 Cugir, A3 Spinuș, A1 Cruceni: 0,05 mld €
    VO Horezu: 0,03 mld €
    VO Sighetu Marmației: 0,02 mld €



1,5 miliarde de euro (cel puțin) peste limita de supracontractare. Ce se va mai scoate la licitație (A8, etc.) cu siguranță nu va mai avea finanțare din PT 2021-2027, poate din alte surse.

tom_sawyer

#118
Dată: noiembrie  2024

Autostrada Sibiu - Pitesti (sectiunea 2)

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 65/2024, pentru proiectul " Autostrada Sibiu - Pitesti (sectiunea 2)", în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Transport 2021-2027, în cadrul RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fondul de Coeziune; Obiectiv de politică: O Europă mai conectată; Prioritate: P1. Îmbunătățirea conectivității primare rutiere; Obiectiv specific: RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale

Localizare proiect:  Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești pe Secțiunea 2 se desfasoară între localitățile Boița si Cornetu și este cuprins intre km 13+170 - km 44+500, având o lungime de aprox. 31.33 km.

Obiective specifice ale proiectului: Prezentul Contract de finanțare include construcția a 31.33 km de autostradă (2x2) după cum urmează: 48 poduri și pasaje; 1 ecoduct; 7 tuneluri; 1 parcare de scurtă durata, 1 spațiu de servicii; 1 centru de întreținere și coordonare.

Valoarea totală a proiectului (lei): 8.704.567.000,00 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FC): 2.931.596.000,00 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând cofinanțare publică de 60% în valoare de 4.397.394.000,00 lei.

Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.

https://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/autostrada-sibiu-pitesti-sectiunea-2


Autostrada Sibiu - Pitesti (sectiunea 3)

MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 67/2024, pentru proiectul " Autostrada Sibiu - Pitesti (sectiunea 3)", în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Transport 2021-2027, în cadrul RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fondul de Coeziune; Obiectiv de politică: O Europă mai conectată; Prioritate: P1. Îmbunătățirea conectivității primare rutiere; Obiectiv specific: RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale

Localizare proiect:  Traseul autostrăzii Sibiu - Piteşti pe Secțiunea 3 se desfasoară între localitățile Cornetu și Tigveni și este cuprins între km 44+500 – km 81+900 (km 39+578.51 - km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km. Această secțiune se află pe teritoriul administrativ a două județe: - județul Vâlcea; - județul Argeş.

Obiective specifice ale proiectului: Prezentul Contract de finanțare include construcția a 37,40 km de autostradă (2x2) după cum urmează:  52 poduri și pasaje;  1 ecoduct;  1 tunel;  2 noduri rutiere ;  2 spatii de servicii;  1 centru de întreținere și coordonare

Valoarea totală a proiectului (lei): 8.344.484.002,92 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FC): 2.812.711.315,27 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând cofinanțare publică de 60% în valoare de 4.219.066.972,90 lei.

Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.

https://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/autostrada-sibiu-pitesti-sectiunea-3



PiSi2: 2.931.596.000,00 lei + 4.397.394.000,00 lei = 1'471'684'739 euro

PiSi3: 2.812.711.315,27 lei + 4.219.066.972,90 lei = 1'412'003'672 euro

Total PiSi 2+3: 2,88 miliarde euro; o să modific în sinteza de mai sus.



PS: PiSi 1,4,5 consumă 0,675 mld euro din PT 2021-2027 (cifrele de la etapa 2 din comunicatul de mai jos) - ca proiecte fazate, incluse în cifra de 1,31 mld din sinteză:
https://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preg%C4%83tirea-proiectului-de-autostrada-sibiu-pite%C8%99ti-3

shift2rail

Sunt sanse ca loturile 2, 3 sa fie executate inainte de 2027+3=2030?

Daca nu sunt, vor intra pe fazare, eliberand spatiu bugetar ptr alte proiecte suficient de mature.