Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Dar fix asa e atitudinea pe A-uri de la noi. Mergi pe banda a doua cu 120-130 (depasind), vine altul tare din spate si face ca toti dracii, de parca tu ar trebui sa te bagi repede cu 90 in spatele primului TIR, doar sa nu reduca el viteza la 130km/h pt 20 secunde.

Deci, ce e mai eficient pt trafic? Doi care merg cu 130, sau unul cu 90 si altul cu 160?

Situatia este agravata pe Bucuresti-Pitesti de aglomeratie, efectiv sunt coloane de TIR-uri pe banda 1 si bizonii constantanti pe banda 2. O a 3a banda ar face ca TIR_urile sa stea pe banda 1, oamenii normali pe banda 2, super oamenii pe banda 3, frecandu-se ei intre ei.

Pe A2 problema e doar vara si sincer, daca se fac 3 benzi pana la Fundulea, se va sta pe 3 benzi. Weekend-urile de vara genereaza trafic 300% pe A2 si sincer, nu merita investiti inca bani pt asta (si eu fac A2 f des).
Plus ca aglomeratia e cauzata si de accidente, indisciplina si intersectii (gen DNCB) cu capacitate f mica.

 

Xed

@interesantul , presupunem ca e o gluma proasta sa gandim si in perspectiva largirea autostrazilor? Ca sa nu mai zic ceea ce tot repeta si alti colegi mai sus. A1 Bucuresti-Pitesti are nevoie cat mai repede de o extindere la 3 benzi, in special pe segmentul Bolintin-Bucuresti unde nivelul de trafic e deja saturat. A3 deja incepe sa se aglomereze iar odata cu A7 finalizat vei avea nevoie, cel putin in zona interconectarii, de largire la 3 benzi pe sens pana se aseaza fluxurile de trafic.

dr4qul4

era vorba de 2h in loc de 4 pana la Boita, ca de acolo e autostrada.
Limita mea este de 4 ore. Cu atat sunt obisnuit pe Valea Prahovei sau pana la mare. Mai mult chiar nu are rost pentru 2 zile.
Si este mult mai odinitor sa mergi pe autostrada decat pe Valea Oltului.

Vorbesc din proprie experienta. Am prins vremurile cand faceam 5+ ore pana la mare, ca era A2 doar pana la Cernavoda. Si atunci nu erau nici macar jumatate din masinile de acum, plateam cash la Fetesti si treceam in 5 minute.
Plecam la 4-5 a.m. ca sa ajung inainte de pranz asa ca mergeam doar 1 data sau de 2 ori pe sezon.  Cum a fost gata autostrada, cum am inceput sa ma duc de 4-5 ori pe vara.
Cum desfunzi un dop, cum vor "curge" mai multe masini. Pana acum desfundam un dop, doar ca sa dam in altul, dar cu A0, PiSi, DX12 si A7, vor disparea mai toate dopurile, asa ca presiunea se va muta pe segmentele care sunt deja aglomerate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Dopuri se vor forma intotdeauna.  Pana si in tari cu infrastructura mult peste medie gen Germania au dopuri.  Ele trebuie rezolvate cand apar.  Nu neaparat inainte sa apara dar mai ales inainte de a avea mai peste tot unde e chiar nevoie drumuri cu acces controlat.  De exemplu daca se face A8 si/sau A13, probabil o parte din traficul mai ales greu care o ia pe DN2/A7-A3-DNCB/A0-A1 sau Targoviste, va fi mutat.  Nu stiu daca chiar e cazul sa umplem Campia Romana cu tot felul de artere babane inainte sa fim siguri ca si alte artere principale, de prin alte colturi, isi gasesc intr-adevar finantare.

dr4qul4

cu alte cuvinte "sa moara si capra vecinului".

Banii pentru "arterele din Campia Romanana" sunt maruntis fata de ce este necesar pt A8, A6 sau A13 (ca banuiesc ca aici bati). Si chiar daca iti place sau nu, realitatea este ca MZA de pe cele 3 cioturi va fi mai mare (de cateva ori bune) decat al MZA adunat al celor 3 autostrazi.
In plus, abia acum se face licitatie pt SF pt extindere. Da-mi te rog un simplu exemplu de autostrada/DX care ar merita sa intre la finantare si pentru care nu s-au lansat licitatii de SF!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

^A6 Alexandria-Craiova (dar pe restul, intradevar, macar s-a pornit licitatia pt SF)
In ce priveste prioritatea finantarii, zona Bucurestiului are deja A spre Constanta, A spre Pitesti, A spre Ploiesti, are in constructie/licitatie A0 (atat pe N cat si pe S) plus upgrade la DNCB, are in elaborare SF A/DX spre Alexandria si A/DX spre Targoviste. Atat timp cat artere principale din alte colturi de tara nu vor gasi finantare, nu mi se va parea corect sa se prioritizeze echivalentul a 100km A/DX pt drumurile radiale ale zonei Bucuresti si cam inca pe atat pt largirile la 3+3 despre care vorbim!
Este f bine sa se faca SF pt largirile la 3+3 (sau pt drumurile radiale), dar, in ce priveste executia propriu zisa, nu mi se par prioritare; in cel mai bun caz, executate etapizat, putin cate putin.

Sorinus

Evident n-ai mers pe Centura Bucurestiului :) Si unii fac asta zilnic...dus-intors...

dr4qul4

Momentan vorbim doar de SF! A carui realizare va dura macar 2-3 ani.
Eu va intreb insa altceva: daca nu facem SF acum, si prin urmare nu blocam terenul, nu cumva ne va durea mai tare peste 10-20 de ani?

Daca va este atat de frica sa nu ramaneti fara finantare, de ce nu ati comentat nimic cand s-au facut noduri mamut? Sau cand se fac ocoale de 5 km aiurea si noduri pe 3 niveluri?
Stiti cum arata nodurile pe Bucuresti-Pitesti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Quote from: alexandru_m on February 27, 2023, 10:24:17 AMCand o sa faci 2 ore din Bucuresti pana in Apuseni sa ma anunti ca sa iti dau o lada de bere...
De la Bucuresti la cea mai aproape zona din Apuseni (sa zicem doar pana la Alba Iulia), sunt 400 km pe la Brasov, iar pe Valea Oltului 350 km. Chiar daca ar fi autostrada continua, tot esti (mult) in afara legalitatii.
Deșteaptă-te române!

Goldmund

Cert este ca A1 Bucuresti-Pitesti, nu a fost doar prima autostrada facuta in Romania, dar a fost si cea mai prost facuta inca de la inceput si doresc sa accentuez, inca de la inceput: stratul de baza si urmatorul strat si restul(intreaga suprastructura) au fost facute  neprofesional(in comparatie cu ce era, sau cu ceea ce s-a mai construit din 1972 in Europa), iar in 1986 cand am vizitat Romania(venit cu masina)am observat cum toata autostrada era "valurita" si poate si de aceea vit. max. admisa era inca de la inceput din 1972 de 80km/h-90km/h. Iar banda "de urgenta" nu avea nici cea mai usoara suprastructura de sustinere si era mult mai ingusta decat normele europene de atunci.
Acum exista marea sansa ca si in cazul lui A1 largirea aceasta la 3 benzi/sens sa fie facuta bine, ca si cand am avea de-aface cu o "alunecare de teren" si trebuie stabilizata intreaga suprastructura de autostrada incepand de la baza...Ce sansa! Si poate vor apare si indicatoare moderne, digitale precum https://www.alamy.de/elektronische-warntafel-mit-hochstgeschwindigkeit-und-stau-anzeige-autobahn-a-9-bayern-deutschland-image178127807.html
Dar iata cum arata in 2022 o particica din A1:
https://www.google.com/maps/@44.548355,25.507525,3a,75y,229.9h,52.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ195iDZNOZcy4gVbEIOiZA!2e0!7i16384!8i8192

dr4qul4

probabil unii dintre voi cititi pe sarite. Sau intelegeti doar ce va convine.
2h voi face pana la Boita. In loc de 4 acum. In loc sa ma duc de 2 ori pe Valea Prahovei/Bran, ma pot duce de 4 la Brezoi/Salatrucu/Cartisoara
Cand voi face 2h pana la Boita, pot sa ma gandesc sa merg in weekend si in Apuseni. Acum nici prin cap nu-mi trece. Pe viitor (teoretic doar 4 ani), va fi acelasi lucru cu a merge la Zarnesti. Asta daca nu e gata si A13 si atunci voi ajunge mai repede la Zarnesti daca ocolesc pe la Boita.
Dar nu trebuie sa ma duc eu nicaieri. Sunt sigur ca vor fi destui care vor veni in vizita la Bucuresti. Sau care vor merge mai des acasa.

Eu cred ca subestimati ce inseamna sa faci 6 ore de la Cluj-Napoca la Constanta, fara sa te intereseze daca ploua sau te prinde noaptea. Eventual cu o masina cu pilot automat cu AI.
In momentul in care vom avea o retea extinsa de autostrazi (adica gata A0, A1, A3, A7, A8 si DX-ul de Braila), traficul va exploda. Si unde credeti ca se va sparge teava?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

@dr4qul4 pana la Apuseni cred ca montaniarzii o sa lase putin V.Prahovei pentru Orientali, am mai mari sperante in A7 decat A1 momentan.

Si raspunsul este evident A1, Bucuresti-Pitesti, cine nu intuieste o crestere masiva de trafic odata cu o retea intreaga, inseamna ca nu priveste in perspectiva.

sillentium

Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A1 București - Pitești
SEAP


sillentium

Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A3 Moara Vlăsiei - Dumbrava
SEAP

sillentium

Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Lărgire la 3 benzi pe sens a autostrăzii A2 București - Fundulea
SEAP