Sistemul Energetic National

Started by stangabriel, December 08, 2014, 12:39:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dimitrie

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

rota

"La o lună jumătate de la adoptarea Hotărârii Guvernului pentru scoaterea din fondul forestier a terenurilor necesare pentru finalizarea Liniei Electrice Aeriene de 400 kV Anina-Reșița, pe șantier lucrările sunt în plină desfășurare: primii 4 stâlpi au fost deja ridicați și se lucrează la realizarea fundațiilor pentru alți 4 stâlpi.

Linia Electrică Aeriană 400 kV Anina-Reșița face parte din proiectul de închidere a Inelului de 400 kV al României, în zona de Vest.

Vă prezentăm o galerie foto de pe șantierul LEA 400 kV Anina-Reșița"






Sursa

LittleWanderer

N-o fi cumva Anina-Porțile de Fier:hm:

perfidus

Așa este, sunt lucrări la investiția "Linie Electrica Aeriana (LEA) 400 kV Porțile de Fier-Anina-Reșița", componentă a trecerii la 400 kV a axului Porțile de Fier-Reșița-Timișoara-Săcălaz-Arad necesara pentru închiderea inelului de 400 kV pe zona de vest.

Din poze însă nu poți să-ți dai seama pe ce porțiune au început cu defrișările, posibil sa fie pe Anina - Resita.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

LittleWanderer

#109
^

Au gresit mandriile de la Transelectrica.

E Anina-Portile de Fier. E linie noua. Pentru completarea inelului romanesc de 400 kV.

Pe Anina-Resita s-au facut remedieri la stalpi si reconductorare.  :D

silviu321

Intersant  modelul de  stalp.  Nu am  mai  vazut  modelul  asta  la  noi.

LittleWanderer

Este unul destul de comun, dar mai nou, pentru liniile de 400 kV simplu circuit in Romania. Vezi Oradea-Nadab-Arad, parte a inelului romanesc de 400 kV, de exemplu.

perfidus

@LittleWanderer - multumim pentru precizari.
Este vorba de proiectul comun cu linia catre Beckescsaba, adica cei din poza asta:



Este extrasa dintr-un articol interesant din Bihoreanul de acum un an:
Stâlpii neputinţei: Un proiect strategic pentru care România a luat credit 25,7 milioane euro s-a împotmolit lângă Oradea
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Dar de ce este doar simplu circuit ?!...
(Scuze pentru nestiinta, nu sunt energitician...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

LittleWanderer

^
@TibiV - Tind să cred ca sunt cel puțin doi factori:

1. Încărcarea pe linie (transportul de energie care poate fi făcut pe linie) - încărcarea nu va fi asa mare, probabil;

2. Bănetul - Vechea problemă pe toate proiectele de infrastructură.

Dar cel mai sigur răspuns îl poate da un specialist Transelectrica.

Atașat și harta Transelectrica (care poate fi găsită aici: http://www.transelectrica.ro/web/tel/transport-detalii):




Balto

Electricitatea se va scumpi rapid în România, centralele noastre se închid, vom deveni importator net din Ungaria – ICIS

În deceniul următor, piața angro de energie electrică din România va deveni mai scumpă decât cea din Ungaria, inversându-se astfel un trend care există din anul 2014, când s-a realizat cuplarea piețelor spot între România, Ungaria, Slovacia și Cehia, potrivit unei prognoze a ICIS, o cunoscută companie globală de consultanță.  Pe scurt, până în 2024, diferența de preț dintre piața noastră și cea din Ungaria se va accentua, în sens invers situației de acum-prețul mediu din România va fi cu 8 euro/MWh mai mare decât cel din Ungaria, iar diferențele se vor aplatiza din nou spre sfârșitul deceniului viitor. Motivele țin, pe de o parte, de fundamentele pieței din România, care va cunoaște o scădere a capacității de generare în sectorul termo, afectat de costurile cu certificatele de emisii, în condițiile în care va crește cererea de electricitate. În partea ungară, este așteptată apariția mai multor surse de energie competitivă.

economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

RECORD Vara e ca iarna! Prețul spot al electricității din România a ajuns aproape dublu față de cel din Franța sau Germania

Prețul mediu zilnic al energiei electrice de pe piața spot din România a atins maximul ultimelor șase luni, electricitatea cu livrare în ziua de joi, 1 august, costând în medie 76,06 euro/MWh sau 360 lei/MWh. Acest nivel al prețurilor este caracteristic unei perioade dificile de iarnă, un preț mai ridicat nemaifiind înregistrat în România de pe 24 ianuarie, când un MWh era tranzacționat în medie cu 84,7 euro/MWh. Principalele cauze ale prețului de joi sunt nivelul ridicat al consumului, care a atins și medii de peste 8.000 MW, dublat de nivelul redus al apelor, care au condus la o reducere a producției de energie hidro la un nivel de 1.500 MW în primele ore ale zilei de miercuri.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

RaduC

Carmen Avram a avut un reportaj horor  despre Porțile de Fier și cum lipsa alocării de suficiente fonduri pentru mentenanță curentă a făcut prăpăd. Știe cineva dacă s-a remediat problema asta și la ce capacitate funcționează PdF 1 și 2 in momentul de față?

perfidus

Raspund aici desi mergea mai mult la energie hidro.
Acum vreo luna am fost la PF1 cu ceva treaba si desi Dunarea era in scadere de la maximul din luna iunie, lacul era aproape de maxim dar si grătarele de bușteni erau pline, se lucra din greu la curatirea de "plutitori" - 90 % lemne dar si sticle, gunoaie. Plutitorii ăștia adunați in exces sunt trasi in jos spre grătare si duc la scăderea drastică a randamentului. Din 6 grupuri lucrau 5. Grupul 1 era in revizie. Asta înseamnă ca centrala livra o putere de cca 1000MW dar real posibil sa fi fost mai mica din cauza gratarelor infundate.
E adevarat ca daca citesti articiolele din presa legate de cat au stat in reparații grupurile de la PF1 intr-un an,  situatia nu e tocmai OK.
Doar anul trecut a fost un incendiu la un transformator de evacuare de la HA4, si bineinteles ca nu aveau transformator de rezerva (era defect) asa ca pierderile au fost mari pentru ca a durat doua săptămâni sa-l repare.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Balto

România nu-și mai poate asigura nici vara necesarul de electricitate. Importăm masiv și constant

La ora redactării acestui text-marți la prânz, România importa peste 1.000 MW de energie electrică. Nu este un lucru izolat, deși temperaturile nu sunt unele extreme, consumul nu este la cote extrem de înalte și nu sunt înregistrate avarii la grupurile mari generatoare.
Cu toate acestea, România importă masiv energie electrică, constant. Transelectrica are date operative prezentate public pentru șapte zile din perioada scursă de la începutul acestei luni. În șase zile dintre cele șapte, sistemul energetic național a fost importator net, în condițiile în care, în fiecare zi din august 2018 (perioadă echivalentă) a fost exportator net. Cantitățile nu sunt deloc mici. Spre exemplu, luni, 5 august, s-a importat la o putere orară medie de 906 MW.

economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)