News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Nu exista rute profitabile - CF e subventionata peste tot in Europa.

carutasul

da, dar există subvenții și subvenții, sau cel puțin ar trebui să existe. Probabil nici microbuzele nu ar fi profitabile dacă ar trebui să construiască și șoseaua pe care circulă. Insă evident există rute pe care ai clienți și rute pe care nu ai clienți. Dacă nu faci o diferențiere între cele două ajungi la situația asta, plimbi aer, la limită dacă s-ar desființa orașul Turnu Măgurele noi tot am subvenționa trenul de la Alexandria deși nimeni nu are nevoie de el, la fel ca București-Brașov, unde trenurile circulă pline și cu vagoane rezonabil de multe ?

AndreiB

Da, exista eficienta economica care trebuie sa ghideze investitiile si operarea. Asta nu inseamna ca de maine nu mai avem CSP pe B-Bv

shift2rail

Singurele linii profitabile (opex nu capex) din Europa sunt cele HSR. Dar in Ro nu "se doreste".

misiekwas

Pentru ca:
1. N-ai suficienti călători O-D între orașele mari ca să plătească operare.
2. N-ai suficiente fonduri ca să construiești o rețeaua ca lumea (pentru ca să faci HSR pana unde? Pana Brașov? Și asta ar costa a naibii).
3. În momentul în care abia ne ajunge sa reparam linii (și nici măcar atâta) sau ca CFR sa fie în stare sa ofere serviciu nepenibil, astfel de investiții sunt elefanți albi.
4. Transportul este serviciul public, menit sa deservească cât mai mulți utilizatori în viata lor. Trenul suburban la 80 km/h și venind des > HSR. Profitul e o chestie secundara.

AndreiB

Liniile HSR sunt profitabile doar prin artificii contabile.