Sistemul Energetic National

Started by stangabriel, December 08, 2014, 12:39:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balto

Cel mai negru scenariu Transelectrica: Dacă nu facem centrale noi, nu vom mai avea nici de unde să importăm curent electric

România riscă să ajungă în situația de a nu mai avea nici de unde să importe energie electrică pentru a-și asigura consumul intern dacă investițiile promise în capacități noi de producție nu vor fi realizate, reiese din ultima variantă a planului de dezvoltare pe 10 ani a rețelei, elaborat de operatorul de transport și sistem Transelectrica. Planul a fost completat, la solicitarea ANRE, cu o analiză de sensibilitate în raport cu disponibilitatea unităților de producere care funcționează pe bază de combustibili fosili (stare tehnică, exigențe privind protecția mediului, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră) și în raport cu probabilitatea de nerealizare a capacităților noi de producere prognozate, cu impact semnificativ asupra sistemului.
"Rezultatul analizei: pentru anul 2022 se înregistrează o lipsă de capacitate de producere în sistemul energetic național, în raport cu cererea de consum, de 1.799 MW, iar pentru anul 2027, o lipsă de capacitate de producere de 2.512 MW. Aceste valori sunt la limita capacității de import a liniilor electrice de transport transfrontaliere.''

profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

florin74

2501 MW din eoliene in prezent, o treime din consumul actual al Romaniei, cred ca este aproape de maximul istoric....

catalin_i

#152
Însă se pare ca exportam prin Dobrogea și importam din Ungaria și Bulgaria. Importam net cam 200 MW, deși este capacitate disponibilă hidro sau pe hidrocarburi.
Mă întreb dacă așa este mai economic?

AlexxC

Probabil tine de echilibrarea sistemului exportul din est si importul pe vest.
Pe partea de hidro am avut ghinion de seceta mare toamna asta cumulat cu lipsa vantului si problemele cu certificatele CO2 la CEO si oprirea reactorului de la Cernavoda din vara...deloc nu s-au aliniat planetele.

alecu26

La ce seceta a fost...si cat de jos sunt raurile probabil de aia se face economie si la apa de la hidro. Ploile de saptamana trecuta au fost nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sorinelbulceag

Operațiune de amploare pusă la cale de către cei de la Hidroelectrica. Oficialii companiei au anunțat investiții foarte importante, de miliarde. Și asta nu e tot. Cei de la Hidroelectrica au anunțat și un proiect extrem de important, cel al hidrocentralei de la Pașcani

https://www.capital.ro/operatiune-de-amploare-a-hidroelectrica-investitii-de-miliarde-si-proiect-grandios-la-hidrocentrala-pascani.html


Vad cumva, sau Hidroelectrica incearca sa finalizeze Hidrocentralele care au fost incepute de ceva ani tocmai pentru a asigura acest necesar pe termen mediu (urm. 10 ani) ??

Balto

Ce se întâmplă cu energia ţării dacă nu se fac reactoarele de la Cernavodă şi noile centrale pe gaz şi dacă se închide CE Oltenia

Transelectrica a actualizat, în decembrie 2019, planul de dezvoltare al rețelei electrice de transport 2018-2017 iar unul dintre capitole se referă la o analiză de adecvanță a SEN în vârf de sarcină în scenariul în care nu se realizează investițiile în centralele noi. Concluzia simplă: dacă este iarnă grea și secetă, România nu are suficientă electricitate nici daca utilizează la maximum capacitatea de interconexiune pentru importuri.

economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

perfidus

Care mai este stadiul lucrarii la linia de 400KV Portile de Fier - Anina dupa inaugurarea din septembrie?
Am trecut de curand prin zona Anina - Lac Buhui si se vad o mare parte din stalpi montati, dar conductoare ioc.

Ca o curiozitate, pe planul de mai jos (extras din RIM) apare linia existenta PF - Resita (220KV cred), cu un traseu ocolit. Nu se putea upgrada direct linia asta la 400KV? Era nevoie si de alt traseu, sa zicem dpdv strategic? Inteleg ca scopul ei este sa asigure o rezerva... eventual sa reduca pierderile de transport.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

LittleWanderer

@perfidus

Conductorul o sa inceapa cat de curand, ii trebuia constructorului un front de lucru mai mare.

Problema la linia asta o reprezinta defrisarile, care sunt facute de Romsilva pe genunche, ca sa zic asa, cat și implicarea foarte slaba a Beneficiarului pe acest subiect.

În ceea ce priveste modificarea PF - Resita de la 220 kV la 400 kV nu prea e posibil pentru ca e vorba de dimensionari (structuri metalice pentru conductoare, gabarite fata de sol/traversari, etc.).

TVlad

Voi aveti idee ce se intimpla in ultimele zile/saptamini? Importam foarte frecvent si la limita capacitatii in conditiile in care contributia carbunelui e foarte mica: 1000 - 1300MW. Bun, hidro nu se poate folosi pentru ca a fost seceta, celelalte surse functioneaza in limite rezonabile insa termocentralele pe carbune nu. Acum 10 ani carbunele dadea aproximativ 4000MW, ponderea lui s-a tot redus dar intotdeauna am avut excedent de productie. De prin 2016 bilantul anual a fost spre zero (importam cam aceeasi cantitate pe care o exportam) dar in ultimii doi ani am devenit importatori si tendinta e clara. Anul acesta au fost execeptii zilele in care am exportat.
Stiu ca sint niste constringeri de mediu dar totusi, sa ajungem atit de aproape de limita nu mi se pare normal. S-au inchis chiar atit de multe unitati termo pe carbune? E mai ieftin importul?
Ce angajamente de mediu ne-am apucat sa respectam daca noi depasim deja tinta de 32% energie regenerabila fixata de UE pentru 2030? Inteleg sa reducem poluarea dar parca sintem mai catolici decit papa si ne autosabotam.
Imi pare rau ca nu pot atasa niste capturi de pe situl transelectrica, sa fie mai clar ceea ce spuneam.

adiarc

problema este ca in mod natural unele capacitati iasa si nu apar altele...iar apoi mentenanta...care nu prea exista

Asa ca daca nu se schimba nimic,in max 10 ani Electrica,Transelectrica,Nuclearelectrica,etc...vor fii toate un fel de CFR....niste mormane de fier vechi cu restrictii peste restrictii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rota

Linie Electrică Aeriană dublu circuit 400 kV Cernavodă – Stâlp

Astăzi a fost forată prima fundație aferentă unui stâlp din viitoarea Linie Electrică Aeriană dublu circuit 400 kV Cernavodă – Stâlpu (VIDEO).
Obiectivul de investiții ,,Linia Electrică Aeriană (LEA) dublu circuit 400 kV Cernavodă – Stâlpu și racord în stația Gura Ialomiței" este primul proiect de interes comun derulat de Transelectrica, pentru care a fost obținută o finanţare europeană de 27 de milioane de euro, prin intermediul mecanismului CEF.
Linia internă dintre Cernavodă și Stâlpu va ajuta la consolidarea secțiunii transversale între coasta de vest a Mării Negre (estul României) și restul sistemului european, contribuind totodată la întărirea rețelei de transport al energiei electrice din România, la creșterea capacității de interconexiune dintre România și Bulgaria și la integrarea energiei eoliene din zona Dobrogei.
Sursa


alecu26

Cum stam cu consumul de current? Se consuma mai mult stand masiv in casa?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

punktnet

Mai degraba nu, cred ca la birouri se consuma mai mult cand sunt toti la munca decat cand se lucreaza de acasa.
La noi cel putin cu siguranta a scazut consumul pentru ca nu mai trebuie climatizate toate birourile , etc
Just kidding.