Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

^

Strategia standard a Norwegian este point-to-point pentru 75-80+% din scaunele vandute. Nu sunt dispusi sa opereze (cel putin in momentul asta) hub-uri mari (desi ofera conexiuni, le folosesc ca balans pe langa point-to-point, spre deosebire de "mari" care au si 80-90% din zboruri conexiuni), si nu sunt vanatori de trafic de conexiune prin hub.

Mai mult, Norwegian prefera trafic mix vacanta - business in fata traficului etnic (VFR), fiind destul de sceptici la cel din urma (3xw pe BEG, 1xw pe SJJ din toata Scandinavia). Si prefera ca huburile sa fie "generatoare" nu "atractoare" de trafic (strategia e gandita pe Scandinavia si apoi extinsa pe UK).

In principiu vom vedea Norwegian la TSR doar daca in TSR apare un motiv pentru trafic substantial TSR-Scandinavia. City breaks, afaceri scandinave mari in zona TSR-ARW etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cosminescu

Stie cineva care sunt planurile pe termen scurt cu aeroportul TSR? Ma refer aici  la perioada de timp pana cand va fi construit noul terminal de care s-a tot vorbit pe paginile precedente.

Am zburat ultima data acum 2 zile de pe TSR si am observat ca prelungirea zonei de asteptare (constructia din tabla de care am vorbit acum cateva saptamani) e  aproape gata. Vor cumva sa extinda zona de security check ? Sau care ar putea fi rationamentul?

Cosminescu

Am zburat azi din nou de pe TSR si am observat unele noutati:
1. A aparut un nou "ghiseu" de pass control dupa security check
2. Au largit spatiul de la security check, presupunerea mea e ca vor mai aduce acolo inca un body scanner - deocamdata nu e acolo, dar parerea mea e ca urmeaza.
3. Au extins putin aeroportul , dupa ce ai trecut de poarta unde ti s-a scanat biletul iesi intr-un fel de sala de asteptare (noile constructii de care vorbeam in postarile precedente..). abia dupa ce se strange lumea acolo se da drumul sa mergi catre avion.

Constatarile mele se refera la terminalul pentru zboruri externe.

Cuneo

Aeroportul din Timișoara investește 10 milioane de euro în terminale noi. Se schimbă radical aspectul AIT

Aerogara Aeroportului Internaţional Timişoara va fi mărită, pentru a putea face faţă creşterii numărului de pasageri. Se va construi un terminal nou pentru sosiri curse externe, se va modifica faţada şi interiorul clădirii existente şi se va realiza un terminal pentru plecări curse externe. Lucrările vor începe anul viitor și au termen de finalizare 31 decembrie 2018, iar investiția se ridică la 10 milioane de euro, spune directorul aeroportului, Dan Idolu.
Dan Idolu susţine că cele zece milioane de euro vor fi obţinute din surse proprii şi credite.




http://radiotimisoara.ro/2016/12/22/aeroportul-din-timisoara-investeste-10-milioane-de-euro-in-terminale-noi-se-schimba-radical-aspectul-ait/#jp-carousel-121079

iuli

 :lol: :lol: :lol:

Nu va arata in veci asa cum e desenat pe schita aia. In plus, mi se pare cea mai proasta solutie sa tot extinda actuala aerogara spre baza militara. Mai bine faceau un terminal nou la nord de pista.

In alta ordine de idei...

O parte din actiuni ar putea trece la Consiliul Judetean Timis

QuoteDe mai mulţi ani se discută despre trecerea Aeroportului Internaţional Timişoara în proprietatea autorităţilor locale. Deşi proiectul pare să fi fost trecut la păstrare, directorul instituţiei consideră că cel puţin o parte din acţiuni ar putea ajunge la consiliul judeţean în cursul anului viitor.

Aeroportul din Timişoara a rămas singurul din ţară, cu excepţia celor de la Bucureşti şi Constanţa, care se află sub controlul autorităţilor centrale, prin Ministerul Transporturilor. De mai mult timp se discută despre trecerea acţionariatului în mâna autorităţilor locale, mai precis a Consilului Judeţean Timiş şi a Primăriei Timişoara. Operaţiunea nu s-a realizat, primăria şi CJT s-au certat pe ceva ce nu le aparţinea, chiar şi înainte ca transferul să fie realizat.

Chiar şi în actualele condiţii, directorul AIT, Dan Idolu, apreciază că un tansfer de acţiuni ar putea avea loc în 2017, către autorităţile judeţene.

,,Trecerea aeroportului la autorităţile locale rămâne de actualitate. Eu cred că în anul viitor ar putea ca cel puţin o parte din acţiuni ar putea trece la consiliul judeţean. Proiectul de lege există de mult timp şi acesta ar putea să devină realitate", a declarat Idolu.

Conform acestuia, AIT are oricum caracter regional, aerogara atrage clienţi dintr-un bazin apreciat la două milioane de locuitori, care include toate judeţele regiunii, Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, dar şi clienţii din Serbia. Mai puţin atractiv pare pentru unguri, dar situaţia s-ar putea schimba în perioada următoare. Idolu a anunţat că a purtat mai multe discuţii la Szeged, în vederea promovării aeroportului în această zonă.

Sursa: tion
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

La nord, adică spre Giarmata? Păi acolo e pista înierbată și ar trebui construite altă pistă de rulare, bretele de acces și platformă de îmbarcare debarcare.

iuli

That's the point!

Sa construiasca un terminal nou cu tot cu apron si taxiway. Cat e constructia celui nou se foloseste actualul si apoi muta tot pe partea cealalta. M-am saturat de carpeli. Peste 5 ani isi dau seama ca nici asta nu e de ajuns. Ce fac? Mai fac un modul din tabla langa? Ca asta va fi, o placa de beton, niste suporti din otel si o tabla aruncata deasupra si in fata niste termopane. Nu va arata nici pe jumatate din desenul ala care nici macar nu e proiect. Si de minciunile lui Idolu m-am saturat... Daca tot zice ca incepe la anul, pai sa vad ce studii are facute, de unde sunt banii exacti, cine a facut proiectarea, ce licitatie de constructie s-a facut sau daca exista macar un caiate de sarcini. El tot impinge la inaintare tot felul de desene superbe dar fara nicio finalitate, decat pastrarea propriului scaun si aburirea celor de la centru ca se face ca lucreaza.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

Unde să construiască, asta-i întrebarea? Dincolo de pista înierbată, aeroprtul mai deține o fâșie de teren de vreo 20 metri lățime.

iuli



Te referi doar ca acele terenuri sunt private? Pai si ce, nu se pot face expropieri? Si asa aeroportul este in subordinea MT deci poate fi pus ca obiectiv strategic si se rezolva repede. Crezi ca extinderea spre unitatea militara e mai facila? Din contra, sunt terenurile MApN si in planul pe care il tot prezinta astia incaleca exact bunkerele. Sa vezi birocratie la dat terenurile de la MApN la MT si apoi sa ajunga la CJT asa cum doresc. Apoi, gandeste-te ce urmeaza cand terminalul va practic in curtea unitatii militare. Nu mai bine fiecare cu treaba lui? Armata cu unitatea pe o parte si civilii pe partea cealalta?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

#264
Asta ar fi teoretic, practic ar dura foarte mulți ani, doar suntem în România, iar timpul presează, numărul de pasageri crește vertiginos. Așa ar fi mai simplu să se construiască un terminal nou în actuala parcare, iar parcarea să se extindă spre oraș.

http://aerotim.ro/comunicate/aeroportul-international-timisoara-in-2016/

iuli

Pentru conformitate pun si propunerile lor:



Si da, dureaza... nu neg asta. Dar trebuia gandit in perspectiva, de ani de zile inainte. Si tocmai asta ziceam de la inceput, daca tot te pui sa faci ceva, macar incearca sa faci in timp, sa nu trebuiasca la fiecare 5 ani sa tot gaseasca solutii. Iti dai seama ca propunerea asta va fi un dead end, fara sanse de extindere pe viitor.

Si da, daca tot ar dura vreo 2-3 ani constructia propusa de mine atunci mai vin cu o solutie. Sa faca un terminal provizoriu intr-un fel de hala, iar dupa finalizarea noului terminal propus de mine acest terminal provizoriu sa fie transformat in terminal cargo (actualul e o gluma proasta, nu stiu daca stii cum arata pe interior) sau in hangare de service.

Solutii sunt, vointa mai trebuie. M-am saturat ca de 25 de ani tot sa carpim si sa nu gandim in perspectiva.

Aceeasi problema e si la OTP care va fi sufocat in maxim 2-3 ani si nimeni nu misca un deget pentru noul terminal. Iar solutiile cu care vin sunt si alea niste glume proaste. Dar asta e alta discutie pe alt topic.

PS Scuze de tonul meu mai acid sau dur dar deja mi-e greata de nepasarea si luptele interne a celor decidenti de soarta aeroporturilor din Romania.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cuneo

Așa este, trebuie gândit și pe termen mediu și lung, dar se preconizează 2 milioane de pasageri pentru 2018 și asta arde acum.
Discuțiile pot dura mult și bine și e păcat, că trece Crăciunul. Sărbători fericite!

elphax

#267
Pare ok ce e în poza asta,  se mărește de cca 4 ori aeroportul fără a deranja cu nimic ce exista acum. Mai mult decât ma așteptam. Dar sigur durează mult și cu costuri mari de tot

Ce propun ei este mult mai mic,  nici măcar o dublare a spațiului de acum

Ionut

Aeroportul Timişoara în 2016: Creștere semnificativă a traficului de pasageri

2016 a fost un an foarte bun pentru Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" Timişoara. Datorită noilor rute deschise și a bazei Ryanair, Aeroportul Internațional Timișoara a fost tranzitat de 1 161 588 de pasageri, ceea ce înseamnă o creștere cu 26% față de 2015. O creştere de 22% s-a înregistrează şi la numărul de zboruri. Peste 11.600 de zboruri au fost înregistrate în 2016 pe Aeroportul Timişoara. Destinaţiile favorite ale timişorenilor din acest an, în ordinea numărului de pasageri, au fost: Bucureşti, Munchen, Londra şi Milano-Bergamo.

În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2016 s-a înregistrat o creştere de 48% faţă de anul precedent, fiind procesate aproximativ 4.000 de tone marfă. Această creştere este şi o consecinţă a deschiderii bazei operaţionale DHL din sezonul de iarnă anterior. Noul terminal este cel mai modern sediu operaţional pe care DHL îl are în România, cu suprafaţă de 2.000 mp şi dotat cu 16 porţi de încărcare şi descărcare şi un sistem de sortare şi securitate avansat, care permite preluarea coletelor de pe banda de sortare şi urcarea acestora direct în maşinile curierilor.

În 2016, Aeroportul Internațional Timișoara a investit în extinderea infrastructurii aeroportuare. Lucrările pentru realizarea unor spaţii de tranzit pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor au început în luna iulie. Investiţia, realizată din fondurile proprii ale aeroportului, a vizat creşterea spaţiului de tranzit şi a vitezei de operare pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor. Construcţia a fost realizată pe structură metalică uşoară, cu panouri termoizolante din sticlă şi a fost recepţionată în luna decembrie. Astfel, aerogara s-a extins cu 900 mp.

Pentru anul viitor, la numărul de pasageri se estimează o creştere de 48% faţă de 2016, traficul ajungând la aproximativ 1.700.000 pasageri transportaţi, iar în 2018 se va mai înregistra o creştere de cel puţin 11% (Aeroportul atingând 2.000.000 pasageri pe an). Merită menţionat procentul de creştere al volumului de pasageri preconizat în 2017 faţă de 2014, şi anume 272%. Este o estimare optimistă, dar nu greu de atins. Din informațiile noastre, Blue Air va face bază la Timișoara, iar Ryanair va mai aloca o aeronavă. Vor fi inaugurate noi rute, iar o parte dintre destinațiile noi preconizate pentru 2017: Constanța (din 15 iunie 2017), Istanbul (cu Turkish Airlines), Dublin (cu Ryanair), Copenhaga (cu Blue Air), Bratislava (cu Wizz Air), Karlsruhe Baden-Baden (cu Wizz Air sau Ryanair) și Lyon (cu Blue Air).

AirlinesTravel.ro

Cuneo

Aeroportul International Timisoara a realizat o crestere record a numarului de pasageri

Traficul de pasageri de pe Aeroportul Internaţional Timişoara a înregistrat o creştere spectaculoasă în prima lună a anului 2017. Cele mai solicitate destinaţii aeriene rămân Bucureşti, Londra şi Munchen.
Aeroportul Internaţional Timişoara a avut o creştere de 75 la sută a numărului de pasageri operaţi în luna ianuarie a acestui an. 113.023 de călători au ales să zboare cu avionul în prima lună a lui 2017, cu 75% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost înregistraţi 64.614 pasageri.

Creşterea se poate observa şi în ceea ce priveşte numărul curselor aeriene operate, dar şi la gradul de încărcare al acestora. Dacă în 2016, în cursul lunii ianuarie au decolat şi au aterizat 866 de curse aeriene, în 2017 numărul acestora a crescut cu 61%, iar companiile aeriene au operat 1.397 zboruri. Totodată şi gradul de încărcare al aeronavelor a crescut. În medie, fiecare avion a transportat 80 de persoane, faţă de 74 de pasageri, cât a fost media pasagerilor pe aeronavă anul trecut în luna ianuarie. Destinaţiile favorite au rămas şi în luna ianuarie Bucureşti, Londra şi Munchen.

,,Aceşti indicatori nu fac decât să ne confirme că aeroportul merge pe un trend ascendent, deoarece a crescut şi gradul de încărcare al aeronavelor, nu doar numărul curselor şi al pasagerilor. Este evident că tot mai mulţi pasageri din regiunea de Vest a României, dar şi din Ungaria şi Serbia, aleg să circule cu avionul pe distanţe medii şi lungi, în defavoarea transportului cu autoturismul, trenul sau autocarul", a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.

Şi traficul cargo este în creştere, de la 289 de tone transportate în ianuarie 2016, la 336 tone, în creştere cu 16% în prima lună a acestui an.
http://www.tion.ro/aeroportul-international-timisoara-a-realizat-o-crestere-record-a-numarului-de-pasageri/1779490