Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rocklee

eu am o problema de ce nu sa facut de acuma AO LA 3 benzi ....avem un exemplu in europa ...centura BUDAPESTA care era mai mereu blocata si cu multe noduri pe ia ...iar doar dupa cativa ani au trebuit so dubleze
acelasi lucru se intampla cu A0 se face pe 2 benzi ...apoi o umple cu noduri suplimentare cu DRUMURILE RADIALE ...iar la urma incepe soul....

am discutat cu un drumar cu vechi si multa experienta ...a spus ca noi romanii  nu gandim in perspectiva ,in viitor ...si mi-a dat doua exemple ...nu facem de pe acum expropierile in perspectiva largiri unor autostrazi ....iar tunelurile montane le facem la 2 benzi in loc sa le facem de pe acuma la trei benzi ca in vitor sa nu  ne mai apucam inca o data sa le refacem....

avea dreptate ...in felul lui...tot ce am spus este doar parerea mea

Fred

#106
Quote from: alexandru_m on February 26, 2023, 11:10:44 AMDar asa nu inseamna ca va aparea ca prin minune si traficul pe care il suporta benzile alea.[...]Cine are treaba la Bucuresti merge si azi acolo, folosind infrastructura existenta.
Nu ai luat in calcul traficul suprimat din cauza conditiilor proaste. Sa iti dau un exemplu: eu merg din cand in cand pe Vatra Dornei-Bucuresti si Bucuresti-Sibiu; din cauza ca drumul ia mult timp, merg mult mai rar decat as merge cu autostrada la dispozitie, sunt prea batran ca sa fac prea des alea 9 ore in medie intre Bucuresti si Dorna, dar cu A7 pana la Suceava as face mai usor drumul in 5 ore (am cate o parte din familie in fiecare din localitati). Asta ar fi trafic suplimentar cauzat de existenta A7 si nu sunt singurul care evita drumuri, dar care ar face drumul cand ar exista o autostrada. Sunt multi oameni din provincie care locuiesc in Bucuresti, aveam colegi care acum 10-20 de ani mergeau la Satu Mare la familie o data la 6 luni, cu A1+A10+A3 pana la Zalau ar merge probabil lunar.

@rocklee , parca Budapesta are doar o jumatate de centura, pe nord lipseste o bucata si tot traficul se inghesuie pe sud. In Bucuresti vei avea cerc complet, capacitate dubla. In plus, centura din Budapesta are un tranzit enorm M1-M5 pe care Bucurestiul nu il are, tranzitul pe directiile Giurgiu-Pitesti nu se compara cu cel de la Budapesta.

Gio

De ce trebuie sa largim A1 la 3 benzi? E simplu, pentru ca deja este aglomerata. Si pentru ca peste cativa ani din A1 la Pitesti va fi bifurcatie de 2 autostrazi (A1 PiSi si Dx12). Daca cele doua or avea trafic de autostrada ma gandesc ca o avea si A1 Bucuresti-Pitesti trafic de un 3 benzi. Si nu cred ca trebuie sa asteptat pana cand apar ambuteiaje, se poate cu a 3 banda pana atunci. In cazul A3 Moara Vlasiei- Dumbrava daca se muta traficul de Moldova pe aici atunci e inutil de explicat de ce a 3a banda. O discutie poate fi pe A2, dar aici se e vorba doar pe primii 25km. Oricum se fac SFuri, ele vor spune daca e sau nu necesara a 3a banda. Chiar nu inteleg dc atatea pareri contra 3 benzi, in alte parti autostrazi cu 3 benzi pe sens e ceva banal.

Fred

Singura problema cu autostrazile cu 3 benzi e ca nu au capacitatea cu 50% mai mare decat cele cu 2 benzi. Nu e matematica, eficienta scade, in special din cauza depasirilor lente de pe banda a 3-a care reduc capacitatea semnificativ. Prin alte tari am vazut semnalizare care interzice camioanele pe banda 2 si 3 (e permisa doar folosirea benzii a 2-a de camioane pentru depasire) si viteza minima pentru banda 3, dar in tarile alea autostrazile erau si patrulate intens de masini de politie care faceau ca semnalizarea sa fie respectata. La noi am vazut deja pe A3 in zona cu 3 benzi masini care mergeau cu 100 km/h pe banda 3 si o gramada de masini care mergeau pe banda 2 cand banda 1 era pustie, degeaba faci benzi in plus daca sunt risipite.

TibiV

Pentru asta ti-am dat like:
Quote from: Fred on February 26, 2023, 04:32:44 PM... si nu sunt singurul care evita drumuri, dar care ar face drumul cand ar exista o autostrada. Sunt multi oameni din provincie care locuiesc in Bucuresti, aveam colegi care acum 10-20 de ani mergeau la Satu Mare la familie o data la 6 luni, cu A1+A10+A3 pana la Zalau ar merge probabil lunar.
Am si eu rude la Dej si la Sighetu Marmatiei. Ajung acolo o data pe an, pentru ca 10-12 ore este mult - mai ales pe Valea Oltului...
Daca Dejul s-ar "apropia" la 5-6 ore pentru un sofer cu simtul autoconservarii (nu neg ca exista "zmei" care scot timpul asta si acum...) atunci as merge probabil de 2-3 ori pe an...

Dar aici am un dubiu. Nu stiu cum este la Budapesta, dar tranzitul A1-DN5 (Giurgiu-Pitesti) este cel mai mare - DNCB este sufocat pe portiunea respectiva de camioane turcesti si bulgaresti... Nu compar cu Budapesta, compar cu alte segmente ale DNCB.
Quote from: Fred on February 26, 2023, 04:32:44 PM... centura din Budapesta are un tranzit enorm M1-M5 pe care Bucurestiul nu il are, tranzitul pe directiile Giurgiu-Pitesti nu se compara cu cel de la Budapesta.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Fred

#110
Budapesta are un trafic de tranzit enorm, tot ce vine dinspre Romania si Serbia spre Viena trece pe acolo. Asta inseamna si tirurile dinspre Giurgiu care merg pe DBCB, dar si ce se aduna dinspre Serbia, si toata astea merg doar pe M0 pe sud.

In plus, pana va fi operational M8 chiar si Arad-Liubliana tot pe la Budapesta trece.

vm75

Am trecut si eu zilele astea pe centura Budapestei. Chiar cu 4 benzi pe sens, tot e foarte aglomerata. Interesant e ca M1 spre Viena inca face fata cu doua benzi pe sens. In acelasi timp, am mers vineri seara pe A1 spre Pitesti si mi-am dorit sa fi avut macar 4 benzi, sa fie loc pentru toata lumea. Dar asta e mai degraba gena noastra mioritica de supersoferi, care se feresc de banda unu ca dracu' de tamaie.

alexandru_m

Pana cand CESTRIN nu va face publice date recente aici vorbim discutii si impresii.

Cert este ca nici o autostrada din Romania nu va avea MZAul unui A3 din Germania sau A22 / A13 adica pasul ala de care tot scriu eu pe aici.

A3 este in curs de largire la 3 benzi dar inca are bucati bune de 2 benzi / sens pe care se circula absolut decent cand nu sunt accidente sau conditii meteo extreme.

Pe Brennero trec peste 2,2 milioane de camioane anual. Asta in conditiile in care landul Tirol tot inventeaza noi restrictii si anumite tipuri de marfuri nu pot fi transportate pe sosea acolo.

Problema pentru care se fac 12 ore la Sighetul Marmatiei si nu stiu cate ore pana la Suceava nu este ca sunt doar 2 benzi pana la Pitesti, problema sunt zonele fara autostrada. Hai sa avem 2 benzi macar la cum e facut Master Planul si discutam dupa.

Inainte de a tot adauga benzi eu propun sa se faca educatie soferilor. Este mai util si mai ieftin. Din Austria catre Vest cand semnalizezi ca intri in depasire ti se face loc chiar daca vine coloana pe B2. In Romania mori cu semnalul pus ca toti vin la 1 m lipiti unul de curul celui din fata. Efectiv sinucigas se merge. Pentru ce? Chiar toti sunt neurochirurgi pe care ii asteapta pacientul deschis pe masa de operatii? Sau graba e mare la saorma si Antena 3?

Hai sa invatam si cum sa folosim ce avem si sa intelegem ca limita de viteza maxima pe un tronson nu inseamna viteza minima obligatorie si sa mai discutam dupa si de alte chestii.

dr4qul4

in momentul in care voi face 2h in loc de 4h, s-ar putea sa ma duc de 2 ori pe luna la munte , si nu 1 data la 2 luni (si alea spre Brasov). Iar din cele 4 iesiri, 3 vor fi spre Pitesti (ca o fi Fagarasul, Parangul sau chiar Retezatul si Apuseni-ul e mai putin important).
Si s-ar putea ca si camioanele sa faca mai multe drumuri, ca doar nu vor sta parcate in diferenta de timp.
In acest moment, A1 Bucuresti-Pitesti nu are de unde sa aduca mai mult trafic de tranzit, ca sa ajunga aglomerata. Beneficiaza de dopurile: DNCB, Albota, Dealul Negru + Valea Oltului, Holdea si, probabil al doilea ca importanta, vama Nadlac.
Pana extindem noi la 3 benzi, probabil vom fi intrat deja in Schengen, si ar cam trebui sa avem autostrazi in loc de dopurile enumerate.

Eu vad necesare toate cele 3 extinderi. In principal pentru ca vor fi gata in vreo 10 ani, si e mai bine sa ne apucam de ele acum (pe hartie), si nu atunci cand ne va durea, si in al doilea rand pentru ca vorbim de sectoare simple si ieftine.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oneLess


Fred

@alexandru_m , ai citit pe sarite si ai raspuns incrucisat: ce spui tu nu are legatura cu ce s-a scris. Iar viteza maxima da capacitatea maxima a unei autostrazi, iar daca la vest de buricul lumii vehiculele de pe banda a 2-a franeaza toate pentru ca cineva a pus semnal pe banda 1 la 80 km/h nu inseamna ca asa e bine si asa trebuie facut.  Cine vrea sa depaseasca sa o faca atunci cand e in siguranta si cand nu incurca traficul.

Largirea A3 pana la A7 va fi necesara, tronsonul ala o sa preia foarte mult trafic, cel putin 3/4 din ce e acum pe DN2. Spre A2 nu am cifre, spre Pitesti e destul de evident ca intre A0 si km 36 e nevoie. Da, se poate dezbate utilitatea intre A0 si DNCB in lipsa radialelor care ar face A0 mult mai atractiva pentru mai multe vechicule care vor sa intre in Bucuresti, dar mai degraba as pune presiune pe radiale (in special Bd Timisoara) pentru ca au valoare adaugata mai mare. Indiferent ce minuni se pot face pe autostrada, Iuliu Maniu tot lent va fi si nu cred ca e o idee buna sa fie facut mai rapid, ca tot nu are unde sa verse traficul mai departe, trebuie distribuit.

Pana va fi gata Pitesti-Sibiu, Valea Oltului va functiona ca regulator de debit si va mentine A1 in conditii decente. Dupa aceea, Dumnezeu cu mila, e vorba romaneasca.

@oneLess , e vorba de DX 12 care fara T4 va fi gatuit intre Albota si A1.

AndreiB

Eu in loc sa incercam sa transformam Bucurestiul in micul Detroit, cu autostrazi super-sized as sugera sa gandim si solutii alternative, care sa scoata traficul rutier. De facto, in Bucuresti ar trebui sa migram spre o solutie in care ideea de a intra in oras cu masina ar trebui sa fie secundara.

As prefera de 1000x ca Pitesti sa aiba tren care sa faca 45min pana la Bucuresti, cu cadenta de 1-2tph, sau ca din comunele Ilfovene sa existe solutii de mass transit (tramvai, tren, metrou, dupa caz), decat sa avem n benzi pe autostrazile din regiune.

Nu neg ca Romania are o retea rutiera execrabila si trebuia facut ceva, dar e complet disproportionat interesul si nivelul de investitii vs feroviar.

dumbravaandrei

tramvaiul, chiar si trenul, nu substituie o autostrada.
De acord ca trebuie transport intra si inter-metropolitan, dar pana la a reduce o A/DX/DR cu un tramvai/tren, e cale lunga.

interesantul

E o glumă proastă trecerea autostrăzilor la 3 benzi pe sens...
Și nu are rost de comparat A0 cu M0 (Budapesta). Acolo sunt alte valori de trafic, BUD e un nod rutier important care colecteaza/distribuie trafic in tot centru si si sud estul Europei. Nu mai discutam se SS si A23 la Viena, unde practic au dublat centura..
La noi va fi o simpla tocatura de bani, restricii si nervi pe termen lung si foarte lung.
Macar sa termine autostrazile cu 2 benzi sau DX si dupa ce creste traficul la valori mari sa viseze cai verzi pe pereti.
Austria abia in ultimii 10-12 ani a largit la 3 bezni pe sens Viena-Wells si in sud spre Klagenfurt. Dar discutam despre trafic acolo...

Altele ar trebui sa fie priritatile guvernului si a CNAIR
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

alexandru_m

#119
@Fred

Nu mi se pare ca am citit pe sarite si raspuns incrucisat. Voi luati un argument (capacitatea care va creste) si apoi il rostogoliti in alt argument (traficul care va creste). Da, capacitatea va creste de 2-3x brusc atunci cand PiSi va fi gata. Asta nu inseamna ca si traficul va creste cu 200-300% in prima zi dupa inaugurare.

Cat despre ce spui cu permiterea depasirilor...asta e mentalitatea azi in Romania. "Nu franez eu pana la 80-90 ca de aia se face dop si nu mai circulam". Stii care e rezultatul? Cine va reusi la un moment dat sa iasa de pe B1 nu va mai reveni acolo si va ramane pe B2 mult si bine pentru ca stie ca daca se da inapoi pe dreapta nu il va mai lasa nimeni sa depaseasca atunci cand va ajunge camionul pe care il vede in zare. Daca omul respectiv ar sti ca va fi lasat sa se intercaleze cand va fi cazul el va termina depasirea initiala, va reveni pe B1 si va face alta depasire peste 1-2-3 minute cand va avea nevoie, nu va sta sa blocheze B2 tot timpul acela. Cand am facut scoala pt cat. C am facut-o in Bucuresti si instructorul imi tot repeta sa imi "ocup banda" din timp fiindca atunci cand voi avea nevoie nu ma va lasa nimeni. Din pacate cam avea dreptate.

Absolut de acord cu ce spui despre radiale.


@dr4qul4


Cand o sa faci 2 ore din Bucuresti pana in Apuseni sa ma anunti ca sa iti dau o lada de bere.

Limitarea pentru camioane o sa fie productia care in Romania e cam lipsa. Nu o sa trimita nimeni camioanele sa se plimbe goale pe A1 doar ca pot face mai multe curse. Majoritatea camioanelor romanesti fac cabotaj prin V si vin acasa la 2-3 luni (daca nu la 1 an doar pentru ITP).

Ca sa ti se blocheze A1 de la camioane trebuie sa mai construiesti inca un Bucuresti doar din fabrici langa actualul Bucuresti.

Altfel de acord ca trebuie facute studiile din timp si cu cap, dar momentan altele sunt prioritatile cand vine vorba de construit.