Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

La 55/20/10 ani de la inaugurare a ajuns sa se liciteze un SF pentru lărgirea a 3 sectoare de autostradă și voi vreți lărgire pentru sectoare care încă nu sunt construite  :lol: ?

Cu puțin noroc, peste vreo 4 ani cineva care vine de la Constanța pe A2 și va vrea să meargă la Pitești va avea de ales intre 8 benzi de circulație pe centurile București aproape integral, 4 pe nord și 4 pe sud (mai puțin sectorul dintre DN 4 și A2 din DNCB). La cifrele de trafic previzionate, e suficient pentru următorii 20-30 de ani.

Plus că și lărgirile astea costă bani și nu vor veni de la UE. Sunt multe proiecte care stau la rând, A0 in primul rand construit, A1, CraPi, A7, A8, A3, Buc - Alexandria, Buc - Târgoviște, Techirghiol, CF etc etc. Banii nu cresc in copac și nici zecile de mii de echipamente și ingineri/muncitori extra de care e nevoie pentru a le construi.

dr4qul4

iar pe nord (in vreo 10 ani) vom avea si inelul 3. Ploiesti-Targoviste-Gaesti!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Gio

Ar fi ideal un "inel 3" si in sud: un DX sau A Giurgiu-Ghimpati-A1. Oricum un A0 cu 3 benzi sau cu spatiu la mijloc pentru a permite extinderea ar fi fost bun.

carutasul

bine, eu sper să mai încetăm și cu centralismul ăsta și să nu mai aducem toată populația în București, o repartizare mai uniformă a populației - și producției- ar repartiza și traficul :)  Dar vom vedea, unii din politicieni par blocați în paradigma asta. Oricum probabil cel mult vor fi necesare benzi suplimentare la urcat/coborît dar mai mult ca sigur nu pe porțiuni mari. Ce mi s-a părut mie, vara asta, pe Centura Sofiei, e că traficul tinde să se aglomereze și să devină un pic complicat în zona nodurilor - poate a fost o impresie dar mie mi s-a părut că sunt prea multe- și devine deranjant și pentru cei care doar ocolesc pentru că din loc în loc mai dai de câte cineva care încetinește, care își amintește că trebuia să schimbe banda etc... deci  în zonele astea ar putea să apară nevoia unor îmbunătățiri de la un anumit nivel de trafic în sus, dar nu cred că prea curând. Ca să saturezi A0 trebuie trafic, nu glumă, mai degrabă centura se va satura din loc în loc, pentru că va deveni o variantă bună de a ajunge dintr-un cartier în altul după ce se va mai elibera de traficul de tranzit.

carutasul

^^ eu pe linia asta aș lansa mai degrabă un program de centuri ocolitoare în așa fel încât să avem un "inel 3" care să nu fie autostradă dar să permită circulația cu 90-100km/h pe drumurile existente, cred că ar fi de ajuns pentru 2-3 generații... Cum traficul principal va merge pe autostrăzi nu cred că vei avea mai mult trafic de atât pe acest "inel 3".

Fred

Quote from: MCI on February 24, 2023, 11:19:05 AMProiectul drumului radial privind largirea A1 la 3 benzi, are in vedere si largirea Bul. Iuliu Maniu pana la Valea cascadelor la 3 benzi?
Nu e nevoie si nu ajuta. Pe bucata de Iuliu Maniu care e 3+3 traficul e lent din cauza semafoarelor, nu poate sa preia mai mult, iar intre centura si Valea Cascadelor capacitatea de trafic e mai mare pentru ca sunt putine semafoare si se merge fluent.

Dar e nevoie de radiala de pe Bd Timisoara si strapungerea la Virtutii in loc de largirea Iuliu Maniu. Daca ai astea 2 variante, jumatate din traficul de pe Maniu se duce pe ele. O sa vedem atunci blocaje pe Bd Timisoara, in special unde au pus cretinatatea de semafoare dupa Moinesti, sunt vreo 3 semafoare desincronizate in 500 de metri si deja se vede ca incurca traficul. In acelasi timp spre Virtutii era planificat profil de DX, fara semafoare, infinit mai fluent.

panzer

Pare ca am aruncat eu o piatra si voi va chinuiti sa o scoateti. Nu e deloc asa.
Nu eu am luat vreo decizie de largire a A1. Am comentat doar ca se fac planuri fara cap. Nu e nevoie sa tragem tot traficul din tara asta in Bucuresti.

Dintre toti de pe acest forum eu sunt ultimul care poate fi acuzat ca a uitat de DNCB. Parol.
Si nici o secunda nu m-am referit la "bubele" Bucurestiului, @pasadia.

Largirea A1 la 3 benzi va aduce trafic la Bucuresti. Capacity * Velocity! 3 benzi la 120 kmh.

DNCB va ajuta tranzit-ul intre Mogosoaia si Berceni (am dat 2 exemple doar). In cel mai bun caz, cand va fi terminat, o sa ajunga la max 70 kmh. O sa foloseasca tranzitului la 120kmh cat frectia la piciorul de frasin. La fel cum folosesc tranzitului si Inelul Principal si Inelul Median si Splaiul (iote ca am mai gasit eu inca 8 benzi de tranzit, nu?)

Si doar ca sa ramana:
- A7 catre PiSi trece prin A0 (si va fi asa pentru multi ani de acum incolo, si CoBra si A8 sunt discutii pentru urmatorii 20 de ani).
- A1 la 3x catre A2 la 2x trece prin A0 (in curand alimentat si de Dx6)
- DX-ul de Giurgiu catre oriunde trece prin A0.
Si voi toti spuneti ca A0 o sa faca fata. Eu raman singurul care spune ca n-o sa faca fata. Daca mai traim atat o sa aflam si raspunsul.

Singurele proiecte care vor ameliora situatia sunt: Dumbrava - Titu/Gaesti si Buzau - Drajna daca o sa se faca vreodata, sau orice varianta similara, i.e. Focsani - Braila - Drajna.

PS: acum multi ani le explicam colegilor de ce va fi mereu aglomeratie pe DN1 chiar si largit la 3 benzi, si chiar daca exista o difuzie a traficului la fiecare intersectie. Pentru ca DN1 aduce trafic la 90kmh+ iar orasul nu il va prelua niciodata la 50kmh pe acelasi numar de benzi. Si de fiecare data cand DN1 e la capacitate, nu se mai poate intra in Bucuresti.

alexandru_m

#97
In primul rand uiti ca majoritatea aplicatiilor de navigatie au informatii despre trafic in timp real. Sau tu nu folosesti GMaps sau Waze si mergi doar pe drumurile principale? Daca se aglomereaza A0 si te ruteaza pe DNCB tu insisti si ramai pe A0?

Eu atat in Romania cat si afara fac ce zice navigatia aia cand merg cu ea. Daca zice DNCB ma duc pe acolo, daca zice Inel Median si Splai atunci prin oras ma bag. Lectia asta am invatat-o in Germania acum multi ani cand noaptea intre Wurzburg si Frankfurt se tot chinuia Waze sa ma scoata afara, iar eu vazand ca nu e trafic am zis ca aplicatia e o porcarie care da rateuri si am dat inainte pe A3. Rezultatul a fost vreo ora si jumatate stat in mijlocul drumului ca era inchisa autostrada fiindca se ridicau niste grinzi la un overpass si am pierdut barca la Calais catre Dover. Adica inca 2 ore de stat si pe acolo.

Desi am mai scris si pe alte topicuri, voi repeta si aici urmatoarea idee: Cat timp pasul Brennero rezista la 2 benzi pe sens eu zic sa ne potolim noi cu visele astea legate de marele trafic de pe la noi. Da, se circula greoi pe A1 intre Bucuresti si Pitesti dar asta din cauza bizonilor care refuza sa inteleaga ca mai sunt si altii pe sosele in afara de ei. Daca limita e 130 asta nu inseamna ca trebuie sa mearga fiecare doar cu 139+ in continuu. In tarile cu apa calda nu moare nimeni (la propriu chiar) fiindca stiu oamenii sa stea si in coloana la 100-110 unde traficul e aglomerat.

Sunt sute de locuri in Europa asta unde se formeaza zilnic ambuteiaje enorme, chiar si pe autostrazi cu 5 (cinci!!!) benzi pe sens. Oamenii aia cum pot sta la coada oare?

Bine ca azi se merge cumva pe o banda pe sens pe DNCB in zona de Sud si asa stau lucrurile dintotdeauna, dar peste cativa ani cand vor fi 4 benzi pe sens (A0 + DNCB largit) cumva ca prin miracol nu se va mai circula.

Apropos de PS-ul tau...ce legatura are una cu alta? Evident ca daca versi un trafic de DN cu 3 benzi intr-un bulevard cu 2 si semafor se va forma coada. Ce trafic suplimentar va mai aduce la Bucuresti inca o banda pe A1? Crezi ca daca va mai aparea inca o banda pe A1 o sa se trezeasca Vasile din Sibiu sa se duca pana la mall in Bucuresti la o cafea ca nu are unde bea pana acolo?

Toata infrastructura din Bucuresti este depasita. Radiale putine si colmatate, locuri de parcare lipsa care provoaca ingustarea drumurilor existente din cauza masinilor parcate neregulamentar, un DNCB complet depasit, un A0 inca inexistent, etc. Solutia care e? Sa nu incepem de nicaieri si sa ramanem pe eternitate asa ca nu cumva sa atragem trafic suplimentar?

AFG

De ce trebuie neapărat largit A1 la 3 benzi? Ok, portiunea de la A0 pana pe Iuliu Maniu da, ar fi trebuit sincer bagata in A0(sa cel putin asa vad eu lucrurile). Dar de ce sa largim zeci de km de la Găești sau de la Pitești cand noi nu știm sa folosim o autostrada? Nu stiu daca ati mers pe A1 de langa Sibiu in ultima perioadă(ultimul an) in jurul orei 16 dar viteza medie este de 110-115(poate si mai puțin), fara flash-uri, fara claxoane, se pastreaza distanța, se merge "ca-n Germania". La fel si A2, la ce trebuie largita când 9 luni(75%) din an traficul preponderent este de camioane(si nici alea bara la bara cum e pe Valea Oltului), in rest liber. In celelalte 3 luni sunt aproximativ 12 week-end-uri, iar aglomerație pe A2 per week-end sunt zilele de vineri si sambata, deci 2 zile per week-end, deci 24 de zile pe an. Pentru 24 de zile pe an datorită unor needucați care vor sa zboare cu viteze infernale pe autostrada ne trebuie largie la 3 benzi? Inseamna ca pe Berlinul trebuie sa isi faca autostrada pe 10 benzi(pe sens) :lol: . Haideți va rog sa fim si realiști, si sa invatam ca pe autostrada LIMITA MAXIMA DE VITEZA E 130, MAXIMA=NU TREBUIE DEPĂȘITĂ, deci se poate merge si cu 110,115,120, la cati km de autostrazi avem diferența e de maxim 10 minute ca si timp

Razvan.M

În completare vin și eu cu ideea că odată cu deschiderea tot mai multor segmente de autostradă se scapă de angoasa numită trebuie să îi dau tare ca să ajung la destinație.
E o presiune care cred că se resimte la drumurile lungi.
Cel mai bine se simte pe segmentele continue adică Arad-Sibiu Sibiu-Cluj Napoca etc.
În 2 ani se finalizează și mare parte din A7 unde se gonește ca în Mad Max.
Comportamentul ăsta cred că se va estompa în timp.

AndreiB

Eu nu cred ca se va estompa comportamentul, decat prin radare si amenzi. Merg destui din Bucuresti la Constanta, cu viteze mult peste 130km/h. Si e autostrada completa. Romanii au o cultura rutiera extrem de toxica, in care respectarea codului rutier e ceva secundar, de la parcare, la viteza, la manevre cretine, la depasit ilegal, la trecut CF.

Nu din infrastructura proasta, ci din legi aplicate insuficient.

Ionut

Haideți să revenim totuși la subiect.

panzer

A1 la Pitesti agrega acum 2 DN-uri. In viitor va agrega 2 Autostrazi/DX.
Traficul generat local de Pitesti (fabrici, persoane) va ramane constant se presupune.

Poate de aceea fac un SF sa vada daca le iese trafic de 3x de la Pitesti la Bucuresti?!

O sa repet a 3-a oara: motivul pentru care viteza este importanta intr-o analiza este pt ca asa se determina capacitatea maxima: nr de benzi * viteza legala. Traficul real se masoara.
Sper ca macar acum sa se inteleaga ca PiSi va aduce mult mai mult trafic la Pitesti decat aduce DN7 acum. La fel si DX6 vs DN65.
Nu are nici o legatura cu bizonii, waze, sau ce crede panzer de la Bucuresti sau altcineva de la Arad.

alexandru_m

#103
Mie mi se pare ca tu amesteci 2 chestii. Poate sunt eu mai greu de cap.

Capacitatea in mod evident creste pe masura ce adaugi benzi si drumuri noi.

Dar asa nu inseamna ca va aparea ca prin minune si traficul pe care il suporta benzile alea.

Cine are treaba la Bucuresti merge si azi acolo, folosind infrastructura existenta.

Cine are de tranzitat zona merge si azi pe acolo, folosind infrastructura existenta.

Singura modalitate in care ar exploda traficul odata cu deschiderea de drumuri / benzi noi ar fi daca oameni care azi au alte rute ar schimba rutele ca sa foloseasca noile sosele.

Nu cred ca azi cineva care merge de la Pitesti la Constanta se duce pe la Giurgiu sau Ploiesti. Nici cineva care vine de la Giurgiu spre Brasov sau Iasi nu cred ca ocoleste pe la Calarasi sau Pitesti.

A 3a banda va fi practic o banda de depasire pentru cei foarte grabiti.

Pe B1 vor merge camioanele ,uneori ocupand si B2 cand se vor depasi. Apropos, astazi depasirea este interzisa la camioane pe aproape toata lungimea autostrazilor din RO. Oare e ok ca un camion care face curse internationale si are termen de tranzit sa stea cu 10-15 km/h sub viteza calculata cand i-a fost facut traseul fiindca are in fata un camion care lucreaza pe local / regional si face economie la motorina?

Pe B2 vor depasi uneori camioanele si in rest vor merge cei care nu se cred la raliu, iar pe B3 vor fi pilotii de incercari.

Deci care e problema cu largirea?

Traficul care este cu o zi inainte de inaugurarea A0 va fi si la o zi dupa inaugurarea A0. Diferenta va fi ca in loc de un DNCB cu o banda pe sens in majoritatea lungimii si unele intersectii la nivel vei avea 3 benzi la dispozitie, din care 2 pe autostrada si cu intersectii denivelate. Comparativ cu ce e azi vei simti ca e ca in lockdown si ca traficul a scazut. Asta fiindca traficul nu va mai depasi capacitatea, ci va fi SUB.

PS: sunt din Bucuresti unde am si trait 30 si ceva de ani, in Arad m-am mutat relativ recent. Deci stai linistit ca stiu foarte bine zona si traficul pe ruta asta.

pasadia

Infrastrutura o construim pentru doua elemente: siguranta in trafic si capacitate. Pentru siguranta avem nevoie de delimitarea sensurilor, noduri denivelate, pentru capacitate avem nevoie de (minim) 2 benzi pe sens si de noduri cu capacitate potrivita.

Capacitatea aia o putem masura cum vrem. Unii o masuram in mers (erau niste experimente mai demult, participam si eu si numaram masinile intalnite de la Ilia la Holdea), altii pe camere, altii la recesamant si apoi tin secrete rezultatele, etc...
Dar cel mai simplu o masori prin timpul pierdut stationand sau mergand cu viteza foarte mica (semnificativ sub viteza permisa pe acel sector de drum). Acel "staul" german. Si deocadata nu am vazut vreo dovada pertinenta ca avem staul pe undeva. Pe A1, de la Pitesti pana in drept de Ciorogarla, nu am auzit pe nimeni sa se planga ca a durat drumul mai mult cu 30 de minute decat atunci cand nu e trafic. Da, se intampla asta pe DN-uri (pe valea Prahovei, pe DN6 la intrarea in Bucuresti, pe DN17 prin Bucovina (ocazional), pe A2 in sezon. Dar niciodata nu am auzit pe cineva spunand ca un drum de 1 ora pe Pitesti - Bucuresti ar fi durat 2 ore (fara accident, fara lucrari). 
Si de asta nu cred ca e nevoie de largire nici pe A1. Dar in mod sigur e nevoie de lucrari acolo caci toate elementele (noduri, calitate asfalt, parapeti) sunt sub-standard). E o autostrada veche, peticita prea mult. Asa ca daca tot intra in lucrari nu ma opun neaparat idei de a largi la 3 benzi (deci cand o sa vedem nota de plata o sa zic ca banii aia mai bine ar fi investiti in Alexandria - Craiova).

La A0 lucrurile sunt mai simple si cred ca au explicat si altii de ce. Pe langa radiale, sper ca in zona aia sa se investeasc asi in noi drumuri, chiar la nivel de DJ, dar care sa scoat traficul din localitati. Asa cum e prevazuta centura pentru Buftea, poate ar trebui gandite niste drumuri noi care sa lege zonele respective fara a se intepa in autostrazi. Uitati-va la multitudinea de asa-zise centuri initiate de Bolojan in jurul Oradiei si ganditi-va cum ar arata daca si acele localitati din jurul Bucuresti-ului ar avea niste centuri (sau ma rog, daca am scoate DJ-urile din ele).