Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ionescu63

Quote from: BIGRED1984 on March 01, 2023, 11:53:31 AM@dr4qul4 pana la Apuseni cred ca montaniarzii o sa lase putin V.Prahovei pentru Orientali, am mai mari sperante in A7 decat A1 momentan.
Si raspunsul este evident A1, Bucuresti-Pitesti, cine nu intuieste o crestere masiva de trafic odata cu o retea intreaga, inseamna ca nu priveste in perspectiva.

Cu A6 complet (Lugoj - București) nu cred ca este "intuitiva" o creștere galopanta a traficului pe A1

BIGRED1984

A6 are mult mai putine sanse sa fie facut complet intr-un orizont mediu de timp. A7 si A1 sunt in executie (sau aproape).

dr4qul4

A6 nu ajuta Cluj-Napoca/Transilvania si eu zic sa asteptam intai sa vedem traseul A6 sa nu ocoleasca pe la "Focsani". Am emotii ca zona DTS-Orsova va fi gata in mai putin de 20 de ani
Si chiar daca ramane traseul de pe harta proiectelor, A6 ocoleste Craiova pe la Nord (pleaca din DX12 de fapt) si ajunge pe la Magurele, asa ca va fi o solutie doar pentru DTS-Constanta.
Spre Ploiesti va fi mai scurt pe DX12 cu vreo 20 de km.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Bachus01

La noi alta este prostia referitor la lărgirea pentru 3 benzi. Din punctul meu de vedere cel putin A0 (fiind proiect mai nou) trebuie proiectat cu o zonă mediană pentru o eventual lărgire la 3+3 fix cum au facut polonezii cu A2 si A1 iar anul trecut am vazut deja lucrări de largiri in zone punctuale . Asa au rezolvat si problema expropierilor din prima fara surprize ulterioare , si podurile + celelalte structuri.  Pentru asta iti mai trebuie si oameni cu ceva viziune nu doar "simpli colectori de salariu cum avem în momentul de față 80-90% ) .

Este o idee bună SF ul pentru lărgirea la 3 benzi pentru A1, A2 , A3 iar ulterior se poate scoate la licitație segmente in functie de necesități.

Pe viitor as vrea sa vad si la noi tipul de asta de gândire pentru o lărgirea ulterioare din faza de SF . Mai ales în zona resedintelor de județ,  dar ma tem ca este prea tarziu.  Coridoare principale de tranzit (unde poate in viitor 10-30 ani) vor necesita o lărgire sunt deja construite  , lansate în licitație sau cu sf.

In schimb daca tot au interes pentru lărgire, poate au interes si pentru o reeducare a participanților  la trafic de pe A/DX si a militienilor(noi nu avem cu adevărat o poliție rutieră care  sa faca preventie ci doar purtători de uniformă care trebuie să completeze ceva in raport la sfârșitul programului. ) . Noi nu stim sa circulam pe autostrăzi iar poliția doarme pe ea cu radarul in boscheti. La noi totul este la extreme , ori ne apucam sa depășim cu 100 km/h , schimbam banda cu 1km inainte si revenim dupa 1 km. Ori o facem prea din scurt la nesimtire . Sau folosim banda de depășire , cealaltă fiind libera si ne uitam in oglinda abia dupa 30 sec 1 min. Cel mai prost de circula pe A1 București-Pitesti . Cu o legislatie mai dura si o politie instruita putem rezolva o.parte din cauze.

MrConnaisseur

^Nu cred ca au dorit sa implementeze un A0 la platforma de 3 benzi deoarece exista un DNCB in curs de modernizare care va prelua o buna parte de trafic local, apoi vin Dr-urile care vor evacua traficul local direct in autostrazile orbitale, ramanand un A0 pentru trafic de tranzit. Probabil ca cifrele predictive de trafic au impus doar 2 benzi pentru A0.

dr4qul4

A0 are 2 benzi pentru ca asa era SF-ul. Nu stiu daca a observat cineva, dar nu prea s-a demolat nimic pe A0, tocmai pentru ca traseul fusese rezervat.
Daca scoteau la licitatie A0 cu 3 benzi ar fi insemnat sa o amane cu minim 2 ani.
Oricum, vom vedea peste minim 10 ani daca va fi sau nu nevoie de extindere la 3 benzi pe sens, lucru valabil pentru orice autostrada. Vor mai exista si alte segmente ce vor necsita in viitor extindere la 3 benzi, dar vor fi mult mai scurte pentru ca pana la urma Bucurestiul este cat urmatoarele 6 orase adunate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Si mie mi se par exagerate cererile de 3 benzi pe autostrazi care inca nici nu s-au construit. O autostrada cu 2 benzi poate prelua deja mult mai mult trafic decat un DN. Din cele trei proiecte de extindere la 3+3 propuse, singurul cu adevarat necesar e A1, care are trafic indiferent de sezon si e construita la standarde de 1972 nu de 2000+ (si probabil doar de la Bolintin la A0). A2 se ambuteiaza doar in sezonul estival, iar actualul A3 poate prelua fara probleme traficul de pe DN2 (cauza ambuteiajelor pe DN2 e in primul rand DN2).

Fred

Se tot dezbate A0 pe 3 benzi, dar chiar nu ar fi costat nimic in plus daca se proiecta cu spatiu median de rezerva pentru a 3-a banda pe viitor, iar daca peste 10 ani se descopera ca nu va fi vreodata nevoie se pot planta 7 metri de vegetatie.

Ionutcatalin

^scump terenul în jurul capitalei, chiar și în câmp tot scump e, nu prea îți permiți sa expropriezi și sa te gândești ca dacă nu-l folosești crești "bălarii" pe el. În plus sa nu uitam de cerință cu balast în tot corpul autostrăzii de pe loturile din sud, asta ar creste mult prețul. Sa vedem deschise a0 pe sud și nord plus actuala centura lărgită în pași de melc și 20 de ani nu mai avem treaba.

gicu

Dacă DNCB ar avea 4 benzi pe toate sectoarele și toate intersecțiile denivelate, ar duce traficul de acum fără probleme.

Prin A0 se separă traficul local de cel de tranzit, iar prin faptul că e autostradă avem o rezervă importantă de capacitate. Nu cred că vor fi probleme 15-20 de ani de acum.

ovicor

Daca pe sensul de intrare in Bucuresti s-ar realiza o bretea imediat dupa trecerea peste DNCB, cu rotire dreapta 270 grade, sa asigure accesul spre nord? Stiu ca este dificil din cauza CF, dar cred ca nu ar fi imposibil, panta de coborare s-ar realiza doar cat sa aiba gabarit pe sub pod. Exista teren intre CF si benzile actuale.

Alexander

O propunere similara am avut si pentru nodul DNCB - DN1, curba (in cazul acesta bucla) sa fie facuta la cota pasajului iar rampa de coborare sa fie facuta in paralel cu centura, pe langa calea ferata.  Probabil ar fi necesar mutarea axului drumului cu 2m mai departe de calea ferata. Aparent nu e posibil sau fezabil (nu sunt inginer deci probabil anumite aspecte imi scapa). Tind sa cred ca asta ar fi o solutie totusi salvatoare in ambele cazuri.

dr4qul4

ma uit la nodul A5xA6 si nu pot sa ma gandesc daca nu cumva locul este ales special pentru a adauga, in viitorul indepartat, o scurtatura din A1 in A5. Practic ar ocoli cea mai aglomerata zona din A1 si bucata de A0 pana in Jilava.
Astfel nu ar mai fi nevoie de 3 benzi pe aceasta portiune din A0.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Nici eu nu cred ca A0 se va largi vreodata la 3 benzi. La cate noduri sunt in 100km ar fi diabolica munca. Daca vor aparea probleme majore intr-un loc e mai ieftin sa faci alternative de la zero prin camp.

Era o idee ca A0N1 (posibili Pizza) sa fie upgradat de acum la 3 benzi. Pt ca doar exproprierile sunt facute. Proiect nu avem. Macar A1 - Dn1 - Aeroport avea capacitate mai mare. Basca singura bucata pe 3 benzi, tot pe contract cu Pizza s-a facut si tot ca si cerinta ulterioara. Dar deh, acolo era pe bani de la buget.

A1 se poate largi usor la 3 benzi si pentru ca pasajele peste sunt intr-o stare jalnica. In plus au si pila mediana toate. Din pacate intre A0 si Bucuresti, unde este acum pasajul peste DNCB e cel mai greu. Si acolo au licitat un proiect de "consolidare" fara extindere.

Din pacate nici cu afirmatia ca "15-20 de ani nu vom avea probleme" nu sunt de acord. Mai degraba cred ca ne va luat inca 15-20 sa rezolvam problemele DNCB de acum. Dn2-A2 a facut deja 10 ani de epopee si tot nu avem constructor. Dn4 - A2 nici nu au inceput discutiile. Azi a aparut stirea ca se reziliaza a 3a oara contractul cu Delta. 10 ani pe DNCB este doar un ceas.

mirceaeliade

QuoteFirmele de proiectare İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (Turcia) și TOTAL BUSINESS LAND SRL (România) au depus cele două oferte la contractul pentru expertiză tehnică și studiu de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi pe sens a autostrărilor care pornesc din București, a anunțat miercuri directorul CNAIR, Cristian Pistol.

https://economedia.ro/licitatia-pentru-largirea-la-trei-benzi-pe-sens-a-autostrazilor-care-pornesc-din-bucuresti-cnair-a-primit-doua-oferte-pentru-expertiza-tehnica-si-studiu-de-fezabilitate.html