Drumul Expres DEx Găneasa-Tigveni

Started by silviu74, November 25, 2022, 01:00:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

Quote from: dr4qul4 on December 18, 2022, 08:31:39 PMar fi bun daca am face DX-uri pentru a duce oile la pascut.
Cum naiba sa propui un DX prin judetul Valcea, care sa ocoleasca singurul oras important din judet?
^daca citeai tot ce am scris si propus, intelegeai ca nu e deloc ocolit, din contra se faciliteaza o conexiune si o fluidizare mai mare a traficului (din)spre Rm. Valcea decat propunerea seaca a unui DN73C care sa suporte toata descarcarea din A1.

AFG

Salut! Sunt din intamplare locuitor al zonei si stiu relativ bine zona Tigveni-Rm.Valcea-Calimanesti. SA o luam cu inceputul:
1. Traseul Dx RM.VAlcea-Tigveni(paralel cu DN73C): Pentru a realiza un asemenea traseu o sa fie o durere de cap aproape cu ce se confrunta UMB pe A3( de vazut Calea Ferata Valcea-VAlcele care este intr-un amplu proces de degradare din cauza alunecarile de teren din zona)
2. Traseul Marcea-Tigveni pe locuitorii Ramnicului nu ne ajuta cu absolut nimic. Daca pleci cu un camion de 40 de tone spre Nadlac singura varianta va fi tot Calimanesti- DEfileul Oltului, iar daca mergi spre Bucuresti tot Dealul Negru datorita distantei si a timpului categorici mai mici.
3. Traseul 3(pe care il asteptam noi, valcenii) este Rm.valcea-Calimanesti( care ar deservi si ca centura la cele 2 orase)-Berislavesti-Perisani. Acum vor veni multi si vor spune ca de la Berislavesti la Perisani e ,,moartea caprioarei" dar defapt nu e chiar asa. De la RM.VAlcea pana la Berislavesti este teren ca-n palma pe marginile Oltului si a Raului Salatrucel, Dx-ul poate merge pe valea cu Radacinesti iar apoi zona dificila este trecerea dealului pana la Perisani(care este de aproximativ 2 Km). Teren bun de fundare, nu sunt alunecari de teren, problema ar fi doar dealul de 2 km(Relief comparativ cu santierul UMB)iar pentru 2-3 km se poate face un 1+2 ca in tarile nordice .
4. TRaseul 4. (si cel mai ieftin si cel mai avantajos): Dx Ganeasa-Calimanesti iar de la Calimanesti reabilitare totala(Comparativ cu traseele nordice), poate chiar portiuni 1+2(ca in zona Lazaret),4 benzi pe anumite zone(Ex:aliniament Proieni), ceea ce ar conecta si Orasul Brezoi la o Infrastructura mai mult decat rezonabila, si implicit Valea Lotrului. Aceasta varianta, mai ales a soferilor de tir cu care comunic, ar fi cea mai avantajoasa deoarece de la Rm.Valcea pana la Cornet drumul este drept, consum relativ bun(cu 40t am scos 28-29l?100 am vrut sa fac un mic test), comparativ cu trecerea initial de la Rm.Valcea la Tigveni si apoi de la Tigveni la Perisani care este doar de ,,Tras".
Concluzie personala: Ar trebui atacata mai mult o idee de infrastructura nordica(ex: Norvegia) pe cei aprox 20 km fata de una pur europeana de a rade muntii.(ex: Spania, Turcia(care stiu ca nu este chiar europeana dar lucreaza dupa aceeasi mentalitate). Traficul pe acest traseu nu va fi ca cel de acum, va fi unul mult mai mic.

mirceaeliade

QuotePrioritatea premierului Ciucă, drumul de legătură între Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Drumul Expres Craiova – Pitești: Nicio ofertă depusă la contractul pentru Studiul de Prefezabilitate
https://economedia.ro/prioritatea-premierului-ciuca-drumul-de-legatura-intre-autostrada-a-1-sibiu-pitesti-si-drumul-expres-craiova-pitesti-nicio-oferta-depusa-la-contractul-pentru-studiul-de-prefezabilitate.html

M-am uitat mai bine prin afisarea de pe SEAP si nu pare sa zica nicaieri ca s-ar cere ceva la rang de "drum expres".  Stiu ca se vorbea ceva de PiSi6 dar ce a fost semnat (parca imediat dupa Drula) nu e decat modernizarea/refacerea unui DN, iar acum presa zice de "Drumul de Legătură TransRegio între Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești".  Pe undeva e un fakenews cu "drumul expres" de la gura lui Ma'Ciuca pana la ce a ajuns in presa.

mirceaeliade

QuoteTQM Management și Like Consulting au depus singurele oferte pentru studiul de prefezabilitate al Drumului de Legătură dintre Drumul Expres Craiova -Pitești (DEx12) și Autostrada A 1 Sibiu-Pitești

NGC

"ELABORARE STUDIU DE PREFEZABILITATE DRUM GANEASA(DX12)-RÂMNICU VÂLCEA-TIGVENI(A1)"

Castigatorul initial este TQM MANAGEMENT. Niste dropii (Otis tarda) au transmis ca ceilalti (LIKE CONSULTING) au fost respinsi pentru ca au avut oferta financiara peste valoarea estimata.

stangabriel

:lol: Dropie -  OTIS TARDA -latina pentru  GURA LENTA. 

Multumim de vestile cu sau fara intarzieri.

oneLess

#36
De la colega Podaru:

Prioritatea premierului Ciucă, legătura între Autostrada Sibiu – Pitești și Drumul Expres Craiova – Pitești: s-a semnat contractul pentru studiul de prefezabilitate al drumului Găneasa – Tigveni

QuoteCNAIR și proiectantul TQM Management au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de legătură Tigveni – Găneasa, șoseaua care va asigura conexiunea între Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Drumul Expres Craiova – Pitești. Drumul de legătură Tigveni – Găneasa a fost descris ca o ,,prioritate" chiar de premierul Nicolae Ciucă în decembrie 2022, cu ocazia unei vizite la Horezu, în jud. Vâlcea.

După predarea studiului de prefezabilitate se va alege profilul șoselei de legătură, autostradă, drum expres sau Transregio, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol.

,,A fost parafat și înregistrat astăzi contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate necesar construcției Drumului Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea Tigveni (A1)! S.C. TQM MANAGEMENT SRL are la dispoziție 1,199 milioane de lei (fără TVA) și 8 luni pentru finalizarea acestui contract finanțat prin Bugetul de Stat. Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1), care va face legătura între DX 12 și A1 , va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres. Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică", a afirmat Cristian Pistol.

Sectorul de Drum Găneasa (Drumul Expres Craiova – Pitești) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni – Autostrada A1 este situat pe rețeaua rutieră secundară conform Programului Investițional pentru Dezvoltare Infrastructurii de Transport 2021-2023 prin proiectele Drumul Transregio Corabia – Găneasa – Râmnicu Vâlcea, Râmnicu Vâlcea – Tigveni A1, în lungul acestui aliniament sunt prevăzute trei variante de ocolire la Drăgășani, Băbeni și Râmnicu Vâlcea, conform informațiilor din Caietul de Sarcini pe care l-a consultat Economedia. Totodată, prestatorul trebuie să predea CNAIR o comparație între scenariul ,,fără proiect" (do minimum), varianta profil Drum Transregio, respectiv scenariul profil Drum Expres ,,do project", în care se vor analiza alternativele recomandate în cadrul studiului de prefezabilitate.

,,Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de prefezabilitate Drum Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)", arată descrierea contractului din SEAP.

,,Ceea ce doresc să subliniez, fiind vorba de prezenţa, astăzi, în oraşul Horezu, în judeţul Vâlcea, este faptul că la discuţiile pe care le-am avut cu membrii Filialei PNL Vâlcea, unul dintre obiectivele pe care noi le-am avut în vedere, ca fiind de relevanţă pentru cetăţenii judeţului, să se constituie în proiectul prin care să aprobăm studiul de fezabilitate şi să intre în procedura de licitaţie studiul de fezabilitate pentru Drumul expres Găneasa – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea – Tigveni, în felul acesta reuşind să se realizeze conexiunea dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi desigur, autostrada Piteşti – Sibiu", a spus premierul Ciucă, la Horezu, pe 29 decembrie 2022.

economedia



Pe SEAP acum apare încă în desfășurare/deliberare!

mirceaeliade

S-au dat bani pentru SF pe PiSi6 care e o treime din DEx-ul asta, si e partea dificila, dar nu sunt bani pentru SF-urile pe A6. Cati bani se dau pe SpF-ul asta comparativ cu unul dintre 4 contracte pe Craiova-Lugoj?

survola


Ionescu Marius

"Ce înseamnă pre-fezabilitate?"

Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1), care va face legătura între DX 12 și A1 , va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres. Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică", a afirmat Cristian Pistol.

horatiu.cosma

Sau în traducere liberă, "ne facem că facem ceva, că așa a poruncit Ciucă". Nu e în Masterplan, nu are finanțare, e strict politic împins.

oneLess

#41
Totuși e un pas înainte. Mai mult decât nimic sau pitulat uitat în sertar!

GAC

chiar daca proiectul e politic, trebuie sa facem distinctie intre politici bune si proaste, daca am avea prioritizata sectiunea A1-Munteni, cu atat mai bine, ar rezolva cu aglomeratia din zona Valcea...

NicolaeG

#43
Odată cu terminarea loturilor 3,4 și 5 va bate vântul prin Ramnicu Vâlcea (slab dezvoltat industrial). DN64 spre Drăgășani este aglomerat datorita traficului local care ar putea fi diminuat cu transport public mai bine organizat. Stau în Jiblea (partea cealalata a Oltului fata de DN7) și dacă nu ar fi tranzitul mare de autoturisme București-Sibiu drumul actual DJ703L ar fi aproape pustiu. Acum 5-6 ani pana sa ruteze waze se jucau copii cu mingea pe strada. Ar fi o risipa de bani caci nu se va putea finaliza mai repede decât cel 3 loturi. În zona de nord a județului Vâlcea ar fi util doar un acces mai bun din partea de sud către vest a orașului Râmnicu Vâlcea spre Baile Olănești. Iar dacă consiliul județean Argeș ar asfalta în continuarea DJ703G spre Suici, o mare parte din autoturisme o va folosi spre Curtea de Arges (turistic și alte scopuri).
Și mie mi-ar place sa avem doar autostrăzi dar in zona asta ar fi suficient după mutarea traficului pe A1 pentru urmatorii zeci de ani.
De banii aceștia sa facă un DX spre Horezu - Târgu Jiu.  Acolo ar face și economie mare de timp. Părerea mea.

Duta C

Finantarea e bugetul de stat care nu are bani pt ca tre platite pensiile speciale. O gogornitza cit psd si pnl la un loc de mare!