Drumul Expres DEx Găneasa-Tigveni

Started by silviu74, November 25, 2022, 01:00:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Problema e mi se pare ca asa a inceput si Braila-Buzau si Braila-Focsani.  Tot la comenzi politice.  Si iata ca in loc sa se faca un A veritabil sau DX serios Ramnicu Sarat-Braila, avem doua proiecte nici finantate nici motivate bine, dar care cumva sug bani de la alte proiecte mai vitale.  S-a dat ordin de la centru, si chit ca trebuie sa ne prefacem ca muncim, banii tot pe apa sambetei se duc.  Macar sa se duca auncati dar pe proiecte chiar motivate serios.

dr4qul4

Proiectul este foarte bun. Cel putin partea lui estica. Restul este discutabil, dar poate se face mult mai tarziu.
Partea estica reprezinta legatura Rm Valcea cu A1, adica PiSi 6 cum ne-o imaginam noi aici pe forum.
Doar ca PiSi6 este doar o minicentura pt Tiveni, o legatura intre A1 si DN73C, un drum national doar cu numele, care nu poate niciodata prelua trafic greu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohnDoe

E necesar, dar dupa toate celelalte DEx din tara,
La fel e necesar si unul intre Severin - Tg Jiu si Rm Valcea, dar asta dupa T-G
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

IonutPad

#48
Un drum de mare viteză între Târgu Jiu și Drobeta Turnu-Severin nu cred că e justificat. De la Târgu Jiu și până la Drobeta, în afară de Motru, nu prea sunt localități mari (cu excepția celor care sunt oricum în imediata apropiere a celor două orașe). Cu actuala infrastructură, distanța Drobeta-Râmnicu Vâlcea e de 200 km via Târgu Jiu și 220 km via Filiași. Drobeta-Filiași și Filiași-Târgu Cărbunești vor fi drumuri de mare viteză oricum, deci se va circula cu 120 km/h. Mai curând completezi cu un drum de mare viteză Târgu Cărbunești-Râmnicu Vâlcea, pentru că pe traseu sunt multe localități populate și cu potențial turistic.

JohnDoe

Quote from: gmst on June 10, 2023, 09:26:54 AM...
De banii aceștia sa facă un DX spre Horezu - Târgu Jiu.  Acolo ar face și economie mare de timp. Părerea mea.

Bine zici, sa mearga pana in Tg Jiu.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

IonutPad

Premierul Nicolae Ciucă declara pe 28 decembrie 2023 la Horezu că proiectul drumului Găneasa-Tigveni este o prioritate.

QuoteAvem nevoie de dezvoltarea infrastructurii şi desigur de a face în aşa fel încât să devină mai atrăgătoare pentru investitori

Sursa

ovidium

Mai stie cineva ceva legat de studiul de pre-fezabilitate? Ar fi trebuit sa se termine pana acum, din ce am calculat

Feri

QuoteCristian Pistol arată că "Dumul Expres Găneasa – Râmnicu Vâlcea – Tigveni este unul dintre obiectivele care trebuie continuate".

"După finalizarea anul acesta a Studiului de Prefezabilitate vom parcurge rapid celelalte etape necesare construţiei lui. Acest drum expres, cu o lungime estimată de peste 100 km, va asigura o legătură rutieră modernă între DEx 12 (Craiova-Piteşti) şi A1(secţiunea de autostradă Sibiu-Piteşti).
Economică.net

Tony7Y

Tot ii cautam postarea pe FB, dar aparent m-a blocat dupa ce i-am lasat un comentariu ca minte grosolan cand spune ca anul asta circulam de la Craiova la Constanta pe A/DEx. Intre timp si-au schimbat si discursul, si parca au lasat-o mai moale cu anul asta.  :lol:

Ganeasa - Tigveni eu m-as bucura sa se faca, dar legatura de care vorbesc ei, DEx12 si A1 o avem deja, la Pitesti.
Ca vor sa faca alta legatura, doar o sa scurteze putin drumul cu vreo 30km. Cel putin cam asta e diferenta acum dintre Ganeasa - Tigveni direct si Ganeasa - Pitesti - Tigveni. Ar finanta UE asa ceva?

tom_sawyer

Sunt în stadiu de SF centuri la Drăgășani și Băbeni. Plus așa-numitul PiSi6. Proiectul ăsta e o lingușeală pentru Ciucă din partea lui Pistol.

IonutPad

#55
Mi s-a părut și mie neconvingătoarea expresi ,,vom parcurge rapid celelalte etape necesare construţiei lui". Adică, momentan nici nu știm dacă ,,se merită" acest proiect, nefiind gata studiul de pre-fezabilitate, și deja vorbim de construcție, sărind peste licitație SF, licitație atribuire lucrări, proiectare, avize etc.


IonutPad

#56
Quote from: Tony7Y on August 25, 2024, 06:31:36 PMTot ii cautam postarea pe FB, dar aparent m-a blocat dupa ce i-am lasat un comentariu ca minte grosolan cand spune ca anul asta circulam de la Craiova la Constanta pe A/DEx. Intre timp si-au schimbat si discursul, si parca au lasat-o mai moale cu anul asta.  :lol:

Ganeasa - Tigveni eu m-as bucura sa se faca, dar legatura de care vorbesc ei, DEx12 si A1 o avem deja, la Pitesti.
Ca vor sa faca alta legatura, doar o sa scurteze putin drumul cu vreo 30km. Cel putin cam asta e diferenta acum dintre Ganeasa - Tigveni direct si Ganeasa - Pitesti - Tigveni. Ar finanta UE asa ceva?

Dacă se pot face două drumuri expres perpendiculare în sud-est (Brăila-Focșani și Brăila-Buzău), nu văd de ce nu s-ar putea face și în Oltenia.
Plus că nu e vorba mereu de kilometri scurtați. Actuala rută Râmnicu Vâlcea-Găneasa (DN64) trece cam 75% prin localități. Un drum nou ocolitor crește siguranța traficului, scade poluarea în localități și poate să atragă investiții. Exprimarea asta o găsești la fiecare cerere de finanțare pentru o autostradă sau un drum expres.

Legat de centuri: centura de la Băbeni cel mai probabil nu va avea treabă cu DN64, ci cu DJ646 (să scoată traficul spre/dinspre farbicile de carne din Frâncești), Drăgășani are deja centură pe latura de vest pe care n-o folosesc decât camioanele (să sperăm că noua centură va ocoli cum trebuie intravilanul) iar centura Râmnicu Vâlcea e proiect mort.

PiSi lot 6 nu e decât actualul DN73C lărgit și reasfaltat, cât să poți băga ici-colo mici tronsoane cu 2 benzi pe sens pentru scurte depășiri.

Nu sunt soluții excelente de fluidizare a traficului, dar așteptăm să vedem concluziile de la studiul de pre-fezabilitate.

IonutPad

Mai jos răspunsul MT la una din întrebările puse în august a.c. de parlamentarul vâlcean Cristian Buican

Sursa

QuoteConform analizelor preliminare ale Studiului de Prefezabilitate, Analizei de Trafic - Modelarea obiectivului strategic Drum Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1), datelor de trafic pentru Drum Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1) și a celor două anexe care cuprind datele de trafic cu proiect şi fără proiect, rezultă că:
• investiţiile propuse în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 răspund nevoilor de conectivitate regională;
• prognozele de trafic nu evidențiază necesitatea unei infrastructuri rapide (DX sau Autostradă), cel puţin pe segmentele Găneasa - Drăgăşani şi Drăgăşani - Râmnicu Vâlcea;
• implementarea unei legături rapide DX - Autostradă pe relația Găneasa - Râmnicu Vâlcea - Tigveni va avea un, impact negativ asupra obiectivelor şi indicatorilor asumaţi în justificarea proiectelor finanțate din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare şi Programul Transport, respectiv Autostrada A1 Piteşti - Sibiu și Drum Expres DX12 Piteşti - Craiova.


De asemenea, dorim să menționăm faptul că, în funcție de alocările financiare post 2027 şi de o reanaliză a datelor de trafic, se poate lua în considerare implementarea soluţiei analizată în cadrul Studiului de Prefezabilitate, respectiv soluția de drum rapid pentru întreg sectorul Găneasa - Râmnicu Vâlcea - Tigveni.
Vă mulţumim pentru interesul manifestat și înţelegem să dovedim la rândul nostru, o preocupare dedicată pentru a răspunde cu toată considerația solicitărilor dumneavoastră.

De menționat că poate mai e o șansă pentru Râmnicu Vâlcea - Tigveni la profil 2+2, dar declarațiile legate de un DX în continuarea acestui traseu ar putea fi pur electorale de acum încolo.

TibiV

Hai sa traducem pe scurt cele de mai sus:

"Fuck you!"...

(Scuzati cuvantul you)...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

IonutPad

Din păcate, da.
O vor spune mai direct după luna decembrie, când probabil va fi făcut public și studiul.