Drumul Expres DEx Găneasa-Tigveni

Started by silviu74, November 25, 2022, 01:00:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

silviu74

Teoretic va fi DX.

https://jurnalvalcean.ro/drumul-expres-tigveni-ramnicu-valcea-intra-in-linie-dreapta/

Pe data de de 03.11.2022 CNAIR S.A., ca autoritate de resort, a transmis către SICAP documentația pe baza căreia se va încredința, în urma licitației publice, realizarea studiului de prefezabilitate pentru drumul expres (A1) Tigveni-Râmnicu Vâlcea-Drăgășani-Găneasa (DX12).

Realizarea studiului de prefezabilitate, inclusiv procedura de atribuire, se va întinde pe o perioadă de 8 luni, din care 7 luni pentru întocmirea propriu-zisă a studiului. După validarea proiectului de prefezabilitate, CNAIR S.A. va încredința SICAP documentația pentru atribuire prin licitație publică a proiectului de fezabilitate.

mirceaeliade

#1
^


pasadia

Pai nu era in plan centura Pitesti vest pentru a lega DX-ul dinspre Craiova de autostrada spre Sibiu? Ori una, ori alta...

ionutpunctro

De acord cu pasadia, nu imi imaginez cat scurteaza din timp acest DX daca avem DX12 si A1 + centura vest Pitesti. Nu stiu cat de necesar ar fi..

Plus ca pentru a apropia Craiova de vamile din vest, trebuie prioritizata autostrada A6, nu acest DX.

silviu74

Așa cum înțeleg eu, acest DX are rolul de a lega Rm. Vâlcea de A1 (în primul rând) și apoi de a lega Rm. Vâlcea de DEx12.

miahi

Cred ca in urmatorii 20-30 de ani vom vedea sigur progrese doar pe Sectorul 3 , Lotul 2 Rm. Valcea - Tigveni si poate poate ceva si pe Babeni - Rm. Valcea .

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1049800] "ELABORARE STUDIU DE PREFEZABILITATE DRUM GĂNEASA(DX12)-RÂMNICU VÂLCEA-TIGVENI(A1)".

Valoare estimata: 1.252.290,04 RON fara TVA

Durata contractului: 8 luni (din care 7 de luni pentru SF)

Finantare: Fonduri bugetare

Termen depunere oferte: 17.01.2023

TibiV

Deci sa nu intram in "entuziasm". Nu este SF, este SPF.

Poate vedem DX-ul asta in 10-15 ani, poate il vor vedea copiii copiilor mei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Asta da. Insa in acest fel, se amana la Pachet legatura noua cu A1 a orasului Ramnicu Valcea.

Macar sa finalizeze imbunatatirea drumului national 73C si ocolirea Tigveni.

medicul de garda

Personal mi se pare mult mai logica varianta asta de drum expres inventat de autoritati, pentru ca faciliteaza mai multe legaturi rutiere: conexiune rapida dinspre Oltenia spre Ardeal, legatura decenta a Valcei si a oraselor industriale din sud cu reteaua de autostrazi, relief relativ facil la sud de Rm Valcea, redundanta in caz de inchidere pe portiuni din A1 sau DX12. Si nu in ultimul rand, relieful facil va permite o extensie la cost redus spre viitorul A6 si chiar la un viitor pod peste Dunare la Corabia sau Turnu Magurele, in functie de ce vor decide guvernele celor doua state. E foarte future proof proiectul, chiar daca va fi inceput peste vreo 10 ani.
Cum au zis si ceilalti colegi, important e sa inceapa cu primul tronson dintre Tigveni si Rm Valcea. Singurul meu regret e ca proiectul asta dovedeste clar ca "lotul 6 din A1" probabil va fi realizat la un standard destul de jos, de DN, nefiind posibil sa te coordonezi cu un proiect care nu are nici macar SPF. Dar cine stie, poate ne fac o surpriza cu un tunel la Poiana...

NB: centura de Vest Pitesti mi se pare o aberatie enorma, si m-as bucur sincer sa fie ingropata de aceasta licitatie. In dealurile din vestul orasului efectiv nu au unde sa construiesti un drum rapid, sunt f multe culmi paralele, cu vai populate. Si beneficiul pentru trafic e slab, ocolesti o groaza intre Oltenia si valea Oltului...
Trust me, I'm an east-european doctor!

mirceaeliade

Personal, daca se face un triunghi nou, as prefera ca DXul asta sa se uneasca cu A1 pe PiSi2 nu pe PiSi4. Una dintre alternativele A1 considerate era prin valea oltului pe la RmV, ceea ce sugereaza ca ar fi mult mai ieftin pe acolo.  Mi se pare o greseala sa se bage MULTI bani intr-un proiect nou doar ca sa se inchida un triunghULETZ mic.  Daca vor cei din Craiova care pot pune presiune pe factorii decizionali, sa scurteze drumul spre Valea Oltului, atunci sa faca o treaba serioasa.  Nu are rost sa vii de la Sibiu sa te urci prin tuneluri prin Subcarpati cand poti sa ramai ve Valea Oltului la vale.

pasadia

Pare ca nu ai mers niciodata pe valea Oltului de iti inchipui ca ar fi mai ieftin pe acolo. Dar nu, ne se va construi prin defileu, intre Calimanesti si Brezoi...

medicul de garda

Si nici nu se va construi pe dealuri instabile ca sa ocoleasca zona urbana a Valcei. In caz ca ati uitat cat de greu e de ocolit orasul ala, priviti ce tentativa de centura pregateste CNAIR, ca era postat proiectul pe undeva. Also, de ce ai dubla vreo 20km de A1 pe o vale cu 10km mai la vest, cand poti face o conexiune direct spre Tigveni, printr-un teren mult mai permisiv? Acolo se poate construi direct pe valea Topologului, care e relativ joasa, pentru a ocoli resedinta de judet. Nu mai zic ca prin varianta asta se poate reliza si legatura facila dintre orasele principale din Valcea si cele din Arges, cu costuri minime.

Aici e o situatia similara cu traseul initial al A13 intre Onesti si Bacau, unde cred ca majoritatea suntem de acord ca e mai firesc dpdv tehnic si economic traseul ales via Racaciuni.
Trust me, I'm an east-european doctor!

hvm

Adevarul ca avand o continuare spre Calafat ar fi principala ruta nord sud catre Grecia din tot ce este la nord est de Debretzen si de la noi din Ardeal. Toti cei de la nord si est de apuseni pana la carpatii orientali vor merge pe aici in loc de  Brasov/bucuresti/giurgiu.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

IonutPad

Au mai fost discuții, inclusiv aici pe forum, despre centura orașului Băbeni. Întrebarea mea e: o să se mai facă oare sau se va rezuma totul la un nod pe acest drum expres?