[CT] Ce-am mai vazut din mers in Constanta

Started by Harry, October 13, 2014, 09:45:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Ce naiba fac si pe Lapusneanu? Macar pe Aurel Vlaicu au terminat? N-am mai fost de 2 luni la Cta. Pe Mamaia imi imaginez a e prea complexa lucrarea, trebuie macar 5 ani.

kitsune

Pe Aurel Vlaicu nu au terminat. Se lucrează la țeava aia, in zona trecerii la nivel cu calea ferată (Leroy) și la giratoriul de la fostul siloz (acum încep să sape tot așa, pe mijloc).
In intersecția Tomis cu Aurel Vlaicu au pus boscheți, nu mai poți să te asiguri dacă vine ceva când vii de pe bretele. La fel și pe Mamaia, la U-turn, pomișori care iau vizibilitatea.
Pe bd. Mamaia au ajuns cu bordurile la intersecția cu strada Turda, de astă toamnă. Tot acolo sunt și azi. Au reușit în schimb să pună demarcațiile cu pista de biciclete în zona Spitalului Militar și până la Securitate. Idioate zonele făcute pentru U-turn, foarte in scurt, microbuzul 13 are șoferi artiști și pot lua curba dintr-o bucată. Dar am văzut mașini multe care fac din trei manevre întoarcerea, pentru că nu e loc. Și se blochează tot traficul.
Pe Lăpușneanu au decopertat (după cum se vede in video) prima bandă și jumătate din a doua. Au lucrat la trotuare, țin minte că prin toamnă turnau ceva pe la trotuar, dar nu prea au terminat. Zona afectată este de la City până la Dobrogea și pe Aurel Vlaicu până aproape de Campus.
La intersecția Suceava cu Tomis au săpat iar, chiar în mijloc, azi puneau o placă mare cu macaraua, cu două capace de canal pe ea, cred că termină curând.
Pe Dionisie cel mic sapă in disperare, cam toată zona e scurmată, spre disperarea noastră, a riveranilor, pentru că, odată introduse sensurile unice prin toată Constanța, dacă un drum e blocat, devine o întreagă aventură să continui drumul (mulți merg direct pe sens interzis și îi înțeleg, că nu au alternative).

In concluzie: traficul în oraș e varză (murată), parte din cauza Raja, care a găurit jumătate de oraș (inclusiv străzi nou făcute), parte din cauza teoreticienilor de birou care au gândit cu picioarele traficul, parte din cauza lucrărilor de bordurare și pavelare de trotuare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Sorinus

Mi se pare o mizerie ce au facut pe Bd Mamaia, aia e lucrare ce o faci in 1 an cu 10 oameni cu roabe. Si lucreaza de 2 ani.

kitsune

#168
Mda, ce să zic. Am trecut azi pe acolo, sunt cu pavelele exact la str. Turda. nu au trecut dincolo. O fi fost prea devreme, dar nici muncitori nu am văzut.
La McDrive au facut două benzi de stânga de pe Soveja pe Mamaia, două de înainte. Și au rămas doar două dinspre Zorelelor spre City. Dacă se va prelungi coada la McDrive cum se întâmplă uneori, rămâne doar o bandă... Interesant este faptul că au interzis virajul la stânga de pe Zorelelor, acum trebuie mers înainte până la giratoriul de la Lidl și apoi venit până la intersecție iar:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mascarpone

@kitsune o parte din muncitori au fost relocati pentru marirea parcarilor din spatele blocurilor adiacente bulevardului Lapusneanu. Motivul il stim noi care e :))
Legat de coada de la Mc, se va reconfigura inrarea la McDrive dinspre bd Mamaia, deci nu o sa se mai faca coada pe Soveja.

kitsune

#170
Azi, scurt video cu o bucată din str. Nicolae Iorga, deja reabilitat complet și cu ceva gropi proaspăt săpate, întoarcerea U-turn de pe Bd. Mamaia și partea reabilitată până la str. Turda (am lăsat video până la intersecția cu str. Ion Rațiu, să se vadă diferența).

La U-turn a mers repede, că erau pietoni pe trecere. Din păcate nu am prins nicio dubă/mașină mai mare, să se vadă cât de din scurt este întoarcerea.


Și pentru a se vedea diferența, un Street View cum era înainte (apropo, semnul ăla cu "fotografiatul interzis" ce sens mai are in ziua de azi când avem acces la poze din satelit și street view?)





Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexandru_m

La duba e cam la limita, camioane sanse 0 sa intoarca acolo. Poate ocupand si alte benzi ca sa intre larg, dar chiar si asa probabil se vor urca pe macar una din borduri.

kitsune

Am prins odată o dubă de jandarmi (platformă lungă), a făcut manevre de înainte/înapoi să poată întoarce. Logic că a blocat toată circulația.
Idioțenia este că ești obligat să vii pe N. Iorga (sens unic) și apoi să tai două benzi relativ din scurt, ca mai apoi să mai tai încă două benzi când întorci. Totul pentru că Ion Rațiu este cu sens unic invers și acum tot traficul vine pe aici. Acum e relativ liber, dar la ore de vârf și la vară o să se stea.
Pe Ion Rațiu sensul unic este bătaie de joc. S-a făcut chipurile pentru a încape o pistă de biciclete, dar în realitate vor face parcări ca pe N. Iorga. Pista aia de biciclete este oricum blocată de vulcanizări (și de pietonii care ocolesc cauciucurile depozitate pe trotuar).
Se vede in filmare la inceput cum pe dreapta lui N. Iorga sunt mașini parcate pe trotuar, nu se ia nimeni de ele, legea aia cu 1m liber nu o aplică nimeni.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mascarpone


kitsune

#174
Legea aplicabilă în privința parcării este OUG 195/2002 republicata privind circulatia pe drumurile publice, actualizata prin OUG nr. 63/2006

Iată ce se spune în acest text, la art. 72:

Art. 72

(7) Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.

Legea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mascarpone

Justitia a decis definitiv si irevocabil: Parcarea pe trotuar, ilegala daca nu exista marcaje si semne de circulatie care sa permita acest lucru

Totusi, aceasta aparenta neconcordanta a fost explicata si lamurita definitiv in justitie, prin decizia nr 248/2012 data de Tribunalul Cluj.

Astfel, "[...] tribunalul reţine că art. 72 alin. 7 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prevede în mod expres că ,,Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru".

Potrivit judecatorilor, "regula instituită de legiuitor prin acest text legal este aceea că parcarea autovehiculelor pe trotuare este interzisă, excepţia fiind cazul în care administratorul public al drumurilor o permite, prin poziţionarea de indicatoare sau efectuarea de marcaje corespunzătoare, caz în care trebuie respectată şi prevederea privind lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor (de cel puţin un metru)".

"Pe cale de consecinţă, în lipsa unui indicator sau a unui marcaj permisiv, se aplică regula generală de interdicţie de parcare a autovehiculelor pe trotuare, regulă instituită în mod expres prin ordonanţă şi care nu se impune a fi dublată prin amplasarea unui indicator în acest sens", se arata in decizia definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj.

Judecatorul Cristi Danilet, membru CSM, a explicat si el pentru HotNews.ro ca regula generala instituita prin lege are prioritate fata de normele de aplicare.

"Potrivit OUG 195/2002, trotuarul este destinat circulaţiei pietonilor. El poate avea pista pentru biciclete, care trebuie evident, marcata. De asemenea, pe trotuar poate opri sau stationa un autoturism numai daca sunt indicatoare sau marcaje in acest sens. Nu are importanta daca Regulamentul de aplicare a acestei OUG ar spune, aparent, altceva. Potrivit regulilor de interpretare a legilor, prevederile actului normativ au prioritate in fata regulamentului de aplicare", a declarat pentru HotNews.ro judecatorul Cristi Danilet.

Decizia Tribunalului Cluj

kitsune

Ok. Atunci reformulez:

Se vede in filmare la inceput cum pe dreapta lui N. Iorga sunt mașini parcate pe trotuar, nu se ia nimeni de ele, legea aia nu o aplică nimeni.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Prin Mamaia Nord - 2 blocuri f reusite si o parcare etajata cu o fatada interesanta


kitsune

Numele topicului este "Ce-am mai văzut din mers in Constanța". Propun să fie schimbat în "Ce-am mai văzut din staționare in traficul din Constanța".

Ieri a trebuit să ajung de pe Strada Traian (undeva in spate la Dioda, până pe Badea Cârțan (cam pe la Rustic). 12 minute in condițiile de trafic normale (probabil că 6-7 minute fără trafic deloc). Am făcut o (una) oră. Noroc că mai știu ceva scurtături, altfel stăteam două ore. Și este bine spus stăteam. Că ăsta este traficul constănțean, staționar. Motivele? Trotuariada, Țevăriada, Campionatul mondial de giratorii și cel European de Sensuri unice. Și probabil și Miserupiada la care participă tot lotul local în frunte cu antrenorul șef.

Mai jos, o capodoperă, aș numi-o "Natură moartă cu pietre" că pietoni nu sunt, probabil că sunt la urgență cu picioarele rupte sau i-a călcat vreo mașină (că merg pe carosabil):





Powered by API/PUM imgur uploader

PS: azi o tanti de la un ghișeu a deschis gura să ceară un dosar cu șină dar probabil că arătam atât de nervos încât s-a scotocit ea de unul și a pus de la sine. Zilele trecute s-a trezit taică-meu cu pensia poprită. După zeci de telefoane am aflat că este un impozit pe un bun înstrăinat in 2010. Și au făcut o înștiințare in 2011. Dar până la urmă au căutat și au găsit actul că fusese depus la ei in 2010. Însă mai este o amendă de circulație din 2006. Chiar nu înțeleg in ce mod funcționează birocrația noastră, dacă le trebuie 16 ani să anunțe că ai o amendă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Tavi