DR: Drumuri Radiale București-Ilfov

Started by mirceaeliade, July 13, 2022, 05:19:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Initial se vorbea despre benzi de tramvai si piste pe biciclete pe DR-uri. Vad ca se acorda zero atentie suniectului respectiv. Parca vad ca in final vor fi doar rutiere.

tom_sawyer

Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară a transportului public
Piste de biciclete


Sunt prevăzute la toate DR-urile.

PaulN

Greu de tot avanseaza acest proiect cu drumurile radiale. Cred ca primul utilaj in teren il vedem peste vreo 5 ani.

AndreiB

#183
@tom_sawyer

Doar o banda mediana prevazuta mie mi se pare insuficient. Ma asteptam la detalii de genul, pentru o planificate urbana integrata:

1. Spatiu lasat pentru statii la intervale regulate (cand se vor urbaniza campurile prin care trec DR-urile)
2. Discutii si planuri avansate (i.e. integrate in SF-uri) despre ce linii de tramvai se vor prelungi pe DR-uri si cum se vor integra in comune (multe nu pot sustine tramvai din cauza tramei stradale)
3. Idem ca mai sus planuri integrate de noduri intermodale cu CF - de exemplu DR spre Corbeanca trece pe langa gara Mogosoaia dar nu pare sa aiba nici un plan de integrare intermodala
4. Planuri despre cum se va restrictiona traficul in urban post DR-uri > altfel doar am facut alta masura care va creste per total traficul

La cum sta situatia actuala, DR-urile par ca sunt facute 99% pentru rutier, cu un spatiu "token" alocat pentru TP ca sa nu fie acuzatii ca se fac defacto autostrazi urbane, lucru care cred ca ar fi o oportunitate ratata.

panzer

Tot masinile acelea vor fi.
In caz ca Bucurestiul nu ajunge la 5 mil locuitori, o alta cale de acces doar va imparti masinile existente.
S-a discutat mult pe aici cand A3 (ciotu de la Bucuresti) a devenit alternativa la Pipera si Stefanesti.

A0 s-ar putea sa nu tina. Daca iti imaginezi cum ar fi pt A0 o iesire in Berceni. Blocajul din "urbe" s-ar duce pe tot A0, la fel cum DNCB <> A1 blocheaza acum A1. O degajare proasta blocheaza Autostrada.

Altfel ai perfecta dreptate: 8m nu ajung pentru 2 bus-uri? DR-urile astea fara transport in comun sunt doar dureri de cap. Orice jupan pe o comuna dupa A0 poate sa blocheze tot A0.

Si sunt multi primari batuti in cap pe langa Bucuresti.

BGP2597

Mașinile nu vor fi tot aceleași. S-a mai discutat pe forum despre cererea indusă (induced demand). Când prioritizezi transportul rutier, va fi bine o perioadă, traficul existent se va reruta pe noile variante, apoi când totul va fi mai bine pentru transportul rutier, tot mai mulți vor fi încurajați să se deplaseze cu mașina.

E mai bine de când cu toate pasajele pe inelul median? Absolut deloc, traficul se mută mereu la următoarea intersecție. La Doamna Ghica de exemplu nu se mai stă acum pe 3 benzi la sol, se stă pe 2 pe pasaj și pe 2 la sol.

La fel va fi și cu radialele, dacă ele nu vor avea din prima zi transport public. Va fi bine o vreme, apoi lumea va vedea ce bine e și vor merge cu mașina până nu va mai fi.

panzer

E ok. Putem sa nu fim de aceeasi parere.

Si cred ca nu vorbim de acelasi lucru. Traficul de periferie este diferit decat traficul pe inelul median.

O opinie extrasa dintr-un articol fain de pe Hotnews
QuoteÎn Ilfov, navetiștii reprezintă aproape 50% din totalul lucrătorilor, cel mai probabil aceștia venind la muncă în Capitală. Urmează județul Dâmbovița, unde navetiștii reprezintă peste 44% din populația ocupată, potrivit Statisticii. Giurgiu și Ialomița sunt următoarele ,,bazine" de navetiști.
Eu as adauga si navetistii din Ploiesti si Pitesti care vin la munca in Bucuresti.

Trficul navetistilor este predominant dimineata si seara. Se vede pe waze unde se blocheaza: dimineata la intrare, seara la iesire.

Traficul de pe inelul median este traficul bucurestenilor. Este blocat cam tot timpul zilei. Chiar daca in mare parte exista tramvai pe linie dedicata cat si Metrou (aproximativ).

Din pacate pentru Navetsti nu exista transport in comun civilizat. Altfel traficul uman se muta imediat: exemplu: pe CF de la Otopeni e full la 07:30, inclusiv de copii care vin la scoala in Bucuresti. Dar este singurul exemplu pozitiv: pt ca are frecventa buna si este civilizat.

De fapt toti suntem de acord ca trebuie sa aiba functie de transport in comun. Poate tramvai e cam mult, intr-adevar. Dar ar arata un astfel de traseu? Din Bucuresti pleaca dintr-un bulevard cu statii frecvente, sa zicem Giulesti.
1. Apoi va fi la standard de Drum Expres? Cu statii unde? Doar dupa A0? La Sabareni?
sau
2. Va fi tot bulevard deschis? Caz in care n-ar trebui sa aiba acess in A0 pt ca il va bloca.

Trebuie cred sa citim un SF dinatsta realizat deja. Altfel dezbatem degeaba niste liniute pe harta. Iar eu m-am cam saturat de asta inca de pe vremea lui Sova.

mirceaeliade

N1 se pare ca e nodul cerut pt deschiderea partiala la UMB, iar N2 e vechiul nod lipsa cu DN3.  Dar nodul A0 cu DJ301 spre Cernica pare ca a ramas uitat.

slartibartfast

Nici nu cred că e necesar un nod cu DJ301, dat fiind că DN3 e atât de aproape. Noduri în succesiune prea rapidă pot fi chiar dăunătoare.

La DR 6-7 (Afumați Expres) chiar cred că trebuie discutat în mai mare detaliu transportul public. El trece pe lângă gara Pantelimon, o piesă de infrastructură feroviară astăzi puțin folosită, dar care poate deveni foarte utilă. Dacă Gara Obor este inconvenabil și prost plasată (pe o ramificație care se înfundă), gara Pantelimon are potențialul să devină un punct de oprire secundar care să preia și să lase călătorii din estul Bucureștiului pe linia spre Constanța, pentru a mai degreva Gara de Nord. Poate juca un rol similar gării Progresu pe București-Giurgiu. Pentru asta e nevoie de legături de transport public bune.

Alt aspect necesar la toate drumurile radiale este plasarea de park&ride-uri, care și ele trebuie corelate cu servicii de transport public. Deci transportul public trebuie să fie cumva în centrul întregii proiectări, altfel riscăm probleme de utilizare pe termen lung.

PaulN

#189
La DR9 ii dau inainte cu studiile  :)
Nu trebuiau finalizate in primavara?

https://www.primaria-vidra.ro/imagini/mod_catalog/continut/files/ilovepdf_merged%20bun.pdf

paullie

#190
Raspuns de la ADIZMB in poza. Parca avem contract semnat cu Explan pe 19 (20) Apr 2023. Intrebari pentru cei care au "conexiuni" in domeniu.

1. Ordin de incepere a existat sau SF pentru DR1 trebuia inceput imediat dupa semnare?

2. Nu mai stiu cât era durata, 12 luni pentru SF?




tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 16, 2024, 05:10:32 PMSF-uri:
Atribuite: DR1, DR4, DR9, DR10

În licitație: DR3, DR6-7, N1

Quote from: mirceaeliade on July 13, 2022, 05:19:54 PM

Elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC), obtinerea Autorizatiei de Construire (AC) si elaborarea Proiectului Tehnic de Executie (PTE) pentru obiectivul de investiții ,,ORBITAL BUCUREȘTI – NODUL RUTIER 1"


Ofertant castigator
EUROCERAD INTERNATIONAL / 25329026
Valoare contract
1786674.06 RON

https://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100500585

ijwtsh

#192
Intreb si eu ca un necunoscator: chiar vor ajuta atat de mult aceste drumuri? Aveam sperante ca se vor apropia mai mult de centru. Ma gandesc aici la Budapesta, unde exista un fel de drumuri radiale (intr-adevar, mai au alte drumuri care dau in ele) care se duc mult mai aproape de centru.

Inteleg ideea, ca daca sunt mai multe optiuni n-o sa mai iasa toata lumea prin Militari pe A1, ci se va imparti traficul. Ma rog, daca scopul acestor drumuri e doar sa imparta traficul la iesiri si atat, atunci da, e folositor pentru ce au fost gandite.

Sorinus

De ce ai nevoie sa ajungi cu masina in centru? Daca esti din Titu si lucrezi in Bucuresti, cu A0 si DNCB gata si DR-uri, vei ajunge in orice parte in afara inelului central. Si ce sa vezi, fix in inelul central ai cel mai ok transport in comun din Bucuresti.

Ar merge niste parcari pe langa DR-urile astea insa.

paullie

Deci nu stie nimeni când trebuie(a) sa fie gata Sf pentru DR1?