Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer



17 milioane de euro investiţi pentru două terminale noi

În 2018, administraţia Aeroportului Internaţional ,,Traian Vuia" Timişoara va demara lucrările de modernizare. Vor fi construite două noi terminale, cele pentru sosiri externe şi plecări externe.

Sunt două investiţii majore care pregătesc aeroportul timişoarean pentru un flux de 3 milioane de pasageri pe an.

,,În ceea ce priveşte zona de la aerogară spre pistă, stăm foarte bine. Din acest punct de vedere, este cel mai bun aeroport din România. Dar în zona de aerogări şi parcări mai avem de lucru. Avem nevoie de terminale noi, absolut necesare pentru traficul actual. Celor două noi terminale vor fi realizate 50% din surse proprii, şi 50% din fonduri europene. Am depus documentaţia, în 21 decembrie s-a deschis finanţarea, suntem în programul acesta de infrastructură mare pe locul unu. Avem capacitatea financiară să susţinem 50% din investiţie, astfel încât la sfârşitul anului 2019 să terminăm cele două obiective. Nu va fi ceva luxos, important este să fie eficient", a declarat Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara.

Tot o lucrare importantă care va fi demarată în zona aerportului este lărgirea drumului la patru benzi, investiţie pe care o va face Consiliul Judeţean Timiş. ,,Există contractul semnat între CJT şi Ministerul Dezvoltării Regionale, în decembrie. Vor fi patru benzi. Dar nu va fi numai pentru aeroport, se dezvoltă zona, sunt o grămadă de societăţi logistice, unii au construit deja, alţii au PUZ-uri aprobate. Vor fi o zonă foarte dinamică. DHL vrea să dubleze capacităţile la aeroport. Un investitor elveţian vrea să deschidă o fabrică, pentru reparaţii aeronave, avioane. Pentru asta e nevoie de patru benzi", a mai declarat Dan Idolu.

adevarul.ro

Dominik

Sa speram ca se vor pune in practica aceste afirmatii a directorului aeroportului
You're in Steelers Country

Alexandru.

2017 a însemnat pentru Aeroportul Internațional Timișoara un an plin de evenimente și de realizări. Au fost adăugate noi destinații noi: curse regulate (este vorba de Tel Aviv și Frankfurt-am-Main), și curse de vacanță (Constanța, Palma de Mallorca), iar cursele regulate și-au suplimentat frecvențele. Toate acestea s-au regăsit în creșterea numărului de pasageri și a numărului de zboruri.

Estimările arată că Aeroportul Internațional Timișoara va fi de aproximativ 1,65 milioane e pasageri până la sfârșitul lunii decembrie, stabilind un record de trafic, o creștere de 42% față de anul 2016. De asemenea, ca număr de curse aeriene,  va fi depășită cifra de 17.500 de zboruri.

În timpul verii, Aeroportul a înregistrat o creștere a numărului de pasageri pentru cursele de vacanță cu 20%. În acest an, pe lângă Antalya, Heraklion, Zakynthos și Santorini, s-au adăugat și Palma de Mallorca și Constanța. Peste 40.000 de pasageri au zburat în acest an spre destinații de vacanță.

La sfârșitul lunii octombrie au fost incluse în orarul de zbor două noi destinații: Tel Aviv (cu compania Wizz Air) și Frankfurt am Main (cu compania Lufthansa). Tel Aviv, un oraș modern, vibrant şi cosmopolit este perfect pentru vacanțe în orice perioadă a anului. În prezent, aceastăp destinație este operată de două ori pe săptămână, în zilele de luni și vineri.  Compania Lufthansa a introdus o cursă zilnică spre și dinspre Frankfurt-am-Main, cel mai mare nod aerian din Europa ca număr de conexiuni, cu legături directe în întreaga lume. Această nouă destinație este un adevărat câștig pentru Timișoara, zona de vest a României, pentru nordul Serbiei şi estul Ungariei.

,,A fost un an foarte  bun din toate punctele de vedere, am lansat rute noi, am înregistrat creșteri ale traficului aerian, dar și din punct de vedere economic. Anul acesta, deja din luna august am înregistrat pasagerul cu numărul un milion.. Suntem optimiști și credem că anul viitor vom ajunge mai devreme la pragul de 1 milion, iar până la finele lui 2018 ne dorim să atingem 2 milioane de pasageri", a spus directorul aeroportului, Daniel Idolu.

În ceea ce privește traficul de marfă estimările arată că până la sfârșitul anului, în total vor fi procesate 4500 de tone, cu 16% mai mult față de 2016.

Aeroportul Internaţional Timişoara a devenit, la începutul anului, primul aeroport din România certificat EASA (European Aviation Safety Agency). Tot ca o premieră pentru un aeroport din România, în luna noiembrie a fost inaugurată prima stație de încărcare electrică pentru autovehicule.

În acest an, veniturile Aeroportului au crescut cu aproximativ 30%: de la 40,7 milioane de lei (în 2016), la aproximativ 53 de milioane de lei (cifre estimate). De asemenea, în ceea ce privește cifra de afaceri, se estimează o creștere de 31% pentru acest an, de la 38,7 milioane de lei, la 50,6 milioane. Profitul brut estimat pentru acest an se ridică la 11,8 milioane de lei, cu 109% mai mult decât anul precedent, în condițiile în care în 2016, Aeroportul a înregistrat un profit de 5,6 milioane lei.

Una dintre investițiile majore din cadrul aeroportului a fost în acest an extinderea și modernizarea parcării auto, în valoare de 1,38 milioane de lei. Modernizarea parcării a însemnat extinderea numărului de locuri cu 20% – la aproape 1000 de locuri, crearea unor parcări pentru taxi, autobuze, camioane, persoane cu dizabilități, restabilirea traseului pentru mijloacele de transport în comun și achiziționarea unui nou sistem de bariere. Investiția este în curs de derulare și va fi finalizată în martie 2018.

În 2018, administrația Aeroportului Internațional Timișoara va continua politica comercială și de marketing pentru deschiderea de noi destinații disponibile din Timișoara și pentru mărirea frecvenței celor existente.

Vor fi demarate lucrări pentru investițiile pregătite din acest an, la noul terminal de sosiri externe și a terminalului de plecări externe, două investiții majore care pregătesc Aeroportul Internațional Timișoara pentru un flux de 3 milioane de pasageri pe an.

Terminalul de sosiri externe: are ca termen de finalizare 31 martie 2019 și va fi realizat din fonduri europene și surse proprii (50% – 50%). Acest nou terminalul va crește cu 200% capacitatea terminalului de sosiri, cu posibilitatea gestionării simultane a 3 fluxuri de pasageri (cu o medie de 180 de pasageri pe flux), 8 puncte de control al documentelor și 3 sisteme de transport bagaje. Costul estimat este de aproximativ 24 milioane de lei.

Terminalul de plecări externe este are ca termen sfârșitul anului 2019, are un cost de aproximativ 69 milioane de lei și va fi finanțat din surse proprii și fonduri europene. Capacitatea terminalului va crește cu 150% deoarece vor fi construite 10 noi porți de îmbarcare, 12 check-in-uri și 8 puncte de control al documentelor, alături de 6 puncte de control de securitate, spații comerciale și zona de alimentație publică.

http://aerotim.ro/comunicate/aeroportul-international-timisoara-la-final-de-an/

BB

Buna!

Stiti cumva unde as putea vedea anunturi legate de rutele la care s-a renuntat de catre diversi operatori pentru acest aeroport?
Ma intereseaza in special cursa Timisoara - Eindhoven de la Wizzair... nu am reusit sa aflu daca vor mai fi zboruri si dupa luna martie 2018.

Multumesc pentru orice sugestie de cautare.

Dominik

You're in Steelers Country

mario antonio

Ciao BB,

Cel mai simplu poti verifica pe site-ul companiei, incercand sa faci o rezervarea pentru data pe care ti-o doresti. Nu numai, tot pe site-ul companiei ai si un orar general al zborurilor, asa ca poti avea o privire de ansamblu a programarii pe o anumita ruta.

Balto

Numărul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Timişoara a crescut cu 40%

Traficul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Timişoara a crescut cu 40% în 2017 faţă de anul precedent, destinaţiile preferate fiind Bucureşti, Londra şi München.

Potrivit unui comunicat de presă transmis marţi de Aeroportul Internaţional Timişoara, în anul 2017 au fost înregistraţi peste 1,6 milioane de pasageri, cu 40% mai mult faţă de 2016.

zf.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

horyatm

Date trafic AIT pe 2017

Pasageri total: 1.160.482 -> 1,621,529 (+39.7%)
Pasageri curse charter: 41,916 (+19.8%)
Mișcări aeronave: 14.211 -> 17,808 (+25.5%)
Trafic cargo: 3,887 t -> 4,586 t (+17.9%)

Cele mai importante destinații:
București: 219,694 -> 357,614 (+62.8%)
Londra: 144,132 -> 233,144 (+61.6%)
Munchen: 207.568 -> 212,879 (+2.6%)
Milano-Bergamo: 101.791 -> 165,244 (+62.3%)
Bruxelles: 44.326 -> 76,712 (+73.2%)

2016 și 2017

Informații preluate de pe STPT Forum

Lvs_tm

Si totusi este loc de mult mai bine.
As vrea sa vad niste operatori noi pe TSR, Turkish, LOT, FlyDubai..vise, sper eu sa si devina realitate.

Ionut

Pentru asta trebuie sa si investesti... asteptam demararea acelor lucrari de extindere/modernizare in 2018, asa cum s-a promis.

Ionut

Conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată

În perspectiva anului 2021, când Timişoara va fi capitală culturală europeană, USR le propune autorităţilor locale şi judeţene să colaboreze pentru realizeze unui proiect modern; conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată. "Suntem conştienţi că un asemenea plan ambiţios trebuie realizat în colaborare de către Primărie, Consiliul Judeţean şi Ministerul Transporturilor. Dar Primăria Timişoarei trebuie să fie instituţia care să impulsioneze dezvoltarea sa şi să fie principalul său susţinător, căci tocmai Timişoara şi timişorenii ar fi principalii beneficiari", susţin cei de la USR.

Conform proiectului, durata estimată de implementare ar fi 12-16 luni, iar valoarea investiţiei 25 milioane lei. ,,Obiectivul este dezvoltarea unei alternative de transport de tip tren urban care să asigure accesul facil între oraşul Timişoara şi Aeroportul Internaţional. Conectarea alternativei de transport de tip tren urban între ruta feroviara 213 existentă (Timişoara -Lipova) şi Aeroportul Internaţional Timişoara". Legătura pe calea ferata a AIT de ruta feroviara 213 existentă, Timişoara – Lipova, presupune realizarea unui segment feroviar de o linie pe o lungime de aproximativ 1.5 kilometri, segment care într-o primă etapă poate fi dat în folosinţă şi neelectrificat.

Adevarul

Cosminescu

#311
Postat de BlueAir acum cateva ore pe facebook:

"ANUNȚ IMPORTANT!

Stimați pasageri,
Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Air de a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat.
Este păcat ca după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare.
Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018."

https://www.facebook.com/BlueAirSmartFlying/posts/10155316381527654

horyatm

#312
Dan Idolu, directorul Aeroportului Internațional ,,Traian Vuia", Timișoara: Pur și simplu, în repetate rânduri, conform procedurilor interne și conform clauzelor contractului, la expirarea termenelor de plată, am făcut somații de plată pentru a-și achita datoriile BlueAir. De data aceasta, ultima somație de plată făcută ieri, a stârnit această discuție. Noi nu am cerut altceva, decât să ne fie achitate datoriile, fără a intra în alte discuții. Corect era ca și conducerea companiei să contacteze directorul general, pe mine, directorul comercial, pe directorul comercial să vedem despre ce este vorba, dar la acea somație a fost această atitudine despre care acum aflu de la dumneavoastră, mie nu mi-au zis nimic.

Blue Air a făcut anunțul vineri pe site-ul propriu de socializare. "Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Airde a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018", a anunțat Blue Air.]Dan Idolu, directorul Aeroportului Internațional ,,Traian Vuia", Timișoara: Pur și simplu, în repetate rânduri, conform procedurilor interne și conform clauzelor contractului, la expirarea termenelor de plată, am făcut somații de plată pentru a-și achita datoriile BlueAir. De data aceasta, ultima somație de plată făcută ieri, a stârnit această discuție. Noi nu am cerut altceva, decât să ne fie achitate datoriile, fără a intra în alte discuții. Corect era ca și conducerea companiei să contacteze directorul general, pe mine, directorul comercial, pe directorul comercial să vedem despre ce este vorba, dar la acea somație a fost această atitudine despre care acum aflu de la dumneavoastră, mie nu mi-au zis nimic.

Blue Air a făcut anunțul vineri pe site-ul propriu de socializare. "Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Airde a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018", a anunțat Blue Air.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/blue-air-se-retrage-de-la-timisoara-871598

Balto

Aeroportul Timişoara, după anunţul Blue Air de retragere a unei curse: Nu a existat nicio comunicare directă prealabilă între factorii decizionali direct implicaţi

Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara au anunţat, vineri, după anunţul companiei Blue Air privind retragerea cursei Timişoara – Iaşi, că activitatea se desfăşoară în baza unor contracte şi că până în momentul de faţă nu a existat nicio comunicare directă între cele două părţi, privind problemele apărute.Într-un comunicat de presă, de vineri seară, al Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara (AIT) se arată că nu poate fi vorba de o creştere a tarifelor în decizia companiei Blue Air de a retrage cursa aeriană Timişoara- Cluj- Iaşi.

news.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Trafic în creştere cu 5% pe Aeroportul Timişoara în luna ianuarie: Bucureşti, Londra, München şi Milano, principalele destinaţii

Aeroportul Internaţional Timişoara a avut, în luna ianuarie, o creştere a traficului de pasageri cu 5%, fiind înregistraţi aproape 120.000 de călători. De asemenea, şi numărul curselor aeriene operate în prima lună a acestui an a crescut cu 6,7%, fiind înregistrate 1.490 de zboruri. Destinaţiile favorite au rămas şi în luna ianuarie Bucureşti - 27.052 pasageri, Londra - 19.261, München - 13.176 şi Milano-Bergamo - 12.000.

ZF