Drumul Expres DEx Găneasa-Tigveni

Started by silviu74, November 25, 2022, 01:00:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Vezi ca este topic separat pentru VO Babeni. Acum este in licitatie realizarea studiului de fezabilitate.

ovx

Are cineva o harta mai detaliata cu lotul 3? Am un teren în zona cumparat recent pe care as vrea sa fac casa si nu vreau sa ma trezesc ca imi trece drumul expres prin curte sau prin casa...

tom_sawyer

#17
Traseul se stabilește în urma studiului de fezabilitate. Deocamdată se licitează studiu de prefezabilitate.

Preferabil ar fi să nu te apuci încă de construit.

EugenRo

CARIOCA DE DUMINICA:



Nu inteleg inertia lipsita de logica si greu-realizabila a crearii unui DX pe aliniamentul lui DN73C.
Oricine a fost pe acel drum stie ca, in afara de seria de dealuri si serpentine care nu pot fi evitate (decat cu un tunel) zone este instabila cu numeroase alunecari.

Asa cum propuneam si cu alta ocazie, pe alt thread, cea mai logica si facubila la preturi rezonabile, pe un teren foarte stabil, este varianta unui DX pe valea Topologului.
Fata de propunerea MT, am delimitat 3 sectoare de DX si 2 sectoare de DN. Astfel:

DX GANEASA-TIGVENI:
-sector 1 (Ganeasa/DX12 - Dragasani) - comun cu propunerea MT
-sector 2 (Dragasani - zona Marcea/ Ionesti) - nodul Marcea este mai la sud de cel propus pentru Babeni pentru a facilita continuarea pe V. Topologului
-sector 3 (Marcea - Milcoiu - Tigveni) - traseu nou, cu nod la Milcoiu (DN7), spatiu rezonabil cu diferenta de nivel gradualizata fata de capete

DN MARCEA-BABENI-DN73C-TIGVENI
-sector 1 (Marcea-Babeni-intersectie DN73C) - DN nou, de construit ca centura pentru Babeni cu continuare in centura Ramnicu Valcea
-sector 2 (DN73C-Tigveni) - repararea si modernizarea drumului existent

Noul DX serveste relatiei Oltenia-Transilvania, si in subsidiar, ocolirii rapide a zonei Ramnicu Valcea-Babeni pentru traficul greu.
Noul DN va crea o centura prelungita pana dupa Babeni, a celei existente la Ramnicu Valcea.
Degrevarea traficului prin cele doua de mai sus impreuna cu modernizarea DN73C vor fi suficiente pentru un acces rapid al celor din zona Rm Valcea la Tigveni, pe DN73C.
O:-)

mirceaeliade

DExul are la origine legarea RmVl de A1.  Daca legatura aia nu se face, putin probabil ca DExul sa primeasca atentie, pt ca scurteaza minim traficul de la Sibiu la Craiova

EugenRo

^E cel mult egal ca lungime cu varianta initiala si cu siguranta mult mai rapid

dr4qul4

ar fi bun daca am face DX-uri pentru a duce oile la pascut.
Cum naiba sa propui un DX prin judetul Valcea, care sa ocoleasca singurul oras important din judet?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

miahi

@EugenRo pare ca acest proiect este o extensie a PISI6, legatura intre Rm.Valcea si A1 . Daca s-a plecat de la aceasta conexiune sigur va trece cumva pe la Rm. Valcea .


mirceaeliade

QuoteLiderul PNL Nicolae Ciucă a anunţat joi, la Horezu, că în urma discuţiilor cu membrii PNL Vâlcea o prioritate o reprezintă studiul de fezabilitate pentru Drumul expres Găneasa – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea – Tigveni, în felul acesta reuşind să se realizeze conexiunea dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi autostrada Piteşti – Sibiu, citat de News.ro.
Din Economedia.  Mdeah, exista deja conexiune Pitesti-Craiova cu Pitesti-Sibiu la Pitesti.  Si pe planse mai e inca un proiect paralel, A6 la DEx12.  Nu zic ca zona Craiova cam primeste prioritati cu suspiciuni de prioritizare... dar cam primeste proiecte proiritizate suspicios.  Ma rog, mai e mult pana se strang bani.

mirceaeliade

#25
cu cat se scurteaza drumul Sibiu-Craiova de e asa de prioritara scurtatura asta? ca nu vad nici un proiect de 'scurtare' catre Vaslui, Miercurea Ciuc, Resita, Botosani, doar ca sa enumerez capitalele de judet


Fred

@mirceaeliade , gandeste in perspectiva; nu e vorba de Craiova-Sibiu, e vorba de traficul din Transilvania spre Oltenia si mai departe, inclusiv de la Suceava spre Muntenegru ca exemplu extrem. Autostrazile si drumurile expres nu sunt pentru trafic local, desi pot deservi si asa ceva, ci in special pentru lunga distanta. Botosani si Resita sunt fundaturi, nu e nimic mai departe, nu au trafic pentru o asemenea scurtatura, insa alte scurtaturi au sens desi sunt intre nimeni si nimic, de exemplu Targu Frumos-Sabaoani, 2 localitati total nesemnificative, dar traficul Bucuresti-Iasi trece prin ele si ar scurta vreo 20 km de ocol prin Pascani (A7-A8). Si nu doar Bucuresti-Iasi, ci si Chisinau-Bucuresti sau Iasi-Sofia.

Pe termen lung e vorba de matematica (economie, de fapt) sa vezi daca o scurtatura are sens sau nu; calculezi traficul, costul carburantului si al timpului si costul scurtaturii, incluzand intretinerea pe termen lung. Timpul conteaza in mod desosebit in transportul comercial, dar nu exclusiv. Daca iesi pe plus si ai beni pentru investitie, o faci, chiar daca localitatile nu sunt mari.

paullie

#28
Cu dus si cu intors Fred ce spui tu. Da sigur A si DEx ar fi bine sa fie peste tot. Dar nu se poate.

Acuma privind pe harta vad ca bucata aceea de DN28 in Moldova se preteaza fantastic de bine la largire 2+2. Pentru o scurtatura de 20km nu cred ca se justifica un DEx complet nou.

Iar cu Ganeasa-Tigveni parca parca s-ar justifica 45km dar inainte de asta avem multe altele de facut.

Fred

Ia-o ca un exemplu, nu ca un studiu de caz. De ce luati totul ad literam si despicati firul in patru cand e evident ca e un raspuns pentru cazul general?

Si chiar si acolo, as incerca sa fac un drum mai drept si mai scurt. Vorbesc tot de pe harta, desi trec prin Roman de cateva ori pe an nu am fost pe drumul ala niciodata ca sa stiu cum e terenul.

Chestia asta cu economisirea energiei, amprenta de carbon, incalzirea globala inseamna ca drumurile serpuite sunt o oportunitate de a le corecta, nu de a le carpi. Daca acum 300 de ani cand unele drumuri au aparut serpuind printre dealuri din sat in sat nu era o problema, acum cand traficul e masiv fiecare kilometru in plus inmultit cu numarul de masini pe zi si cu consumul specific de carburant rezulta numere mari pe multe bucati. Conectarea (autostrazile) e primul pas, optimizarea e urmatorul. Probabil peste 20-30 de ani pentru cocoasa de la Focsani cineva ar face puscarie pe viata din cauza amprentei de carbon a distantei in plus, dar acum noi nu vedem mai departe de urmatoarele 30 de zile.